Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Generalnie BMW po gwarancji olewa wiele tematow, nawet na gwarancji cieżko jest cos od nich wyciagnac.

Ale silniki (byc moze z uwagi na geneze nazwy firmy) to ich oczko w glowie i jak sie robi przeglady w ASO, pomagaja tez klientom po gwarancji (pokrycie calej naprawy, lub chociaz kosztow czesci).

Jezeli serwisujesz auto w ASO, nie wirusowales silnika :nienie: , probuj :cool2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie udało się tego zrobic w ramach goodwill-a auto miało nie 8 miesięcy po gwarancji ale walczyłem o pokrycie 100% kosztów naprawy . Niesty odmowa i propozycja podziału kosztów. Natomiast znajomy z tego forum w e60 zrobił po gwarancji z podziałem kosztów i zapłacił około 6 tysi z tym ze gwarancji ze nie wróci szelest - nie dali.!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie szelest to nie problem jesli motor przejezdzi na nim 300-400k , i tak warto czasem zajrzec do rozrzadu ...lancuch wiecznie nie bedzie sie napinac prawidlowo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Producent coraz bardziej idzie na ilość, a nie ma jakość...

...wiadomo że nic nie będzie na zawsze, ale kiedyś do łańcucha rozrządu nie zaglądało się wcześniej niż przy 300-400tys.km :roll:

 

Obecnie "trzeba kupować nowe auta, a nie naprawiać stare" - i właśnie po to skraca się żywotność newralgicznych podzespołów, niezależnie od marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć teraz tez zagląda sie raczej po 300 kkm. Rozmawiałem ze sprzedawcą, raczej zaufanym i twierdzi, że jeśli auto ma oryginalny przebieg to nie spotkał sie z sytuacja by silnik n47 się zepsuł przed 300 tys km. Z drugiej strony być może sporo ludzi jeździ z szelszczącym łańcuchem i nawet nie wie, ze ma usterkę.

 

Ktoś wspominał o jakimś biuletynie. Mogę poprosić o jego numer/datę?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
Rozgrzej troche silnik ( na zimnym nie szelesci) zostaw na jalowym i stan obok drzwi kierowcy miedzy dzwiekami klekotu mozna uslyszec takie ciche rytmiczne szuranie/szelest, choc ja slysze go u siebie wyraznie to znajomy ktory nie wie o tej wadzie nie slyszal nic dziwnego dla niego to normalny dzwiek diesla :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wczoraj zajechalem do mojego magika. kolejna 2.0 n47 z peknietym lancuchem, przebieg 173 kkm,mowil ze tydzien temu mial z przebiegiem 205kkm,a przez cale wakacje trafilo mu sie 6 sztuk :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ja nie wiem o co chodzi ale u mnie do mechaniorow nie trafila nigdy n47 z rozwalonym rozrzadem a przerob maja spory, za to trafiaja sie m47 po urwaniu klapek i m57 z rozrzadem zerwanym z x5 ito calkiem sporo.

Pewnie kwestia kto jak i gdzie jezdzi, osobiscie jeszcze ani jednej chyba nie widzialem n47 w ktorej zdechlby rozrzad cos tam sie posypalo w 520d ale to nie rozrzad, ale dobrze niech sie te urban legenda rozprzestrzenia bedzie latwiej kupi auto z takim sillnikiem w dobrej cenie :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem o co chodzi ale u mnie do mechaniorow nie trafila nigdy n47 z rozwalonym rozrzadem a przerob maja spory, za to trafiaja sie m47 po urwaniu klapek i m57 z rozrzadem zerwanym z x5 ito calkiem sporo.

Pewnie kwestia kto jak i gdzie jezdzi, osobiscie jeszcze ani jednej chyba nie widzialem n47 w ktorej zdechlby rozrzad cos tam sie posypalo w 520d ale to nie rozrzad, ale dobrze niech sie te urban legenda rozprzestrzenia bedzie latwiej kupi auto z takim sillnikiem w dobrej cenie :mrgreen:

Chcialbym zebys sie nie mylil :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Też mam taką nadzieję ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie żadna legenda. Że Tobie dziqsek nic się jeszcze nie zerwało, to nie znaczy, że te silniki nie mają wady. W necie, nie mówię o polskich serwisach jest pełno tematów na ten temat. Jest nawet cały klub założony, który wysyła wciąż do głównej siedziby BMW petycje w sprawie wady fabrycznej. Można do niej dołączyć.

 

Poszukaj sobie tematy w necie typu: "chain timing belt n47 fail" lub po niemiecku: "Steuerkette n47".

 

Ja jestem żywym przykładem zerwania łańcucha i mam znajomego, któremu tez strzelił. 170k km i 207k km.

Silniki są do dupy, bo trzeba dużo kasy włożyć, aby tego uniknąć.

Jest pełno ogłoszeń na niemieckich serwisach sprzedażowych BMW, które mają np. 250k km przebiegu, ale silnik np. przy 160k km już by wymieniony. Zwróć uwagę, że te n47 wszystkie, które dawno przekroczyły 200k km mają już nowe silniki. Najczęściej zrywają się w okolicy między 150-200k km. Wcześniej występuje tylko hałas, ale też nie zawsze.

 

Zagłębiłem się w szczegóły, bo uważałem, że miałem pecha. Jedyny plus auta z drugiej ręki jest czasami taki, że już ktoś to naprawił. Tzn. dźwięk czasami się pojawia jak np. Niemiec użytkuje auto i decyduje się na naprawę. Wtedy wymieniają mu części na te bez wad i wszystko jest ok, łańcuch na pewno się nie zerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie żadna legenda. Że Tobie dziqsek nic się jeszcze nie zerwało, to nie znaczy, że te silniki nie mają wady. W necie, nie mówię o polskich serwisach jest pełno tematów na ten temat. Jest nawet cały klub założony, który wysyła wciąż do głównej siedziby BMW petycje w sprawie wady fabrycznej. Można do niej dołączyć.

 

Poszukaj sobie tematy w necie typu: "chain timing belt n47 fail" lub po niemiecku: "Steuerkette n47".

 

Ja jestem żywym przykładem zerwania łańcucha i mam znajomego, któremu tez strzelił. 170k km i 207k km.

Silniki są do dupy, bo trzeba dużo kasy włożyć, aby tego uniknąć.

Jest pełno ogłoszeń na niemieckich serwisach sprzedażowych BMW, które mają np. 250k km przebiegu, ale silnik np. przy 160k km już by wymieniony. Zwróć uwagę, że te n47 wszystkie, które dawno przekroczyły 200k km mają już nowe silniki. Najczęściej zrywają się w okolicy między 150-200k km. Wcześniej występuje tylko hałas, ale też nie zawsze.

 

Zagłębiłem się w szczegóły, bo uważałem, że miałem pecha. Jedyny plus auta z drugiej ręki jest czasami taki, że już ktoś to naprawił. Tzn. dźwięk czasami się pojawia jak np. Niemiec użytkuje auto i decyduje się na naprawę. Wtedy wymieniają mu części na te bez wad i wszystko jest ok, łańcuch na pewno się nie zerwie.

A co M47 też tych silników dotyczy zerwanie łańcucha? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jest taki problem że jeszcze parę lat temu rozrząd na łańcuchu był żelaznym synonimem trwałości. Przez te 400tys.km nikt o nim nie pamiętał i kropka.

Ale nastały takie czasy że łańcuchy zrywają się po 100tys.km i to nie jest przypadek.

 

Firma oszczędza, przerzucając koszty na klienta i dlatego takie kwiatki będą się pojawiać :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze przy przebiegu 150-170 tys wymiana łańcucha juz nie ma sensu bo tam juz nie bedzie zębów na wale korbowym przy takim przelocie. Zła konstrukcja wielki byk i koniec. Ale ogólnie bez problemowa jednostka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze przy przebiegu 150-170 tys wymiana łańcucha juz nie ma sensu bo tam juz nie bedzie zębów na wale korbowym przy takim przelocie. Zła konstrukcja wielki byk i koniec. Ale ogólnie bez problemowa jednostka

Ale brednie opowiadasz :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.