Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ma ktoś może instrukcję serwisową do wymiany rozrządu w N57 co by były podane momenty dokręcania poszczególnych srub?
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy ma ktoś może instrukcję serwisową do wymiany rozrządu w N57 co by były podane momenty dokręcania poszczególnych srub?

 

Naprawdę chcesz robić rozrząd w N57? Przebieg masz żaden. Obecna 330d kolegi ma 260k km i silnik pracuje idealnie cicho i przyjemnie. Ja nie słyszałem, żeby w N57 była przypadłość szurania czy zrywania się łańcuchów.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jest cala masa przypadkow strzalu. Wystarczy poczytac na zagranicznych forach.

Gora rozrzadu jest ta sama w N47 co N57.

Silnik jest montowany od 2008r wiec jest ich mało w PL z tego powodu się nie słyszy o peknieciach.

poczekajmy ze 2 3 lata i usłyszysz. zresztą jak zamwialem części w ASO to gość mowil ze w 3.0 tez robia rozrzady.

To ze twój kolega zrobil 260tys to także normalne, gdyż wiele egzemplazy N47 tez tyle zrobilo i dalej jezdzi.

Ja chce mieć pewne auto.

 

To co nikt nie posiada serwisowki?

Opublikowano
Rzeczywiście, znalazłem w google kilka przyadków. Masakra ogólnie, BMW tutaj dało nieźle ciała.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy w późniejszym okresie produkcyjnym 3,0D N57 poprawiono, zmieniono coś z rozrządem np: ( mocniejszy łańcuch o którym pisał kolega galczych ...) ? Jeżeli tak, to co i od kiedy ?
Opublikowano

Popatrz kilka postów wyżej pisałem o górnym łańcuchu który został zmieniony w kwietniu 2013.

Ostatnia zmiana jest z 07/2013 - zmienil się napinacz.

Tak wiec caly czas kombinują i modernizują nie znając do końca przyczyny pękających łańcuchów.

Opublikowano
Popatrz kilka postów wyżej pisałem o górnym łańcuchu który został zmieniony w kwietniu 2013.

Ostatnia zmiana jest z 07/2013 - zmienil się napinacz.

Tak wiec caly czas kombinują i modernizują nie znając do końca przyczyny pękających łańcuchów.

 

Nie znają? kiedyś się nie zrywały i były praktycznie nie wymienialne, a teraz po 5 latach dalej nie wiedzą co jest przyczyną zerwanie? Logiczne jest to, że wiedzą co jest przyczyną - oszczędności na materiale (oczywiście nieoficjalnie)- tyle, że teraz jest to określane jako normalne zużycie (szelest, hałas) a oszczędności poczynione na setkach tyś wyprodukowanych takich silników przy zerwanych (podkreślam zerwanych) kilknastu/kilkudziesięciu sztukach na gwarancji są i tak ogromne.

Opublikowano

Każdy ma swoje zdanie.

Zerwanych na gwarancjii mysle ze jest na pewno więcej, ale jak piszesz oszczednosc dla BMW i tak jest :(.

Natomiast naprawianych na gwarancjii jest już cala masa i bmw musi placic serwisom za robote i części.

Do tego dochodzi jeszcze renoma marki i tu się nie zgodze iż dokładnie wiedza co jest, tymbardziej iż najpierw robili modyfikacje szyn , potem kól i znowu szyn bo tam szukali przyczyny. A dopiero po 5 latach wprowadzono mocniejsze łańcuchy - jak inne modyfikacje nie pomogły.

Odnosnie ciecia kosztów wiadomo ze tak działa rynek, ale mysle ze żaden z czlonkow zarządu jak by mogl nie dpouscil by do tak wielu awarii na gwarancji niezależnie czy to jest tylko szuranie czy strzał.

Caly koszt ponosi BMW.

Jak pada na gwarancjii inna czesc która była zakupiona od innej firmy(np. skrzynia od ZF, czy pompa od SKF) koszty można odzyskac czyli wymieniamy czesc klientowi i składamy reklamacje dostawcy części, ale w przypadku rozrządu podejrzewam ze tak się nie da.

Opublikowano
Każdy ma swoje zdanie.

Zerwanych na gwarancjii mysle ze jest na pewno więcej, ale jak piszesz oszczednosc dla BMW i tak jest :(.

Natomiast naprawianych na gwarancjii jest już cala masa i bmw musi placic serwisom za robote i części.

Do tego dochodzi jeszcze renoma marki i tu się nie zgodze iż dokładnie wiedza co jest, tymbardziej iż najpierw robili modyfikacje szyn , potem kól i znowu szyn bo tam szukali przyczyny. A dopiero po 5 latach wprowadzono mocniejsze łańcuchy - jak inne modyfikacje nie pomogły.

Odnosnie ciecia kosztów wiadomo ze tak działa rynek, ale mysle ze żaden z czlonkow zarządu jak by mogl nie dpouscil by do tak wielu awarii na gwarancji niezależnie czy to jest tylko szuranie czy strzał.

Caly koszt ponosi BMW.

Jak pada na gwarancjii inna czesc która była zakupiona od innej firmy(np. skrzynia od ZF, czy pompa od SKF) koszty można odzyskac czyli wymieniamy czesc klientowi i składamy reklamacje dostawcy części, ale w przypadku rozrządu podejrzewam ze tak się nie da.

Zgadzam się w 100% :cool2:

Opublikowano
Pękające łańcuchy w dieslach to teraz standard w każdej marce. Swego czasu szukałem jakie auto kupić i przerobiłem kilka marek od Audi, Mercedes po francuskie Citroeny i Peugeoty - w większości montowanych diesli pojawiały się informacje o zerwanych łańcuchach - im popularniejszy silnik tym więcej. Dlatego jest wiele info o N47 który montowany jest od 118d do X3 do tego jest najczęściej wybieranym silnikiem podczas zakupu nowych egzemplarzy
Opublikowano

A takie pytanie mam,jesli auto jest na gwarancji i zaczyna słychać lancuch jak powoli "szura",jest to już podstawa do wymiany w ramach gwarancji?

Czy ktoś już przerabiał cos takiego?

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przejrzyj moje posty w tym temacie, miałem ok 94 tys przebiegu - gwarancja, coś słyszałem jakby szurał ale nie byłem pewien, tak też zgłosiłem to do ASO i wymienili całość. Bez problemów, szybko i elegancko. Co prawda przyjechałem do ASO wtedy na wymianę przycisku otwierania tylnej szyby a to zgłosiłem przy okazji i w całej tej sprawie zapomnieli wymienić przycisku ale poczekałem 30 minut i było zrobione.
Opublikowano
Przejrzyj moje posty w tym temacie, miałem ok 94 tys przebiegu - gwarancja, coś słyszałem jakby szurał ale nie byłem pewien, tak też zgłosiłem to do ASO i wymienili całość. Bez problemów, szybko i elegancko. Co prawda przyjechałem do ASO wtedy na wymianę przycisku otwierania tylnej szyby a to zgłosiłem przy okazji i w całej tej sprawie zapomnieli wymienić przycisku ale poczekałem 30 minut i było zrobione.

 

 

Spoko,dzięki za odpowiedz :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

A na długo musiałeś zostawić auto-post jest dlugi wiec jeśli możesz to napisz jeszcze raz :D

pozdro

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co pamiętam to chyba z 5 dni się zeszło łącznie z czekaniem na części sama robota to jeden dzień z tego co mówił doradca.
Opublikowano
Hm,znajac zycie to pewnie się zakreca z zamawianiem części itd. ,także od razu auto zastepcze trzeba wolac i uzbroić się w cierpliwość,gwarancja mi się konczy za rok ,wiec przed koncem dobrze by było wymienić na koszt BMW.. :cool2: :mrgreen:
icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli też przedłużałeś na 3 lata 100 000? :) Mnie się opłacało niecałe 1500 zł brutto a zrobili rozrząd, programowanie i ten przycisk od klapy.
Opublikowano
Czyli też przedłużałeś na 3 lata 100 000? :) Mnie się opłacało niecałe 1500 zł brutto a zrobili rozrząd, programowanie i ten przycisk od klapy.

Kupilem 2 letnia z gwarancja Euro plus w DE

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcą sprawdzić napinacz górnego łańcucha w N47, bo tylko tego można bez demontaży silnika . W którym miejscu jest wkręcony , należ go wykręcić z góry czy z dołu silnika ?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie widziałem w poprzednich postach czy była u Nas akcja podpisywania petycji do BMW w sprawie problemu łańcucha rozrządu w N47.

Jeśli nie to polecam poniższy link:

 

http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/?tSRQrfb

 

Nawet jeśli petycja nic nie da to przynajmniej zrobimy "coś " więcej niż tylko ponarzekamy na producenta.

Nie uważam że ten wątek jest bez sensu bo dowiedziałem się wiele ważnych info na temat cholernego łańcucha. Niektórzy wolą żyć w nieświadomości ale ja podobnie jak większość kolegów z tego forum lubimy wiedzieć czym jeździmy i co może nas spotkać miłego lub mniej miłego. Najbardziej przydatne informacje to moim zdaniem namiary na sprawdzone warsztaty, które opanowały już temat wymiany łańcucha za "rozsądne" pieniądze. Takie namiary są bezcenne bo w każdej chwili możemy usłyszeć elementy rozrządu lub po prostu staniemy w trasie z urwanym łańcuchem.

Opublikowano

Po "starej znajomosci" :norty: polecam Ci Autochip we Wroclawiu.

Od razu napiesze ,ze z zewnatrz nie wyglada to zacheciajaco, ale warsztat jest naprawe porzadny pod wzgledem jakosci pracy i doradztawa tzn, nie

wymianiaja podzespolow jak nie trzeba, tylko po to aby zarobic. :cool2: Pare zloty u nich juz zaoszczedzilem :)

 

http://www.auto-chip.pl/

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Panowie czy ktoś jak wymienial rozrząd wymieniał także trzeci łańcuch - ten do pompy oleju.

Tak przed demontażem rozrząd wygląda poprawnie. Slizgi cale łańcuchy napięte.

Zabaczymy po demonatżu - jak będę miał chwile to sprawdze w robocie czy jest wyciągnięty.

Jedyne co rzuca się w oczy to Trzeci łańcuch od pompy oleju.

Jest on bardzo luźny i prawie muska o obudowę i co najlepsze wydaje mi się ze to wlasnie on hałasowal przy zchodzeniu z obrotów.

Bmw przy rozrządzie chyba nie wymienia tego łańcucha, ale ja po wczorajszych oględzinach go wymienię.

Czy wymienialiście ten trzeci łańcuch?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.