Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj ponownie dobralem sie do pompy i filtra (tego za siedzeniem kierowcy). Co sie okazalo...

...za siedzeniem kierowcy, benzyny jest po brzegi. Tam, gdzie jest pompa (za fotelem pasazera), odrobinka na dnie. Przelalem naczyniem paliwo z komory za kierowca, do tej od pompy. Auto odpalilo bez problemu.. Ale po chwili przepompowalo wszystko z powrotem i zaczelo sie dusic. Przeleje znow troche, odpali bez problemu. I tak w kolko..

 

Dlaczego paliwo zostaje pompowane do czesci zbiornika za fotelem kierowcy, a tam gdzie pompa nie zostaje nic?

 

 

 

 

 

 

 

Ja nie wymienialem filtra. A nie wiem czy robil to ktos wczesniej.

Poza tym nie bardzo wiem gdzie go zlokalizowac.. (to to za fotelem kierowcy, czy znajduje sie w zupelnie innym miejscu?)

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Filtr paliwa znajduje się pod klapką z lewej strony i to nie jego wina. U ciebie jest problem z systemem przepompowywania paliwa z lewej do prawej komory, sprawdz czy rurki które łącza pompe z modulem filtra i regulatorem są podłaczone, jak pokazales coś tam jest połamane, więc może i nie podłączone

 

Oto schemat instalacji w zbiorniku, to akurat z E70 i tam filtr jest przy pompie, u ciebie za regulatorem cisnienia, reszta bez zmian.

 

http://obrazki.elektroda.pl/9422581600_1358534107.jpg

http://obrazki.elektroda.pl/1057800300_1358534108.jpg

Opublikowano (edytowane)

To, co bylo polamane na powyzszych zdjeciach, wyladowalo w koszu wraz z pompa...

 

Nowa pompe zalozylem wczoraj.

Wszystko podlaczylem prawidlowo, bo nie da sie niczego pomylic.

* jeden przewod paliwowy - podlaczany pod katem 90'

* dwa przewody lacza sie w plaskim, bialym plastiku, ktory podlaczany jest w dolnej czesci filtra

* 3-pinowa wtyczka idaca z pompy do filtra

Nie ma nic wiecej.

 

http://imageshack.us/a/img845/5097/dsc1030kopiowanie.jpg

 

http://imageshack.us/a/img842/9303/dsc1033kopiowaniem.jpg

 

http://imageshack.us/a/img402/5324/dsc1035kopiowanie.jpg

 

 

 

 

Nie ma dodatkowej pompy przelewowej? CO to jest pozycja 17? (suction jet pump) - pompa strumieniowa ssania? Co to takiego?

Edytowane przez DarekCHW
F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Darku - jako OT. Widzę w Twoim podpisie zdjęcie - w tym wskazania prędkościomierza oraz poziomu paliwa.

Sugestia...nie wiem jak często Ci się to zdarza (masz LPG) ale nie jeździj na minimalnym stanie paliwa ponieważ zajedziesz kolejną pompę która będzie pracować "na sucho"

:)

Przynajmniej 1/3 zbiornika PB musi być :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Juz sie o tym przekonalem. Wykonvczylem w ten sposob stara pompe. A z nowa mam wlasnie powyzsze problemy.

 

Na chwile obecna jest poliornika. I tak zostanie.

 

"...jako OT" - co to jest OT?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Nie ma dodatkowej pompy przelewowej? CO to jest pozycja 19? (suction jet pump) - pompa strumieniowa ssania? Co to takiego?

 

Masz na myśli pozycje 17, nie jest pompa tylko miejsce gdzie pompa zasysa z lewej komory. Użyta jest tam zasada dyszy Venturiego. Generalnie jest bardzo sprytny układ hydrauliczny, napędzany jedną pompą. Paliwo jest stale wyciągane z lewej komory i przepompowywane do prawej.

 

U ciebie problem będzie najprawdopodobniej z tym chwytem paliwa w lewej komorze, bo skoro wymieniłeś pompe to pewnie całą kompletną z pływakiem.

 

Wrzucam funkcjonalny opis to wcześniejszego rysunku.

 

Function

The fuel pump (13) with intake filter (10) delivers the fuel directly into the fuel filter (7).

The fuel then flows via the feed line (16) and a non-return valve (20) to the pressure

regulator (21). The task of this non-return valve is to ensure that the feed line to the

engine (28) does not run empty when the engine is turned off and thus secures the

pressure in the feed line to the engine.

The pressure regulator (21) ensures a constant pressure in the feed line to the engine

and therefore also at the fuel injectors (3). Surplus fuel is conveyed by the pressure

regulator along a return line (15) back into the swirl pot.

A line branches from the feed line (16) for the purpose of feeding the suction jet pump

(17) in the left-hand tank half. This pump conveys fuel from the left-hand tank half via

the compensation line (14) into the swirl pot. A non-return valve (18) from the suction

jet pump (17) prevents the right-hand fuel tank emptying via the feed line (16) when the

vehicle is parked on a slope.

A line from the fuel filter leads directly to the suction jet pump (9) that fills the swirl pot.

A non-return valve (12) upstream of this suction jet pump ensures that the swirl pot and

the fuel filter are not emptied via the suction jet pump when the vehicle is parked on a

slope.

In the eventofthe swirl potbeing completelyempty, the initial filling valve (11) ensures

fuel enters the swirl pot while refuelling. Ventilation of the fuel tank is ensured by three

operational vent valves (22), the central constant pressure valve (Z-DHV) (27) and the

refuelling ventvalve (23). The three lines lead from the operational vent valves (22) to a

manifold, i.e. the central constant pressure valve (27) and from here one line leads to the

central refuelling vent valve (23).

The central constant pressure valve also assumes the function of preventing overfilling.

The refuelling ventvalve ensures ventilation while refuelling. The fuel vapors are routed

up to the filler pipe where they join the vapors that occur in the filler pipe while refuelling

and then directed to the carbon canister (AKF) (6).

Here, the air is separated from the fuel constituents. The air is given off via the fuel tank

leakage diagnostic module (4) and a dust filter (5) into the atmosphere.

The fuel con-stituents are fed via the fuel tank vent valve (25) to the engine intake system (2)

 

 

 

 

P.S.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Off-topic

Opublikowano

OK. Ale w E60 nie ma chyba czegos takiego. NIe widzialem niczego na przewodach idacych od pompy do filtra...

 

Tak - wymienilem kompletna pompe, wraz z przewodami idacymi do lewej komoru (do filtra). Tzn tylko to, co jest z komorze za siedzeniem pasazera. Nie wymianialem nic z komoru za siedzeniem kierowcy.

Gdzie szukac przyczyny? :( Nie wiem za co sie zabrac... Powoli mam juz tego dosc ... :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

A czy...... Nie ma gdzies jakis zaslepek do zdjecia? Czegos do chronienia przed brudem w czasie transportu, albo montazu?

Jedna zaslepke sciagalem z tego miejsca - tuz przy wypuscie wkladanym do filtra...

 

http://img405.imageshack.us/img405/7006/dsc1033kopiowanie.jpg

 

Moze jest jeszcze gdzies cos, co uniemozliwia zaciagniecia paliwa z lewej komory i przepompowanie go do prawej?

 

 

 

P.S. Dzieki za objasnienie "OT" :)

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

ok.. To wiem o ktorej czesci ukladu mowisz.. Ida od tego dwie rurki prowadzace do pompy paliwa (komora za siedzeniem pasazera). Przewodu te podpiete sa w oznaczone miejsca...

 

http://img14.imageshack.us/img14/329/img2753kopiowanie.jpg

 

Zdjecie robione na starej pompie.

 

 

 

 

 

W takim razie, skoro to ten plastik odpowiada za przepompowywanie paliwa z lewej komory do prawej, to dlaczego tak sie nie dzieje? Nie ma w nim zadnych sprezyn, zapadek, czy czehokolwiek co mogloby sie zawiesic. Tym bardziej, ze ustrojstwo to jest calkowcie nowe - wraz z pompa...

 

Jedyna jakakolwiek zaslepka ochronna (bynajmniej ktora znalazlem) byla wlasnie tam gdzie strzalka na zdjeciu w poscie wyzej. Moze jest gdzies cos jeszcze?

 

 

Poza tym, z tego tego plastiku ida dwie rurki do pompy... A sam plastik podlaczany jest do filtra.. Paliwo pompowane do prawej komory przeciagane jest przez filtr?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
W takim razie, skoro to ten plastik odpowiada za przepompowywanie paliwa z lewej komory do prawej, to dlaczego tak sie nie dzieje? Nie ma w nim zadnych sprezyn, zapadek, czy czehokolwiek co mogloby sie zawiesic. Tym bardziej, ze ustrojstwo to jest calkowcie nowe - wraz z pompa...

 

Jedyna jakakolwiek zaslepka ochronna (bynajmniej ktora znalazlem) byla wlasnie tam gdzie strzalka na zdjeciu w poscie wyzej. Moze jest gdzies cos jeszcze?

 

 

Poza tym, z tego tego plastiku ida dwie rurki do pompy... A sam plastik podlaczany jest do filtra.. Paliwo pompowane do prawej komory przeciagane jest przez filtr?

 

A co to jest za kulka która pokazałeś na zdjęciu ? Filtr paliwa jest na wylocie, za regulatorem cisnienia(ta metalowa puszczeczka przy filtrze)

Opublikowano

Ale jaka kuleczka? Ta malenka na jednym z pierwszych zdjec?

Bylo to mocowanie drugiej, tej wiekszej bialej czesci - gorny element odlony pompy. Oslona jest na wcisk.

 

 

 

 

To, ze paliwo nie jest pompowane do lewej komoru moze miec zwiazek z regulatorem cisnienia? Moze kabelek idacy z jego dolnej czesci ma gdzies przerwe?

Czy przyczyny szukac w plastikowej dyszy Venturiego?

 

Moze cos przeoczylem przy montazu pompy i podlaczaniu jej pod filtr...? Mimo, ze wyciagalem i sprawdzalem wszystko dwa razy, sam juz nie wiem...

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Problem tkwil w jednej z trzech plastikowych rurek idacych z jednego zbiornika do drugiego.

Przy montazu / przeciaganiu rurek, polelnilem blad - nieswiadomie zbyt mocno pociagnalem za elementy idace do filtra. Skutkiem czego, jedna rurka zgiela sie tak, ze odciela przeplyw paliwa.

 

Zdemontowalem cala pompe, wyprostowalem rurke, zamontowalem wszystko ponownie. Wkladajac reke do zbiornika od strony filtra (prawie po samo ramie) sprawdzilem ponownie, czy w/w fragment ruraki jest dobrze ulozony.. Zlozylem wszystko z powrotem. I jest ok.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Dobrze ze wziales sprawe w swoje rece, bo tak moglibysmy sobie gadac przez tydzien. Jak to zwykle bywa przyczyną jest drobnostka. Ale ciężka do przewidzenia i zdiagnozowania z zza klawiatury.

Pozdrawiam

 

P.S.

Jeśli masz możliwość sprawdzenia jaka masę powietrza wskazuje przeplywomierz na wolnych obrotach to daj znać.

Opublikowano

P.S.

Jeśli masz możliwość sprawdzenia jaka masę powietrza wskazuje przeplywomierz na wolnych obrotach to daj znać.

 

Zgadza sie. Moznaby tak dyskutowac i dyskutowac...

 

 

Jak sprawdzic mase powietrze wskazywana przez przeplywomierz??

 

 

 

P.S.Wyslalem CI jeszcze pw.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.