Skocz do zawartości

520i m50b20 benzyna nie odpala!


Apan

Rekomendowane odpowiedzi

Auto wcale niechce odpalic.Akumulator zdrowy , rozrusznik kręci ale silnik wcale sie nie uruchamia.Po paru próbach czuc zapach paliwa.Pompa nie wydaje zadnego dzwieku- kiedys zawsze przekręceniu kluczykatowarzyszył dzwiek załączającej się pompy paliwa, a teraz za zadnym razem jej nie słychac.Problem zaczął sie 2 tygodnie temu kiedy to przy -8 stopniach auto ledwo odpaliło , ale całe sie trzesło , nie wchodziło wcale na obroty, silnik bardzo dziwnie chodził, miał obroty jałowe na poziomie 400 i dopiero po 3-4 minutach prób przygazowania stopniowo wrócił do normalnej pracy.Przez 10 dni sytacja nie zachodziła i ponownie przedwczoraj garazowane auto miało podobny objaw i po 3-4 minutach zaczeło normalną pracę.Wczoraj juz w ogóle nie odpalił.

Pomozcie .Co to moze byc i jak sprawdzic czy to pompa, układ zapłonowy czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż tak: wykręciłem dzisiaj swiece - wszystkie naturalnie zalane paliwem.Wymieniłem na nowe NGK na wszelki wypadek.Z węza dolotowego do listwy leci paliwo, ale "na moje oko" pod zbyt małym ciśnieniem, ale dokładnie nie wiem jak powinno lac.Pompa cały czasnie wydaje zadnego dzwieku.Jeśli dostaje jakies paliwo, czy moze byc tu winien czujnik wału?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zdemontowałem pompę paliwa i przeczysciłem filterek/sito ale auto dalej sie nie odzywa.

Na dnie zbiornika było troche brudu - jakies cząstki metalu itd.Jak "w miare" wyczyscic dno bez zdejmowania zbiornika paliwa?

Te metalowe opiłki wyciagnąłem magnesem, ale troche jescze brudu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco:

kupiłem nowa pompe ory Boscha, zamontowałem i nic.Stara była jeszcze fabryczna a przebieg auta 287 000 km.

Auto nadal nie odpala, ale po zmostkowaniu pinów 30 i 87 przekaznika pompy pompa sie załacza i słychac to dokładnie.

Czy w takim razie jest to wina przekaznika?

Dodatkowo jak przekrecam kluczyk w pozycje zapłonu spod kanapy od strony skrzynki bezpieczników słychac takie głosniejsze tik.

Czy to moze byc jakies zabezpieczenie przed kradziezą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego to że widzisz iskre na świecy wcale nie oznacza że jest w odpowiednim momencie i na odpowiednim cylindrze.Gdyby czujnik wału wałka padał zawsze na amen to nie było by problemu z diagnozą.Co do silniczka krokowego to z pedałem gazu wciśniętym na max powinien odpalić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tez czemu pompa paliwa nie buczy przy przekrecaniu kluczyka po parogodzinnym postoju?U E34 mojego tescia zawsze słychac jej prace gdy rano ją odpala.

Przekaznik brałem od E34 mojego tescia i moj tez przekladałem do jego auta i jest na 100% sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompe załącza sterownik silnika na te 2-3 sekundy i to jego wina.U mnie też nie działa i auto nie ma problemu z odpaleniem.Swoją drogą to częsta przypadłość w tych autach że wstępne pompowanie listwy nie działa.Proponuje podpiąć żarówke 21watt w przekaznik pompy paliwa pin 85i86 i podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka musi się zapalać.Jeżeli się nie zapali to albo przekaznik głowny sterownika padł(biały 5 nóżek)albo czujnik wału umarł. Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi.Dzisiaj bede miał czas to sie ostro zabiore za ten problem.Sprawdze czy pompuje tyle paliwa ile trzeba bomoze filtr paliwa,moze woda w wydechu zamarzła bo wydech mam troche kombinowany pod względem montazu i na łączeniach zawsze kapie woda wiec moze cos przymarzło.

Komputer chyba bede miał na podmianke a i jeszcze zobacze z tym gównym przekaznikiem.

Jeszcze jedno: jak zwiera piny 30 i 87 przekaznika pompy to pompa sie załącza ale dodatkowo słychac taki jakby szelest spod maski gdzies w okolicach wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomyłka kolego chodzi o piny 85i86 zasilanie przekaznika bo 30i87 to obwód pompy paliwa.Po zmostkowaniu 30i87 słyszysz paliwo przepływające przez listwe,to regulator wydaje taki dzwięk.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany : powodem nieodpalania okazała sie woda w wydechu, która zamarzła .Grzejnik elektryczny chodził pod autem w garazu pare godzin i dodatkowo opalarką dawałem po wydechu.Odpalił za 5-6 razem z gazem wcisnietym do podłogi.Wody było multum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.