Skocz do zawartości

e87 120d spadek mocy,opozniona reakcja na gaz


ARTHURBMW

Rekomendowane odpowiedzi

ZAUWAZYLEM DZIWNE OBAWY W MOIM AUCIE. DUZY SPADEK MOCY, GLOSNA PRACA SILNIKA I OPOZNIONA REAKCJA NA WCISNIECIE PEDALU GAZU. DODAM, ZE MOTOR PRACUJE ROWNO. PODCZAS GDY PRZYSPIESZAM POWOLI AUTO ZACHOWUJE SIE PRAWIE NORMALNIE (PO ZA SLABSZA MOCA) NATOMIAST, GDY PROBUJE GWALTOWNIE PRZYSPIESZYC AUTO REAGUJE DOPIERO PO CHWILI. PROSZE O POMOC W DIAGNOZIE ZANIM PODLACZE DO KOMPUTERA.

POZDRAWIAM ARTHUR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz automat ?

Auto zachowuje się tak samo na zimnym i na ciepłym ?

Bez kompa to można domyślać się wszystkiego. Odczytaj błędy i sprawdź na forum co ludzie o nich piszą, albo wklej tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MANUAL. NA ZIMNYM LEKKO GORZEJ ZAPALA. BRAK PRZYSPIESZENIA I MOCY TAKI SAM JAK NA CIEPLYM. JAK DODAJE GAZU, REAKCJA SILNIKA JEST, ALE SAMOCHOD BARDZO WOLNO PRZYSPIESZA. DZIS PO PRACY JADE NA KOMPUTER Z NADZIEJA ZE COS POKAZE. CHOCIAZ 2 TYGODNIE WSTECZ ROBILEM CALY SERWIS LACZNIE Z PODLACZENIEM DO KOMPA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przepływomierz i sprawdź czy jest poprawa ?

Albo na podłączonej standardowy test czyli 4 bieg 100 na godzinę i gaz do dechy i sprawdź czy ekonomizer osiągnie 20 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nom nie ma to jak diesel z 100tyskm z 2005 polacy kochaja stan licznika bez 2 na poczatku :norty:

lepeij kupic auto z wiekszym przebiegeim a sparawdzone niz z mniejszym bo wiecej wytrzyma no i sa efekty :norty:

to jest polska mentalnosc i ona sie nie zmieni :mad2: sory za ot

musisz pod kompa podlaczyc bo inaczej wiele sie nie stwierdzi tak jak kolega pisal odlacz przeplywke,mogla tez pujsc turbina ,to ze swista na zimnym to normalne,sprawdz sobie wizulanie czy sie gdzies cos nie leje bo nie wiadomo jak auto bylo przygotowane pod sprzedaz ,odkrec wszystkie oslony i zobacz!!

mysle ze olej i wszytskie fitry wymieniles po kupnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUTO BYLO SPRAWDZONE PRZED KUPNEM. PELNA HISTORIA, SERWISOWANY W BMW, ZADNYCH WYCIEKOW. JA ZROBILEM SERWIS: OLEJ,WSZYSTKIE MOZLIWE FILTRY, SWIECE ZAROWE, PODLACZONY DO KOMPA ZERO BLEDOW. ALE TO BYLO 2-3 TYGODNIE WSTECZ. ZROBILEM JAKIES 1500KM. OBJAWY KTORE WYSTEPUJA TERAZ POJAWILY SIE JAKIES 2 DNI TEMU. MOZE TO PRZYPADEK ALE TEGO SAMEGO DNIA MECHANIK WYMIENIL MI PEKNIETA SPREZYNE LEWY PRZOD. WYMIENIL DWIE OCZYWISCIE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawał przy turbawce , przepływomierzu lub ew. przepustnicy ... ale bez kompa nic można gdybać. Najbardziej pod turbo podchodzi bo zakres żywotu turbawek w bmw to niestety ok 100-140 tyś km...
Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i klapa, moj diagnosta zostal dzis bez komputera diagnostycznego bmw. Musze cierpliwie czekac do jutra. Jak pech to pech.

Ale zauwazylem dziwna zaleznosc, na zimnym motorze brak mocy, na lekko rozgrzanym prawie normalne, na goracym znowu kicha. Podobne objawy mialem kiedys w e46 3.0d ale nie wiem co bylo przyczyna, gdyz po 2 tygodniowym postoju auta usterka samoistnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Gwizdanie turbiny na zimnym silniku to nie do konca zly objaw, ja tak mam od kiedy kupilem auto ( 3 lata i 65 tys lkm temu ) i turbinka dziala dobrze , na cieplym nawet na zewnatrz jej nie slychac ( nad czym ubolewam bo lubie swist turbi jak w vw na przyklad) .

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to niestety prawda jest:roll: . Nie jestem pewien czy komputer to wykaze. Sprawdzalem ceny, za uzywke z 50tys przebiegu rozbitka, 3 mce gwarancji ok 1500-2000. Szuranie jest glosniejsze ,zaczynam miec obawy czy powinienem jezdzic tym autem. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i komputer nie pokazał żadnych błędów. Sprawdzał też odczyty podczas jazdy, wszystko w normie albo nawet lepiej. Dałem jej trochę po garkach podczas tych testów i wyobrazcie sobie wszystko wróciło prawie do normy. Piszę prawie bo trochę brakuje jej jeszcze do mocy, którą posiadała wcześniej ale jest o niebo lepiej niż było ostatnio. Jakieś pomysły cóż to za herezje, diagnosta załamał ręce.

Mam jeszcze pytanie dotyczące podwyższenia osiagow remap czy chip box, cena bardzo podobna opisy działania również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko virus indywidualny bo żadne auto nie jest takie samo. Dane fabryczne to tylko przybliżone dane. Te same auta z tej samej fabryki mogą mieć delikatnie rózny moment obrotowy jak i jeden możę mieć 2-3km więcej. W poprzednim samochodzie miałem niby 105 bazowo - moja seria wypluła 118 gdzie innym wychodziło 105, 110 i niutki też się różniły.

Bazowo moja jedynka miała seryjnie ok 2km więcej i chyba ok 20 nm więcej od danych katalogowych.

Indywidualny program to świetna sprawa sam określasz na czym ci najbardziej zależy czy na km czy nm. Wiadomo ani z jednym ani drugim nie należy przesadzać. Tak więc na twoim miejscu odpuściłbym całgowicie gotowca...

Chłopcy mają ręczny a mężczyźni tylny napęd....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko indywidualny program, co do tego że auto zaczęło lepiej jeździć, no cóż czasem warto przeciągnąć obroty na czerwone pole :-)

Pewnie masz EGR do czyszczenia. Do tego wyczyścił bym lub wymienił zaworek i przewody podciśnieniowe od turbo jeśli takowy posiadasz bo możesz mieć sterownie elektroniczne a nie podciśnieniowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co koledzy mysla o spalaniu 11l na 100km 3/4 miasto.

Sprawdź dobrze auto przed programem, spalanie wydaję się być duże choć jak masz ciężką nogę to normalne, może ci serii brakować i program nie będzie potrzebny. Tak więc sprawdzenie auta na kompie i w ruchu to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość :)

 

Wydaje mi się, że mam w moim bmw 120d identyczne objawy. Kilka dni temu w trakcie jazdy zauważyłem bardzo duży spadek mocy mojego autka - wystąpiło to podczas jazdy po mieście, około 30 minut od ruszenia. Na początku pomyślałem, że może ... brakuje mi ropy :], ale wskaźnik paliwa pokazywał połowę zbiornika, a samochód jechał stabilnie, zmieniał biegi, ale wszystko odbywało się jakby połowę wolniej.

 

Tak dojechałem (jakieś 10 minut) do domu - bez zmian. Starałem się nasłuchiwać czy słyszę jakieś dziwne, niepokojące dźwięki, ale autko wydaje się pracować normalnie. Może gdybym miał coś na siłę powiedzieć to miałem odniosłem wrażenie jakby lekko buczał (tak jak przy psującym się w pierwszej fazie tłumiku :P) - ale to już chyba moja fanaberia :]

 

Po przeczytaniu historii powyżej postanowiłem 2-3 dni nie ruszać samochodu z garażu i wczoraj zrobiłem test. Odpaliłem, przejechałem się chwilę (ok. 10 minut) i auto pracowało... normalnie. Niestety w drodze powrotnej na jednych ze świateł temat się powtórzył i znowu moc spadła...

 

Automat, diesel, przebieg ok. 90k, produkcja 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.