Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
... producenci bardziej się skupili na ich rozwoju troszkę odpuszczając benzyny więc często decydując się na markę X nie ma co wybierać spośród benzyn i jedynym sensowym silnikiem zostaje klekot....

 

Ludzie upierają przy zakupie diesla bo spala przysłowiowe 2 litry mniej niż benzyna a nie dlatego ze inżynierowie się skupili na ich rozwoju. Nikt już nie patrzy że jak coś padnie w klekocie to zapłaci u mechanika 2 razy tyle tyle co zaoszczędzi przy dystrybutorze.

 

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Wiadomo z jakich względów się diesla kupuje dlatego tyle jest silników w ofertach poszczególnych marek. Nawet teraz będzie M5 na ropę :D

Opublikowano
Kupuj diesla, ropa ma być tańsza. Koszt instalacji ci się szybko nie zwróci.

 

Pzdr

 

Kupuj diesla i czekaj aż ci przy wyprzedzaniu padną wtryski albo będzie trzeba wymienić za chwile turbinę czy też DPF same plusy bo pali 2 litry mniej niż benzynowy silnik. Ale przynajmniej jest w czym wybierać bo wszyscy się diesle pozbywają ( zob. allegro) Nie licz na to ze ropa będzie tańsza bo to nie w interesie rafinerii ani rządu. Co do LPG to zapytaj się fachowców np http://www.abart.com.pl/Galeria/BMW czy maja reklamacje z instalacjami.

 

NO TAK BO PRZECIEŻ BENZYNA JEST BEZAWARYJNA I NIC SIĘ NIE PSUJE ( ZAPOMNIAŁEM - PRZEPRASZAM ), to że nie czytamy często a awariach benzyn jest powodem tego, że jest ich tu dużo dużo mniej niż diesli.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Tak myślę :norty: i chyba zostanę przy mojej audiczce b7 1.9TDI 115km bo ona mi najmniej pali chyba z tych wszystkich mam na myśli BMW i AUDI :D
Opublikowano
do tego w zimie jeśli za dużo się nie jeździ non stop na benzynie chodzi bo nie łapie temp. odpowiedniej- spalanie wyższe o ok 20 % zwrot kosztów może jest

Jeśli ci temperatury nie łapał to miałeś uszkodzony termostat. Nie wiem czy wiesz, ale R6 od 2006 roku maja elektryczna pompę wody przez co bardzo szybko się nagrzewają, a na lpg przy ustawionych 30 stopniach przełącza się już po 600 metrach więc nawet przy 1km do celu juz bedzie sie jechało na lpg.

W R4 jest chyba zwykła ale tez wiecej jak 1km nie bedzie sie nagrzewać do 30 stopni.

20% więcej czyli jak pali 16 PB tak jak dla mnie 16x5.5=88zl a 19x2.71=52zł wg mnei osczednośc jest znaczna, tymbardziej ze nie jezdze jak emeryt i przy dieslu paliłby conajmniej 10 ropy.

W moim przypadku a juz 10 tys km zrobiłem na lpg (montowana we wrzesniu) oszczedność w stosunku do benzyny to 3500zł, spaliła ok 45 itrów benzyny 45x5.5=247.5zl koszt badania tech z lpg jest wyzszy o 60zł więc 3500-247.5-60=3192.5 istalacja która mam kosztuje ok 4500zł więc po 20 tys jesteśmy już na + i nie mamy turbiny, drogich wtrysków, dpf, klap w kolektorze, odpala zimą bez problemów same plusy hehe

Opublikowano

Kolega lobo. jest z branży i poniekąd osobiście zainteresowany propagowaniem gazu ;)

Mnie natomiast po prostu bawi podtrzymywanie mitów (BMW nie toleruje gazu, gaz to zUUUo), przypominanie historii typu "w 1997 miałem Polozena na gaz - i mówię Wam nigdy więcej gazu!!!11jeden", gadanie o "korkach wstydu" (bryluje w tym jeden mój znajomy - oczywiście pomyka firmową Octavią, a jego żonka pochodzi z bogatej rodziny i jak chce kupić Q5 to idzie i kupuje ze salonu), fizolofie typu "nie stać Cię na benzynę to nie kupuj auta" (tym bardziej, że większość autorów takich wypowiedzi śmiga dizelkiem, a to ilu z nich ma ropę odsysaną z wywroki szwagra albo od Ruskich to pozostawmy w spokoju), itd. itd. da capo. Nie wiem, może to tak nie działa, ale sobie myślę, że im mniej ludzi jeździ na gaz, to tym niejsza szansa, że w końcu złodzieje nami rządzący będą chcieli podnieść cenę LPG. Na razie to jednak nadal sprawa niszowa i niech tak będzie :) Przynajmniej kolejki przy dystrybutorach są w miarę zjadliwe ;)

Opublikowano
Mnie natomiast po prostu bawi podtrzymywanie mitów (BMW nie toleruje gazu, gaz to zUUUo), przypominanie historii typu "w 1997 miałem Polozena na gaz - i mówię Wam nigdy więcej gazu!!!11jeden", ...

 

jednak od gazu w polonezach do gazu w prosiakach jest jednak stała zasda różnicy temp. zapłonu, jak ma się to na "silnik" to możesz zapytać kolegi Lobo lub poczytać ...z punktu mojej wiedzy: ryzyko awarii jest mniejsze w przypadku chipu +50% niż jazda na gazie

 

ale tak jak napisał

ja napisze krotko ile dup tyle zdan :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

jednak od gazu w polonezach do gazu w prosiakach jest jednak stała zasda różnicy temp. zapłonu, jak ma się to na "silnik" to możesz zapytać kolegi Lobo lub poczytać ...z punktu mojej wiedzy: ryzyko awarii jest mniejsze w przypadku chipu +50% niż jazda na gazie

 

Temperatura zapłonu to stała wartość.

Tobie raczej chodzi i to ze podczas jazdy na lpg silnik szybciej / bardziej się grzeje? Więc to prawda ale tylko przy źle dobranej mieszance paliwowo-powietrznej,

Jak wiadomo "mapa benzynowa" jest wgrana na stałe do sterownika silnika, sterownik "wie" z przepływomierza ile weszło powietrza i na tej podstawie dawkuje ilość potrzebnego paliwa jako że ciśnienie paliwa jest stałe więc reguluje to poprzez długość czasu wtrysku załużmy na wolnych 4ms na cylinder na dwa obroty wału.

 

Przy zasilaniu LPG sterownik gazu sczytuje czas trwania sygnału wtrysku benzyny i dodając stałą od kaloryczności korekcje od temperatury ciśnienia( tu akurat jest ono zmienne) wylicza czas wtrysku gazu. załużmy 120% czyli 4.8 ms tak sie dzieje jeżeli reduktor i wtryskiwacze są dobrane odpowiednio do samochodu wtedy problem ubogiej mieszanki nie występuje. Jednak gdy pseudogazownik których u nas w kraju nie brakuje wstawi zły, za słaby reduktor dzieje się tak:

Cienienie 1 bar czas wtrysku benzyny 4ms gazu 4.8ms przyspieszamy czas benzyny 10ms gazu 12ms ale ciśnienie spadło już do 0.8 bara (słaby ciśnieniowo reduktor) więc sterownik dorzuca kolejne 20% do czasu benzyny a to dopiero 2 sekunda przyspieszania po 5 sekundach mamy juz czas benzyny 14ms gazu 25 bo ciśnienie spadło do 0.5 bara w międzyczasie sterownik benzyny widząc po sondzie lambda ze mieszanka jest uboga w tlen dawkuje większą ilość paliwa (zwiększa czas wtrysku więc mamy juz 18 benzyny i z 30 gazu czyli wtryskiwacze nie zdążyły się zamknąć a przyszedł juz kolejny cykl tez długi dochodzi do zapętlenia, a ciągle jest ubogo na sądzie sterownik zapali błąd check engine.

 

W komorze spalania ze względu na to że jest za dużo tlenu w stosunku do powietrza nie następuje wybuch tylko powolne spalanie które jest przyczyną wszelkich awarii i spadku mocy. Więc tylko źle dobrane komponenty lub źle wyregulowana instalacja (panie przykręć śrubę żeby mniej palił) są przyczyną podwyższonej temperatury spalania, a zatem uszkodzenia gniazd zaworowych głowicy itp.

Przy dobrze dobranych gratach i odpowiednim ustawieniu temperatura w komorze spalania jest taka jak przy zasilaniu benzynowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.