Skocz do zawartości

BMW 518 - 83 kW - automat ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam, jestem swiezym nabywca tego autka i mam pytanko co do skrzyni - sa tam takie opcje jak S,E,M i przekazano mi ze S to Sport (i moze sie zgadzac bo obroty wzrastaja ), E to ekonomik (hmmm chyba ok) a M to zima (tyle ze jak na to przelaczam to dziala jak Sport czyli obroty rona zamiast wg logiki malec)

bede wdzieczny za wyjasnienie

pzdr

prymek

Edytowane przez prymek
Opublikowano
M w Twojej skrzyni oznacza "manual" a nie program zimowy.Przełączasz na M i sam wrzucasz dźwignią biegi,np możesz ruszać z 2 lub 3 zimą.
Opublikowano

witam

ale w tej skrzyni nie ma zadnych lopatek czy "+" "-" do zmiany biegow :( jest P,R,N,D i bodajze 2, 3,4 - co wytlumaczono mi ze nie uzywac bo sluzy do np. ciagniecia przyczep itp, czyli ze skrzynia na 2 zmienia tylko do 2 biegu, na 3 do 3 itp - a wg tego co piszesz to odwrotnie jest czyli ze zaczyna od 2 lub od 3 biegu ruszajac tak?

chetnie wkleil bym jej fote tylko nie wiem jak :) przetestuje dzis to - bo jak narazie przelaczalem sobie w czasie jazdy S,E,M jadac na D :)

pzdr

Opublikowano
witam

ale w tej skrzyni nie ma zadnych lopatek czy "+" "-" do zmiany biegow :( jest P,R,N,D i bodajze 2, 3,4 - co wytlumaczono mi ze nie uzywac bo sluzy do np. ciagniecia przyczep itp, czyli ze skrzynia na 2 zmienia tylko do 2 biegu, na 3 do 3 itp - a wg tego co piszesz to odwrotnie jest czyli ze zaczyna od 2 lub od 3 biegu ruszajac tak?

Jeśli jesteś w trybie E lub S to zapodanie dźwigni np na 3 powoduje ograniczenie działania skrzyni do biegów 1-2-3,analogicznie dźwignia na 2 i chodzą biegi 1-2.Jeśli jednak ustawisz tryb M to wybór biegu zależy od Ciebie np dajesz 3 i auto jeździ tylko na 3,chcesz ruszyć z 2 to dajesz 2 itp.W trybie zimowym * jest podobnie z tym że na D auto rusza z biegu 2 i ostrożniej zmienia biegi.

Zajrzyj do instrukcji obsługi,tam wszystko jest wytłumaczone.

Opublikowano

Co do silnika w opisie to nie wiem ktory to - ale chyba M40 :) to ten 83 a nie 85 kW na pasku a nie lancuszku :(

Co do instrukcji - nie posiadam niestety - moze gdzies mozna w necie taka sciagnac?

"omszały głaz" dzieki za wyczerpujaca odp - bo to juz drugie forum BMW na ktorym, sie o to pytam :)

Czyli z tego co piszesz to po czesci dobrze mi wytlumaczono ze 1,2 i 3 to biegi do ktorych max skrzynia bedzie przelaczala , czyli do ciagniecia jakiejs przyczepy, holowania itp. - natomiast nikt mi nie powiedzial ze to dziala tylko na E i S , natomiast na M na odwrot jak piszesz.

Dzis poprobowalem ruszanie i jazde (praktycznie na sniegu i blocie posniegowym) wlasnie na 3 i M - z tego co wywnioskowalem i co piszesz - auto rusza z 3 biegu i ciagle na nim jedzie (mialem wrazenie ze sie nie przelacza przy wyzszej predkosci - musialem zmieniac na E zeby jechac szybciej potem z mniejszymi obrotami).

Swoja droga - na taka pogode jak dzis - troche sie wpuscilem w kanal kupujac BeeMke - bez kontroli trakcji i w automacie (dobrze ze to tylko 1.8)- zeby nie zrobic baczka przy ruszaniu w zakrecie na E graniczy z cudem - ale tez fajna zabawa takie kontrolowane poslizgi zktorych dosc latwo sie wychodzi kontrujac kiere, ostatni raz tylnonapedowcem jezdzilem za czasow Maluchow i Polonezow :)

wracajac do tematu biegow w tej moje skrzynce :) E to ekonomik, S to Sport a nie Snow czasem :) a M to manual - rozumiem ze w czasie jazdy mozna przelaczac z D na 3 i odwrotnie, troche dziwne ze jak jest zima to na stale na ten M nie idzie przelaczyc bo po kazdym zgaszeniu silnika automatycznie ustawia sie E, wiec zeby ruszyc delikatnie w sniegu trzeba pamietac o przelaczeniu na M , a co daje M przy wlaczonym D (rosna mi obroty jakbym wlaczyl S) ?

jescze jedno pytanie a'propos automata: nie moge ruszyc w sniegu bo kola buksuja, jedyne rozsadne rozwiazanie ktore stosowalem zawsze w manualu to rozbujac auto (przod-tyl) zeby wyjechac z takiej sliskiej nawierzchni, czy w automacie nie bedzie problemu ze tak szybko przelaczam z D na R zeby sie wydostac z takiej snieznej pulapki ?

Rozumiem rowniez ze auta z automatyczna skrzynia nie wolno zaciagac holem zeby odpalilo np. ?

Mam jeszcze pytanko czy ktos wie czy ta skrzynia ma bagnet albo gdzie jest otwor kontrolny do sprawdzenia w niej poziomu oleju ( bo pojawil mi sie lekki wyciek na niej)

Czasem pojawia sie tez taka przypadlosc ze przy predkosci ok. 150 km/h (przy mniejszych obrotach-przy wiekszych nie) jakby skrzynia nie mogla dalej przerzucic (taki efekt drgania - jakby nagle przez ten moment jeden wtrysk nie palil czy cos), po sprawdzeniu kompem jakis blad sondy lambda tylko wystepuje (z tego co wiem zostala wymieniona na oryginalna ale urzywke) - czy to by moglo miec wplyw na takie zachowanie sie auta?

pzdr i jeszcze raz dzieki bo od miesiaca zrobilem prawie 5 tysi jezdzac nieswiadomie z ta skrzynia :)

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze co to masz za skrzynię? Poproś o rozkodowanie VINu w odpowiednim wątku na forum.Zakładam roboczo że to 4hp22 (wajcha ma 1-2-3 czy 2-3-4 ?)

Po drugie jak chcesz mieć lepszą kontrolę na śniegu to zapoluj na szperę,naprawdę warto.

Domyślnie zawsze auto po uruchomieniu jest ustawione na E.

S to "sport" a nie snow,faszyści zresztą używają "winter" oznaczony * :wink:

Biegi możesz podczas jazdy zmieniać dowolnie,choć w starszych 4hp22 nie było programu ochrony skrzyni i nie wolno było powyżej 170km/h przełączać na 2 i 1 (lub w 5hp18 na 3 i 2).To samo dotyczy biegu R. W skrzyniach z programem ochrony wolno to wszystko robić,elektronika włączy dopiero jak będą spełnione określone warunki. Podczas trybu awaryjnego skrzyni nie działa program ochrony ! Jeśli masz fabrycznie zamontowany automat to jest on bez programu ochrony czyli nie hamuj skrzynią (nie redukuj na 2 lub 1) przy dużej prędkości ani nie włączaj wstecznego jak się toczysz w przód bo rozwalisz skrzynię albo sprzęgło jednokierunkowe.Pod żadnym pozorem nie załączaj P jak auto się choćby lekko toczy,tam jest mechaniczna blokada do obudowy skrzyni.

Holować można na N,odpalać nie bardzo bo musi pracować pompa oleju skrzyni do jej poprawnego działania.

Jeśli to 4hp22 to bagnet poziomu oleju jest koloru żółtego bliżej tyłu silnika.

Jak nie możesz ruszyć z powodu buksowania użyj z wyczuciem hamulca ręcznego.

Edytowane przez omszały głaz
Opublikowano
To co powiesz, że ja nie mam kontroli trakcji i 300 km :) Tryb M to jest tryb zimowy, jeżeli jest skrzynia na D i wciśnięte na M to skrzynia rusza z trzeciego biegu, potem ewentualnie czwarty, redukcja też na trzeci. Nie będzie jedynki i dwójki. Poza tym opisy kolegów są ok. Zmienili M na Winter po lifcie. Podstawa to porządne opony, ja po wielu latach doszedłem do Nokian Hakkapellitta i zimą można wjechać na Kasprowy, zawsze wożę zimą płytę chodnikową w bagażniku dodatkowo. Byłem nawet w alpach zimą, miejscowi się śmiali, że BMW nie na takie warunki, nigdy nie miałem problemu. Lata temu na zimę auto wogóle odstawiałem, bo nie mogłem z garażu wyjechać, taka jest różnica.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

rozkodowanie VIN:

Kod typu HA21

Typ 518I (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.80

Moc 83

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor ALPINWEISS 3 (300)

Tapicerka SILBERGRAU STOFF (0412)

Data prod. 1993-10-22

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S530A AIR CONDITIONING Klimatyzacja

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

jedyne czego mu brak to tego alarmu mimo ze kluczyk ma dwa przyciski - tylko jeden otwiera centrala- ktos zdemontowalby alarm?

sa jeszcze czujki cofania w listwie z tylu - ale pewnie dokladane przez kogos

o tej skrzyni po rozkodowaniu nic nie ma jaka to :(

ma 1,2,3

co do tego D to sprawdze to ruszanie przy M , bo przelaczajac przy D z E na M w czasie jazdy skrzynia podnosi obtroty wiec raczej zrzuca biegi - co by nie swiadczylo o zimie :(

opony-hmmm:( przytargalem ja na zimowych Nankangach bodajze symetrycznych a zamowilem na lato Yokohamy A drive - tez symetryczne.

a ta plyta to do podlozenia pod kolo czy do obciazenia osi :)

pzdr

Opublikowano
To może być skrzynia ZF 4HP22,ale też (najprawdopodobniej) GM 4L30-E niestety,ta druga bywa awaryjna i jest o niej gdzieś spory wątek,na niej się w ogóle nie znam.Najlepiej by było wleźć pod auto i sprawdzić.
Opublikowano

hmmm:) ale jak to sprawdzic? jakies nr sa bite na niej czy jak? bo mechanicy wlazili i nie mogli znalezc gdzie jest korek do sprawdzenia poziomu oleju w niej :( chyba ze ta obudowe co jest od spodu trzeba zdemontowac?

pzdr

Opublikowano
rozkodowanie VIN:

Kod typu HA21

Typ 518I (EUR)

Typoszereg E E34 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.80

Moc 83

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor ALPINWEISS 3 (300)

Tapicerka SILBERGRAU STOFF (0412)

Data prod. 1993-10-22

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S530A AIR CONDITIONING Klimatyzacja

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

jedyne czego mu brak to tego alarmu mimo ze kluczyk ma dwa przyciski - tylko jeden otwiera centrala- ktos zdemontowalby alarm?

sa jeszcze czujki cofania w listwie z tylu - ale pewnie dokladane przez kogos

o tej skrzyni po rozkodowaniu nic nie ma jaka to :(

ma 1,2,3

co do tego D to sprawdze to ruszanie przy M , bo przelaczajac przy D z E na M w czasie jazdy skrzynia podnosi obtroty wiec raczej zrzuca biegi - co by nie swiadczylo o zimie :(

opony-hmmm:( przytargalem ja na zimowych Nankangach bodajze symetrycznych a zamowilem na lato Yokohamy A drive - tez symetryczne.

a ta plyta to do podlozenia pod kolo czy do obciazenia osi :)

pzdr

 

 

do obciążenia osi oczywiście :)

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wklep tutaj: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

ostatnie 7 znaków VIN-u, powinno Ci podać model skrzyni.

 

Edit:

 

Znalazłem sobie Twój VIN i wyszło mi: Transmission Model A4S 270R

No tak,ale pod taką kodową nazwą mogą się kryć różne modele skrzyń.

Np realoem mówi że ma A4S 310R.

A u mnie pod nazwą A5S 310Z kryje się ZF 5HP18.

Opublikowano (edytowane)

Przeczytałem watek od początku i powiem Tobie jedno -musisz nauczyć się jeździć tym automatem... podam Tobie przykład z życia wzięty : pojechaliśmy ze znajomymi na kulik, droga pokryta ubitym przez jeżdżące samochody śniegiem. Jadzie moje E34 i koledzy w E39 i E38, oprócz tego jeszcze parę ''skrobaków''. Dopóki droga szła równo było ok, ale gdy zaczęła się wznosić kontrola trakcji uziemiła kolegów w E39 i E38. Wdrapały się z wielkim trudem ''skrobaki'' i ja bez najmniejszego zabuksowania kół... użyłem programu zimowego i czwartego biegu... tak że proponuję poćwiczyć i przeprosić swoją skrzynię :wink: Nawiasem mówiąc kontrola trakcji ma za zadanie utrzymać pojazd w zakręcie a w ruszaniu ma pomagać... -co na śniegu kiepsko jej wychodzi. Uwierz mi już nie raz mijałem na drodze buksujące tylnonapędówki nie tylko z wirującym śmigłem na masce, podczas gdy ja po prostu jechałem... kiedyś nawet zrobiliśmy test na przejazd pewnym odcinkiem drogi gdzie E39 nie mogło jechać (śnieg), kolega przesiadł się ze swojego E39 do mojego E34 i pojechał w tą i z powrotem, wysiadł i sam przyznał, że tu nie ma co porównywa czyt. kontrola trakcji psu na budę...

Parę linków które powinny Cię zaciekawić:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/04/75

http://www.nmia.com/~dgnrg/SD92-113.pdf

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/04/76

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ZF_transmissions

Pozdrawiam.

Edytowane przez niebo
Opublikowano
Przeczytałem watek od początku i powiem Tobie jedno -musisz nauczyć się jeździć tym automatem... podam Tobie przykład z życia wzięty : pojechaliśmy ze znajomymi na kulik, droga pokryta ubitym przez jeżdżące samochody śniegiem. Jadzie moje E34 i koledzy w E39 i E38, oprócz tego jeszcze parę ''skrobaków''. Dopóki droga szła równo było ok, ale gdy zaczęła się wznosić kontrola trakcji uziemiła kolegów w E39 i E38. Wdrapały się z wielkim trudem ''skrobaki'' i ja bez najmniejszego zabuksowania kół... użyłem programu zimowego i czwartego biegu... tak że proponuję poćwiczyć i przeprosić swoją skrzynię :wink: Nawiasem mówiąc kontrola trakcji ma za zadanie utrzymać pojazd w zakręcie a w ruszaniu ma pomagać... -co na śniegu kiepsko jej wychodzi. Uwierz mi już nie raz mijałem na drodze buksujące tylnonapędówki nie tylko z wirującym śmigłem na masce, podczas gdy ja po prostu jechałem... kiedyś nawet zrobiliśmy test na przejazd pewnym odcinkiem drogi gdzie E39 nie mogło jechać (śnieg), kolega przesiadł się ze swojego E39 do mojego E34 i pojechał w tą i z powrotem, wysiadł i sam przyznał, że tu nie ma co porównywa czyt. kontrola trakcji psu na budę... Pozdrawiam.

 

Kolega ma rację, zimą w zaspach podczas ruszania i manewrowania kontrola trakcji powinna być wyłączona. Natomiast podczas jazdy proponuję włączyć, chyba, że ktoś lubi się pośliznąć, ale ze wszystkiego da się wyjść, jeżeli ma to odrobinę rozsądku. Tak jak pisałem opony plus obciążenie w bagażniku się nie ma zimy, żebyśmy stanęli. Ewentualnie na lodzie z jedynki delikatnie pulsować gazem, bo w zimowym trybie na lodzie, na wyższym biegu niestety automat się uślizguje, jest tak, że przez chwilę nic, a potem od razu duże obroty koła. Oczywiście jeżeli znajdziecie to dobrą szperę, to ułatwia jazdę zimą gigantycznie.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Do tego zdobądź i dorzuć szperę i nie ma bolca żebyś gdzieś nie wyjechał ;)

A jak zabuskujesz gdzieś beznadziejnie by się wydawało,to wrzuć D (lub R jak trzeba) wyjdź z auta i go popchnij :)

 

PS Jestem świeżo po ciekawej dyskusji z mechanikiem od automatów z dwudziestoletnim doświadczeniem,on twierdzi że jednak skrzynie GM są lepsze od ZF więc cofam co mówiłem o ich awaryjności.

Przestrzegał przed zmianą z D na R jeśli samochód nie stoi,twierdzi że to główna przyczyna awarii w skrzyniach ZF.

Opublikowano

witam

ale przelaczanie z D na R to jedyny sposob jak buksuje na lodzie i nie idzie wyjechac :(

co do kontroli trakcji to pewnie i racja - ale powiem szczerze ze boje sie tym autem wyprzedzac jak jest tak lekko slisko - gdyz sie obawiam ze jak wduszajac mocniej gaz przy wyprzedzaniu i skrzynia mi spusci bieg to wpadne w poslizg jak kola zabuksuja na sliskim - a mowie o predkosciach rzedu 120-150 km/h - wiec z tego juz tak latwo nie bedzie wyjsc jak przy ruszaniu w zakrecie na sliskim gdzie wystarczy kontra kiera - pod w-kiem ze nic z naprzeciwka nie jedzie co by mozna bylo tylem zhaczyc :)

pzdr i dzieki za porady

prymek

Opublikowano
witam

ale przelaczanie z D na R to jedyny sposob jak buksuje na lodzie i nie idzie wyjechac :(

co do kontroli trakcji to pewnie i racja - ale powiem szczerze ze boje sie tym autem wyprzedzac jak jest tak lekko slisko - gdyz sie obawiam ze jak wduszajac mocniej gaz przy wyprzedzaniu i skrzynia mi spusci bieg to wpadne w poslizg jak kola zabuksuja na sliskim - a mowie o predkosciach rzedu 120-150 km/h - wiec z tego juz tak latwo nie bedzie wyjsc jak przy ruszaniu w zakrecie na sliskim gdzie wystarczy kontra kiera - pod w-kiem ze nic z naprzeciwka nie jedzie co by mozna bylo tylem zhaczyc :)

pzdr i dzieki za porady

prymek

 

 

To jest odwieczny problem, nie raz mnie szarpnęło przy wyprzedzaniu nawet na mokrym. Taki urok tylnonapędówek. Kup dobre opony i nie szalej i będzie ok. Wyprzedzaj na sporcie, unikaj kick downa to niespodzianka się nie przytrafi. Nie przerzucaj między D i R jak się koła kręcą, bo będzie po skrzyni, czasami po kilku razach, czasami po pierwszym.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Mam pytanie z innej beczki E34 518 + automat to przyspieszenie 0-100 w minutę czy poniżej? Pytam bo mój kolega chce coś takiego kupić a ja nie mogę go od tego odwieść, bo twierdzi że będzie tańsze w eksploatacji niż R6

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Według instrukcji 518i w automacie ma przyśpieszenie 14,1s do setki a średnio pali tyle samo co 520 oraz więcej niż 525 :) W mieście te proporcje zmieniają się na korzyść 1,8 i 2,0.

Najlepszy stosunek spalania i przyspieszenia ma autko z silnikiem m50b25tu

Opublikowano
Pokażę twoją odpowiedź koledze mam nadzieję, że to go przekona. :cool2:

[OO==[][]==OO]

Kiedyś: E30 325 '86, E30 318 '89, E30 320 '90, E34 520 '92, E28 528 '81, E32 735 '90, E32 735 '89, E30 320 '89, E32 730 '90, E30 320 '87, E30 320 '89, E30 320 '89. Teraz: E30 320 '90, E34 525 '89

Opublikowano

Wszystko zależy jak i gdzie kolega będzie używał samochodu. W trasie powiedzmy przy 120km/h najprawdopodobniej 4.0 V8 spali mniej niż ten 1.8 R4.

W mieście oczywista korzyść jest na 1.8 R4.

Koszty eksploatacji takiego 1.8 na pewno będą mniejsze niż, 2.0 czy 2.5 (olej, świece). Nie wiem tylko, czy ten silnik nie jest zbytnio obciążony, jak na taką masę samochodu (1,5t), ale nie jeździłem takim więc się nie wypowiadam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.