Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

wiem, ze moj post to temat rzeka, ale kazdy opisuje inne objawy ja opisze swoj

moj problem z nawiewem zaczal sie jakies pol roku temu latem, ustawialem klime wszystko bylo ok, i nagle wentylator przestawal pracowac, po chwili sie przebudzal i dalej dmuchal, dzialo sie tak sporadycznie czasami, myslalem ze to jez, ale nic nie robilem bo w sumie nie bylo takiej potrzeby, przyszla zima i jest klapa z rana tylko dmuchawa chodzi przy odpaleniu samochodu jakies 10 minut i pozniej przestaje i juz sie nie podnosi do konca dnia, kupilem jeza zamiennik chinski za 150zł wymienilem odpalilem auto patrze dmucha, ale podmuchalo troszke pobawilem sie obotami i przestalo dzialac, czyli pewnie padniety jest silnik dmuchawy, ale dlaczego nie zepsol sie na amen tylko co jakis czas dziala?? czy jest jakas mozliwosc zdiagnozowania wentylatora dmuchawy bez koniecznosci wyciagania go??

 

BMW E-39 528i 96r. (climatronic)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to według mnie nie będzie silnik.

Niestety szkoda , że kupiłeś jakies g... zamiast jeża. Nie jest wiele droższy niż ty za niego dałeś.

Ale według mnie jeśli po wymianie jest identycznie to winny jest panel klimatronika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
jesli sie okaże ze moj stary jez jest dobry to go zwroce mysle ze nie bedzie problemu, podjade jeszcze do jakiegos eletryka niech mi zdiagnozuje bo nie bede kupywal po kolei wszystkiego na marne, wyczytalem jeszcze, ze mozna zewzec piny kostki od jeza i sprawdzic czy dmuchawa ruszy.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nic nie wniosę do tematu,ale uprzedzam Cię że zwrotów elektroniki z reguły nie przyjmują nawet jeżeli jest sprawna.Obawiam się że utopiłeś kasę.

Załatw/pożycz jakiś używany, załóż i sprawdź(bo jak kupisz następny a okaże się co innego to znów będziesz w plecy).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Na początek: zamienniki jeża w większości przypadków nie zdawają egzaminu(panel się z nimi nie komunikuje oraz szybko się przegrzewają i wyłączają),druga rzecz to zawieszające się szczotki wentylatora(czyszczenie pomaga na bardzo długo).Panel to według mnie ostateczność.
Opublikowano
no dobra wyczyscic szczotki, ale zeby sie do nich dostac trzeba rozebrac cala deche... masakra
Opublikowano

no to fakt, dla kogos kto to robil to moze i proste, poza tym zebym mial czas i miejsce cieple i suche to sam bym sie pogrzebal, mechanik zaspiewal mi za sama robote wymontowania dmuchawy 150-200zł.

Dwa dni dmuchawa nie dzialala i dzis prosze bardzo zaczela sie krecic:) ale tylko jakies 15 min i znowu padla... i za jakis czas znowu zaskoczyla :)

Opublikowano
czy jest taka mozliwosc ze jez juz nie wytrzymuje wysokich temperatur i przestaje dzialac? dzisiaj mialem taki przypadek ze przestala dmuchac dmuchawa zatrzymalem sie wyjalem jeza byl ostro goracy poczekalem az ostygnie wlozylem i dmuchawa zaczela dalej pracowac, oczywiscie mowa o starym oryginalnym jezu, zamiennik dalem dzis do reklamacji bo na nim wogole dmuchawa nie dziala...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
reklamacja uznana pieniazki wrocily :) jedna dobra wiadomosc, druga zla taka ze dmuchawa od tygodnia wogole juz sie nie podnosi masakra, mam takie krotie pytanie czy podlaczenie pod komputer wskaże co jest problemem, czy szkoda wydawac 50zl za podlaczenie pod kompa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komputer chyba nie pokazuje niesprawności silnika dmuchawy, przynajmniej u mnie nie pokazało.

Tej zimy przy apogeum mrozów dmuchawa mi poprostu stanęła na amen, na panelu mogłem ustawiać obroty, a ta nie chciała nawet drgnąć.

Podmiana jeża nic nie wniosła.

Raz z głupia wcisnąłem grzanie przedniej szyby (przy tym ustawieniu dmuchawa rusza na pełnej wydajności) i o dziwo coś zastukało, zapiszczało i z trudem, ale zaczęło dmuchać :D

Po jakimś czasie rozchodziła się i działa do dzisiaj, aczkolwiek słychać że głośniej pracuje, więc pewnie koniec szczotek, albo dużo syfu się nazbierało.

Możliwe, że masz ten sam problem.

Dopóki działa, to nie ruszam, no chyba że padnie znowu, jak będzie cieplej i odpowiednio się zmotywuje, to zajrzę do środka i zobaczę co ją blokowało.

Opublikowano
na stuwe masz zepsuty miecz (opornica) miałem to samo rozebrałem prawie całe auto tam gdzie masz filtr kabinowy to co wyciągasz to jest to rozkręć plasticzek i zlutuj na nowo 100% a jak nie wierzysz to zmostkuj śrubokrętem jak nie zadziała to silnik wentylatora sie skończył (szczotki)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego Mickey, o czym mówisz?

Nie kojarzę aby w e39 opornica była przy filtrze kabinowym (filtr pod maską, sztuk dwie, a opornica nad nogami pasażera)

Opublikowano
Mickey pewnie pisał o modelu E34 bo innej możliwości nie widzę
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.