Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że ten temat byl juz pare razy poruszany , ale mam problem z odpalaniem na mrozie . Wymieniłem akumulator na nowy , 4 nowe świece ( jedna była spalona ) tak pokazywal komputer i tak było w rzeczywistości . A auto dlaej źle pali :mad2: . Został mi tylko do wymiany przekaźnik świec żarowych ale na komputerze nie pokazuje żadnego blędu i wykazuje spadek napięcia po naciśnięciu przycisku START/STOP. Z tego wynika że przekaźnik świec jest sprawny?? Dodam że tryski są w idealnym stanie i auto źle pali tylko na mrozie -10 -20 . Dzisiaj przy temp -14 zapalil dopiero za 3 razem ( 1 raz to okolo 6s) .

Mam zamiar odwiedzić serwis ale może ktoś miał coś podobnego.

Prosze o pomoc

Opublikowano
Przed wymianą tego przekaznika proponuje sprawdzic czy jest rzeczywiscie uszkodzony tzn czy świece dostaja napięcie :)
Londyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałem kolegę ROGER-NYSA który naprawia te sterowniki czy komp zawsze pokaże błąd świec lub samego sterownika jeśli on jest uszkodzony i odpowiedź była że tak, dlatego problem może być gdzieś indziej.
Opublikowano

problem napewno lezy gdzie indziej ... . Ciekawy przypadek :think: , moze chodzi o czujnik polozenia walka(ale tu przerwa jest rejestrowana i widzialbys w bledach) ? ale wtym wypadku czy mroz czy nie mroz nie byloby roznicy . Kiepskiej jakosci paliwo ?

Od jak dawna to masz ?

mozesz na probe zalac srodek zapobiegajacy wytracaniu sie parafiny . Kontrolka od swiec sie wogole zapala ?Jak Ci auto od kopa nie odpala to wylacz odrazu , i jeszcez raz start to wtedy 2 x podgrzeje swiece . One moment lapia 800-900 stopni wiec przy drugim podgrzaniu tam bedzie jak w kotle

Opublikowano
problem napewno lezy gdzie indziej ... . Ciekawy przypadek :think: , moze chodzi o czujnik polozenia walka(ale tu przerwa jest rejestrowana i widzialbys w bledach) ? ale wtym wypadku czy mroz czy nie mroz nie byloby roznicy . Kiepskiej jakosci paliwo ?

Od jak dawna to masz ?

mozesz na probe zalac srodek zapobiegajacy wytracaniu sie parafiny . Kontrolka od swiec sie wogole zapala ?Jak Ci auto od kopa nie odpala to wylacz odrazu , i jeszcez raz start to wtedy 2 x podgrzeje swiece . One moment lapia 800-900 stopni wiec przy drugim podgrzaniu tam bedzie jak w kotle

 

Kontrolka od świec sie zapala ale nie za każdym razem . Ostatnim razem przy mrozie -18 trzy razy odpalalem auto i świece chyba sie podgrzaly prawidlowo.Rozrusznik kręci bardzo szybko i sie rozpędza aż zalapie, po tym silnik chodzi równo . Może problem z paliwem? :?

Zaleje jakiś specifik do diesla i poczekam na wieksze mrozy bo teraz zrobilo sie cieplej -7 i pali bez problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega w dziale E60 miał podobny problem i wymienił filtr paliwa i jak ręką odjął.
Opublikowano
Niedawno miałem podobne problemy i mysle ze było to spowodowane paliwem.Zatankowalem tuz przed granica z Czechami i następnego dnia juz miałem problem z zapaleniem tj. rozrusznik kręcił a silnik jakby nie mógł załapać , niby już załapywał ale jeszcze się rozkręcał i po dość długiem czasie(10-12 sek )takiego rozkręcania odpalał i już pracował normalnie bez szarpania, równo.Po kilku dniach jechałem do Austri gdzie zatankowałem do pełna po stronie Niemieckiej i te objawy zupełnie ustąpiły (ta sama temperatura co w Czechach -14 w nocy -22).Więc może to być w twoim przypadku paliwo z polskiej "gornej półki" :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.