Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety przebieg w moim aucie doszedł do 150k i zaczął odzywać się rozrząd. Pytanie gdzie to najlepiej zrobić w Trójmieście lub okolicach i ile to powinno kosztować. Naradzie dowiadywałem się w jednym miejscu to podali kwotę 5k co wydało mi się dużo porównując do cen podanych w niektórych postach.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po wymianie rozrządu. Operacja trwała około 8h. Części oczywiście ASO. Przy okazji zmieniłem olej w manualnej skrzyni biegów. Auto ma obecnie 160 tys. przebiegu. Łańcuch szeleścił tak gdzieś od 15 tys. Muszę powiedzieć, że po wymianie różnica jest ogromna. Silnik chodzi naprawdę ładnie. Okazuje się, że wszystkie części rozrządu po zdemontowaniu wyglądają jak nowe. Gdyby je umyć z oleju, to nie wiem, czy byłbym w stanie stwierdzić, że to są części używane. Ogólnie jestem zadowolony. Nie będę na razie polecał mechanika, bo chcę trochę po tej wymianie pojeździć. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cena?

Zamknąłem się w 3k.

Razem z olejem w skrzyni? Silnik był wyjmowany czy skrzynia?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w kwestii rozrządu najwiecej do powiedzenia maja ci co nie maja tego silnika.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny też uległy zmianie, poza tym czasem zachodzi potrzeba wymiany wału a to już bardzo droga operacja. My w pon odstawiamy naszą 520d na wymianę rozrządu bo już okropnie chodzi. Ma się zamknąć również w ok 3 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrządu. Operacja trwała około 8h. Części oczywiście ASO. Przy okazji zmieniłem olej w manualnej skrzyni biegów. Auto ma obecnie 160 tys. przebiegu. Łańcuch szeleścił tak gdzieś od 15 tys. Muszę powiedzieć, że po wymianie różnica jest ogromna. Silnik chodzi naprawdę ładnie. Okazuje się, że wszystkie części rozrządu po zdemontowaniu wyglądają jak nowe. Gdyby je umyć z oleju, to nie wiem, czy byłbym w stanie stwierdzić, że to są części używane. Ogólnie jestem zadowolony. Nie będę na razie polecał mechanika, bo chcę trochę po tej wymianie pojeździć. :8)

8h niezle u mnie trwalo to 3 dni jesli chodzi o rozrzad. Ile osob pracowalo przy twoim aucie??

--==A Miało być niezawodnym autem, przy którym nie za dużo się grzebać miało i rozrządu nie wymieniało==--

ale

ich schlafe jetzt ruhig weil ich eine neue Steuerkette habe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrządu. Operacja trwała około 8h. Części oczywiście ASO. Przy okazji zmieniłem olej w manualnej skrzyni biegów. Auto ma obecnie 160 tys. przebiegu. Łańcuch szeleścił tak gdzieś od 15 tys. Muszę powiedzieć, że po wymianie różnica jest ogromna. Silnik chodzi naprawdę ładnie. Okazuje się, że wszystkie części rozrządu po zdemontowaniu wyglądają jak nowe. Gdyby je umyć z oleju, to nie wiem, czy byłbym w stanie stwierdzić, że to są części używane. Ogólnie jestem zadowolony. Nie będę na razie polecał mechanika, bo chcę trochę po tej wymianie pojeździć. :8)

8h niezle u mnie trwalo to 3 dni jesli chodzi o rozrzad. Ile osob pracowalo przy twoim aucie??

Dwie osoby. Ale znają ten silnik na wylot. Robili już wiele rozrzodow i remontow tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, w poniedziałek dzwonię do Luzina. Rozumiem że chodzi o tego mechanika:BMW Kwiatkowski

Adres: Luzino, Św. Antoniego 3

Telefon: 602-157-675

Przynajmniej to podaje wujek google.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

szukam pomocy , samochód padł po zerwanym łańcuchu, mechanik silnik niby naprawił, ale po zapeleniu coś wali, i ciężko zapala

upierał się przez dwa tygodnie , że to czujnik sygnału korbowodu, czujnik nowy przyjechał i dalej problem jest

wymienił też łożysko z k†órego ten czujnik z czytuje i dalej nic , komputer pokazuje błąd w tym miejscu ,

co robić , proszę o pomoc !!!!! ;) albo przynajmniej jakoś radę

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to znaczy naprawił, co naprawił remont zrobił? opisz dokładnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, posiadam 120d 177 km, manual, z 2007 roku, 145k km pewnego przebiegu.

Łancuszek szura, chcialbym wymienic rozrzad, bo obawiam sie zerwania. Mam jednak pytanie - ja to jest w jedynkach - aby wymienic rozrzad w n47d20a trzeba wyjac caly silnik, czy wystarczy skrzynie?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś spotkałem kolegę który ma N47 e90 2008 r . Po przebiegu 190 tys urwał się łańcuch i rozwalił motor . Kolejna przestroga żeby wymieniać max po 150 tys , szczególnie w silniku A . Mówił że nie słyszał szurania .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent: 520d AT 08' rodziców, oczywiście tfu... n47A, ori przebieg 176 tyś. W naszych rękach od 110 tyś, olej wymieniany co 15 tyś (millers, motul)

 

Parę dni temu pojechało auto na wymianę rozrządu, który szurał w standardowej skali głośności, raz ciszej, raz głośniej. Auto odstawione, na drugi dzień telefon od mechanika, abym przyjechał, bo jest poważny problem.

 

W takim stanie zastałem łańcuch:

 

http://w582.wrzuta.pl/film/4AKZJpMbW7S/video0032-cut_1

 

 

 

Totalna masakra. Łańcuch rozciągnięty, latający. Aż dziw bierze, że się nie zerwał. Problemem jednak nie był łańcuch, ale zębatka wału korbowego, wytarta i widocznymi wżerami

:mad2:

 

Nie wiem czy dokładnie widać bo dosyć niewyraźne zdjęcia wyszły:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a65c77dbf84fc09f.html

 

 

 

Koszt wału z panewkami to ok. 3500 tyś plus rozrząd oleje filtry i robocizna to ok. 7 tyś zł. Biorąc pod uwagę bardzo prawdopodobne inne awarie w wersji A czyli pękające bloki i/lub obracające się panewki po 200 tyś oraz chęć pojeżdżenia jeszcze trochę tym autem (nowe turbo, hamulce) decyzja zapadła o wymianie silnika na wersję C z X3 F25 184 km z 2012 roku przebieg potwierdzony 40 tyś km, koszt praktycznie ten sam co wału korbowego, oczywiście pro forma idzie nowy rozrząd. Jest parę przeróbek ale da się.

 

Dodam tylko tyle, że przy mnie przyjechało e91 z 2009 r (nie wiem który miesiąc) na wymianę silnika z powodu pękniętego bloku.

 

Podsumowując: jeśli komuś szura rozrząd i twierdzi, że z tym można jeździć bo ryzyko zerwanie jest minimalne opowiada głupoty, niezależnie czy jest to wersja A czy C. W moim starym rowerze po 10 latach lepiej wyglądał łańcuch :norty:

Edytowane przez qwertykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starym rowerze po 10 latach lepiej wyglądał łańcuch :norty:

 

Lepiej wyglądał, bo nie masz 350MN w nogach :norty:

 

Super pomysł z wymianą silnika z X3. Jeśli przebieg rzeczywiście 40 tyś km, to pewnie rozrząd by jeszcze polatał, ale z drugiej strony jeśli silnik poza autem, to też żal nie wymienić rozrządu za jednym zamachem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starym rowerze po 10 latach lepiej wyglądał łańcuch :norty:

 

Lepiej wyglądał, bo nie masz 350MN w nogach :norty:

 

Super pomysł z wymianą silnika z X3. Jeśli przebieg rzeczywiście 40 tyś km, to pewnie rozrząd by jeszcze polatał, ale z drugiej strony jeśli silnik poza autem, to też żal nie wymienić rozrządu za jednym zamachem.

Jak sie kiedyś badałem to miałem w nogach coś koło 400 Nm, ktos kto porządnie trenuje ma sporo wiecej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.