Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otoz od 4 dni jestem szczesliwym posiadaczem e46 320D touring.

Wszystko pieknie chodzi itd.,ale:

*pierwszy mankament jest przy odpaleniu silnika,bardzo go zuca i sluchac jakis stuk.Podnioslem auto,zdjelem oslony i procz jednej gumy pod silnikiem nie moge zlokalizowac owego stukania....dodam,ze przy gaszeniu tez to slychac lecz troche ciszej.Poduszki juz zamowione(silnik plus skrzynia)

*drugie pytanko polega na doborze oleju silnikowego.Otoz w auto dacie jest napisane jak sie nie myle,ze powinnosie zalewac 0/40 5/40 oraz 5/30 ,a uy mnie byl zalany 10/40 i pytanko brzmi czy lac dalej taki sam czy powrocic do 5/40 czy 5/30-pytam poniewaz pompowtryski sa delikatne i drogie wiec wole dmuchac na zimne.

Dziekuje za jakiekolwiek info .

Opublikowano

1. Poduszki silnika i skrzyni. Mam nadzieję że zamówiłeś te z hydropodstawą?? LMF, CORTECO, FEBI, BMW (ASO).

2. NO TAK! POMPOWTRYSKI w M47N to prawdziwe przekleństwo!... skąd w ogóle takie informację płyną?? Doczytaj dobrze czym jeździsz, bo kupisz niepotrzebnie komplet PDSów i nie będziesz miał gdzie ich zainstalować :wink: Ty masz Common Raila (CR). Możesz śmiało przejść na 5W30/40. Na 0W30/40 uważaj, bo jest bardzo rzadki! Musisz być 100% pewny szczelności silnika. Filtr BOSCH, MANN, KNECHT.

Opublikowano

Dzieki za szybka odpowiedz.

Co do poduszek to zamowilem te z hydropodstawa,lecz firmy tanszej o polowe niz inne -...popelnilem blad?

Co do oleju silnikowego i common rail,dzieki za info i rozszezenie mojej wiedzy.

Jeszcze posiadam male pytako,czy na tylnej osi ustawia sie kat kol lub zbierznosc?Pytam poniewaz tylne opoy od srodka sa sciete,podejzewam,ze przedie kola sa rozbierzne i handlarz przed sprzedaza przezucil abym ja nie zaowazyl,ale wole sie zapytac-co z ta tylna osia. :?:

Opublikowano (edytowane)
jakiej firmy zamówiłeś ? Corteco, Febi, Lemforder to te dobre, Hans Preis czy jakoś tak to badziewie.

Wlasnie zamowilem badziewie hans preis czyli TOPRAN.Jesli ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego owa firma to BADZIEWIE,to zamowie kolejne poduszki a te odesle.

Na budziku mam 120 tys mil czyli 200tysiecy kilometrow.I niby oryginalne poduszki padly wiec zakladajac ,ze zaloze te o polowe tansze przejade bez wymiany o polowe mniej czyli100 tysiecy km,nawet gdybym przejechal 50 tysiecy km to i tak wiecej niz mysle trzymac bume.

Edytowane przez prymusnmr
Opublikowano
ja jeżdze 320d i leje również 10w40 , to normalny olej przy dużym przebiegu , mniej go ubywa , przynajmniej u mnie , obecnie zastanawiam się nad 15w40 , ale to juz chyba przegięcie , ale do zajechanego silnika już chyba gorszego nie wleje . na Twoim miejscu zostałbym przy 10w40 , pewnie lany był bez powodu i raczej bym juz nie ruszał , albo sprawdz wczesniej jego cisnienie , jak bardzo wysokie , możesz zmienić , jesli średnie , niskie , nie zmieniaj bo CI spadnie
Opublikowano
ja jeżdze 320d i leje również 10w40 , to normalny olej przy dużym przebiegu , mniej go ubywa , przynajmniej u mnie , obecnie zastanawiam się nad 15w40 , ale to juz chyba przegięcie , ale do zajechanego silnika już chyba gorszego nie wleje . na Twoim miejscu zostałbym przy 10w40 , pewnie lany był bez powodu i raczej bym juz nie ruszał , albo sprawdz wczesniej jego cisnienie , jak bardzo wysokie , możesz zmienić , jesli średnie , niskie , nie zmieniaj bo CI spadnie

Dzieki za uwage.

Co do cisnienia to tylko do wymiany oleju nie mam zamiaru sprawdzac garow.

A co do historii uzywanych autek,to kiedys w pracy bylem na fajce i kobieta (angielka)odpalala bume 2006 rok-wtedy byla to 3 latnia seri1 i na bank w dieslu.

Nie mogla odkrecic korka wlewu oleju to podeszlem i pomoglem,zapytalem sie rowniez dlaczego zalewa 15W40 do nowego auta oraz ile mam dolac bo silnik chodzil,a ona powiedziala ,ze olej kupila pierwszy z pulki na CPNie,a ile zalac to niewie bo kontrolka oleju jej sie pali na zegarach.

Opublikowano
to nie chodzi o to że te hans preis wytrzymaja mniej, z tego co kojarze i czytalem to wszystkie poduszki wytwarza Corteco (Febi i Lemforder to też Corteco) i ta firma ma tam jakiś patent czy coś tam sobie zarejestrowała tą hydropodstawe i te 3 firmy to poduszki gumowo olejowe. Te Hans Preis są z tego co kojarze tylko gumowe więc nie wiem czy zobaczysz różnice. Nie bedzie takiego efektu i takiej miekkiej pracy jak na tych gumowo-olejowych. Ile dałeś za te poduszki ? bo te dobre to chyba poniżej 400zł się kupuje.
szukam
Opublikowano

ja lałem motula ll04 jakieś 17 tyś temu, a od 10 tyś jeżdżę na bmw castrolu z litrowych butli, nie wiem jaki tam jest, jest rzadszy niż motul - to chyba 0w

oleju nie ubywało i nie ubywa, teraz po 12 tyś jest jak było na początku, poduchy też wymieniłem na lemfordera, nie ryzykowałem, Hp ( topran ) znośny ale opla astry i i vw g III, zresztą mechanior uparł się na lemfordera

 

a co do przypadku angielki ... nie że potwierdza to czy coś moje przekonanie, ale ani motoru ani samochodu nie kupie anglika ani włocha

Opublikowano
to nie chodzi o to że te hans preis wytrzymaja mniej, z tego co kojarze i czytalem to wszystkie poduszki wytwarza Corteco (Febi i Lemforder to też Corteco) i ta firma ma tam jakiś patent czy coś tam sobie zarejestrowała tą hydropodstawe i te 3 firmy to poduszki gumowo olejowe. Te Hans Preis są z tego co kojarze tylko gumowe więc nie wiem czy zobaczysz różnice. Nie bedzie takiego efektu i takiej miekkiej pracy jak na tych gumowo-olejowych. Ile dałeś za te poduszki ? bo te dobre to chyba poniżej 400zł się kupuje.

Dzieki za informacje.

Otorz topran kosztuje chyba 22 funtow,zas lemforder i febi od 50 w zwyz.

Jutro zajade do skleku i zakupie lemfordera.Aha a co z poduchami pod skrzynie?

Czy tez maja byc z wyzszej polki czy Topran da rade?(one iby sa ok,ale wymieniajac pod motorem wole zrobic wszystko od razu i ie powracac do kanalu).

mikan-tobie rowiez dziekuje za swoje uwagi.

 

AHA.co myslicie o tej firmie? MEYLE,poduszki sa za 41 funtow od sztuki i niby made in germany...link ponizej

http://www.ebay.co.uk/itm/FRONT-RH-ENGINE-MOUNTING-BMW-3-SERIES-E46-316-318-320D-/160639123366?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2566d67fa6

Opublikowano

Wiec koledzy jakby ktos to czytal z uk to znalazlem obydwie gumy LEMFORDER w EuroCarParts na ich stronie www,z angielskiego forum dostalem kod promocyjny na znizke 25% jako forumowicz bimmerforums.co.uk kod promocyjny wpisuje sie po dodaniu czesci do koszyka a brzmi on tak: BIMFOR25

W moim przypadku zaoszczedzilem ponad 30 funtow i po znizce musze zaplacic 90 funtow z wysylka do domu.

Opublikowano

Jesli chodzi o ASO to tez sprawdzalem cene przez wyzej wymienione forum(niewiem czy jest jakas znizka z tego powodu...),cena za pare orygialow z darmowa dostawa 141 funtow,czyli Lemforder tanszy o 50 w eurocarparts ze znizka.

Mam nadzieje,ze sie ta informacja komus przyda,pozdrawiam oraz jeszcze raz dzieki za wyjasnienie dlaczego nie topran... :D

Opublikowano
1. Poduszki silnika i skrzyni. Mam nadzieję że zamówiłeś te z hydropodstawą?? LMF, CORTECO, FEBI, BMW (ASO).

2. NO TAK! POMPOWTRYSKI w M47N to prawdziwe przekleństwo!... skąd w ogóle takie informację płyną?? Doczytaj dobrze czym jeździsz, bo kupisz niepotrzebnie komplet PDSów i nie będziesz miał gdzie ich zainstalować :wink: Ty masz Common Raila (CR). Możesz śmiało przejść na 5W30/40. Na 0W30/40 uważaj, bo jest bardzo rzadki! Musisz być 100% pewny szczelności silnika. Filtr BOSCH, MANN, KNECHT.

 

Założę się, że olej mineralny po rozgrzaniu do temperatury roboczej jest rzadszy od syntetycznego...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
1. Poduszki silnika i skrzyni. Mam nadzieję że zamówiłeś te z hydropodstawą?? LMF, CORTECO, FEBI, BMW (ASO).

.

Wiec koledzy poduszki zamontowane(wszystkie cztery lemforder).

Przy wyjmowaniu lewej wyciagnelem od spodu dwie grube podkladki(z tego co sie potem zorientowalem sluzyly one do uniesienia silnika od belki bo jest za mala przerwa pomiedzy).Owe podkladki byly takie,ze nakretka od poduszki byla zalapana moze na 4 zwoje..

Po zamontowaniu owych poduszek(bez fajansowych podkladek) zapalanie i gaszenie sie troche zmienilo lecz dalej lupie,nawet jak silnik jest zimny i go odpale to puka sobie lekko,przy cieplym jest ok.Wiec jestem pewny,ze ktos z jakiegos powodu wymienil belke(sanki czy jak to sie nazywa),lub ktoras lape .

Powiem jeszcze,ze owa przestrzen pomiedzy miska olejowa,a belka to okolo 0.5cm maxymalnie 1cm.

Zna ktos moze numer czesci jaki powinien wystepowac w moim aucie belki oraz lap silnika ,bo mam przeczucie,ze ktos z jakiegos powodu tam namieszal i zaladowal graty od benzyniaka lecz nie jestem pewny mojej teorji. :idea:

Opublikowano

22116753225 lewa lapa do 320d e46

22116754185 prawa lapa do 320d e46

31111096902 sanki raczej do kazdej e46

 

Czy ktos moze to potwierdzic...

Opublikowano

Czy bez wykrecania znajde numer czesci?

Szukalem od gory ,swiecilem latarka,probowalem tez na dotyk i lipa nic nie moge wyszukac.

Troche juz mnie drazni brak przestrzeni pod maska w bumie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już znalazłeś przyczynę zdartych opon tylnej osi od wewnątrz? Ja swoje zdarłem jak jeździłem z pękniętą sprężyną.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Już znalazłeś przyczynę zdartych opon tylnej osi od wewnątrz? Ja swoje zdarłem jak jeździłem z pękniętą sprężyną.

Tak jak podejzewalem koles przed sprzedaza przezucil gumy na tyl zebym od razu nie zaowazyl.A zbieznosc na przodzie byla mocno rozbierzna i to powodowalo ich zdarcie.

Opublikowano

Panowie obydwie lapy sa takie jakie powinny byc.

DOdam,ze jak jest zimny to cala buda sie trzesie i czuc/slychac stukot,zas jak auto sie rozgrzeje to jest ok tylko slychac to przy zapalaniu/gaszeniu.

Zas na starych poduszkach z podlozonymi podkladkami pod lewa lape silnika(dokladnie pod poduszka) autko zapalalo jak teraz i tak samo gaslo lecz nie bylo slychac stukotow przy zimnym.

Tlumik drgan jest rowniez wporzadku i wydaje mi sie ze to moze byc 2mass... :?: ,lecz nic nie czuc podczas jazdy,plynnie zmienia biegi bez szarpniec (zimny i cieply silnik)

Macie jakies wskazowki?

:mad2:

Opublikowano

Wiec dzis mialem kolejny dzien walki z wiatrakami i zaowazylem na misce olejowej blaszke przykrecona na wysokosci lapy (sanek).Owa blaszka jest obsmarowana silikonem i przykrecona na dwie srubki.Ogladajac fotki na google nie zaowazylem zeby ktoras miska wygladala jak moja z ta blaszka,wiec na 99% jestem pewny ,ze z jakiegos powodu ktos ja uszczelnil.

Jesli by ktos z was mial ladna fotke to bym poprosil.

Jesli chodzi o cene to koszt w uk z drugiej reki 80 funciczkow i jutro z rana powinienem miec miseczke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.