Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

To mój pierwszy post na tym forum, do napisania go zmusiła mnie sytuacja w której się znalazłem :D Konkretnie, mam możliwość kupić auto, jak w temacie, od pierwszego właściciela (rodzina). Niepokoi mnie jednak kilka faktów. Po 1 auto ma dosyć znaczący przebieg - 280 tys. km. Z tego co wiem, nic poważnego nie było tam wymieniane (autem pierwsze 230 tys. przejechał dosyć krewki dziadek, pozostałe 50k km przejechał wujek). Auto było raczej normalnie użytkowane, ani mulenie ani katowanie. Boję się, że kupię skarbonkę. Druga sprawa to rdza. Auto nie było nigdy garażowane i pojawiają się ogniska rdzy. Co do ceny to chcą ode mnie 18 tys. zł. Chciałbym żeby auto służyło jeszcze przez jakiś czas bezawaryjnie, ponieważ kupując tę "okazję" wypłukam się całkowicie z pieniędzy, przynajmniej na pewien okres (nie mam stałej pracy). Co sądzicie o cenie i aucie? Zaryzykować i kupić czy poszukać lepiej coś tańszego? Auto jest w wersji z 184 KM. Proszę szczególnie o wypowiedzi osoby które może posiadają lub posiadały takie bmw z podobnym przebiegiem. Z góry dziękuję. Pozdrawiam :)

Opublikowano
zakup auta za wszystko nigdy nie jest dobrym pomysłem, nie wiem jakiego przebiegu się spodziewasz w dieslu który ma 11 lat :duh: na plus to znana historia auta, a zakup używanego to zawsze loteria....
Opublikowano (edytowane)

Co mogę Ci powiedzieć...

Myślisz, że allegrowe motoszrotki są z innymi przebiegami?

Większość przekracza 300 tys km, a i pewnie ponad połowa przekracza 400 tys km. W Polsce ludzie myślą, że po przekroczeniu 200 tys km nagle auto się rozpadnie :)

Nic z tych rzeczy, spokojnie. Odpowiednio traktowane przejedzie jeszcze kilka razy te 280 tys km - i tu nie żartuje. Mam gdzieś historię auta ze stanem licznika 1.187.000 km - zakończyło żywot z powodu wypadku, nie awarii!

Było to co prawda e39 - ale własnie z tym silnikiem.

To nie jest duży przebieg kolego, to jest normalny przebieg, a powiedziałbym wręcz - że niski jak na polskie warunki.

Absolutnie NIE zrażaj się tym stanem licznika i spokojnie podejdź do zakupu.

 

Przejrzyj auto przed zakupem dobrze, będą niespodzianki to sobie zapisz na kartce co jest do zrobienia i za tą cenę to jak najbardziej kupuj! Za 18 tys ciężko dostać dobre 320d, a co dopiero 330d...

Edytowane przez Loona Thic
Opublikowano
Absolutnie zrażaj się tym stanem licznika i spokojnie podejdź do zakupu.

Kolega jak zwykle lunatykuje i zjada "NIE" ;)

Oczywiście zgadzam się z przedmówcami - taki dizelek to ledwo dotarty jest, jak faktycznie ma 280 tys. I również bym odradzał takie spłukanie się. Wiadomo, furka fajna, każdy chce mieć, po coś te pieniądze człowiek odkłada. Ale wiesz, jak padnie Ci np sprzęgło + dwumasa, wtryskiwacze albo pompa itd., to d... blada, bo nie wykopsniesz od razu przeciez 3-4 koła na naprawę. Zęby w ścianę kolego i albo inny samochód, albo inna kasa.

Opublikowano

Sprawdzenie samochodu na ASO kosztuje 500-700 zł. Poświęć tę kase i bedziesz miał czarno na białym co jest do wymiany, co trzeba zrobić.

 

Wtedy może urwiesz coś z ceny...

 

Tak czy siak jesli auto jest naprawde bezwypadkowe i ma prawdziwy przebieg 280 tys km to jak na 330d to warto to brać, nawet jakbyś musiał na starcie dołozyć ze 2-4 tys zł...

Opublikowano

A ja wrzucę kamyczek...

 

Mam 130 tys w słabo wyposażonej wersji. Warsztat odwiedzam przy okazji wymiany oleju.

Kolega ma "wypasione" 330iA 220 tys (kupił przy 140, potwierdzony przez ASO) ...i jest stałym klientem warsztatów.

Wczesniej miałem 528iA z przebiegiem 280 tys i tydzień bez awarii był tygodniem straconym.

 

Tak więc według mojej teorii przy 150 tys BMW kończy współpracę ze mną, a autorowi postu przy takim budżecie radzę kupić auto innej klasy, za połowe tej kasy o tanich i dostępnych częściach.

 

No i przede wszystkim ekonomiczne.

Opublikowano

To jak teraz też kilka słów z doświadczenia bo jeśli 88 na końcu twojego nicka to twój rocznik to znaczy że jesteś z mojego rocznika i ucz się od doświadczonych kolegów:)

Kiedyś za wszystkie pieniądze kupiłem trupa Mitsu 3000gt, wiem że to nie BMW, ale autko trzeba było tankować no i ciągle dawać do Pana Andrzeja do warsztatu.... na samochód szły dość duże fundusze a nie miałem stałej pracy ani przychodu więc z odłożeniem czegokolwiek było ciężko:)

 

Także jak masz 18 tyś, to poszukaj VW Polo a BMW sobie odpuść, chyba że chcesz kupić aby pokazać sąsiadom że jeździsz BMW...

Załóżmy wariant optymistyczny, że z autkiem jest wszystko okej to musisz je:

- ubezpieczyć

- tankować

- dbać o nie na bieżąco: zawieszenie, hamulce, olej, filtry itp...

 

To tyle jeśli chodzi o wydawanie całej kasy na autko....

 

Jeśli chodzi o przebieg to w pl panuje dziwne przekonanie (jak Loona napisał:P) że po 200 tyś to autko się rozpada, a po 300 to już tylko je pchać...

Polacy fajne podejście mają najlepiej aby za pół ceny full opcja bezwypadek no ni przebieg nawet bez jedynki z przodu :)

Tak są takie autka, fiaty, renault, vw.... ale nie BMW :)

 

Pozdr.

Opublikowano

Moze kupić BMW np za 10-12 tys zł kupi naprawde ładne E36 z benzyną. Prosta konstrukcja i mnóstwo dobrych zamienników.

 

Co do upodobań Polaków to prawda :P, ale sądzisz, ze skąd się to bierze ? Ano stąd, ze 3/4 Polaków zarabia w okolicach 2 tys zł na ręke miesięcznie, a też chcą mieć coś od życia i też chcą jezdzić bezpiecznie....Moze za 20-30 lat bedziemy normalnym europejskim krajem gdzie ludzie będą mogli godnie żyć z normalnej pracy. Zobaczymy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ja wrzucę kamyczek...

 

Mam 130 tys w słabo wyposażonej wersji. Warsztat odwiedzam przy okazji wymiany oleju.

Kolega ma "wypasione" 330iA 220 tys (kupił przy 140, potwierdzony przez ASO) ...i jest stałym klientem warsztatów.

to co mu się tak sypie w tej 330tce?

moja ma 222333 przebiegu i robię tylko zwykłą eksploatację, teraz raptem chyba zawór disa mam do wymiany (tfu, tfu, tfu...)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nagrzewnica się zapchała, termostat, pompa wody, przetwornica xenon, sterowanie immo, pękł zbiorniczek wyrównawczy, a o przedwczoraj chodzi na 3 cyl i nikt nie wie co mu jest.
Opublikowano

Witam Imiennika

 

Tak jak Koledzy sądzę, że autko z takim przelotem nie musi być studnią bez dna:) .

 

Niestety Twoja sytuacja finansowa uniemożliwia aktualnie utrzymanie autka tej klasy:

- kupić to jedno;

- jeśli Sam nie Dłubiesz przy autku to Musisz się przygotować na bonusowy zarobek dla mechanika, za 330d w oczach $ się szybko mnożą;

- Gdybyś autko chciał głównie w mieście użytkować to Nastaw się, że sześć wysoko-prężnych cylindrów nie będzie mistrzami jazdy o kropelce :mrgreen: .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
tak jak jakub wcześniej napisał bmw w benzynie to padalec, który się sypie przy niewielkim przebiegu. w dieslu zrobisz 0.5mln km bez awarii a może nawet i 1mln tak jak kolega napisał wcześniej.
Opublikowano
tak jak jakub wcześniej napisał bmw w benzynie to padalec, który się sypie przy niewielkim przebiegu. w dieslu zrobisz 0.5mln km bez awarii a może nawet i 1mln tak jak kolega napisał wcześniej.

 

Zgadzam się w pełni. Kolega ma 180 tys w 120d, które ma od nowości i nie miał żadnej awarii.

 

....No bo do awarii nie można zaliczyć podpory wału, pękniętego kolektora dolotowego, rozsypanego koła pasowego, rozwalonego koła dwumasowego, wymienionego przepływomierza, dwóch wtryskiwaczy, termostatu, czujników ABS.

 

Awaria jest wtedy gdy wzywasz SOS na autostradzie, odpada ci koło, gubisz skrzynię biegów lub drzwi.

Opublikowano
tak jak jakub wcześniej napisał bmw w benzynie to padalec, który się sypie przy niewielkim przebiegu. w dieslu zrobisz 0.5mln km bez awarii a może nawet i 1mln tak jak kolega napisał wcześniej.

Wynalazca czionki sarkazmu powinien dostać jakąś nagrodę, milion dolców czy coś.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nagrzewnica się zapchała, termostat, pompa wody, przetwornica xenon, sterowanie immo, pękł zbiorniczek wyrównawczy, a o przedwczoraj chodzi na 3 cyl i nikt nie wie co mu jest.

to ja jeszcze raz, przez lewe ramię, na wszelki wypadek... (tfu, tfu, tfu...)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Rozwala mnie podejście niektórych ludzi w Polsce do przebiegu auta.....280 000 to dużo????

To normalny przebieg po tylu latach użytkowania.....

Myślenie że jak się kupi auto z przebiegiem 100 000 i nic się nie popsuję jest totalną głupotą......

Jak tu się później nie dziwić ze auto w niemczech ma przejechane 300 000 a po sprowadzeniu do PL ma 150.....

Taka polska głupia mentalność ludzi

Opublikowano
co do korozji to 12 letnia pizza italiana z 1mln km nie bedzie miała nawet ziarnka rdzy, a takie samo auto z danii z przebiegiem 10k km będzie się ledwo kupy trzymało. przebieg ma mały wpływ na korozje bardziej warunki w jakich auto stało/jezdziło.
Opublikowano (edytowane)

Czytam ze zrozumieniem,zdziwieniem ,zastanowieniem tego posta.

Z mojego doswiadczenia,wiem,ze tylko kilka czesci w aucie,zwykle sie wymienia,jak sie ma porzadny samochod-model,marke.To,ze wymienia sie filtry,oleje,elementy PODSTAWOWE ZAWIESZENIA,a nie wszystkie,nie oznacza,ze ma sie w kilkunastoletnim aucie wszystko sprawne.Moj przyklad,to corolla z 97,kupiona od kolegi z pracy,z przebiegiem 76000 w 2005 r.Obecnie,autem zrobilem 77 000 km,auto ma ponad 152 000,wymieniam oleje,aku,filtry,klocki,ogolnie,podstawowe rzeczy,ale wiekszosc czesci mam oryginalnych,czyli:

takich,jakich juz nigdzie kupie,bo tak porzadnych juz sie nie robi czesci,tak dopracowanych i trwalych,

nadal dzialajacych,ale LECIWYCH,NADWYREZONYCH CZASEM,A NIE PRZEBIEGIEM.

Podobnie jest z tym BMW,modelem,jak i kazdym LECIWYM AUTEM.

To co najlepsze,albo zostalo juz zajezdzone,wyjezdzone,albo czas juz zrobil swoje.Krotko,Kolego mlody, pamietaj,ze autem sie nie tylko jezdzi,ale dba - doklada sie do niego.Im model wiekszy,mocniejszy,STARSZY,tym frajda wieksza ale i wydatki.Po randce ,satysfakcji przed innymi tym ladnym autkiem,bedziesz przy piwku myslal,kiedy nastepny przeglad,kiedy i ile odlozyc, i z czego na oponki,olej,juz nie wspomne o paliwku.Piekna sprawa,poki jestes mlody,masz fundusze,nie masz obowiazkow---kupuj,ale wiedz,ze auto pochlania.Wszystko sie posypie,chyba,ze lubisz jezdzic z dzwiekami klekotania,luzow itp.Taki czas mam za soba,a zycie mnie uspokoilo.Nadal mam Toyote,nie sprzedam jej za marne kilka tysiecy pln,ale szukam innego,kolejnego auta,bo to juz swoje wyjezdzilo,w sensie czasu,choc jest nie do zajezdzenia,spokojnie 500 000 silnik moj by zrobil,ale...czas na inny samochod,teraz pod rodzine.Takim autem,nie woze juz swojej rodzinki,choc nadal wsz. ma sprawne i nawet nadal bardzo szybko pojedzie ;-)

Edytowane przez Lookita
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja kupiłem specjalnie z małym ale 150tkm już przekroczone.

i zobaczymy jak minie 200tkm.

ale jest druga strona medalu.

myślałem o takim z 250tysiaków najechanym.

przecież jak po autostradzie śmiga i serwisowany to wszystko powinien mieć już wymienione a środek jak nowy :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Najpierw ją kupi jakiś Turek i postawi na swojej parceli na placu eksportowym w Hamburgu ewentualnie w Berlinie.

Przebiegu robił nie będzie bo po co jak zrobi to za niego polski handlarz, który ją kupi :D

I w ten sposób zarobi na niej Turek, polski handlarz, a i przyszły finalny polski właściciel będzie zadowolony, że ma bmw z przebiegiem poniżej 200kkm w idealnym stanie :)

Ota cała hystoryja :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Auta z wysokimi przebiegami są tak tanie w DE, ze nawet przy obecnym kursie handlarze mogą duzo zarobić...

 

A co dopiero jakby kurs był przeciętny na poziomie 3,7-3,8?

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=153705105&lang=de&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157117065&lang=de&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=157285617&lang=de&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=155709918&lang=de&__lp=12&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&pageNumber=1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.