Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No dobra a czego się spodziewać po rozebraniu takiego rozrządu? Coś musieli skopać przy montażu.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
najpewniej tylko górny łańcuch wymieniony maszynką do zakuwania

 

Też tak uważam.

Widziałem i robiłem przy silniku gdzie urwał się środkowy łańcuch, rozsypał się też napinacz ...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Rozumiem nie zwlekać z wymianą kompletnego rozrządu?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Na dzień dzisiejszy kompletny rozrząd w ASO:

GÓRA:

łańcuch górny 11318572503 267,91

koło pompy wtryskowej 13527797906 131,64

koło łańcuchowe wałka rozrządu 11318509926 161,57

szyna prowadząca 11317797899 119,51

szyna napinająca 11317797899 84,34

napinacz łańcucha 11318576201 221,3

DÓŁ:

łańcuch dolny 13528575471 171,23

szyna prowadząca 13528573158 119,51

szyna napinająca 13528573159 84,34

napinacz łańcucha 13527797905 249,51

dysza wtrysku oleju 13527797909 37,59

koło łańcuchowe pompy oleju 11417798019 81,76

łańcuch pompy oleju 11417797896 171,23

 

W SUMIE: 1901,44

Do tego chyba uszczelka pod pokrywę i pewnie jakieś śruby, uszczelniacze, itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Febi idzie na pierwszy montaż ponoć, a kosztuje 700-800 po zniżkach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, pomożecie? Pytałem wcześniej w innym wątku, ale chyba nie był właściwy.

 

Otóż słyszę cykanie w okolicy silnika od strony kierowcy i pytanie czy to odgłos łańcucha rozrządu, który nadaje się do wymiany czy też popadam w paranoję? Załączam filmik, w okolicy 10-11s cykanie słychać dość wyraźnie (choć jest cichsze niż sam dźwięk silnika).

 

Filmik

 

Auto to E91 320d 183km, słupek C. Przebieg 162k km, raczej sprawdzony (historia kupiona od Draya).

 

Przeczytałem cały ten wątek i na moje ucho szuranie jest cichsze niż na większości wrzucanych filmików. Byłem też u dwóch mechaników we Wrocku i obaj twierdzą, że to rozrząd. Żadem z nich nie mówił, że natychmiast trzeba wymienić a jeden wręcz sugerował, żeby wrócić jak będzie szurać głośniej.

Opublikowano

Jak mozna sprawdzic czy naprawa rozrządu w ASO (nie podczas akcji serwisowej) obejmowala wymiane kompletnego rozrządu czy tez była to tylko częsciowa naprawa?

 

Moge poprosic o dokumentacje z firmy leasingowej ktora ustalała zakres naprawy z ASO - pytanie co tam sie powinno znajdowac w sensie czy opis wymiana rozrządu czy cos bardziej szczegolowego powinno byc? :mad2:

 

320D 184k 2011 rok, rozrzad naprawiany przy ok 60 tys, zastanawiam sie czy wykupywac z leasingu i chcialbym ograniczyc ryzyko ze temat szybko powroci, aktualny przebieg 85 tys

Opublikowano
Na N47 z 2011 raczej nie było akcji serwisowej na rozrząd. Najlepiej podjedź z właścicielem do serwisu i może coś wyczytają konkretniejszego z systemu (co zostało wymienione).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega napisal ze to nie byla akcja serwisowa :)
Opublikowano
No przecież napisałem że nie było akcji serwisowej w jego roczniku auta.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zle napisales :) przeczytaj dokladnie post na ktory odpisales i swoja odpowiedz...
Opublikowano
Przeczytałem cały ten wątek i na moje ucho szuranie jest cichsze niż na większości wrzucanych filmików. Byłem też u dwóch mechaników we Wrocku i obaj twierdzą, że to rozrząd. Żadem z nich nie mówił, że natychmiast trzeba wymienić a jeden wręcz sugerował, żeby wrócić jak będzie szurać głośniej.

 

W niemieckich warsztatach BMW wprowadzono urzadzenie automatycznej diagnostyki rozrzadu. Ma to niby wygladac jak pewien rodzaj stetoskopu przykladany w odpowiednim miejscu na obudowie. Polaczony z tym urzadzeniem analizator potrafi na podstawie pomiaru drgan automatycznie okreslic stan rozrzadu i zadecydowac o ewentualnej wymianie. Koszt takiej analizy to okolo 40 EUR.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Jak mozna sprawdzic czy naprawa rozrządu w ASO (nie podczas akcji serwisowej) obejmowala wymiane kompletnego rozrządu czy tez była to tylko częsciowa naprawa?

 

Moge poprosic o dokumentacje z firmy leasingowej ktora ustalała zakres naprawy z ASO - pytanie co tam sie powinno znajdowac w sensie czy opis wymiana rozrządu czy cos bardziej szczegolowego powinno byc? :mad2:

 

320D 184k 2011 rok, rozrzad naprawiany przy ok 60 tys, zastanawiam sie czy wykupywac z leasingu i chcialbym ograniczyc ryzyko ze temat szybko powroci, aktualny przebieg 85 tys

 

Update: mam ponizsze:

 

Nr Opis Ilość Jedn. m

10000 glósna praca silnika mna zimno -

G 1131556 Wymiana obu łańcuchów 3 Jedn. ro

rozrządu

20000 wymiana rozrzadu -

G 1131556 Wymiana obu łańcuchów 158 Jedn. ro

rozrządu

30000 test ISID po wymianie -

G 1131556 Wymiana obu łańcuchów 4 Jedn. ro

rozrządu

G 11147797490 Uszczelniacz 90X104X8,5 1 Szt.

G 11147801709 Śruba zamykająca M34X1,5 1 Szt.

G 83190404517 Uszczelniacz Loctite 5970 2 Szt.

G 80162318354 Materiał 2 Szt.

G 11128509147 Uszczelka glowicy 2-otw. 1 Szt.

G 11128513128 Kpl. srub głowicy M12X1,5X200 1 Szt.

G 11317801703 USZCZELKA 4 Szt.

G 11128511814 USZCZELKA DEKLA 1 Szt.

G 13528575471 Łańcuch rozrządu dolny 1 Szt.

do szyn 13528573158/159

G 13528573158 Szyna prowadząca 1 Szt.

akcja głośny N47

G 13528573159 Szyna napinająca 1 Szt.

akcja głośny N47

G 13527797906 Koło łańcuch.podw. 1 Szt.

G 13527800395 Śruba M12X1 1 Szt.

G 13527797905 Napinacz Łańcucha, dolny 1 Szt.

G 11318572503 Łańcuch rozrządu, górny 1 Szt.

G 11317797898 Szyna napinająca 1 Szt.

G 11317797899 Szyna prowadząca 1 Szt.

G 11318576201 Napinacz górnego łańcucha 1 Szt.

G 11417797896 Łańcuch pompy olejowej 1 Szt.

G 11417807350 Śruba ISA M8X35-PHR 1 Szt.

G 11617812938 uszczelka 1 Szt.

G 11628519884 Uszczelka 1 Szt.

G 11717799853 Przewód 2 Szt.

G 13532247156 Uszczelka wtryskiwacza 4 Szt.

G 18307562224 Śruba obejmy 1 Szt.

G 18308506992 Obejma uszczeln. D=66,6MM 1 Szt.

G 80142318331 Materiał 1 Szt.

G 83192154780 Preparat do czyszczenia BRAKE 1 Szt.

G 83210398507 Olej Castrol 5w-30 LL041L 1 Szt.

G 11227797966 Śruba 8 Szt.

G 24407561393 Śruby 4 Szt.

G 83220142516 Olej przekł. M-1375.4 1 Litr

G 17228511460 Oring 2 Szt.

G 07143428231 Śruba sześciokątna 1 Szt.

 

To co brać fure? :D

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak to jest z tym rozrządem w mojej e90 gdy odpalę zimny silnik nie słychać kompletnie nic z okolicy rozrządu lecz w miarę nagrzewania się słychać cykliczne cykanie nawet stojąc obok samochodu ale już po rozgrzaniu nic nie słychać dopiero jak położę się pod samochodem i ściągnę osłonę skrzyni biegów łańcuch delikatne cyka. Ale najciekawsze jest to ze gdy wymienię olej to podczas nagrzewania stojąc przy samochodzie już nic nie słychać dopiero jak się pod niego położę to delikatnie cyka ale już po rozgrzaniu nie słychać kompletnie nic nawet leżąc pod samochodem. I czy to jest oznaka wyciągniętego łańcucha czy po prostu wadliwie działającego napinacza który po rozgrzaniu oleju już dobrze napina? Bo gdyby łańcuch był wyciągnięty to chyba hałasowałby cały czas. W ASO powiedziano mi ze łańcuch hałasuje najbardziej na zimnym silniku a u mnie jest cisza.
Opublikowano (edytowane)

Panowie studiowałem temat poświęcony układowi rozrządu w silnikach N47 i znalazłem zarówno teorie mówiące o wpływie stosowanego oleju i częstotliwości wymian na żywotność np. łańcuszka i innych elementów jak i takie które mówią ,że rozrząd w tych silnikach nie jest smarowany olejem silnikowym .

Ktoś nawet napisał ,że dany olej jakby wyciszył mu pracę rozrządu a znowu po innym zrobiło się głośniej.To jak to w końcu jest z tym ?

Edytowane przez Tomcio70
Opublikowano
Temat obserwuję od momentu powstania. Mam styczność z czterema silnikami N47.

Pierwszy to mój obecny w e61 520d 2010r silnik C 177kkm steptronic z rozrządem spokój i cisza. Interwały wymiany oleju do 2014r i 140kkm co 26-28kkm, później co 8-12kkm.

Drugi e61 520d 2008 silnik C 224kkm steptronic kupiony półtora miesiąca temu, użytkuje go głównie moja siostra, rozrząd również ok. Interwały wymiany oleju do 2015r i 197kkm co 28-32kkm następnie co 15kkm.

Trzeci e61 520d 2008r silnik C manual, w momencie zakupu w grudniu 2015 r miał 243kkm ile ma teraz nie wiem ale pewnie nie więcej niż 255kkm. W momencie zakupu rozrząd był ok.

Ostatni to nasze byłe e91 318d 2007r manual czyli z najbardziej awaryjnym silnikiem. Auto obecnie ma ponad 240kkm. Nie było na akcji serwisowej ale z rozrządem jest na razie spokój.

Wszystkie auta mają 100% przebiegi, sprawdzane u Draya. Jak na razie wszystkie spisują się bez zarzutu. Największym zaskoczeniem jest e91 które kupiliśmy w 2013r u dealera BMW w DE z przebiegiem chyba 155kkm. Sprzedaliśmy znajomemu który jest na kontrakcie w DE i auto służy mu do cotygodniowego powrotu na weekend do domu (1120km w jedną i w drugą). Z autem nie dzieje się nic.

Osobiście jestem bardzo zadowolony z N47 :wink:

 

Mały update. W sobotę w naszym byłym e91 na autostradzie w DE poddał się rozrząd (pierwsze stwierdzenie mechanika). Przebieg prawie 260kkm. Bez żadnych wcześniejszych oznak, szurania itd. Dzisiaj silnik będzie rozbierany żeby zobaczyć co się dokładnie stało ale najprawdopodobniej trafi pod maskę nowa jednostka. Znajomy znalazł 2.0d 184KM z 2011r w angliku na części, jeszcze w aucie. Przebieg udokumentowany 90kmil, auto rozbite mocno z tyłu. Pytanie czy taką jednostkę można włożyć zamiast starszego 20d. Co jeszcze oprócz kompletnego silnika trzeba przełożyć żeby wszystko działało jak należy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.