Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co takiego glupiego napisalem na N47?

to ze moze sie zerwac lancuch?

To ze jest droga naprawa?

Silnik ten nie byl montowany od LCI, tylko wczesniej. Masz juz to wyzej napisane. O porownywaniu m47 i n47 nie bede juz pisal (rzezbie na telefonie), bo kolega dziqsek dobrze to ujal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze lubisz jezdzic sklejka to juz wszyscy chyba wiedza na forum ,ze twoj dobytek zycia jest po crash tescie!

W sumie co to taki łancuch jedynie naprawa kilka tys to nic ,na takie informatyka!

chyba troche przesadziles z tym tekstem kolego sympatyczny..

Pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozuemiesz sa dwa rodzaje M47 i N47 ten drugi jest w autach Lci i on jest bardziej awaryjny chodzi o lancuch :norty:

wpisz sobie w wikipedi i zobaczysz o czym pisze

 

N47 bardziej awaryjny od m47?? Bitch please... nie pisz taki glupot. Lancuchy sa jedyna wlasciwie przypadloscia n47 a lancuchy pekaja glownie > 150000-200000 I poza rym wlasciwie nic im nie dolega ani wtryski ani turba dwumasy I sprzegla tez sa duzo trwalsze niz w m47.

 

Osobiscie jedyne co przemawia za m47 to pieniadze a wlasciwie ich brak na zakup n47.

 

Majac np okolo 50-60 tys zdecydowanie wole kupic n47 I miec spokoj o osprzet a jak strzeli lancuch to za 4k wymienic slupwk. Niz ladowac sie w m47 ktore do bezawaryjnych nie nalezy , a uwierz cos o tym wiem

Święte słowa. Turbiny mitsubishi plus panewki to stały temat na forum. Do tego M47 zdecydowanie wiecej pali. Ja już wole się martwić o łańcuch niż o wszystko inne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego wątku musiałem zażyć leki uspokajające! Nie mam już zielonego pojęcia w jaki silnik celować. Musze się zastanowić czy jest sens w ogóle z takim budżetem porywać się na 320d. Bo z tego co widzę to starczy mi na auto z przebiegiem pod 200 tys (auto z DE). Tak na marginesie dźwięk tego szeleszczącego rozrządu jest paskudny !! wrrr Chciałbym posłuchać live czegoś takiego, może jest ktoś z okolic Cieszyna, Jastrzębia, może być nawet Bielsko-Biała?

 

tom

Dlatego Ci mówię że w e91 występuje silnik 318d M47 TU2 122km i jest nie zawodny bez klapek kol. i w niektórych przypadkach [np.z Belgia] bez DPF-a ja mam i sobie chwale :wink:

Zaintrygowała mnie ta wiadomość, tylko te 122km :|

 

 

 

"Ja bym wybrał swoje 318d. Z tego co czytałem dbałość o silnik i rodzaj eksploatacji wpływa znacząco na kwestie łańcucha. Ja wymienialem olej co pól roku i w niewielkim stopniu uzywalem auta w mieście. Myśle ze problem z łańcuchem jeszcze długo nie wystąpi. O ile wogole"

 

Tylko kolego K8v8M skąd ja mam wiedzieć, jak poprzedni właściciel obchodził się z autem. Zdanie w stylu nie jeździj po mieście bo się może zepsuć dziwnie brzmi... Auto w środku prawdopodobnie będzie w stanie b.dobrym, bo raczej będzie z Niemiec. Rozumiem, że ASO itd itp, ale jak mi kolega z tego forum ( z którym załatwiam sprawę auta ) powiedział jak mniej więcej wyglądają przed zakupowe przeglądy auta w ASO, to mam dość a o niekompetencji pracujących tam osób też gdzieś się przewinął wątek, co nie znaczy, że tak jest w każdym jednym oczywiście. Zaraz ktoś mnie pewnie zgasi tekstem, gościu jak Cie nie stać na utrzymanie takiego auta, to go nie kupuj i będzie miał wiele racji. Ale nie chodzi o to, że mnie nie stać, tylko nie chciałbym, żeby te wszystkie koszty uderzyły we mnie bezpośrednio po zakupie. Jak dzisiaj koledze w pracy powiedziałem, że łańcuchy rozrządu w BMW strzelają to mnie wyśmiał i powiedział, że to niemożliwe. Gada mi, że łańcuch w tej marce zawsze oznaczał synonim wytrwałości i bezawaryjnej pracy...nie rozumiem tylko dlaczego komuś w BMW to przeszkadzało.

Ja całkiem serio oferuje Ci swoje auto. Niestety potrzebuje większe powoli. Za grosze nie oddam, ale jeśli myślisz o sprowadzeniu z Niemiec to nie wyjdzie drożej napewno.

Ja się początkowo tez tym łańcuchem przejmowalem, ale nie jest to takie straszne. Jeśli się od razu wymieni to wał zostaje i koszty sa na poZiomie ok 4 tys. Tyle mniej wiecej co za turbo do M47. a jak się oleje i łańcuch się zerwie to się wymienia słupek za niewiele większe pieniądze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8v8M Dwumasa, turbina i wiele innych podzespołów pada z winy użytkowników, którzy nie wiedzą jak się z tym sprzętem obchodzić.Również to sie tyczy tych dwóch silników

Oczywiście ze tak. Tylko przynajmniej patrząc na forum bardziej na to wrażliwe są silniki M47. A wcale ich wiecej nie ma na rynku. No fakt mają większe przebiegi. Jednak problemy z panewkami trudno zwalić na użytkownika a jest to częsty temat w M47 i to przy przebiegach poniżej 200 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch to loteria

tu akurat mogę powiedzieć, że przyczyną prawdopodobnie zerwania łańcucha u mnie było uszkodzenie czy wyrobienie jakiegoś łożyska czy czegoś takiego, nie jestem znawcą tych elementów silnika, to spowodowało uszkodzenie łańcucha - opinia Właściciela serwisu, Piórkowskiego po rozebraniu silnika

 

a nikt mi nie powie, że nie dbam o auto albo robię przeglądy wg. kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś auto od nowości ? Jezdziles dużo w mieście i na krótkich dystansach?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
To ze lubisz jezdzic sklejka to juz wszyscy chyba wiedza na forum ,ze twoj dobytek zycia jest po crash tescie!

W sumie co to taki łancuch jedynie naprawa kilka tys to nic ,na takie informatyka!

 

Ja przepraszam bardzo, czy ten tekst to do mnie był ? Albo mnie coś ominęło albo czegoś nie wiem :shock:

Ja rozumiem że jesteś dumnym posiadaczem "bezwypadkowego" auta prosto z salonu od nowości i mierzyłeś miernikiem sobie lakierek i wyszło że jest cycek, i że masz auto 9 letnie z silnikiem m47 które w Twoim mniemaniu jest takie "ą","ę" i pier kardę ( pierre cardin jak kto woli) , ale hamuj troszkę swoje zapędy a zwłaszcza teksty o dorobku życia, i nie ważne czy napisałeś to do mnie czy kogokolwiek innego. Chyba że masz jakiś wgląd do mojego konta, moich samochodów ( bo wyobraź sobie ,że mam kilka "dorobków życia" ), ilości mieszkań czy lokat/papierów wartościowych czy wreszcie lokaty w kruszcu, a może znasz jeszcze wymiary mjej męskości ? Skoro tak dużo wiesz to może mi je podaj bo nigdy nie mierzyłem..

 

Oczywiście raport poleciał bo takich pyskatych pieniaczy , którzy jedyne co robią to sieją zamęt i niezdrową atmosferę na forum nam nie potrzeba,że o braku wiedzy nie wspomne, zajmij sie najpierw autami posiedz w temacie a potem pisz o wyższości m47 nad n47 pod jakimkolwiek względem a zwłaszcza kosztów utrzymania i wad typowych dla danych silników :duh:

 

 

P.S. Swoją drogą pierwsze słyszę żeby auto po najechaniu na tył było sklejką po crashtescie , no ale znawca musial coś głupiego po raz kolejny napisać żeby mieć ostatnie słowo a wyszlo jak zawsze...

Jak widać po wypowiedziach powyżej przeginasz trochę, sugeruje udać się na swoje podwórko bo tutaj chyba już mile widziany nie jesteś kolego - że tak pozwole sobie zażartować.

Po rady na pw też już nie pisz bo coś czuje że odpowiedzi nie uzyskasz takiej jak byś sobie tego życzy :twisted:

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Lepiej nie składajmy oświadczeń bo później sie dowiemy, że wszyscy mamy sklejki po crashtestach, domy/mieszkania nam się walą i wpędzlują je niedługo korniki i jakieś stworki jedzące beton :shock:

 

A więc w m47 można spodziewać się :

 

- krótkiej (względnie) żywotności turbiny i zapiekające się łopatki.

- szybko zużywające się koło pasowe ( choć to dotyka większośc diesli w BMW ale m47 i n47 przodują)

- klękające wtryski

- sprzęgło i dwumasa są średniej trwałości aczkolwiek wiele zalezy od kierownika

- zdarzają się urwane klapki zawirowań na kolektorze

- silniki nie "trzymają serii"

- panewki

- i tutaj uwaga w m47 też zrywają się czasami łancuchy co widać na zagranicznych forach i niestety na naszym rynku też.

 

Ale co ja tam wiem :roll:

 

Ogólnie wiadomo , że jest to marka premium ( choć po awaryjności tego nie widać niestety w ostatnich latach) i naprawy sporo kosztują, ale jeżeli kogoś przeraża wydanie powiedzmy 3-5k raz na jakieś 150-200tys km na nowe slizgi, napinacze i łancuch , to albo powinien zmienić markę albo policzyć sobie ile kosztuje wymiana przez te 200tys km rozrzadu w innych markach i zamilknąć natemat tych nieszczęsnych łańcuchów ktore poza tym że od nowości właściwie szeleszczą ogólnie dosyć sporadycznie się zrywają. A kultura pracy, dzwięk ( a właściwie cisza) silnika, sposób rozwijania mocy i możliwość kręcenia do 5k oraz zdecydowanie niższe spalanie dalej przemawiają do mnie bardziej na kożyść n47 :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było ale odnośnie wadliwych rozrządów można się podpisać pod petycją do BMW - wiec jak ktoś ma trochę czasu i uważa że BMW nie powinno milczeć w tej sprawie to niech się podpisze.

 

http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł:

http://m.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47

 

Ciekawe jak "łańcuchowa" fama wpłynie na rynkowe ceny aut z tym motorem...

Jak będziecie robić z tego nie wiadomo jaka aferę i problem to pewnie wpłynie negatywnie. N47 jest silnikiem znacznie mniej awaryjnym od M47. Owszem w M47 nie było problemów z łańcuchem ale były wszystkie inne których nie ma w N47. Turbiny wymienialo sie całymi wiadrami, co chwile komuś silnik sie zaciera (panewki), wtryski tez wcale nie żadko padały, ale afera jest o głupi łańcuch którego wymiana kosztuje 4-6 tys czyli na poziomie kosztów turbo.

 

Owszem jak na łańcuch to jest sporo kasy, ale jak mam wybierać to juz wole robić łańcuch niż wszystko inne. Zreszta na ten łańcuch i tak auto zarobilo mniejszym zużyciem paliwa.

Z tego co ustalilem w ASO to jak ktoś serwisuje auto to jest spora szansa na goodwill do 150 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnij jeszcze M47 i M47N - bo to są zupełnie inne jednostki.

Nie widzę takiej potrzeby. Tu istotą sprawy nie jest M47, lecz N47, ktory nie licząc łańcucha nie sprawia żadnych problemów. Jest to silnik nadal produkowany i co ważne dzięki istotnie poprawionej ekonomice spalania bez problemu zarabia paliwem na ten nieszczęsny łańcuch.

 

Dla mnie tez początkowo jak się o tym dowiedzialem to był to problem, ale po przemyśleniu i zorientowaniu sie jak sytuacja wyglada realnie wręcz cieszę sie, że mam ten silniki się mogę przejmować tylko padem łańcucha. Zreszta mam juz trzecią jednostkę N47 i w żadnej problemów z łańcuchem nie miałem więc to nie jest wcale pewna usterka. Co wiecej jeśli sprzedam trójkę to prawdopodobnie kupie kolejne auto z tym silnikiem. Chyba, że nie dostanę obiecanych wstępnie rabatów to zmienię markę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że lepiej by było aby N47 był jednostką bez tak istotnych wad...ale najwidoczniej producent zadziałał "coś" nie tak i wraz z nową generacją 2.0d pojawił się problem wcześniej nieznany - rozrząd na łańcuchu, podany na awarie.

 

Zresztą za rok, dwa gdy te silniki jeszcze pojeżdżą sytuacja będzie bardziej klarowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że lepiej by było aby N47 był jednostką bez tak istotnych wad...ale najwidoczniej producent zadziałał "coś" nie tak i wraz z nową generacją 2.0d pojawił się problem wcześniej nieznany - rozrząd na łańcuchu, podany na awarie.

 

Zresztą za rok, dwa gdy te silniki jeszcze pojeżdżą sytuacja będzie bardziej klarowna.

Nie sądzę by producent to przewidział. Świadczą o tym modyfikacje wału (pierwotnie był zintegrowany z kołem zebatym )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnij jeszcze M47 i M47N - bo to są zupełnie inne jednostki.

Nie widzę takiej potrzeby. Tu istotą sprawy nie jest M47, lecz N47, ktory nie licząc łańcucha nie sprawia żadnych problemów. Jest to silnik nadal produkowany i co ważne dzięki istotnie poprawionej ekonomice spalania bez problemu zarabia paliwem na ten nieszczęsny łańcuch.

 

Dla mnie tez początkowo jak się o tym dowiedzialem to był to problem, ale po przemyśleniu i zorientowaniu sie jak sytuacja wyglada realnie wręcz cieszę sie, że mam ten silniki się mogę przejmować tylko padem łańcucha. Zreszta mam juz trzecią jednostkę N47 i w żadnej problemów z łańcuchem nie miałem więc to nie jest wcale pewna usterka. Co wiecej jeśli sprzedam trójkę to prawdopodobnie kupie kolejne auto z tym silnikiem. Chyba, że nie dostanę obiecanych wstępnie rabatów to zmienię markę.

Ale Ty bredzisz zarabia paliwem na ten nieszczęsny łańcuch.

tak samo jak bredziłeś w innym poście że awarią łańcucha są koła zębate ja mam N47TU2 już ponad rok i ani centa w to auto nie włożyłem poza rzeczami eksploatacyjnymi ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziecie robić z tego nie wiadomo jaka aferę i problem to pewnie wpłynie negatywnie. N47 jest silnikiem znacznie mniej awaryjnym od M47. Owszem w M47 nie było problemów z łańcuchem ale były wszystkie inne których nie ma w N47. Turbiny wymienialo sie całymi wiadrami, co chwile komuś silnik sie zaciera (panewki), wtryski tez wcale nie żadko padały, ale afera jest o głupi łańcuch którego wymiana kosztuje 4-6 tys czyli na poziomie kosztów turbo.

 

Owszem jak na łańcuch to jest sporo kasy, ale jak mam wybierać to juz wole robić łańcuch niż wszystko inne. Zreszta na ten łańcuch i tak auto zarobilo mniejszym zużyciem paliwa.

Z tego co ustalilem w ASO to jak ktoś serwisuje auto to jest spora szansa na goodwill do 150 tys km.

Ale tu nie chodzi o 4-6 tysiecy zlotych. :!:

Chodzi o to, ze kupujesz samochod za 200 i wiecej tysiecy i stojac na swiatlach - przechodnie patrza sie na Ciebie dziwnie, ze cos Ci szura i swiszczy :mad2:

Chodzi, tez o to, ze trwa to juz tyle lat a silniki sa tak samo wadliwie zaprojektowane/wykonane i BMW z tym nic nie robi - babka ode mnie z osiedla kupila nowe X3 20d w zeszlym roku i zaczelo jej szurac po paru tysiacach km

Chodzi o to, ze tej samej kobiecie wykonano niedawno naprawe w ASO - stoje obok niej na swiatlach i znowu jej rzezi :x

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.