Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Problem jest dość skomplikowany i złożony.

Otóż problem zaczął się od tego że zatankowałem chyba jakieś trefne paliwo. Na początku obroty czasami lekko falowały i chwilowy brak mocy oraz gaśnięcie na biegu jałowy po dodaniu gazu kopciła.

Jednak gdy mrozy znacznie się zwiększyły nie mogę odpalić. Paliłem auto z ciągu ale trzeba było przejechać kilka kilometrów żeby zaskoczyła. Po odpaleniu falowały obroty auto strasznie kopciło po dodaniu gazu. Na drugi dzień to samo nie odpalał z rozrusznika tylko z ciągu a gdy już się rozgrzała auto normalnie zapala lecz dopiero po jakimś czasie obroty się stabilizują po jakimś czasie znowu falują i tak na zmianę(raz jest wszystko ok a raz nie). Po rozgrzaniu podczas jazdy chwilowy brak mocy i kopcenie a za jakiś czas jest dobrze i normalnie można jechać po czym po odpuszczeniu gazu i dodaniu znowu łapie muła i nie przyspiesza dopiero w zakresie ok 3000 obr/min działa jak należy a na niższych się dławi. Dodam jeszcze że na zimnym jak chwilę postoi nie ruszana i nie kręcona rozrusznikiem czasami zapali chodzi jakieś 5- 10s obroty spadają i gaśnie.

Pomocy co może być przyczyną takich dziwnych objawów- sam nie wiem jak to dokładniej opisać? Pozdrawiam.

Opublikowano
Aby porzadnie zdiagnozowac owe auto koniecznie jest diagnoza komputerowa. W tych silnikach gdy auto nie pali (zimne) to moze byc padnienta pompa VP44. poczytaj na forum a napewno znajdziesz podobne problemy do Twoich :cool2:
''Impossible is nothing''
Opublikowano
tak jak napisal Orion przyczyna tego typu akcji jest padajaca pompa wtryskowa VP44, a precyzyjniej mowiac tloczek przestawiacz kata wtrysku sie zaciera i stad falowanie, problemy z zaplonem i ten typowy bialy dym.
Opublikowano

dodam jeszcze że momentami słychać dziwną prace wtryskiwaczy, są strasznie głośne (głośny klekot) i dziwi mnie to że stało się tak po zatankowaniu niepewnego paliwa (na tej stacji również tankował mój znajomy i z tego co wiem to padły mu dwa pompowtryski ww oplu).

a może to być wina filtra, pompki paliwa lub jeszcze coś innego czy na bank obstawiacie pompę wtryskową?

Opublikowano
przed chwilką sprawdziłem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym na wolny obrotach po chwili zaczyna falować i gaśnie a jak dodam gazu do około2000obr/min i większych jest ok, silnik pracuje równo
Opublikowano
To ze dajesz mu obciazenie "życzeniem kierowcy" to nic nie mowi... pozostaw go aby pracowal w swoim najtrudniejszym srodowisku, czyli aby wyrownowazal bieg jalowy tj rowno 830obr/min.
Opublikowano

Jeżeli go pozostawię na takich obrotach to teraz jest tak przez chwilę pracuje normalnie później zaczyna falować i gaśnie a jak się dodaje gazu to się troszkę dławi i dopiero wchodzi na obroty. Wcześniej na wolnych obrotach chodził normalnie chwilkę pofalował i znowu zaczynał normalnie pracować.

Generalnie to raz jest tak jak by nie było żadnego problemu a później "coś go boli".

Opublikowano

a mogło się to uszkodzić od tego kiepskiego paliwa?

czyli czekają mnie spore wydatki i szukanie dobrego zakładu który mi to naprawi :(

Opublikowano
a możecie polecić jakiś zakład który zajmuje się regeneracją tych pomp w okolicach warszawy- radomia bo chyba najsensowniej byłoby tak zrobić a nie bawić się w jakieś używki z allegro itp?
  • 1 rok później...
Opublikowano
u mnie akurat wystarczyło wyczyszczenie całego układu paliwowego włącznie ze zbiornikiem paliwa... więc jak widać od razu nie musi być tak źle jak mówią inni :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.