Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.. przy odbieraniu samochodu od gazownika , powiedział mi , że przy okazji wyszło co mam jeszcze do wymiany w samochodzie... jak usłyszałem ile tego jest zbladłem i nie dowierzałem , że az tyle mam do roboty... a wydawało mi sie ze jeszcze LALECZKĄ która ma wyszstko dopięte na ostatni guzik..

 

do roboty mam :

 

- termostat

- sonda lambda

- łożysko tył prawe

- kończy mi się sprzęgło [ oznaki , ciezko wchodzace biegi ]

 

samochód : bmw e46 316i 1.9 benzyna 2000r sedan

 

Co sądzicie o wydatkach które mnie czekają ? sa to powazne naprawy czy raczej normalne przy takim przebiegu i latach samochodu ? bo nie wiem czy mam sie denerwować faktem ze jest tego aż tyle , czy raczej jest to normalne ?

 

Kolejne pytanie , ile wydam na to wszystko aby kupic czesci DOBRE , nie chce kupować termostatu słabego który znowu po jakimś czasie mi padnie.. polecacie jakies czesci z allegro ? i jak z wymianą , wiem ze sprzęgło i łożysko to grubsza robota , a z sonda i termostatem poradze sobie sam ? ;>

Opublikowano
przy odbieraniu samochodu od gazownika

to on jest także mechanikiem?? Na jakiej podstawie stwierdził owe nieprawidłowości?? Zapytaj go o to... zweryfikujemy jego wiedzę :wink:

Opublikowano
aha to spoko :cool2: Co do termo to sam wiesz jakie ceny i najlepiej ASO, sonda to już grubszy temat bo do sprawdzenia masz szczelność i drożność dolotu i wydechu i dopiero po tym ewentualne podmiany sondy, ale zawsze przyczyną jest "lewe" powietrze; łożysko bardzo łatwy i tani temat do naprawy, z tym sprzęgłem to sprawdźcie jeszcze poduszki skrzyni i dodatkowo stan oleju w skrzyni... najprawdopodobniej docisk siada, ale przed największymi wydatkami warto sprawdzić i upewnić się, że wszystko zostało zdiagnozowane.
Opublikowano
aha to spoko :cool2: Co do termo to sam wiesz jakie ceny i najlepiej ASO, sonda to już grubszy temat bo do sprawdzenia masz szczelność i drożność dolotu i wydechu i dopiero po tym ewentualne podmiany sondy, ale zawsze przyczyną jest "lewe" powietrze; łożysko bardzo łatwy i tani temat do naprawy, z tym sprzęgłem to sprawdźcie jeszcze poduszki skrzyni i dodatkowo stan oleju w skrzyni... najprawdopodobniej docisk siada, ale przed największymi wydatkami warto sprawdzić i upewnić się, że wszystko zostało zdiagnozowane.

 

 

masz rację , bo wydać kase łatwo.. a zarobić ją ciezej ;)

 

reasumując w 1000zł nie ma szans zebym sie zmiescił , chyba ze sprzęgło zostawie na nastepny miesiąc , moze coś się stać jak bede jezdził dalej z tak ciezko chodząca skrzynią biegów ? mogę ją zniszczyc ?

Opublikowano
hmm... nie chcę Cię martwić itd bo o nie o to tu chodzi, ale przez jazdę na "tępym" sprzęgle zawsze dochodzi do błyskawicznego uszkodzenia synchronizatorów poszczególnych biegów, tj po prostu ich zębatki się ścierają/szlifują itd nie dając możliwości płynnego wbicia biegu i objawiają się charakterystycznym ZGRZYTEM w momencie wkładania biegu.. Poza tym nic poważniejszego się nie może wydarzyć. W dieslach np dochodzi dodatkowo do wykorbienia wałka sprzęgłowego skrzyni biegów oraz uszkodzenia łożysk tego wałka, ale do tego przyczynia się potężny moment obr w niskich obrotach silnika.
Opublikowano
hmm... nie chcę Cię martwić itd bo o nie o to tu chodzi, ale przez jazdę na "tępym" sprzęgle zawsze dochodzi do błyskawicznego uszkodzenia synchronizatorów poszczególnych biegów, tj po prostu ich zębatki się ścierają/szlifują itd nie dając możliwości płynnego wbicia biegu i objawiają się charakterystycznym ZGRZYTEM w momencie wkładania biegu.. Poza tym nic poważniejszego się nie może wydarzyć. W dieslach np dochodzi dodatkowo do wykorbienia wałka sprzęgłowego skrzyni biegów oraz uszkodzenia łożysk tego wałka, ale do tego przyczynia się potężny moment obr w niskich obrotach silnika.

 

 

no dobra, wazne ze piszesz mi szczrze co i jak , przez co nie zostawie tego tematu , postaram się zrobić wszystko 1 dnia u znajomego mechanika , jak sie oczywiscie zgodzi , i ciekawe ile wezmie za robocizne za to wszystko :x

Opublikowano
tylko tak jak wcześniej wspomniałem najpierw do sprawdzenia te najmniejsze sprawy: olej, poduszki. Może nie będzie tak tragicznie i do wymiany będzie jedynie docisk, tarcza i łożysko dociskowe, zatem koszta polecą zdecydowanie w dół bez drogiego dwumasu :cool2:
Opublikowano
tylko tak jak wcześniej wspomniałem najpierw do sprawdzenia te najmniejsze sprawy: olej, poduszki. Może nie będzie tak tragicznie i do wymiany będzie jedynie docisk, tarcza i łożysko dociskowe, zatem koszta polecą zdecydowanie w dół bez drogiego dwumasu :cool2:

 

szkoda ze sam nie umiem tego wymienić all... ile człowiek by zaoszczędził na tych mechaników... :mad2: no nic.. dzieki jeszcze raz za całe info , w przyszłym tyg ugadam się z mechanikiem :) teraz przynajmniej wiem co i jak i po co :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.