Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! :)

 

Na wstępie się usprawiedliwię że nie jest to moje lenistwo.

Temat podobny był juz poruszany ale zważywszy na fakt że było to dawno i nie ma już w tamtych tematach żadnego odzewu na moje pytanie to pozwoliłem sobie przedstawić mój problem w nowym temacie.

 

Mam e39 530d M57. Problem polega na tym, że maksymalna prędkość jaka moge uzyskać to 180-190km/h. :( Jaka może być tego przyczyna?? Na teście komputera nie wykazuje żadnych błędów. Na podstawie innych postów mogę wnioskować, że może to być wina przepływomierza. Ale czy napewno :?: Nie chciałbym wymieniać jakichkolwiek części jeśli nie ma potrzeby. Czy to można jakoś sprawdzić, że to przepływomierz.

 

Może ktoś (najchętniej z W-wy) ma taki przepływomierz na próbe żeby zobaczyć czy będą jakieś efekty. Albo betkę z takim samym silnikiem, żeby na chwilkę pożyczyć z jego auta do przetestowania w moim. Dodam że mam zaprzyjaźniony warsztat, a cała operacja chwilowej zamiany to kwestia tylko 1 godzinki.

Uśmiszek :D dla chętnych mi pomóc w ten sposób

 

A może to coś innego :?: :mad2:

 

Czekam na Wasze sugestie w tej sprawie.

 

Z góry wielkie dziex. :)

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Nie wierze, po prostu nie wierze

Czy to możliwe że nikt nie ma auta z takim silnikiem :?: :jawdrop: :(

Albo czy takie obiawy są aż tak niespotykane :mad2:

 

Pomóżcie :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Chyba niepotrzebnie pisałeś, że jestes z Wołomina :)

a tak powaznie to ja mając autko warte 50 koła nigdy nie zgodziłbym sie na tego typu zamianki.

Pozdrawiam

Opublikowano
ja mając autko warte 50 koła nigdy nie zgodziłbym sie na tego typu zamianki.

 

Uważasz, że taka chwilowa zamiana przyniosłaby Twojej betce jakąś ujmę...

:duh:

Bo ja nie widzę w tym problemu... Ale może tym się różnimy... :)

 

Chyba niepotrzebnie pisałeś, że jestes z Wołomina

 

A ma to dla Ciebie jakieś znaczenie, bo dla mnie nie ma to znaczenia że jesteś z Nysy

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Dzięki Robert za radę :) ale już to zrobiłem

 

Mówią właśnie że może to być wina przepływki, ale nie dają pewności :duh:

A tu chodzi o tą pewność, której niestety brak :mad2:

Dlatego jednym z rozwiązań jest próba z inną przepływką

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
robertbmw rozwiązywał ten problem chyba kilka razy. Poszukaj w jego postach. Ale o ole mi wiadomo to nie chciał powiedzieć jak to naprawiał :) Musisz się z nim skontaktować.
Opublikowano
a czy odpiecie przeplywki nie powoduje polepszenia sytuacji?

 

Nie wiem. Nie próbowałem. Boje się że zapisze się to jako błąd w komputerze. Może ktoś już próbował odpiąć i wie czy zapisuje się to jako błąd :?: :?: :?:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Jelito, dzieki za pomoc

Ale w tych innych postach oprócz spadku mocy były też inne objawy np. falowanie obrotów, a u mnie tego nie ma. Dlatego przypuszczam że może to być coś innego. Ale masz rację że tam to nie było wyjaśnione przez robertbmw...

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Czy samochód jest bezwypadkowy, czy nie było wymiany turbiny? Wiem że możliwe jest podpięcie jej jakoś na odwrót ale szczegółów nie znam.
Opublikowano
Auto nie ma na swoim koncie jeszcze żadnego dzwona, także jakieś pomyłki w podłączeniu raczej bym wyeliminował, chociaz nigdy nic nie wiadomo. Auto sprowadziłem z Francji jakieś 2 miesiące temu i nie widziało jeszcze żadnego warsztatu w Polsce, a przypuszczam ze tam było serwisowane w ASO. Właścicielem był również miłośnik tej marki bo auto było zrobione na jego zamówienie (wersja INDIVIDUAL).

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano
Odpiąłem wtyczkę z przepływki i auto zachowuje się całkiem inaczej. Po prostu odżyło w pełnym zakresie obrotów. Teraz rozpędza się do 215km/h. Z tego co przeczytałem w innych postach z odłączoną przepływką auto jeździ w tak zwanym trybie serwisowym czyli wg stałych parametrów zapisanych w komputerze. I tu moje pytanie: czy po założeniu nowej przepływki i wtedy dozowaniu w danej chwili odpowiedniej dawki powietrza osiągi mogą się jeszcze poprawić? Czy może być jeszcze jakaś druga usterka bo wg danych producenta Vmax=231km/h. W tej akurat marce dane najczęściej pokrywają się z osiągami auta.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odpięcie np.: przepływki powoduje że komp zapisze sobie błąd ale jest to nie istotne jeżeli ja podepniesz i jeżeli ona jest sprawna - błąd zniknie. Jeżeli jest nie sprawna to na bank masz na kompie błąd i nic tego nie zmieni. A jak chcesz zresetowac błędy na kompie to nie trzeba jechac do serwisu tylko na jakieś 30 min odłączyc akumulator. Ale jak przepływka jest zepsuta to masz wydatek :cry2:

 

Krzysiek.

 

P.S. Może kabelki sa zaśniedziałe i dlatego jest żle - przy przepływce - wyczyśc wtyczke i sprawdz.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Odpięcie np.: przepływki powoduje że komp zapisze sobie błąd ale jest to nie istotne jeżeli ja podepniesz i jeżeli ona jest sprawna - błąd zniknie. Jeżeli jest nie sprawna to na bank masz na kompie błąd i nic tego nie zmieni. A jak chcesz zresetowac błędy na kompie to nie trzeba jechac do serwisu tylko na jakieś 30 min odłączyc akumulator. Ale jak przepływka jest zepsuta to masz wydatek :cry2:

 

Krzysiek.

 

P.S. Może kabelki sa zaśniedziałe i dlatego jest żle - przy przepływce - wyczyśc wtyczke i sprawdz.

 

Dzięki za te informacje :) ale jakbyś mógł jeszcze na moje pytanie z poprzedniego postu odpowiedzieć to byłoby super.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

jak sam napisales korzysta z zapisanych danych, ktorych dawno nie dostal poprawnych, jak podepniesz dobry przeplywomierz napewno bedzie lepiej a teraz bedzie palil jak wsciekly i nie jezdzil wciaz jak trzeba.

Nie zwlekaj z zakupem przeplywki bo tylko bedziesz sie wsciekal, u mnie czyszczenie tych blaszek w przeplywomierzu skonczylo sie kupnem nowej, wiec nie wiem czy cos osiagniesz no chyba ze czyszczenie stykow pomoze.

pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki naszej "kochanej poczcie polskiej" :mad2: przepływka już do mnie zmierza :D A co do spalania na odłączonej przepływce to masz całkowitą rację - 2 litry więcej niż wcześniej :duh:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Faktycznie może to być przepływka i jeżeli jedzie teraz 215 to jak założysz sprawną pewnie auto osiągnie te 230 km/h. Ale to faktycznie sprawdzisz jak założysz sprawną na 100%. Podjedz do warsztatu i zapytaj sie czy maja przepływke bo masz u siebie uszkodzoną. Powiedz że kupisz ale musisz sprawdzić czy działa - bierzesz, zakładasz, sprawdzadsz i jak jest ok. płacisz.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Miałem takie same objawy jak opisujesz. Obroty nie falowały, samochód jeździł równo, prędkość maksymalna około 200 km/h, przyśpieszenia zadowalające. Po wymianie przepływomierza - przyśpieszenie oszałamiajace, prędkość maksymalna - wypisz wymaluj 230 km/h i nic więcej. Ale czy w Twoim przypadkiu jest to samo ?????? na 100 % Ci nie powiem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przepływka wymieniona

Po wymianie przepływomierza - przyśpieszenie oszałamiajace

to prawda :D

prędkość maksymalna - wypisz wymaluj 230 km/h i nic więcej

 

Prędkości nie sprawdziłem :cry2: bo Zubilewicz wykrakał :twisted2: Trochę za ślisko dzisiaj, ale napewno sprawdzę. Problem nie do końca jeszcze rozwiązany bo się okazuje, że przepływka którą miałem w aucie (nr 13712247002) była zastąpiona w późniejszych modelach przepływką (nr 13627787076). Podobno te pierwsze (montowane w autach tylko przez 4 miesiące) były niedopracowane przez Bawarczyków i zastąpili je tymi drugimi. Objęli to nawet notą serwisową i wymieniali za friko, ale tylko w okresie gwarancji auta. Także już się nie załapałem :mad2:

 

I teraz gwóźdź programu:

okazuje się, że po wymianie modelu przepływki trzeba wgrać jakiś nowy soft do komutera :duh:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

to jak spalanie spadnie o wspomniane wczesniej 2 litry lub wiecej i osigi beda dobre to ja bym nic nie wgrywal bo moze sie jedynie okazac ze cos przestanie dzialac... te komutery sa zbyt delikatne moim zdaniem

Pozdrawiam i dalej czekam na wrazenia

Opublikowano
O to chodzi, że po wymianie na nowy typ przepływki trzeba wgrać nowy soft (przepływki mają różne parametry) i dopiero będzie :cool2:

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.