Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Miałem nieprzyjemne spotkanie z psem wielkości owczarka niemieckiego na drodze. Nie wiem czy go ktoś gonił czy coś ale z nieoświetlonego pobocza wybiegł jak oszalały i niestety zdążyłem nacisnąć hamulec jak już go walnąłem... Spotkanie zakończyło się dla niego tragicznie. Dla mnie zresztą też nie było happy endu.

W związku z uszkodzeniami mam parę pytań doświadczonych forumowiczów.

 

1. Rozwalony zderzak M Pakiet. Ogólnie nie mam całego M Pakietu tylko poprzedni właściciel dołożył sam przedni zderzak. Chciałbym poznać wasze opinie czy zakładać znowu zderzak M Pakiet czy standardowy? Moje zdanie jest takie, że założę chyba standardowy zderzak, bo jak reszta jest w serii to zderzak też założę standardowy. Może trochę gorzej prezentuje się przód auta ale wszystko współgra ze sobą.

 

2. Pęknięty plastik intercoolera. Niewymienny element, trzeba kupić cały intercooler. Auto straciło na mocy. Powyżej 2tys obrotów w ogóle nie jedzie. Spowodowane to jest tym pękniętym kolankiem intercoolera?

 

3. Rozwalone nadkole i osłona komory silnika. Tutaj pytań brak :P

 

4. Urwane dwie dolne żaluzje wentylatora chłodnicy. Mam pytanie czy ramka na której znajdują się żaluzje i ramka w której znajduje się wiatrak to jednolita ramka czy dwie osobne?

Opublikowano (edytowane)
mozna by jeszcze sprobowac "zespawac" ten plastik IC, ale nie wiem na ile bedzie to stabilne i wytrzymale. Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
Mam nadzieję, że po wymianie IC wszystko wróci do normy. Co do zderzaka to był dosyć poobdzierany wiec może i lepiej jak założę inny pomalowany hehe Dobrze, że opłacałem sobie minicasco to 75% kosztów mi zwrócą. Jakbym nie miał minicasco to bym sporo zabulił. Sama ramka z wentylatorem i żaluzjami używana na allegro 750zl...
Opublikowano
Nie no IC kupie cały sprawny, nie ma co drutować ;)

wiesz teraz naprawdę można solidnie taką naprawę "spawaniem" plastiku wykonać, tylko zastanawia mnie czy takie kombinowane połączenie wytrzyma ładunek ok 1,5 bara. A odnośnie mocy to naturalnie dziura w dolocie - czyli brak mocy. Zapewne też zauważyłeś obfite CZARNE zadymienie, którego wcześniej nie było.

Opublikowano
Zderzak jak maiłeś M pakiet to i chyba błotniki tez były zmieniane bo nie spasujesz Mki z standardem z tego co pamiętam...
Opublikowano

Może dałoby się pospawać ten plastik ale jednak wole wymienić na sprawną używkę, bo to auto musi mi posłużyć ze 3 lata, a nie chce ciągle coś przy nim grzebać.

 

Zderzak jak maiłeś M pakiet to i chyba błotniki tez były zmieniane bo nie spasujesz Mki z standardem z tego co pamiętam...

Po przeczytaniu Twojej wiadomości przejrzałem sporo tematów o dokładce zderzaka M Pakiet i nie było nic napisane o wymianie błotników. Jedyne co było wymienione to główny wlot powietrza, wloty na tarcze i nadkola. Jednak to się wymieniało jak ktoś chciał M Pak na tip top. Dużo ludzi nie wymieniało tych dolotów bo nie było żadnego problemu przy montażu zderzaka przy standardowych podzespołach, które wymieniłem. A znając podejście poprzedniego właściciela to na pewno założył ten zderzak na pałę nie wymieniając wlotów i nadkoli.

Tutaj fragment forum BMW Sport, gdzie wypisane są podzespoły do wymiany:

"wlot m-pakietowy 180zł

wloty na tarcze m-pakietowe 350zł

nadkola m-pakietowe 260zł

i tyle"

"jeśli zależy Ci na kasie,to można się obyć bez zakupu wlotu mpakietowego i nadkoli mpakietowych-nie ma w zasadzie problemu z założeniem tego na te nadkola i ten wlot,który masz oryginalnie,niestety bez zakupu wlotów się nie obejdzie tzn. założysz bez nich zderzak i można jeździć,ale trochę widać ,że czegoś tam w zderzaku brakuje. Ja sam poki co jezdze bez wlotów "

Opublikowano

 

4. Urwane dwie dolne żaluzje wentylatora chłodnicy. Mam pytanie czy ramka na której znajdują się żaluzje i ramka w której znajduje się wiatrak to jednolita ramka czy dwie osobne?

 

Obudowa wentylatora to część do kupienia oddzielnie od samego wentylatora. Nie szukaj tego na Allegro a zadzwoń do serwisu - przerabialem ten temat akurat :cool2: . Gwarantowane miłe zaskoczenie. Niektórzy ludzie na Allegro zwariowali i nie wiedząc ile rzecz kosztuje w serwisie biorą ceny z kosmosu :mad2: . Powodzenia.

Opublikowano
Zderzak jak maiłeś M pakiet to i chyba błotniki tez były zmieniane bo nie spasujesz Mki z standardem z tego co pamiętam...

 

Bzdura.

Opublikowano
Obudowa wentylatora to część do kupienia oddzielnie od samego wentylatora. Nie szukaj tego na Allegro a zadzwoń do serwisu - przerabialem ten temat akurat :cool2: . Gwarantowane miłe zaskoczenie. Niektórzy ludzie na Allegro zwariowali i nie wiedząc ile rzecz kosztuje w serwisie biorą ceny z kosmosu :mad2: . Powodzenia.

 

Na allegro zestaw: wentylator(śmigiełko :D)+obudowa z żaluzjami 750zł, natomiast sama obudowa z żaluzjami bez wiatraka około 400zł :)

Opublikowano
Obudowa wentylatora to część do kupienia oddzielnie od samego wentylatora. Nie szukaj tego na Allegro a zadzwoń do serwisu - przerabialem ten temat akurat :cool2: . Gwarantowane miłe zaskoczenie. Niektórzy ludzie na Allegro zwariowali i nie wiedząc ile rzecz kosztuje w serwisie biorą ceny z kosmosu :mad2: . Powodzenia.

 

Na allegro zestaw: wentylator(śmigiełko :D)+obudowa z żaluzjami 750zł, natomiast sama obudowa z żaluzjami bez wiatraka około 400zł :)

To ja dokończę tą myśl : a w ASO nowa ori obudowa 475 zł. Mogło od ubiegłego roku coś wzrosnąć ale nie sądzę. Wybór należy jak zwykle do wykładającego kasę :D.

Opublikowano

To naprawdę jestem zaskoczony i chyba przedzwonię do ASO.

Co do reszty jak zwykle są problemy. Ciężko dostać kompletny zderzak do polifta. Drugi problem to intercooler. Podobno są 3 rodzaje. Dowiedziałem się, że do aut po 2003r. czyli m.in. do mojego jest dedykowany intercooler na dwie szybkozłączki. Dobrze że nie pospieszyłem się z kupnem. Sprawa byłaby prosta jakbym nie liczył się z kasą i zaprowadził auto do serwisu :P

Opublikowano
To naprawdę jestem zaskoczony i chyba przedzwonię do ASO.

Co do reszty jak zwykle są problemy. Ciężko dostać kompletny zderzak do polifta. Drugi problem to intercooler. Podobno są 3 rodzaje. Dowiedziałem się, że do aut po 2003r. czyli m.in. do mojego jest dedykowany intercooler na dwie szybkozłączki. Dobrze że nie pospieszyłem się z kupnem. Sprawa byłaby prosta jakbym nie liczył się z kasą i zaprowadził auto do serwisu :P

Ja zderzak do polifta kupiłem z Allegro za 100 zł. Był cały, do malowania, bez osprzętu, ale ten przełożyłem z mojego, pękniętego. Razem z malunkiem kosztowało 220 zł. Intercooler mam na szybkozłączki ( właściwie typowa jest z jednej strony) ale do samej części chłodzącej plastiki są mocowane na stałe. Szybkozłączki mocują je tylko do rur :cool2: .

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=17_0216&hg=17&fg=05

Co do kupowanie części w serwisie to czasem warto sprawdzić. Kupiłem tam dużo części w cenie 10 % większej niż używki np. z Allegro. Warto, bo część nowa, z gwarancją, no i na bank pasuje :D.

Opublikowano
Jakbym miał cały osprzęt zderzaka to są oferty po 100zł. Tyle, że ja miałem zderzak M Pakiet. Wolałbym kupić 100% kompletny lub bez halogenów, niż później jeszcze zamawiać kratki listwy itp itd i połowa ceny zderzaka to będą przesyłki. Znalazłem jedną ofertę z halogenami i wszystkimi kratkami w dobrej cenie oczywiście do malowania. Jutro gość ma mi przesłać dokładne zdjęcia bo dzisiaj wyjechał do Niemiec :) Intercooler, obudowę wentylatora z żaluzjami i małe nadkole już kupiłem. Osłonę dolną silnika dzisiaj kupie i mam nadzieję, że najpóźniej w piątek będę miał wszystko skompletowane :)
Opublikowano
. Osłonę dolną silnika dzisiaj kupie i mam nadzieję, że najpóźniej w piątek będę miał wszystko skompletowane :)

Heh, z osłonami silnika też tu był niejeden osobny temacik, ale jeśli nie pytasz to znaczy ze wiesz... :norty: .

Opublikowano (edytowane)
Heh, z osłonami silnika też tu był niejeden osobny temacik, ale jeśli nie pytasz to znaczy ze wiesz... :norty: .

 

Dowiedziałem się, że osłona składa się z 3 czy 2 osobnych części. Ja miałem jakąś inną "całą" pod silnik i pod skrzynie bo auto też miało w przeszłości jakaś małą przygodę. Na allegro znalazłem oryginały pod silnik i pod skrzynię ale ceny trochę kosmiczne jak za używki... Zdecydowałem się na zamiennik też "cały" w jednym kawałku pod skrzynie i pod silnik. Gościu zapewniał mnie, że 100% pasuje bo zajmują się tym już wiele lat i zakładali to do różnych silników. Oryginał gościu w sklepie wycenił mi na 600zł. Nie wiem czy w serwisie taka sama cena ale ten gościu co mi to wycenił zajmuje się sprzedażą części do BMW.

Ciekawiło mnie tylko jedno, że w niektórych ofertach pod silnik była osłona aluminiowa + plastikowa. Nie wiem czy ja mam to aluminiowe czy nie :P Mam nadzieje, że i z tym nie będzie problemu. Myślałem, że prościej będzie to poskładać ale widzę, że inżynierowie BMW to chyba uwielbiają jakieś klocki, układanki i łamigłówki...

Nie zależy mi żeby było na tej osłonie wytłoczenie BMW :D To ma tylko spełniać swoją rolę czyli chronić w jakimś stopniu przed wodą, błotem, kamieniami, kurzem i nawet tego nie widać.

Edytowane przez piot5rek
Opublikowano

Przejrzałem parę tematów w tym jeden w którym się wypowiadałeś. Powiem czego się dowiedziałem jak szukałem osłony. Ta osłona z dziurą to jest do modelu przed liftem, a ta osłona bez dziury do modelu po lifcie. . Tak mi powiedział gościu i pokazywał mi rysunki w programie do części podobny do Realoem. Wiec ufając temu co mi powiedział zamówiłem tą pełną bez dziury. Niestety bez wygłuszenia. I ja właśnie miałem starą osłonę z wygłuszeniem bez dużej dziury. Wiec wychodzi na to, że miałem dobrą osłonę. Szkoda, że pękła ale wiek i mróz zrobiły swoje. Na razie musiałem kupić coś byle by zasłaniało komorę silnika. Mam i tak w ch*j wydatków nie licząc tych związanych z kolizją. Amory, sprzęgło, opony... Nie mogę sobie na razie pozwolić na oryginalną używaną osłonę za 300zł :P

 

Popierając moje przemyślenia przykładem:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=51_3274&hg=51&fg=70

Osłona bez dziury :)

 

 

Czytając dalej już sam nie wiem, nie ogarniam :P

Opublikowano

Jeśli się dobrze przyjrzysz to żadna z osłon w linku z RealOEM nie ma takiego kształtu jak ta której poszukujesz :norty:, tamat morze....

To metalowe ( jeśli czytałeś moje posty w tematach o osłonie pod silnik) to usztywnienie nadwozia mocowane do nadwozia 8 śrubami na wysokości przedniej osi i nijak nie robi za osłonę silnika. Jeśli chodzi o osłonę " z dziurą" i " bez dziury", to zastanów się którędy ( w przypadku "pełnej" osłony) wydmuchiwane jest powietrze gdy żaluzja chłodnicy jest zamknięta :| . Ano odbija się od zaślepionej "dziury" i hula po komorze :D.

Ja, po lekturze forum i kopaniu tematu, zakupiłem taką z otworem. Zakup poprzedziłem kładąc sie pod rok młodsze BMW kolegi z takim samym motorkiem. I dziura była... :D.

Lecz nie jest to chyba część która ma elementarny wpływ na eksploatację pojazdu, więc... wybór należy do wykładającego kasę :cool2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.