Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie wiem czemu tak szybko wróciło.... Z opisu innych użytkowników na forum widać że nie ma jakiejś reguły. Można się jedynie domyślać. JA na przykład jeżdżę 70 - 80 % po mieście czyli non stop 1-2-3. Zgodnie z logiką w takich warunkach łańcuch bardziej jest wysilony gdyż non stop następuje zmiana prędkości obrotowej silnika - rozpędza się i zwalnia i tak bez przerwy i za pośrednictwem wału łańcuch napędza wałki pompę oleju, paliwa. Im auto zimniejsze tym większe opory dla łańcucha ( po mieście auto się tak nie nagrzewa przynajmniej na odcinkach jakie ja robię) a łańcuch raz ciągnie raz zwalnia i tak w kółko. Możliwe że jak ktoś robi same trasy to mimo że przebieg rośnie szybko łańcuch się tak nie wyciąga. W ogóle zauważyłem u mnie, że na zimnym silniku obroty dużo szybciej spadają niż na rozgrzanym. Nie wiem jak to jest u Was??? Ale to tylko jedna z wielu teorii, której nie sposób zweryfikować.... Zauważyłem że u Ciebie wymieniono też ten natrysk oleju (u mnie nie), może to też miało jakiś wpływ że u Ciebie cisza. Teorie można mnożyć w nieskończoność
Opublikowano
Nie wiem czemu tak szybko wróciło.... Z opisu innych użytkowników na forum widać że nie ma jakiejś reguły. Można się jedynie domyślać. JA na przykład jeżdżę 70 - 80 % po mieście czyli non stop 1-2-3. ... Możliwe że jak ktoś robi same trasy to mimo że przebieg rośnie szybko łańcuch się tak nie wyciąga. W ogóle zauważyłem u mnie, że na zimnym silniku obroty dużo szybciej spadają niż na rozgrzanym. Nie wiem jak to jest u Was??? Ale to tylko jedna z wielu teorii, której nie sposób zweryfikować....

Ja w sumie to robię głównie "trasy", min. 2 x ~30km/dzień (praca). Miasto to może 5%, ale mało co stoję w korkach/na światłach (wjazd do Krakowa po 6, a o 15 już poza granicami), średnia prędkość z komputera to przeważnie 45-50km/h - raczej ciężko o taki wynik w mieście :8) (szczegóły w sygnaturze z motostat - śr. prędkość z komputera widoczna po najechaniu na 'wykrzyknik').

Ale dwóch poprzednich właścicieli z tego co wiem to robili głównie 'miasto'.

 

mnie bardzo interesuje w jaki sposob olej podawany jest na lancuch. widzialem przerozne rozwiazania ale tu nie mam pojecia. jak ktos wie moze przyblizy....

i zauwazylem inna rzecz. kilka osob napisalo (nie tylko na tym forum) ze tuz po wymianie oleju lancuch milknie mniej wicej do nastepnego odpalenia po jakims postoju. macie takie doswiadczenie?

 

Z tego co pamiętam, to ktoś pisał, że łańcuch nie jest smarowany olejem. Więc już nie wiem...

 

chyba to nie mozliwe musi byc smarowany. do tej pory ja nie widzialem nie smarowanego....

 

Odnośnie smarowania kolega Stayer napisał coś takiego (tylko cytuję, bo "nie wiem/nie znam się"):

viewtopic.php?f=70&t=178507&start=90#p1521788

Olej nie ma nic do rzeczy.Rozrzad nie jest nim smarowany

viewtopic.php?f=70&t=178507&start=105#p1521809

Wałek w środku głowicy jest smarowany olejem ale to nie jego dotyczy problem tylko jego napędu który jest nasmarowany tylko raz fabrycznie.
Opublikowano

ja to juz czytalem i sie nie zgadzam z tym.

kolega vakial na poprzedniej stronie podal nawet numer czesci - dysza wtrysku oleju na dolny lancuch. gorny nie wiem jak jest smarowany moze tylko na podstawie odrzutu z dolnego.

dlatego zastanowilo mnie dlaczego cichnie tuz po wymianie oleju.

Opublikowano (edytowane)
Nie ma w ogóle co dyskutować o tym czy łańcuch jest smarowany czy nie bo to jest oczywiste. Byłem przy wymianie mojego łańcucha i wszystkie 3 łańcuchy, koła zębate i cała reszta była cała w oleju i jest taka do dzisiaj bo mam go w piwnicy. Wszystkie ruchome elementy silnika MUSZĄ być smarowane. Każdy kto ma rower wie co sie dzieje po przejechaniu kilkuset kilometrów na nieposmarowanym łańcuchu jakie wydaje dźwięki a łańcuch w silniku "rowerowy przebieg" rzędu kilkuset kilometrów robi pewnie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jeśli nie szybciej. Dysza, której numer podałem wcześniej, smaruje środkowy łańcuch do którego może nie dolatywać olej z górnej części silnika. Górny łańcuch smaruje zapewne natrysk bezpośrednio z kanałów olejowych. Dolny (od pompy olejowej) chyba jest zanurzony w misce olejowej Edytowane przez vakial
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie niecały miesiąc temu przy przebiegu 90 tyś rozrząd został naprawiony na szczęście na gwarancji, wymienione obydwa łańcuchy, prowadnice. Wyjmowana była cała skrzynia przy okazji wymienione zostały wszystkie uszczelki i uszczelnienia. A przyczyną dlaczego rozrząd jest z tyłu są wymagania Unijne w zakresie ochrony pieszych i chodziło o to aby było większe ugięcie maski w razie zderzenia z pieszemy i stąd rozrząd z tyłu a z przód silnika niżej. więcej na ten temat tutaj: http://www.auto-innovations.com/site/dossier5/BMWn47t28print.html

Z tego co mówił gościu z serwisu nowe prowadnice mają inną konstrukcje i teraz nie powinno być problemu. Narazie cisza, a wcześniej było słychać ale baaardzo delikatnie.

Z tego co jest w informacji z PUMY to dźwięk może powrócić ale nie ma ryzyka zerwania się łańcucha... Widziałem, właśnie że u mnie było to naprawiane zgodnie z zaleceniami PUMA takie przynajmniej były zapiski w karcie serwisowej.

 

Wymienione: http://imageshack.us/photo/my-images/607/dscn0851ms.jpg/

 

Dla przypomnienia:

 

PUMA 13588845-03 incidence recorded by BMW and its repair: http://www.puma-index.de/Lists/PUMA/AllItems.aspx

 

Diligence-number Item

43863106-03 N47, N47S, N47T, rustling sound in the engine, timing chain rubs.

 

Approval date (day.month.year) Status Organization

Approved 14.12.11 Germany, automobiles

 

Vehicles affected

E Series Motor Body

E60 E61 E81 E82 E83 N47 N47DKO N47S N47T E61 E60 E81 E82 E83 N47 N47S N47T N47DKO

E84 E87 E88 E90 E91 E87 E84 E88 E90 E91

E92 E93 F10 F11 F25 E93 E92 F10 F11 F25

 

Feedback Comment production interval Feedback

(From / to) on the production interval diligence (day.month.year) to (day.month.year)

/ 01.03.11 / 01.03.11

 

Complaint

Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.

The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

 

Cause

Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides.

 

Measures

We must distinguish two cases:

 

Case 1:

 

For engines N47, N47DKO, N47S, interval from 01.03.2007 to production 05.01.2009.

 

In case of customer complaint must change the following parts:

(See Annexes, Figures 1 to 7.) - Nov. 21 7803479 Sutitución the crankshaft bearings.

 

Caution: Use only crankshafts with a production date back to 5. 1. 1. 2009 2009

The production date is printed on crankshaft sprocket (see page 2 of the Annex)

 

Meaning of the figures:

The first two indicate the assembly line.

The 6 following year (two digits), month, day.

Last 5 indicate the reference number of the crankshaft.

Thus, the crankshaft shown on page 2 of the annex was built on October 21, 2009.

41 -11 7,797,896 chain oil pump.

11 31 8 506 652 Timing Chain bottom.

13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.

11 27 7 800 523 sprocket (intermediate for balance shafts).

11 8,510,014 31 Supply Chain superior.

-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.

-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

 

Note: Adjusting the intermediate gear shafts accurately balanced according to workshop manual. In case this intermediate sprocket and the balance shafts are not sufficiently fit, the motor can still giving rise to noise despite the new crankshaft.

 

See November 21 workshop manual 500 "crankshaft replacement."

 

Note: In the case of vehicles to which a previous repair and they replaced the crankshaft:

Proceed with these vehicles as detailed in "Case 2".

 

Case 2:

 

N47 engine, N47DKO, N47S, N47T production interval 05.01.2009 - 01.03.2011

 

In case of customer complaint replace the following parts:

(See Appendix, Art 8 to 10)

-11 8,506,652 31 Supply Chain bottom.

- 13 52 7 797 906 sprocket high pressure pump.

- 11 31 8 510 014 Supply Chain superior.

-11 7,797,899 31 Timing Chain Guide above.

-13 7,797,904 52 Timing Chain Guide below.

 

Note: There is no need to release the binding thread of the intermediate toothed wheel balancer shafts.

 

Note: As of March 2011 there are new guidelines. These guidelines do not bring reinforcing ribs.

 

(See Appendix, pp. 7 and 10.)

In this way the inner surface of the guides is smooth throughout its length and the timing chain runs easily on them.

They have not changed the references.

 

Note: During the repair make sure guides are mounted without lateral veins (in the Annex, Art 7 and 10.)

 

Attention:

No repairs are allowed in vehicles with production date after 03/2011 and vehicles in which all existing measures have already been made. The sound now is the moment, the normal state of this world! No risk of broken chain!

 

Not allowed engine change because of this claim!

 

Claim

Location of the defect: Defect Type: Circumstances of default:

Guide part incorrect

 

Crank Noise

Wheel motor

Distribution

 

Worn crankshaft

Wheel motor

Distribution

 

Motor Noise Motor Power

Opublikowano
A mógł byś powiedzieć co to jest za rurka na tym zdjęciu?.
Opublikowano

"Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides"

 

Patrz, a jak napisałem o tym wcześniej to taki jeden sie ze mnie nasmiewal. Głupi Ci inżynierowie BMW, powinni po polskich forach pytać co jest przyczyną.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
"Excessively sharp edges on the sprockets, the chain does not flow evenly over the guides"

 

Patrz, a jak napisałem o tym wcześniej to taki jeden sie ze mnie nasmiewal. Głupi Ci inżynierowie BMW, powinni po polskich forach pytać co jest przyczyną.

 

:cool2:

Opublikowano
Ja nie wiem o co chodzi ale u mnie do mechaniorow nie trafila nigdy n47 z rozwalonym rozrzadem a przerob maja spory, za to trafiaja sie m47 po urwaniu klapek i m57 z rozrzadem zerwanym z x5 ito calkiem sporo.

Pewnie kwestia kto jak i gdzie jezdzi, osobiscie jeszcze ani jednej chyba nie widzialem n47 w ktorej zdechlby rozrzad cos tam sie posypalo w 520d ale to nie rozrzad, ale dobrze niech sie te urban legenda rozprzestrzenia bedzie latwiej kupi auto z takim sillnikiem w dobrej cenie :mrgreen:

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Ktos wczesniej napisal o smarowaniu troche bzdur.Sa trzy lancuchy dolny pompy smarowany rozbryzgowo.Srodkowy ma smarowniczke z trzema otworkami fi 0.1 mm ,mozna zobaczyc ja na ponizszym zdjeciu. Trzeci gorny smarowany rozbryzgowo olejem splywajacym z glowicy. Nie trudno sie domyslec co bedzie ze smarowniczka jesli olej bedzie dlugo eksplatowany lub mial czeste dolewki .http://ifotos.pl/zobacz/020720125_xaeqnxs.jpg/

Opublikowano

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Możesz rozwinąć temat ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Możesz rozwinąć temat ?

Scianka w tym miejscu ma okolo 5mm miedzy cylindrami. Pekniecie jest na tyle malo widoczne ,ze nie odroznia sie od rysek wystepujacych na calej plaszczyznie po zdemontowaniu glowicy.

Dopiero dobre wyczyszczenie wrecz wyglaskanie ukazuje co jest pod spodem.Co ciekawe pekniecie postepuje od dolu bloku.Czyli jak splanujemy blok pekniecie bedzie jeszcze wieksze.Dla mnie ten silnik jest jednorazowy przy zlej eksploatacji. Pewnie wiekszosci z uzytkownikow to nie bedzie dotyczyc ale co widzialem to widzialem i ciezko mnie bedzie przekonac ze bedzie to dobry silnik na dluzsza mete.

Opublikowano

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Możesz rozwinąć temat ?

Scianka w tym miejscu ma okolo 5mm miedzy cylindrami. Pekniecie jest na tyle malo widoczne ,ze nie odroznia sie od rysek wystepujacych na calej plaszczyznie po zdemontowaniu glowicy.

Dopiero dobre wyczyszczenie wrecz wyglaskanie ukazuje co jest pod spodem.Co ciekawe pekniecie postepuje od dolu bloku.Czyli jak splanujemy blok pekniecie bedzie jeszcze wieksze.Dla mnie ten silnik jest jednorazowy przy zlej eksploatacji. Pewnie wiekszosci z uzytkownikow to nie bedzie dotyczyc ale co widzialem to widzialem i ciezko mnie bedzie przekonac ze bedzie to dobry silnik na dluzsza mete.

Takie to są n47 :duh: materiał jest do bani i chodzby był przegrzany to takiego pęknięcia nie powinno być,mówcie co chcecie :nienie:

Opublikowano

Rozrzad ,rozrzadem tu mam nastepna ciekawostke w N47.Male ale jak bardzo dokuczliwe. Efekt napuchniete przewody chlodnicze.Napisze odrazu ze nie jest to pojedynczy przypadek.

http://ifotos.pl/zobacz/180220131_xaeqxap.jpg/

Możesz rozwinąć temat ?

Scianka w tym miejscu ma okolo 5mm miedzy cylindrami. Pekniecie jest na tyle malo widoczne ,ze nie odroznia sie od rysek wystepujacych na calej plaszczyznie po zdemontowaniu glowicy.

Dopiero dobre wyczyszczenie wrecz wyglaskanie ukazuje co jest pod spodem.Co ciekawe pekniecie postepuje od dolu bloku.Czyli jak splanujemy blok pekniecie bedzie jeszcze wieksze.Dla mnie ten silnik jest jednorazowy przy zlej eksploatacji. Pewnie wiekszosci z uzytkownikow to nie bedzie dotyczyc ale co widzialem to widzialem i ciezko mnie bedzie przekonac ze bedzie to dobry silnik na dluzsza mete.

A czym to skutkuje? O co chodzi z tymi przewodami napecznialymi?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

http://ifotos.pl/zobacz/020720125_xaeqnxs.jpg/

Możesz na tym zdjęciu zaznaczyć ta 3 punktową smarowniczkę?

Co do pękania głowicy to chyba BMW pozazdrościlo grupie VAG :duh: W jakich czasach my żyjemy słyszałem o postarzaniu produktów ale to co się teraz dzieje przechodzi ludzkie pojęcie. Jeszcze parę lat i po okresie gwarancji auto na złom będzie jechało i to w dodatku na lawecie to jakiś dramat

Opublikowano

to dysza oleju to czarne wystajace w srodku srodkowego łańcucha.

a tu nie pękają glowice tylko bloki z tego co wiem. a jest to spowodowane wlasnie małymi odleglosciami pomiedzy cylindrami. projektują silniki tak aby były jak najkrótsze. to wazne dla wielu innych rzeczy. ale są podatne na przegrzewanie a co za tym idzie pękanie. po peknieciu dmucha do kanalu wodnego i puchną węże.

ciesze sie że zaczęła sie techniczna dyskusja poparta doświadczeniem forumowiczów.

pozdro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mógł byś powiedzieć co to jest za rurka na tym zdjęciu?.

 

Dokładnie jak pisał jeden z forumowiczów jest to rurka łącząca - separator oleju z dolotem coś w stylu odmy, już drugi raz wymieniali to na gwarancji bo się rozszczelniła...

 

A co do przegrzewania to jeśli masz cały układ chłodzenia sprawny, traktujesz samochód normalnie to nie przegrzejesz go. Niestety jeśli coś zawodzi i nie zareagujesz w porę to są tego konsekwencje tutaj pękają ścianki które mają 7 mm a w starszych beemkach uszkadzała się np. głowica i uszczelka... Jeśli ktoś chce mieć samochód z silnikiem w miarę lekkim, krótkim (bezpieczeństwo), o małym zużyciu paliwa, a bardzo wysokiej mocy silnika i momentu, szybko się wkręcający na obroty i w miarę przystępnej cenie to niestety coś za coś...

Ale przypuszczam, że jak będzie się dbało o silnik osprzęt to będzie równie długo służył bezawaryjnie.

 

Fotka ścianki: http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW_N47_07.jpg

 

Bmw ma silnik z jeszcze cieńszymi ściankami pomiędzy gładziami cylindrów, np. w BMW K1600 GT / GTL - tam jest zastosowany silnik 6 cylindrowy benzynowy i odstęp wynosi jedynie 5mm a moc maksymalna przy obrotach rzędu 8000 obr/min.

Opublikowano

Dokładnie jak pisał jeden z forumowiczów jest to rurka łącząca - separator oleju z dolotem coś w stylu odmy, już drugi raz wymieniali to na gwarancji bo się rozszczelniła...

 

Kolego, w innym temacie zastanawialiśmy się czemu służy przepływ oleju z odmy do dolotu. Ja ostatnio demontowałem tę rurkę (bo zaczęła się pocić) i zauważyłem, że uszczelki (są dwie) są zniszczone i postanowiłem zamówić nową. Ale cały czas zastanawia mnie po co ten olej tamtędy przepływa? Może Ty masz jakąś wiedzę na ten temat?

 

A co do rozrządu, to jak patrzę na ten łańcuch, to chyba grubszy jest u mojego synka w rowerze :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej w tej rurce w zasadzie nie powinien występować - nie jest do niczego potrzebny ale jeśli masz wysoki stan oleju i mocno kręcisz - duże obroty przez dłuższy czas to separator oleju nie zdąża odebrać go z mieszaniny powietrzno olejowej z odpowietrzenia karteru. Wcześniej w M47 była odma z filtrem i to miało segregować olej i powietrze a tutaj wymyślili a w zasadzie wrócili bo już kiedyś było coś podobnego do separatora oleju.

Zobacz na to:

Odpowietrzenie karteru: http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMWn47_page8.jpg

Oddzielanie oleju od powietrza : http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW_N47_Cyclone-.jpg

Cały separator ale to już było na forum: http://www.auto-innovations.com/site/images8/BMW_N47_37b.jpg

 

Wcześniej miałem 325i M50 i też przy wysokim stanie oleju i wysokich obrotach a ten silnik to lubi - do dolotu szedł olej :)

Opublikowano
Mógłbyś wstawić jakąś fotkę takiego spuchniętego węża? Płynu nie ubywa.? Da sie to naprawić?

Hehe :D Fotki weza Ci nie wysle bo wyglada tak samo. Jest poprostu bardzo twardy.Efekt uszkodzonego bloku jest taki sam jak uszkodzonej uszczelki lub glowicy. Brak ogrzewania ,wywalanie lub spory ubytek plynu , kopcenie na bialo itd.

Ponizej zamiescilem fotki rozrzadu,dla porownania sa tam czesci nowe i stare.http://ifotos.pl/zobacz/200220131_xawxqqa.jpg/ http://ifotos.pl/zobacz/200220131_xawnprn.jpg/ http://ifotos.pl/zobacz/200220131_xawnpxe.jpg/ Srodkowy lancuch sie urwal a natomiast napinacz gornego lancucha sie rozpolowil.Co efektem bylo uszkodzenie ,zaworow oraz dzwigienek.

Opublikowano

Jak dla mnie to materiał z którego wykonany jest łańcuch jest słabej jakości. Urywa się bo za bardzo się rozciąga i napinacze nie sa w stanie go juz naprężyć. W wyniku luzu występują szarpnięcia i następuje zmęczenie materiału czego skutkiem jest zerwanie łańcucha.

Nie mogę zrozumieć tylko jednego to nie jest problem tylko BMW ale też innych producentów którzy przenieśli rozrzad na tył silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.