Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ach - co serwis to inaczej, dzięki za info, już zamówielm trzeci - namawiali mnie żeby kola pompy niewymieniać ze oni nie wymieniają, ale jak luzny łańcuch chodzil po tym kole jakiś czas to chyba naturalnym jest co by jeszcze kolo pompy wymienić.
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja wymienialem ! W silnikach o przebiegu ponizej 50tys km nie bylo zadnej roznicy w dlugosci natomiast on 200 tysi byla roznica ale nie znaczna . Ogolnie ten lancuch jest luzny nawet nowy
Opublikowano
:cry2:

Czyli nie chodzi o to cykanie, tylko o ten szelest?

Na filmie, który załączyłem słychać tylko cykanie i klekot. Czyli jest ok.

 

Thx.

Opublikowano

No wlasnie moim zadaniem nie jest ok.

Na pierwszym filmiki slychac szelest, ale zaznaczam ,ze to bylo zaraz po kupnie. Ten szelest stopniowo zmienial sie w stukanie i huczenia na koniec :duh: .

 

W sumie u Ciebie jakos o dziwo nie slychac jakis "podrecznikowych" objawow lancucha, ale cos tam niezle nawala.

Moga to byc zawory...

Ja juz tyle sie tych silnikow nasluchalem, ze naprawde nie mam juz pojecia :norty:

 

Jezdzij jak sie da, jak sie nie da to naprawiaj :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
:cry2:

Czyli nie chodzi o to cykanie, tylko o ten szelest?

Na filmie, który załączyłem słychać tylko cykanie i klekot. Czyli jest ok.

 

Thx.

Ja tam tez nic nie słyszę, jaki masz przebieg?

Opublikowano
:cry2:

Czyli nie chodzi o to cykanie, tylko o ten szelest?

Na filmie, który załączyłem słychać tylko cykanie i klekot. Czyli jest ok.

 

Thx.

Ja tam tez nic nie słyszę, jaki masz przebieg?

 

Przebieg 63 tys. Rocznik 2010.08.

Opublikowano

63 kkm to nie wnikaj tylko jezdzij.

Za mlody aby wymieniac czesci ktore sie nie zapsuly. :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Też tak uważam. Zaczniesz wymieniać to może nie być końca bo taki dżwięk może wydawać pompa, koło dwumas, zawory, łańcuch, a może jakaś luźna obudowa. Ja bym się zabrał gdy dźwięk będzie jednoznaczny i konkretny...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ja jestem juz po wymianie rozrzadu.

Przelot 187000.

Rozrząd wydawał sie byc w dobrym stanie, ale po rozmontowaniu widać pękniecia na slizgaczach gornego lancucha.

Pękniecia odchodza od trzpieni na ktorych montowane są slizgacze. Mysle ze by jeszcze pojezdzilo z 10-20tys.

Niestety nie pomierzylem lancuchow, bo jak to robil nie mialem czasu wyrwac sie z pracy, ale mechanik mowil iz po zalozeniu na kolach byla duza roznica. Stary mial luz nowy nic.

Generalnie nie bylo slychac typowych odglosów od łańcucha, ale jak obsluchalem inny samochod z tym silnikiem(przebieg 30tys) to moj ewidentnie glosniej pracowal. Nie dalo sie zdjagnozowac czy to od lancucha. Wydawalo sie jakby osprzet byl glośniejszy.

Ale generalnie jak sluchalo sie mojego klekot diesla byl zagluszony innymi odgłosami. Teraz jak rano wyjezdzam z garazu ewidentnie slysze ze mam diesla a nie sieczkarnie( z ta sieczkarnia to przesadzam :) )

Po drugie stojąc przy scianie w garazu slychac bylo jakby łancuch przy zchodzniu z obrotów. Teraz tego prawie nie ma.

Robota dlugo trwala bo wyobrazcie sobie ze nie mialem jednego kola i nie bylo dostepne w bmw Polska i w żadnym salonie niemieckim - obdzwoniłem z 5największych.

Musiałem zciagac cześć z anglii.

Kpl. czesci kosztowal mnie ~2000 brutto(3 łancuchy, wszystkie kola, trzpienie srubki,napinacze, 3 uszczelki, podkladki pod wtryski) do tego robota 1250 + olej i filtr.

Robil mi to moj zaufany mechanik u ktorego naprawiam swoje samochody od 15 lat.

Generalnie taki rozrząd robil 1-szy raz ale opieral sie oryginalną instrukcją serwisową - jedyne odstepstwo to nie zciagal glowicy gdyż powiedzialem mu ze wiekszosc osób nie zciąga.

 

Przy okazji wymieniłem olej i miskę w skrzyni biegów oraz mały przegląd mechatronika (separator i tłoczki + okular) skrzynia chodzi 2 razy plynniej.

Ogarnął mi to ten sam mechanik.

Opublikowano
:cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

330D kwiecien 2009.

Dla przypomnienia Wszystkie czesci zespolu górnego łancucha sa takie same w 330d jak i 320d.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam wersje silnika n47nd20c i niesety jest słychac delikatny, rytmiczny swist, wystepuje on tylko wtedy gdy silnik nie jest rozgrzany, jest to na 99% rozrzad, przebieg auta to 102kkm, a wiec w zwiazku z tym mam pytanie,

jezdzic dalej i narazie sie tym nie przejmowac, wymieniac wtedy kiedy problem sie nasili? czy juz teraz podjechac, sprawdzic co jest nie tak i naprawiac? auto z 2010/09 318d lci,

gdyby ktos byl chetny pomoc, moge podeslac filmiki,

z gory dziekuje

Edytowane przez dalafasta
Opublikowano
Wszystkie części zespołu górnego łańcucha są takie same w 330d jak i 320d.

Hmm, zatem 2.0d powinno mieć spory zapas wytrzymałościowy...ale łańcuchy niestety padają jednakowo w tych silnikach :?

Opublikowano
Witam, pytanie do osób które wymieniły rozrząd w N47, ile przejechaliście po wymianie i czy rytmiczny dzwięk powraca? Czy ktoś się mniej więcej orientuje ile da sie przejechać po wymianie? I co jest dokładnie powodem awarii rozrządu, czy to wina kiepskiej jakości napinaczy łańcucha i ślizgów lub ogólnej konstrukcji silnika i problem powróci po wymianie za kilkadziesiąt tys km?
Opublikowano

Kolego !

Widze ,ze to twoj pierwszy :cool2: I juz znalazles wlasciwy watek :cool2: a nie otwierales nowego :cool2:

 

 

Problem z rozrzadem spowodowany jest zla konstrukcja ktoregos z kol zebatych, ktorych zeby podczas pracy zaostrzaja/scieraja sie niewlasciwie - co prowadzi do zerwania lancucha lub poslizgu kola czyt. walka rozrz.

"Zestaw naprawczy" posiada juz nowy typ kola( zmieniona konstrukcja zebow) i jak sie nie myle tez lanucha co ponoc ma wyeliminowac problem, chociarz niektorzy urzytkownicy meldowali ,ze po wymianie tez cos tam ponoc szura. O ile przypadki tego ,ze ktos tam slyszy ,ze po wymianie lancuch szura zdarzaja sie , to nic nie wiadomo o przypdakach zerwania po wymianie :cool2: .

Z tego co udalo mi sie odszukach na niemieckich forach, to ktos tam zmienial rozrzad i smiga juz 100kmm bez problemu :norty: .

U mnie po wymianie przejechane 14kkm i cisza.

 

 

Na wszystkie inne pytania znajdziesz odpowiedzi pare stron nizej- ja zaczalbym czytac gdzies od str 35-36.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Tylko ori !

Z tego co wiem zestaw "minimum" kosztuje jakies 1500, ja polecam zmienic od razu wszystko co sie tam kreci. :cool2: , koszt kroche wiekszy ok 2000PLN

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
mam wersje silnika n47nd20c i niesety jest słychac delikatny, rytmiczny swist, wystepuje on tylko wtedy gdy silnik nie jest rozgrzany, jest to na 99% rozrzad, przebieg auta to 102kkm, a wiec w zwiazku z tym mam pytanie

 

Kolego nagaraj filmik - bo jezeli ten swist to takie jakby mialczenie i tylko na zimnym silniku to raczej nie rozrząd.

Niedawno robilem rozrząd i owe miałczenie na zimnym nadal wystepuje.

Pomimo ze u mnie nie bylo slychac halasujacego rozrzadu to kulutura pracy silnika sie bardzo poprawiła.

Moze to turbo swiszczy - bo jak juz ma sporo przejechane to najpierw zaczyna byc slyszalne na zimnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.