Skocz do zawartości

czy 19 to dobry pomysl do f 10


tommy186

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem ze temat felg byl juz wiele razy poruszanyna forum, ale chcialbym raz na zawsze rozwiac moje watpliwosci. W zwiazku ze zblizjacym sie sezonem nosze sie z zamiarem kupna 19calowych felg. Pieknie wygladaja ale czy nie beda przesada na polskie drogi.

Bede wdzieczy za podpowiedz co wybrac 18 czy 19. Przekonuje mnie do 19 to ze seryjnie mozna wybrac opcje z 19tkami. Chodzi tez o to zeby zawiesenie nie dostalo po d..ie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele razy to było już przerabiane na forum, także w subforum F10.

Generalnie, nie ma co się bać 19" w F10, szczególnie jeśli posiadasz EDC lub AD. O zawias bym się nie martwił. Niemniej piękny wygląd musi zostać okupiony delikatnym pogorszeniem komfortu, i prowadzenia w koleinach ( szersza opona ), ceną opon, i ewentualnymi przykrymi niespodziankami dla felgi wynikającymi z niższego profilu opony. Jeśli jesteś tego świadomy, to nie ma problemu, 19" to nie jest przecież jeszcze wartość graniczna. Są osoby na forum, co jeżdżą na 20" i sobie chwalą.

Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 17" praktycznie nie ma różnicy czy 18" czy 20". Wiem, bo przerobiłem na tym samochodzie 18",19",20" (miałem na chwilę 18" zimowe). Teraz mam na zimę 19", na lato 20", jedyne co się zmienia to inaczej słychać łączenie asfaltu. Od 18" w górę masz już opony sportowe, czyli profil poniżej 50 (np 245/45/18). F10 ma koła większe o 1" niż np E60, dodatkowo jest bardziej miękko zestrojona i ma większy skok zawieszenia, także standardowego. Więc jeśli np jeździłeś E60 na 17", to tak samo będzie F10 na 19". Jeśli masz sedana to wg specyfikacji do 19" lub 20" powinieneś założyć na tył opony 275mm, to może zwiększyć hałas, ale to też zależy od opony, różnica jest minimalna. Z otwartym dachem trochę słychać.

F10 jest tak mięciutka i komfortowa, że właściwie jedyny minus dużych kół to to, że trzeba bardziej uważać na krawężniki. Jak dostałem zastępczą bez EDC, na 17" to pływała tak, że można było dostać choroby morskiej, ale do 80km/h praktycznie nic nie było słychać/czuć.

Jak masz kupować cały komplet nowy to ja polecam ci od razu 20", różnica w cenie prawie żadna, w komforcie też żadna, a jak lubisz ładne koła to możesz potem żałować. 20" felgi też są w katalogu homologowanych akcesoriów do F10. Szerokość opon w 19" i 20" jest taka sama więc emisja co2 też nie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 19" opony są takie same z przodu jak i z tyłu 245/40/19

Zakładając np. 20" i 275 szerokości z tyłu wrasta emisja CO2 i ED nie jest już wykorzystywane w 100%. Tak na chłopski rozum biorąc....

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie masz rację. Ale z całym szacunkiem, czy przy wyborze wersji silnikowej, czy też szerokości ogumienia, zastanawiamy się nad wielkością emisji CO2 albo działaniem ED ?

No co do emisji CO2, to może kiedyś nadejdzie podatek ekologiczny, i te wartości będą miały jakieś znaczenie. Ale i tak będą liczyć się dane od producenta, dla konkretnej wersji silnikowej. Wielki szacun dla Ciebie, że patrzysz na to przez pryzmat ekologii, ale dla mnie przy wyborze felgi/ogumienia kierujemy się głównie tym jak koło wygląda i jak jeździ. Jeśli już, to parametrem "ekologicznym" będą opory toczenia danej opony, dla kogoś kto chce, by zużywała trochę mnie paliwa.

Już zaczynam się zastanawiać czy nie jestem ekologicznym ignorantem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodząc w tą ekologię...

Czy ktoś wie dlaczego w sedanie zalecane ogumienie z tyłu, zarówno przy 19" jak i 20", to 275mm, a kombi 245mm z tyłu i z przodu?

Przy xdrive to normalne, ale przy jednej ośce?

 

Też o tym myślałem.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanko do was . jaki rozmiar opon proponujecie bo tak jak pisaliscie czasem mozna spotkac 245 przod i tyl a czasem (czesciej 275 tyl i 245 przód)

podrzucice konkretne rozmiary jakie proponujecie?

 

i czy ET tez powinno byc różne na przod i tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje subiektywne odczucie jest takie, że do 520d to wystarczy Ci 245 na przód i tył. 275 na tył to do mocniejszych silników. Ale to nie znaczy, że nie można...

ET wydaje mi się, że jest takie samo.

Do x-drive obowiązkowo wszystkie opony takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wchodząc w tą ekologię...

Czy ktoś wie dlaczego w sedanie zalecane ogumienie z tyłu, zarówno przy 19" jak i 20", to 275mm, a kombi 245mm z tyłu i z przodu?

Przy xdrive to normalne, ale przy jednej ośce?

 

Widzimisie BMW, nie ma zadnych podstaw przeciw montazowi kompletu mieszanego do F11 (zreszta w przypadku E61 bylo podobnie).

 

Z XDrive tez nie jest to normalne, bo jak najbardziej mozna miec takze kola mieszane i w niczym to nie przeszkadza. Liczy sie srednica calego kola (ktora na obu osiach jest taka sama), a nie jego szerokosc.

 

Smutne jest to, ze samochody tylnonapedowe (albo z dominujacym tylnym napedem, tak jak jest w XDrive) traca powoli swoj charakter, przez montaz 4 takich samych kol, bo tak jest taniej dla producenta (na szczescie komplety mieszane sa nadal oferowane jako dodatkowo platna opcja), a zalety kompletu mieszanego przejmuja systemy kontroli toru jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Mam pytanie o dopuszczalne wymiary opon do F10 (piszę tu, żeby nie zakładać nowego wątku, a w wyszukiwarce odpowiedzi na pytanie nie znalazłem). Zamierzam na wiosnę kupić komplet kół na letnich oponach (a zimówki zostawić na standardowych 17" bodajże V236).

 

Ponieważ auto mocą nie grzeszy (wiadomo, 520d...), muszę kupić LEKKIE felgi. W zasadzie wybór ograniczam do felg OZ lub ENKEI. I tu dylemat, czy wybrać 18" z oponami w nieco większym profilu, czy 19" z niższym. I tak sobie kombinuję, że dla 18" mógłbym pokusić się o opony w rozmiarze 245/50 a dla 19" w rozmiarze 245/45. Czy Waszym zdaniem różnica 3.3-3.4% na średnicy to za dużo? Zrobiłem obdzwonkę po paru "tunerach" i powiedzieli, że to nie problem. W razie czego sugerują opony 235/50/18 lub 235/45/19. Wtedy różnica spada do ok 1.9-2.1% (tyle, że to mało popularna rozmiarówka i odbija się na cenie opon, no i nie wiem, jak z dostępnością kapci run-flat w takim rozmiarze).

 

Co sądzicie?

 

Dzięki!

m

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.