Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie cofaj się do tyłu, bierz N47 to nowsza konstrukcja lżejsza mniej pali i jest dynamiczna.

Popsuć się może każdy silnik.

Poczytaj sobie inne fora zachodnie też piszą, że N47 na plus w stosunku M47. Idź z duchem postępu.

Takie moje zdanie, a inni może uważają inaczej to trudno.

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Odnośnie postępu to kolega ma racje ... nalezy tylko pamietac ze kazda nowa jednostka ma problemy wieku dzieciecego ... i pomimo tego iz w założeniu jest lepsza od starszej ( w koncu inzynierowie BMW budując N47 ewoluowali M47 ... nikt koła na nowo nie wymysla ) z tym ze z racji bardzo duzej ilości zmian N47 do M47 ( stad zmiana oznaczenia ) pojawiły sie nowe problemy. Wiec jesli chcesz N47 to bierz te z 3-4 roku produkcji a nie pierwsze sztuki ... z tego co kojarze to silniki z oznaczeniem A i B mialy problemy bardzo duze z rozrzadem a wyzsze oznaczenia juz poprawiono ( chyba dalej maja tendence do szurania ale nie rwa sie ... ) a jesli nie stac Cie na młode auto 2-3 letnie to lepiej wez M47 163hp tylko poszukaj zadbanego, dobrze wyposazonego i załóż ze masz 5-10 tysiecy na to zeby cos powymieniac.

Może zle mysle ale takie jest moje zdanie. Jezdze M47 i z silnika jestem zadowolony pomimo tego iz mam skastrowany do 150km ( do jutra :twisted: ).

Troche martwia mnie ewentualne klapki ale chyba nie bede ich narazie wyrzucal ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam takie pytanko k8v8m kiedy Ty robisz te wszytskie kilometry ,ze jestes wstanie zaoszczedzic na nastepna jednostke N47 ,jak tylko tu siedzisz i piszesz :norty: ??????????
Opublikowano

Kolego Krzysiek. Ja tu pisze z telefonu tylko jak popijam jak popijam kawe na stacji przy okazji tankowania. ;)

 

A tak serio to jak już pisałem przejechalem z silnikami N47 ponad 250 tys km (i do tego wszystkie chipowane przy przebiegu ok 20 tys km) i nie dość ze nie miałem żadnej usterki to jeszcze na samym paliwie zaoszczedzilem jak sam zauważasz na nowy silnik lub trzy naprawy łańcucha.

 

Nie sadze jednak bym miał te koszty ponieść. Raczej przejade kolejne 250 tys. Tyle, ze różnice pomiędzy m47 a n47 nie sprowadzają się tylko do paliwa. To jest silnik jak na diesla niewiarygodnie elastyczny i bardzo ładnie rozwijający moc.

Zwyczajnie jest lepszy pod każdym względem. Zdecydowanie wolę wersje 143KM n47 niż 163KM M47. Komfort jazdy jest o wiele wyższy, w N47 przy 100 km/h jest ok 1700 rpm na szóstce. W tym silniku nie ma klapek nie padają turbiny, nie obracają się panewki itd. Itp.

Sory, ale sugerowanie by ktoś kupował stary kibel zwykle bardziej zajezdzony, z wieloma znanymi problemami jest dla mnie nieporozumieniem.

Jak bym miał kupować w tym momencie auto to wolał bym nawet kupić takie gdzie słychać łańcuch bo wiem ze wloze 4-6 tys i mam święty spokój na lata, a przy tym całkiem inny komfort jazdy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W E90 są M47N2 pokaż mi te wątki o turbinach, panewkach i czymś tam jeszcze. Bo wybulam się i nie mogę znaleźć. A jak bmw ogarnie problem to dopiero zmienię swoje auto na takie z poprawionym N47. Jak by ten ten rozrząd był z przodu to bym kupił i od razu wymienił i mògł bym to monitorować.

Aha i nie pisz mi o M47 że to stary kibel bo bluźnisz. A pod względem awaryjności M47N2 do nowych N47 to nawet inna liga.

Opublikowano

Proszę.

 

Wyciek oleju. viewtopic.php?f=70&t=210745 190 tys km.

 

Problemy z czujnikiem oleju - masa osób. viewtopic.php?f=70&t=168841

 

Silnik gaśnie podczas jazdy (tez nie jeden przypadek!) viewtopic.php?f=70&t=119863

 

Problem z odpaleniem (pompa paliwa?) viewtopic.php?f=70&t=207939

 

Problem z turbina (kolega artuj) viewtopic.php?f=70&t=195970

 

Korba wyszła bokiem viewtopic.php?f=70&t=206186&p=1509581 200 tys km.

 

Mogę tak długo. To są przykłady z pierwszych kilku stron działu e90 zajęło mi to kilka minut. Na każdy jeden problem z n47 można znaleźć kilka z M47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

 

Najlepsze klucze to firmowe :D gdyz za darmo. A tak na powaznie uzywam KINGTONY.

Co do ciekawostek musialbym troche pogrzebac ale temat raczej na PV bo ten watek juz ma tyle stron i tematow ze ciezko go ogarnac.

Ja używam francuskich kluczy :-D

Dają na razie radę skurczybyki a się czasem poznęcam nad nimi.

Grzechotka 1/2" obiecuje że wytrzyma nacisk 400kg na rękojesć, na razie lekko ponad 100kg przyłożyłem i żyje :mrgreen:

 

Weź może załóż nowy wątek tu czy w dziale eksploatacji z ciekawostkami i wrzucaj co Ci na warsztat wpadnie interesującego?

Zasubskrybuje i każdy post przeczytam - obiecuje 8-)

 

 

Arcisz ten Gedore to świetny klucz, nie do zajechania ( pod warunkiem ze nie będziesz dokręcał na kąty). Ja mam 20 - 200.

Czy 10-100 nie jest bardziej użytecznym zakresem? Wydaje mi się że jest mało śrub które wymagają 100+Nm?

Pewnie że lepiej byłoby mieć dwa, jeden niski i drugi wysoki zakres ale to trzebaby więcej niż kilka razy w roku użyć a nie hobbistycznie trzymać w skrzynce.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano (edytowane)
To w N47 nie tylko łańcuchy pękają, ale i nawet bloki aluminiowe :shock: to ci udane silniki :duh: I tak niewiele palą , i takie niezawodne :mad2: byłem już blisko przekonania n47 ,ale teraz już nie, w M47TU2 takich rzeczy nie widziałem i myślę że nigdy nie zobaczę' 'brak słów''..

 

Skrab trzymaj stara, dobra, sprawdzona jednostke M47N2 i dbaj o nia to bedziesz jezdzil dlugo albo jeszcze dluzej.

Ta jednostka napedowa to cos w stylu slawnych PD 1.9TDI u VW, ktore miliony kilometrow robily w Niemczech, a u nas w Polsce kazdy mial ponizej 200kkm i sie sypal.

Zreszta wraz z rozwojem techniki VW i ten silnik zepsul. Po prostu silnik byl tak dobry, ze kazda nastepna ewolucja byla metarialowo slabsza, a od 2008 roku chyba to nawet panewki tam sie wycieraja.

Juz kiedys w jakims innym watku prosilem o obiektywnosc, ale widze ze kolega K8v8M to jakis lobbing w temacie cudownosci N47 robi, albo bardzo sie zawiodl na M47N2.

A roznica w zuzyciu paliwa, hmm... litr mniej czy litr wiecej co za roznica. Poza tym zaczyna sie to robic nudne, ze kazdy watek jest sprowadzany do zuzycia paliwa tylko.

K8v8M To ma swój świat , swoje krętki ,i silnik n47 :wink: nie ma za bardzo z Nim w dyskusje wchodzić ,ale każdy ma prawo swoje zdanie powiedzieć .. jeszcze raz napisze awaryjność

N47 a M47TU2

search.php?keywords=n47

search.php?keywords=m47t2

i nie myl m47 z M47TU

Edytowane przez skrab
Opublikowano

 

Najlepsze klucze to firmowe :D gdyz za darmo. A tak na powaznie uzywam KINGTONY.

Co do ciekawostek musialbym troche pogrzebac ale temat raczej na PV bo ten watek juz ma tyle stron i tematow ze ciezko go ogarnac.

Ja używam francuskich kluczy :-D

Dają na razie radę skurczybyki a się czasem poznęcam nad nimi.

Grzechotka 1/2" obiecuje że wytrzyma nacisk 400kg na rękojesć, na razie lekko ponad 100kg przyłożyłem i żyje :mrgreen:

 

Weź może załóż nowy wątek tu czy w dziale eksploatacji z ciekawostkami i wrzucaj co Ci na warsztat wpadnie interesującego?

Zasubskrybuje i każdy post przeczytam - obiecuje

 

jak powsanie taki wątek to poproszę link do niego

Opublikowano

Ja francuski to lubie s... :D , a klucze mam jedne takie w garazu z 1980roku chyba (moze starsze, nie wiem bo sa od zawsze jak pamietam), nie mam bladego pojecia jaki producent bo maja tylko nabite MADE IN POLAND i jeszcze nigdy nie zawiodly, przedluzke to mozna tam dac idaca w nieskonczonosc i wszystko trzyma tak jak nalezy:)), wiec kiedys jak widac mozna bylo :D

A teraz ceny stali coraz wieksze, obrobka coraz drozsza, klucze liczone z duza dokladnoscia, wiec i ich jakosc spada.

Kiedys byl klucz i mial odkrecac wszystko niezaleznie od niutona :cool2:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
A mógł byś rozwinąć ten temat o zaoszczędzeniu na niefachowych naprawach? Jakis konkret?

Prosze bardzo . We wczesniejszych postach opisalem osobe ktora miala auto od nowosc. Od okolo 130tys zaczelo powoli ubywac plynu chlodniczego. Auto zostalo rozebrane w jakims warsztacie z jego miejscowosci.Wymieniono uszczelke ,zrobiono glowice koszt 2500zl jakie juz zaplacil .Teraz klient trafil do firmy gdzie pracuje z zamiarem kupna silnika.Poniewaz problem pozostal. Powodem problemu byl blok .Moge sie zalozyc ze mechanicy nawet glowicy nie sprawdzili a pekniecie miedzy cylindrami wyszlo po dokladnym oczyszczeniu powierzchni. http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z180/1806020/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/1806020/1.jpg

http://www.galerieallegro.pl/

Caly watek jest napisany o feralnym razrzadzie, dla mnie blok moze sie okazac jeszcze wiekszym niewypalem. A czas pokaze wraz z kilometrami.

"amylinium" nie wytrzymuje takich temp. jak żeliwo, wiec kiedyś inżynierowie wrócą do żeliwa :norty:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

i nie myl m47 z M47TU

 

W e90 były tylko m47tu2 i 3/4 temaów na forum o problemach z e90 jest właśnie o nich... I tak to jest kibel, n47 to tez kibel ale czystszy i świeższy, jak ktoś lubi sr*ć na starym kiblu to prosze bardzo ja wole ładny czysty i pachnący a nie cały pożółkły z brązowymi wżerami żeby to tak ładnie zobrazować. Może skończcie wreszcie te marudzenia że "moje M47tu218x54z2 jest lepsze niż n47" bo po pierwsze NIE JEST a po drugie temat jest całkiem o czym innych i chyba będzie trzeba go zamknąć w końcu bo syf tutaj jest jak mało gdzie i ciągle te same osoby to powodują ( po dwóch stronach barykady żeby nie było )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

polecam klucze z facomy.Robie takimi przy traktorach i maszynach rolniczych więc wyobraźcie sobie stan srubunku tam :) Niezniszczalne klucze praktycznie mimo sporych przedłużek i walenia nieraz 5 kilowym młotem :cool2:

Jedyna wada to cena

Opublikowano

AndiT - w 1980 to ja resorakiem latałem więc nie miałem szans kluczy w tym okresie zakupić :mrgreen: Dopiero teraz się zbroję :wink:

 

nocek - Facom to właśnie wspomniane francuzy moje :mrgreen:

Na razie żaden z kluczy nie siadł tyle że bita i torxa ukręciłem - moja wina bo przedłużka poszła w ruch a nie powinna. Po moim pytaniu czy to normalne bez szemrania dosłali na wymianę tak jak obiecują - Pro for Life. Fakt, cena trochę po zbóju tylko ze to narzędzia dla warsztatów.

Niestety Facom nie oferuje klucza 10-100Nm a ich dwa to już za drogo dla mnie. :( Dlatego spoglądam na Geodore.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam BMW 320d z 2008r., kupiłem używane z przebiegiem 145k. (serwisowane w aso do końca) , było leciutko słychać szuranie łańcucha, ale poza tym wszystko w porządku. Teraz ma 160k. i szuranie się nasiliło, przy ruszaniu zdarzyło mi się, że szarpło 2 razy. I wtedy zacząłem czytać posty na forum i się interesować tym tematem...

 

 

Moje pytania (przewijały się na forum ale bez jednoznacznych odpowiedzi):

 

1) Jeżeli auto ma ponad 160k. przejechane i nie jestem pierwszym właścicielem są szanse na zwrot kosztów naprawy całościowy/częściowy od serwisu BMW? Czy to sprawa indywidualna dla klienta?

 

2) Czy jeżeli zdecyduje się na wymianę łańcucha i napinaczy, czyli wyciągam silnik lub skrzynie (rożnie radzą), to wymieniać od razu wał korbowy? Pytam ze względu na tą wycierającą się zębatkę i możliwe nie spasowanie nowego łańcucha do niej. (co w konsekwencji zwiększa prawdopodobieństwo nawrotu nieprzyjemnego szurania) Niestety koszt wymiany wału podwaja cenę naprawy, stąd pytanie.

 

3) Czy możecie mi polecić warsztaty (poza serwisem BMW) w okolicy Krakowa, gdzie operacje wyżej wymienione były już robione? I ich koszt? Ewentualnie prosił bym o warsztaty godne polecenia. Najlepiej specjalizujące się w BMW.

 

4) Osoby którym pękł łańcuch podawały listę wymienionych części, to samo tyczy się tez oficjalnej noty BMW (jeżeli występuje szuranie), ale różniły się między sobą. Mógłby mi ktoś podać części które obowiązkowo muszę wymienić (łańcuch, napinacze itp.) a które ewentualnie (łożyska, uszczelki itp.)? I rozbić na 2 warianty: bez wymiany wału i z wymianą. Informacja ta może okazać się praktyczna dla osób, które zdecydują się robić wymianę rozrządu u prywatnego/znajomego mechanika. Lub też samemu nabyć części.

 

5) Ostatnie pytanie troch z innej beczki. Zauważyłem kilka dni temu, że samochód po rozruchu nie schodzi od razu do 840 obr/min. tylko utrzymuje 870 obr/min.(uruchamiam na zimnym silniku). A ostatnio nawet około 950 obr/min. (nie ma różnicy czy stoi w garażu czy pod chmurką) Obroty po około 4-5 minutach wracają do normy. Na rozgrzanym silniku startuje normalnie. Jak używam wcześniej webasto również utrzymuje 870 obr/min.. Możecie mi powiedzieć czy to normalne i podać obroty jakie powinna posiadać ta jednostka zaraz po starcie i po chwili na biegu jałowym? Dodam, że wcześniej za każdym razem od razu schodzi do tych 840 obr/min. Wiem, że mogę czepiać się pierdołów, ale lobię jak mi w samochodach wszystko chodzi jak w zegarku.

 

 

 

Prosił bym o wyrozumiałość, jestem nowy na forum i to moja pierwsza bunia. Nie interesuje mnie konflikt pomiędzy N47 a M47 i od razu mogę napisać, żeby ludzie darowali sobie bezsensowne komentarze typu: „A wujka google znasz...? jego zapytaj...” lub „umiesz korzystać z wyszukiwarki na forum?...”

 

 

Z góry dziękuje, za pomoc.

Opublikowano

1) Są szanse na naprawę good will, ale to zależy od stopnia zużycia obecnego łańcucha

2) Zdecydowanie wał korbowy również powinno się wymienić

3) Pim auto serwis - polecany na forum - polecany przez wielu moich znajomych, specjalizacja BMW, na 100% robili nie raz łańcuch w tym silniku, warsztat niepozorny, ale wiedzą z czym to się je

4)

Opublikowano
Tylko dodam ze przy wszelkich napedach lancuchowych praktycznie zawsze należy wymieniać rownież koła zebate w przeciwnym wypadku "dostosuja" do siebie nowy łańcuch bardzo szybko.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

WItam,

 

 

Czy jest pewne i gdzie to sprawdzic od kiedy N47 ma poprawiony rozrząd( jakie oznaczenia silnika oraz od jakiej daty produkcji) ma ktos takie potwierdzone dane? Bardzo prosze o odpowiedź ze szczegółowymi danymi. Pozdrawiam.

Opublikowano
WItam,

 

 

Czy jest pewne i gdzie to sprawdzic od kiedy N47 ma poprawiony rozrząd( jakie oznaczenia silnika oraz od jakiej daty produkcji) ma ktos takie potwierdzone dane? Bardzo prosze o odpowiedź ze szczegółowymi danymi. Pozdrawiam.

 

 

Podbijam :D

arti200. Pozdrawiam!
Opublikowano (edytowane)
Z lektury forum wynika, że nie ma jeszcze e90 N47 z bezproblemowym łańcuchem. Więc niezależnie co kupisz może Cię ten problem spotkać. Świadczą o tym choćby posty osób posiadających auto z 2012 roku z silnikiem N47 184 KM (ten sam rozrząd co w wersji 177). Jednemu koledze z tym motorem zaczął szeleścić po 30 tkm wymienili na gwarancji i po 20 tkm problem powrócił. Edytowane przez vakial

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.