Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

silnik chodzi nie równo, słychać wypadające zapłony, po podpięciu pod kompa na INPIE wyskoczyły błędy :

 

152 Lambda probe voltage downstrem 1

79 Lambda probe heating after cat Bank 1

202 Lambda regulating limit Bank 1

203 Lambda regulating limit Bank 2

228 Lambda contol tolerance Bank 2

227 Lambda contol tolerance Bank 1

238 Burning fail cylinder 1

242 Burning fail cylinder 5

240 Burning fail cylinder 3

243 Burning fail cylinder 6

 

a w shadow memmory mam dodatkowo takie bledy :

 

90 TEG_UP_1

92 TEG_DOWN_1

91 TEG_UP_2

93 TEG_DOWN_2

133 tomeout CAN-Botschaft ASC3

 

ktoś wie od czego zacząć ? wymienić wszystkie sondy i wtedy zobaczyć co się będzie działo ? trochę dziwne jest to że w sumie błąd sondy jest tylko jednej za katalizatorem, a podobno one nie mają nic do rzeczy ?

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

tez mialem bledy o lambdzie 227 i 228- weze odmy sparciale,falszywe powietrze,lipne paliwo(moze gas?) :mad2:

tez zaswiecal mi sie zöta ikonka silnika ale tylko w zimne lub mokre dni. :nienie:

opryskaj silnik odpalony tym spreyem do czyszczenia tarcz hamulcowych :idea: moze cos wyjdzie.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Opublikowano

A czy ktoś się orientuje co oznacza kod

240 Burning fail cylinder 3

i z czym się to wiąże?

Opublikowano
no właśnie kolego to jest to Twoje wypadanie zapłonów
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Jak dla mnie to musisz wymienić 4 cewki, jak wymienisz skasuj błędy i pojeździj i zobacz co wróci. Może być tak że przewody od odmy do wymiany. Trzeba tez dokładnie sprawdzić jakie masz ładowanie może regulator na akumulatorze już słabo działa i daje słaby prąd stąd wypadanie zapłonów.
Opublikowano

Co do ładowania to w grudniu zeszłego roku padł mi alternator więc oddałem go do regeneracji (wymiana szczotek i tulej)więc zakładam ,że działa poprawnie (ale kto wie - narazie nic niepokojącego się nie dzieje)

Jeżeli chodzi odme to była wymieniona jakies 30 tyś.km temu ale przewody zostały stare i prosiłem mechanika żeby sprawdził ich stan (niby ok)

Przy wymianie świec zapłonowych(20 tyś.km temu) na trzeciej świeczce maiłem olej i trochę na czwartej.

Co do cewek, jak proponujesz wymianę 4 ,to na których świeczkach?

Opublikowano

problemem okazała się być DISA, klapka w środku była już całkiem wyłamana, po podmianie na używaną zepsutą (tzn z luzem, ale działającą klapką) silnik chodzi równioteńko, tak jak powinien, nie podpinałem pod komputer teraz bo nie miałem czasu już na to

 

co do odmy to zastanawiam się czy profilaktycznie jej nie wymienić przy okazji montażu gazu - i tak trzeba będzie kolektor wyciągać tym bardziej że kolektor ssący jest lekko zapocony olejem w środku (podobno w tych silnikach to normalne przy przebiegu powyżej 200 tys km) - jeśli bym zmieniał odmę to jakie przewody przy okazji wymienić ? z góry bym podziękował od razu za diagram z realoem z numerami ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Jeśli chodzi o cewki to tak jak ci błędy pokazują 1,3,5,6 cylinder patrząc od chłodnicy. Skasuj błędy pojeździj trochę i sprawdź czy wrócą, jeśli wrócą to cewki do wymiany.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam panowie podepnę się pod temat u mnie też wywaliło podobne błędy 202 203 227 228 do tego jeszcze doszło 124 Variable Sauganlage i 191 sonda za katem, nie wiem co oznacza ten błąd 124 wcześniej też miałem błędy wypadających zapłonów auto nie pracowało czasami na wszystkie gary , czasami troszkę trzęsie silnikiem, i tak jak by auto troszkę się zamuliło sprawdziłem już dolot oraz DISE, była pęknięta guma wchodząca do krokowca wymieniłem po wymianie nadal to sam problem w shadow memory takie same błędy jak u kiloffa proszę o pomoc może ktoś wie co jest nie tak za nim wymienię wszystkie czujniki.

 

nikomu nic nie przychodzi na myśl

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Mam podobny problem wywala mi zapłon na 5 cylindrze.Odma wymieniona 20tyś temu świece przebieg około 20tyś.Wcześniej ten błąd miałem na 4 cylindrze a teraz mam na 5

Jak rano odpalam to trzęsie silnikiem i czuć paliwo nie przepalone.

Co na początek podmiana cewki z 1 cylindra na 5,sprawdzenie DISA?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odświeżam temat.

Mam podobny problem wywala mi zapłon na 5 cylindrze.Odma wymieniona 20tyś temu świece przebieg około 20tyś.Wcześniej ten błąd miałem na 4 cylindrze a teraz mam na 5

Jak rano odpalam to trzęsie silnikiem i czuć paliwo nie przepalone.

Co na początek podmiana cewki z 1 cylindra na 5,sprawdzenie DISA?

odma wymieniona z przewodami?

Opublikowano

Tak przewody zakładałem nowe bo jeden był uszkodzony a drugi rozleciał się podczas wyciągania.

 

dziś zabrałem się do roboty.Sprawdziłem Disa.Ok

Sprawdziłem cewkę na 5 cylindrze i zauważyłem że między 5 a 6 cylindrem mam minimalny wyciek oleju lecz gniazda świec są suche(wiemy że uszczelka do wymiany)

Przełożyłem cewkę z 5 na 1 cylinder i czekam aż pokarzę się błąd.Po kilku odpaleniach na letnim silniku nie ma błędu.Myślę że pojawia się on tylko na zimny silniku.

Muszę obadać sondy i ewentualnie czujnik temperatury.Bo to one mogą robić takie cyrki.

 

Dalsze postępy będą opisane

Opublikowano

szybka odpowiedz.

 

Dziś błąd ponownie wystąpił na tym samym cylindrze i oprócz tego pojawił się błąd 203 lambda control bank2 control block.

Dziś wymieniłem wtrysk od gazu który był niby uszkodzony na gazie pracuje ok.

Gazownik powiedział że jest różnica między mieszanką na 3 pierwszych i następnych 3 w paliwie.

 

Dodam puzniej odczyty z INPA

 

Co polecacie wymienić sondę?Jeśli tak to którą?

Opublikowano

ja się borykałem z tym samym problemem.

Po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów, wszystko wróciło do normy.

Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam problem ze swoim bmw e39 520 podwojny vanos. Otoz rano jak odpale auto nie chodzi na wszystkie cylindry, kiedy strzalka temperatury wyjdzie za nebieskie pole musze zgasic auto i odpalic wtedy juz chodzi normalnie. Przerobilem juz temat swiec, wtryskow, cewek, odmy, wezyki wszystkie sprawdzone, kolektor rowniez. Sterownik silnika sprawdzony, na komputerze jest blad przerywacz spalania cylinder 2 czyli wypadanie zaplonu. Nie mam juz pomyslu. Prosze o pomoc
Opublikowano

a VANOS jak wygląda?sprawdz na komputerze odczyt Live Datan Vanosa.Jest LPG

Z tego co pamiętam to właśnie nie równa praca w pewnym przedziale i to właśnie w tym o którym mówisz była spowodowana zużytym już VANOSEM i powiem Ci jeżeli chcesz jezdzić tym autem to warto zrobić

 

U mnie okazało się że wtrysk gazu był już na końcu swojego żywota i robił mi taki cyrk że wywalało mi zapłon

Opublikowano
Zwróć uwagę tez na DISę bo nie wymieniłeś jej wśród zabiegów które dokonałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.