Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam!

czy mógłby mi ktoś "łopatologicznie" wyjaśnić: jak podłączyć białą standardową kostkę spod dywanu do modułu siedzenia z pamięciami??

oczywiście brakuje mi tej wiązki, co powinna być oryginalnie (mam tylko końcówki)

prawie wszystko co znalazłem w sieci nijak się ma lub nie mogę tego zrozumieć :duh:

jedynie sposób z tego obrazka mi pomógł uruchomić fotel - ale nie ma grzania i lędźwi

podłączyłem tylko wg białej kostki, gdyż takiej czarnej nie posiadam

http://images.bimmers.no/files/tbte3tz8j2m8uc3dn1ou.jpg

w module pod siedzeniem została mi jedna czarna kostka (z 4 pinami) analogiczna do białej z foto

natomiast luzem pod siedzeniem mam jeszcze 7 pionową

o żółtej w module nie wspominam, bo wątpię, żeby dało radę to dosztukować...

 

moduł mam taki:

http://www.data.bmrparts.com/qimages/A424939_874952_1.jpg

najprościej kupić wiązkę, ale dostępność w normalnej cenie jest zerowa

więc trzeba przerabiać i sztukować kabelki

podpowie ktoś jak?!

pzdr!

Edytowane przez KAREP
Opublikowano

Hej, na tej stronie masz schematy http://www.e38.org/e32/

 

1989 BMW e32 electrical troubleshooting

 

miernik w rękę i po kolorach oraz napięciach dochodzisz, nic więcej na odległość raczej nie pomogę, trochę tego jest, ale masakry nie ma

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

hej.

dzięki za odp.

tylko że jak już mam plus, minus, mały plus, plus po stacyjce, to nie wiem gdzie to podłączyć :cry2:

może ktoś przerabiał temat i ma jakieś rozwiązanie?

pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim napisz co masz, tzn jakiego koloru przewody są w kostce/kostkach, która wychodzi spod podłogi.

Rozumiem, że chcesz dołożyć fotele z pamięcią wyjęte z auta z 1989 do swojego auta? Z którego rocznika jest twoje auto?

Czy w module pamięci są jakieś wtyczki z np. uciętymi przewodami? Jeżeli tak to opisz, zrób zdjęcie tych kostek.

Z twojego opisu, przynajmniej dla mnie, bije chaos. Napisz po kolei co masz w podłodze, co w fotelu i będziemy radzić.

Btw. grzanie i podparcie to osobna bajka, nie przechodzą przez moduł pamięci.

pzdr

yaz

Opublikowano

hej!

faktycznie będę musiał zrobić foto i profi opis

teraz wspomnę, że fotele wyjęte z 750 '89 (mają pamięć, grzenie i lędźwie), a auto to 735 (1988-12-29) - miało tylko grzanie

białą kostkę mam taką jak na zdjęciu prędzej

obok niej w moduł wchodzi czarna 3x2 (4 piny: biały z fiolet., niebieski z żółt., biały z żółt., żółty z nieb.)

luzem (nie przez moduł) spod fotela wystaję czarna kosta 2x4 (7 pinów: zielony z czarn., brązowy, szary z czarn., niebieski z fiolet., fioletowy z biał., niebieski, niebieski z ziel.)

http://img703.imageshack.us/img703/9639/snc00004s.th.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/4936/snc00003z.th.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/1942/snc00002r.th.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/3064/snc00001r.th.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/7164/snc00005t.th.jpg

 

z opisem kostki i kabli "z podłogi" muszę się wstrzymać , gdyż nie mam auta pod ręką.

 

Btw. grzanie i podparcie to osobna bajka, nie przechodzą przez moduł pamięci.
nie pomyślałem o tym prędzej :duh: lub raczej zdałem się BŁĘDNE informacje zamieszczone na innych forach :mad2:

 

 

być może już teraz ktoś udzieli kolejnych cennych wskazówek?? :cool2:

pzdr!

http://forum.bmw-pomorze.pl/images/smilies/icon_pirate.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biała kostka

czerwono-żółty (gruby przewód) - zasilanie, idzie z tylnej skrzynki z bezpiecznikami, zabezpieczony bezpiecznikiem nr F42(30A)

zielono-czarny - zasilanie po przekręceniu zapłonu, idzie z przedniej skrzynki z bezpiecznikami, zabezpieczony bezpiecznikiem F16(30A)

fioletowo-biały - zasilanie po przekręceniu zapłonu, idzie z przedniej skrzynki z bezpiecznikami, zabezpieczony bezpiecznikiem F18(15A)

Prawdopodobnie dwa przewody (z czterech) z czarnej kostki 3x2, której zdjęcie wkleiłeś.

biało-żółty - złącze diagnostyczne

biało-fioletowy - złącze diagnostyczne,

dwóch pozostałych przewodów nie byłem w stanie narazie rozkminić.

 

Podparcie lędźwiowe:

- do przełącznika podparcia lędźwi "dochodzi" w sumie 6 przewodów:

- dwa przewody wejścia:czerwono-niebieski (podświetlenie przełącznika) i zielono-czarny (zasilanie po przekręceniu zapłonu)

- cztery przewody wyjścia: dwa brązowe (uziemienie), fioletowy (wypchnięcie podparcia) i niebieski (schowanie podparcia), fioletowy i niebieski idą do silniczka lędźwi

 

Ogrzewanie:

- do przełącznika podgrzewania dochodzi pięć przewodów:

- dwa wejściowe: czerwono-niebieski (podświetlenie przełącznika) i zielono-czarny (zasilanie po przekręceniu zapłonu)

- trzy wyjściowe: brązowy (uziemienie), czerwono-żółty (ogrzewanie pleców) i czerwony (ogrzewanie siedziska)

 

Kostka 2x4, której zdjęcie wkleiłeś prawdopodobnie jest kostką zasilającą któryś z silniczków fotela. Sprawdzę po kolorach przewodów później, od czego może ona być.

pzdr

yaz

Opublikowano

wit!

opis i wskazówki dały mi trochę do myślenia.

jeszcze raz spojrzałem na foto, co znalazłem w sieci - te z białą kostką.

spróbuję podłączyć kabelki z czarnej kostki 2x4: zielono-czarny, brązowy i szaro-czarny. (wydaje mi się że to ta kostka jest odpowiedzialna za grzanie i lędźwie, skoro te rzeczy nie mają iść przez moduł)

pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...

spróbuję podłączyć kabelki z czarnej kostki 2x4: zielono-czarny, brązowy i szaro-czarny. (wydaje mi się że to ta kostka jest odpowiedzialna za grzanie i lędźwie, skoro te rzeczy nie mają iść przez moduł)

pzdr!

Prawdopodobnie to powinno załatwić kwestię podgrzewania i podparcia. Kwestia oświetlenia przełączników do tych dwóch funkcji jest trochę inaczej rozwiązana w wersjach poliftowych, ale np. u mnie przewód podświetlenia przycisku lędźwi ma właśnie kolor szaro-czarny.

Pod zielono-czarny daj +12V po przekręceniu zapłonu, pod szaro-czarny daj sygnał z załączenia świateł, brązowy to masa i podparcie i grzanie powinno działać.

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no można powiedzieć, że jakiś skutek jest - tzn. przełącznik się zaświecił, reaguje świeceniem na przełączenie, lecz maty nie grzeją :duh:

z lędźwiami cisza zarówno w działaniu, jak i świeceniu się przycisku. :mad2:

pzdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Maty masz sprawne? Jeżeli nie jesteś pewny na 100% to najlepszą metodą jest sprawdzić miernikiem wtyczkę wchodzącą we wtyczkę mat grzewczych. Będziesz wiedział czy po wciśnięciu przycisku, na tej wtyczce pojawi się napięcie, jeżeli tak, to maty są padnięte. Jeżeli nie będzie napięcia to cofnąłbym się do wcześniejszego punktu "łączenia", czyt. wcześniejszej wtyczki i tam sprawdził miernikiem czy jest napięcie.

To samo podejście możesz zastosować dla lędźwi. Czasem silniczki lędźwi się przycinają i nawet jeżeli dostają sygnał napięciowy to Ty nie usłyszysz nawet reakcji. Miałem tak u siebie z podparciem w fotelu pasażera kiedy je dokładałem.

Podświetlenie przycisku to najmniejszy problem, obstawiam, że masz przepalone żarówki w przycisku.

 

Dla przypomnieniea, grzanie i podparcie działa po przekręceniu kluczyka w pozycję II.

pzdr

yaz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.