Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam . bmw 320d 110kw. 2003 r. wymieniłem w aucie aku i przekaźnik świec żarowych , odpala ale jakoś dziwnie klekocze tak jakoś nierówno na obrotach , dopiero jak się nagrzeje to jest dobrze . myślę aby wymienić świece żarowe. czy kiepskie świece żarowe mogą być przyczyną takiej pracy silnika ? i czy mechanik który będzie wykonywał wymiany bierze odpowiedzialność za ewentualne zdarzenie jakim jest ukręcenie świecy żarowej ? czy ktoś miał takie doświadczenie ? Edytowane przez maciej1973
Opublikowano
nie kiepskie świece, a spalone :wink: Ja miałem doświadczenie z mechanikami, którzy kazali podpisywać oświadczenie że w razie ukręcenia się gwintu świecy nie biorą odpowiedzialności za w/w awarię. Bo przede wszystkim NIE WOLNO wykręcać świec na GORĄCYM silniku! to jest podstawowy błąd! kolejny to taki że OD RAZU ciągną świece do odkręcenia :duh: a należy podlać wspomagaczem i odkręcać "na raty" LEWO/PRAWO i przechodzić do kolejnej. Ja sam wymieniłem sobie świeczki i ciężko było je poluzować, ale jak puściły to leciałem "ratalnie" i dzięki temu nie narobiłem sobie popularnych problemów z zerwaną świecą.
Opublikowano
hmm :think: ciekawa teoria, aż MUSZĘ spróbować w ramach poszerzenia wiedzy. Generalnie omawiając temat demontażu świec z (w moim przekonaniu) najlepszym mechanikiem w moim mieście zasugerowałem się Jego wiedzą i doświadczeniem (ponad 40 lat w zawodzie)... stąd też powodzenie demontażu w moim przypadku. No ale dobrze wiedzieć, że również taki sposób działa i jest niezawodny :cool2: pozdr
Opublikowano
ja byłem osobiście przy wymianie dwóch świec w 330d i najpierw demontaż wszystkiego (rynienki filtra kabinowego, osłony silnika itp) oprócz kolektora ssacego. Potem auto na miasto i test 7 włączony i 90 stopni na silniku, wjazd do garażu, demontaż kolektora i świece wychodzą aż miło jakbyś nakrętke odkręcał.
szukam
Opublikowano
Byłem ostatnio przy wymianie czterech świec w 320d też na gorącym silniku tylko zamiast po zdjęciu plastików lecieć na miasto gość wyciągnął kolektor ssący i podłączył tę kostkę od wtryskiwaczy po czym odpalił i czekał aż złapie temperaturę.Po czym wymienił wszystkie bez problemu.
Opublikowano
Yoshimura01 podobnie jak Koledzy z autopsji mogę się pochwalić, że dużo łatwiej wykręcało mi się świece żarowe na gorącym silniku w poprzedniej Astrze G i w Bumce :) również.
Opublikowano
hehe :wink: to bardzo dobrze wiedziec, dzieki za info! Nie przypuszczalem, ze bede w stanie kiedykolwiek zagiac swojego "mentora" jakakolwiek porada mechaniczna, a jednak wszystko mozliwe. Dzieki Koledzy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.