Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Ok 10 dni temu nie mogłem odpalić samochodu z powodu silnych mrozów (ok -20C). Pomęczyłem go dłuższą chwilę, ale nie chciał ruszyć (rozrusznik kręcił). Na drugi dzień tez bezskutecznie próbowałem. Później miałem tygodniowy wyjazd i samochód stał na powietrzu. Dopiero dzisiaj, gdy temperatura wzrosła do około 0C udało mi się go odpalić za pierwszym razem, bez problemów.

Co może być powodem tego, ze przy mrozie nie mogłem odpalić? Filtr paliwa ?

Akumulator zakładam ze jest ok, skoro po tylu próbach i dniach mrozu dzisiaj samochód odpalił...

 

Dzięki za pomoc,

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powodów może być kilka, np. parafina w filtrze palia, zepsuty sterownik świec żarowych (częsta usterka) lub same świece ale to rzadziej, podepnij kompa bo jeśli to wina sterownika to będą błędy świec lub jego samego, jesli by nie bylo to stawiał bym na zapchany filtr paliwa.
Opublikowano

bylem dzisiaj u mechanika, niestety nie miał kompa do bmw, ale przy okazji wyszło:

- 2 świece żarowe do wymiany (wymieniać wszystkie czy tylko 2? )

- termostat do wymiany, samochod ciagle jest niedogrzany, przy +1C po trasie silnik miał ~70C

- byc moze sterownik swiec (to trzeba sprawdzic kompem)

 

Znacie kogoś z kompem w Wawie (najlepiej Włochy), kto zrobi powyższe za sensowne pieniądze (termostat pewno sam wymienie), chodzi głownie o sprawdzenie sterownika i wymiae świec. Będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To że jest błąd dwóch świec żarowych nie oznacza że one są zepsute, może to być wina właśnie samego sterownika, dlatego warto najpierw sprawdzić same świece. Jeśli chodzi o temperaturę to na 100 % winny jest któryś termostat a wielce prawdopodobne że i główny i EGR są popsute bo tak zazwyczaj bywa. Z mechaników polecam Ci albo autoclassicservice ul. Jasna 4 Raszyn, tel. 603975574 zajmują się tylko BMW lub AUTO-SEW ul. Żyzna 5 tel. 606 536 527
Opublikowano
To że jest błąd dwóch świec żarowych nie oznacza że one są zepsute, może to być wina właśnie samego sterownika, dlatego warto najpierw sprawdzić same świece. Jeśli chodzi o temperaturę to na 100 % winny jest któryś termostat a wielce prawdopodobne że i główny i EGR są popsute bo tak zazwyczaj bywa. Z mechaników polecam Ci albo autoclassicservice ul. Jasna 4 Raszyn, tel. 603975574 zajmują się tylko BMW lub AUTO-SEW ul. Żyzna 5 tel. 606 536 527

 

Czy w moim bmw e61 z 2006 roku 520d są dwa termostaty ? Z mechanikiem jeden znaleźliśmy (zamontowany centralnie na silniku od stornu chłodnicy).

Rozumiem, ze po podpięciu do kompa będzie wszystko widać.

Dzięki wielkie za kontakty, zadzwonię do nich po weekendze :)

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
bylem dzisiaj u mechanika, niestety nie miał kompa do bmw, ale przy okazji wyszło:

- 2 świece żarowe do wymiany (wymieniać wszystkie czy tylko 2? )

- termostat do wymiany, samochod ciagle jest niedogrzany, przy +1C po trasie silnik miał ~70C

- byc moze sterownik swiec (to trzeba sprawdzic kompem)

 

Znacie kogoś z kompem w Wawie (najlepiej Włochy), kto zrobi powyższe za sensowne pieniądze (termostat pewno sam wymienie), chodzi głownie o sprawdzenie sterownika i wymiae świec. Będę wdzięczny za sugestie.

 

Pozdrawiam,

 

witam,

lepiej wymien wszystkie swiece,bo jak wymienisz tylko te popsute to pewnie za tydzien pojda te niby dobre,

i moim zdaniem wymien tez sterownik i bedzie po klopocie na dluzszy czas i nie bedziesz do tego juz wracal,

tak bylo u mnie-poprzedni wlasciciel wymienil wszystkie swiece i po okolo pol roku ja musialem wymienic sterownik,

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy w moim bmw e61 z 2006 roku 520d są dwa termostaty ? Z mechanikiem jeden znaleźliśmy (zamontowany centralnie na silniku od stornu chłodnicy).

Rozumiem, ze po podpięciu do kompa będzie wszystko widać.

Dzięki wielkie za kontakty, zadzwonię do nich po weekendze :)

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

Tak są dwa termostaty, ten drugi to numer 8 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC31&mospid=48801&btnr=11_3597&hg=11&fg=50

Na kompie termostaty nie wyjdą bo to części mechaniczne, jedynie żeby sprawdzić ten EGR to można dmuchnąć w niego i jeśli powietrze przelatuje swobodnie to zepsuty a jeśli minimalnie to ok.

Opublikowano

Witam!

Mój bolid stał przez te mrozy przez 3 tygodnie nie odpalany. Załączony alarm. Przed odpaleniem komuter pokazał, że baterie trzeba podładować. Wyciszył takze radio. Zapalił normalnie jak zawsze przy minus 20 stopniach wtedy. Akumulator zszedł prawie na zero. Ale i tak dumny byłem z bolida bo koledzy nie dawali rady albo paliwko zamarzało. I tak popełniłem błąd drugi raz już bo nie podładowałem baterii przed zimą. A chyba należy tak zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie możności uruchomienia silnika nie łączyłbym z awarią świec lub sterownika, ponieważ moje auto odpalało przy - 18 bez świec żarowych. Ja myślę, że u Ciebie winę za problemy z uruchomieniem silnika ponosiła zła jakość paliwa /parafina/.
Opublikowano
Witam!

Mój bolid stał przez te mrozy przez 3 tygodnie nie odpalany. Załączony alarm. Przed odpaleniem komuter pokazał, że baterie trzeba podładować. Wyciszył takze radio. Zapalił normalnie jak zawsze przy minus 20 stopniach wtedy. Akumulator zszedł prawie na zero. Ale i tak dumny byłem z bolida bo koledzy nie dawali rady albo paliwko zamarzało. I tak popełniłem błąd drugi raz już bo nie podładowałem baterii przed zimą. A chyba należy tak zrobić.

Gdy samochód długo stoi komputer sam przechodzi w tryb oszczędności akumulatora aby zostawić tyle energii w aku żeby odpalił ;) Przy tylu odbiornikach prądu to nawet jak kupisz nowy akumulator i samochód bedzie stał przez miesiąc bedzie to samo , nie oznacza to ze akumulator jest padnięty :)

Opublikowano
Z mechaników polecam Ci albo autoclassicservice ul. Jasna 4 Raszyn, tel. 603975574 zajmują się tylko BMW lub AUTO-SEW ul. Żyzna 5 tel. 606 536 527

 

Dzięki jeszcze raz za kontakt. W zeszlym tygodniu bylem w Raszynie i wymienilem sterownik swiec zarowych (420 czesc + 120 montaz). Swiece okazaly się byc okej. Wczoraj wymienilem termostat glowny (185 termostat + 50 wymiana). Od razu widac efekt - silnik ciagle ma w okolicach 90 stopni. Dzisiaj przejechalem się po trasie i spalanie wyszlo mi w okolicach 5 litrow!! Podczas gdy wczesniej było rzedu 7 litrow.

Zadowolony ze wszystko już zrobione chcialem pojechac na myjnie.... No i po drodze się wkur... Wyskoczyl błąd level control system failure!!! Jestem wsciekly, wszystko na raz zaczelo siadac, ehhhhh

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie jest to samo;leve system control failure :( caly tyl samochodu podniesiony jest do gory!!!! prosze o pomoc :)

 

U mnie błąd sam zniknął i na razie jest spokój :/ Ktoś miał coś podobnego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.