Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chlopaki.

Dzisiaj jadac do pracy i z pracy zauwazylem cos dziwnego, otoz auto tak jakby stracilo na mocy, POZNIEJ reaguje na gaz tak jakby mial laga i pozniej przyspiesza , i po wyzej 3,5 - 4 tys obrotow glosniej silnik chodzi tak jakby sie dławił i z tad ten glos, czy to moze byc turbo ? dodam ze nic nie kopci zero dymku jakiegos , idzie z rury tylko cieple powietrze jak przyloze reke. Dodam tez ze jak dodam gazu i spuszcze z gazu noge to tak świszczy tak jak powinno byc, podnioslem maske wszystko jest suche tylko dwa wezyki takie grube z prawej i z lewej z przodu kolo chlodnicy sa spocone tzn tak jakby zaczely sie pocic, co to moze byc ? turbo ? czy moze wystarczy cos wyczyscic ?? olej wymienilem pare dni temu wraz z filtrem i wszystko bylo ok do dzisiaj, poprostu zachowuje sie auto tak powyzej 3 tys. do 4 tak jakby cos go dusiło, wchodzi silnik na obroty, jedzie ale jest cos nie tak, co to moze byc chlopaki ? jakie sa objawy turbo jak pada a jakie sa objawy albo co to moze byc ze dusi sie, nie ciagnie tak jak powinien.... ??

Opublikowano
moze trzeba wyczyscic przepustnice i korkowy ?? czytam na forum juz rozne przypadki i niewiem dokladnie co to moze byc.... dodam ze oleju nie ubywa nic i obroty nie chulaja stoja w miejscu na jalowym, poprostu tak jakby sie dusil, dławił jak mocniej mu przydepne. Dodam jeszcze ze zadna kontrolka sie nie zapala , ani silnika ani niczego , a gdy robie CHECK , wyskakuje po chwili CHECK OK. A moze to byc filtr paliwa ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przepływka czasem nie fiksuje? Są różne reakcje... :?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Witam.

Juz wiem co to jest , pojechalem dzisiaj na komputer i wyszlo ze zawor ktory reguluje turbine, jest to jakis zawor elektryczny, reguluje kiedy sie otwiera i zamyka cos takiego , po niemiecku nazywa sie to regler albo regel, i wyskoczyl mi ten blad tylko, wiec skasowali mi go i narazie jest ok , jesli znowu sie pokaze to poprostu jest to do wymiany , sprawdzili turbo nic nie cieknie ma 1.2 - 1.3 bara takze jest wszystko wporzadku. Mozecie mi powiedziec jak to sie nazywa po polsku ten elektryczny regler , elektro zawor czy jak ?? bede wam wdzieczny

Opublikowano
nikt niewie jak to sie nazywa ?? to nie jest czasami egr ?? koles mi powiedzial ze jest to sterowane elektrycznie... cos co wie kiedy otwierac turbine w jakim czasie... jak to sie nazywa ??
Opublikowano
Ludzie napiszcie cos.... jak to sie nazywa ?? elektrozawor ?? czy przetwornik cisnienia ?? bo jak jest przetwornik cisnienia uszkodzony to slyszalem ze auto jedzie pod gorke tak jakby z przyczepa , ja takie objawy u siebie mialem.... poprostu napiszcie mi jak to sie nazywa co napisalem u gory...
Opublikowano
ludzie pomozcie no !! forum jest od tego zeby pomagac a nie milczec ....
Opublikowano

http://allegro.pl/sterownik-turbiny-bmw-3-e90-e91-e92-e93-2-0d-163km-i2089007535.html

 

o takim sterowniku sprężarki kolego mówisz :) . We wczesniejszych silnikach było to sterowanie tradycyjne podciśnieniowe, np w 2.0 bmw 136km 150km ale 163km ma juz sterowanie elektroniczne. tak samo 3.0 bmw - 184 193 218km to podcisnieniowe 231 juz elektroniczny sterownik

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ok kolego ! dzieki wielkie ! :) jestes pewny ze to jest napewno to ? jaki jest numer czesci tego? bo raczej chcialbym kupic nowy... prosze o odp.
Opublikowano
http://allegro.pl/sterownik-turbiny-bmw-3-e90-e91-e92-e93-2-0d-163km-i2089007535.html

 

o takim sterowniku sprężarki kolego mówisz :) . We wczesniejszych silnikach było to sterowanie tradycyjne podciśnieniowe, np w 2.0 bmw 136km 150km ale 163km ma juz sterowanie elektroniczne. tak samo 3.0 bmw - 184 193 218km to podcisnieniowe 231 juz elektroniczny sterownik

 

Pozdrawiam

 

i rzeczywiscie tak moze byc ze przez ten sterownik auto poprostu troche muli? tzn nie jedzie tak jak trzeba... przyspiesza jezdzi ale tak jakby otwierala sie i pozniej zamykala, za szybko sie zamyka i nie ciagnie juz tak turbo do konca...

Opublikowano
Ten elektroniczny sterownik reguluje turbosprężarką w zależności od obrotów silnika. Nie wiem dokładnie jak jest w tych modelach turbosprężarek, ale najprawdopodobniej reguluje takimi wewnętrznymi łopatkami. Możliwe ze sterownik jest ok, ale sprężarka mam wewnątrz nagar łopatki się blokują i silniczek nie daje rady nimi obrócic
Opublikowano

polecam youtube. wpisz jak regenerować turbosprężarkę. jak to wygląda w środku i będziesz miał bardziej przejrzystą wizje ;) w 120d właśnie elektroniczny silniczek zastępuje ten podciśnieniowy regulator z wcześniejszych modeli. gdzie ten podciśnieniowym regulatorem steruje inny sterownik już elektroniczny który steruje podciśnieniem na regulator przy sprężarce ten podciśnieniowo-mechaniczny ;)

 

To twój sterownik : NOWY TYP przy spręzarce

http://www.elektronika.com.pl/foto_komp/ford_4.jpg

 

 

A poniżej stary typ :

 

przy spręzarce

http://www.serwispomp.pl/serwispomp_gensys_pl_pliki/pod/075.jpg

 

+ sterownik podcisnienia

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQfUWrjw14HEL_TiHUFPNy-oSAk00aEsVLBUxf33uArGGCXjO2wFDQLU4PC4Q

Opublikowano
chlopaki ale jak podlaczylem pod komputer to wlasnie wyszlo ze ten sterownik do turbo ma blad i dalej tak jest po usunieciu.... turbo z zewnatrz wyglada ok, to wkoncu mam wyczyscic turbo czy ten sterownik wymienic ?
Opublikowano
wiec koledzy macie jakies pomysly ? od czego zaczac ? wymienic odrazu ten sterownik ?? czy przeczyscic pierw lopatki?? zaznaczam ze na komputerze wyskakuej blad tego sterownika do turbo.... i moze on juz nie wyrabia , albo ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najpierw wyczysc sobie caly dolot ,egr,ic,sprawdz turbine jesli sie znasz na niej ja rowniez mozesz wyczyscic,jezli komp pokazuje ze blad tego sterownika to go wymien,a pod jakim programem sprawdzales auto ,inpa?
Opublikowano
ok w sobote wyczyszcze egr, ale ic ?? niewiem jak sie czysci, turbine wiem jest na youtube pokazane, a jakim programem mi sprawdzali to niewiem, podpieli mi pod kompa ekran jakis z bosha i wszystko wyskoczylo i wyskoczyl wlasnie tylko ten blad sterownika od turbiny... w sobote wyczyszcze i sprawdze jesli nadal tak bedzie to dam do wymiany sterownik i bedzie po klopocie... mam nadzieje !
Opublikowano
Intercooler to jest to tak ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=11_3542&hg=11&fg=40 ?? ok tylko ze ja mam z filtrem czastek stalych... a ssacy to co ? uklad ssacy tak ? te rurki czy co ? czy tą jakby malą chlodnice ?? o to : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG31&mospid=48923&btnr=11_3658&hg=11&fg=40 te rurki czy te rurki z ta jakby chlodnica ?
Opublikowano
a klapki to o co chodzi ? kurna jest tyle rzeczy ze idzie sie pogubic...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hehe wszytsko pokreciles kolektor ssacy w nim znajduja sie klapki zawirowan powietrza

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&start=0 przeczytaj chociaz polowe nie zasniesz :norty:

intercooler to ta niby mala chlodniczka hehe tam powinnes miec sladowe ilosci oleju :cool2:

ja zaczelem czyscic od kolektora ssacego (na szczescie nie mialem klapek)pozniej egr ,pozniej caly dolot czyli te rurki co masz na rysunku oraz ic ta chlodnice mala znajdujaca sie nisko w aucie :norty:

jak masz wycieki poci Ci sie na tych rurkach zamow sobnie nowe uszczelki !!

ja jeszcze czyscielm chlodniczke spalin ale to przy okazji jak wymuienialem termostaty :cool2:

na wiosne bede czyscil wszytsko jeszcze raz

 

a dpf masz w ukladzioe wydechowym bodajze za katlizatorem

Opublikowano

ok czyli tak klapek niema napewno!

do wyczyszczenia jest : intercooler, kolektor ssacy, egr , te 2 rurki jak beda sie pocic ktore wychodza z intercoolera to mam wymienic rozumiem w nich uszczelki tak ? jesli tak to wszytko zrozumialem, ok zrobie to w sobote ! jesli to nie pomoze to auto do mechaniora na wymiane tego sterownika i to wszystko! ale przy okazji bedzie czysty caly uklad dolotowy i intercooler .... czyli czyszczenie tego wszystkiego nie zaszkodzi a auto bedzie lapiej "oddychało" ! teraz mi powiedzcie czy dobrze zrozumialem ? :) sorki za pytania ale to moj pierwszy diesel, dlatego jeszcze nie lapie tego wszystkiego, ale powoli...

Opublikowano

Jeśli klapki zawirowań powietrza nie maja luzów i są w dobrym stanie, nie polecam ich wymontowywania. Jeśli są i maja pełnić jakaś tam swoja funkcje to niech zostaną.

 

Po 2gie. czyszczenie kolektora ssącego intercoolera, agr/egr. nic nie pomogą w tym przypadku. To raczej zabiegi profilaktyczne.

 

Jeśli kolego gubisz się pojęciach intercooler ssacy klapki zawirowań powietrza sterowniki sprezarki. To nie zabieraj się za rozbieranie turbosprężarki. To nie jest trudna sprawa ale lepiej tego nie rób :P Daj to komuś to bardziej sie orientuje w temacie.

 

3cia kwestia. Problemu. Jeśli błąd wyskakuje, jest znow po kasowaniu, bez zapalenia silnika. Znaczy ze na procent 90. jest uszkodzony sterownik - ten z błędu. Jeśli po jeździe to można już rozważać ewentualność turbosprężarki.

 

Jak sprawdzić czy to turbosprężarka ? po prostu zobaczyc czy działa ręką cięgno od zmiany położenia wewnętrznych łopatek turbosprężarki. Jeśli ono chodzi ciężko może wynikać ze sterownik próbuje nimi obrócić ale nie udaje się z powodu zbyt wielkiego oporu.

 

intercooler nie bedzie miał nagaru, czyli możesz go umyć zwykłym tanim preparatem do mycia silników "ARWA" :D i karcher.

 

ssący to juz bardziej polecam Brake cleaner WURTH'a , benzyna , egr cleaner.

 

EGR/AGR możesz myć róznież benzyna, czy tez wurth'em. mała szczotka druciana, śrubokręt.

Opublikowano

ok dzieki kolego ! mam takie sprzety do czyszczenia w pracy, bremsen reiniger wurth i duzo duzo innych zeczy z tej firmy...

jesli chodzi o sterownik pojade w sobote do mechaniora i sie spytam, chyba ze wystarczy wyszyscic turbo tak jak mowisz moze poprostu ma za duzy opor i sterownik nie obraca nimi tak jak powinien i to moze byc przyczyna, to wtedy trubo wyczyszczą, a jak trubo ok, tzn. ze sterownik... juz troche czaje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bl120d nie zgodze sie na temat klapek z Toba ,przeczytales temat co Roder-Nysa napisal?to jest wszysko przez ekologie emisjie spalin
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bl120d nie zgodze sie na temat klapek z Toba ,przeczytales temat co Roder-Nysa napisal?to jest wszysko przez ekologie emisjie spalin

 

Przepraszam, ale tego kolegę znam jeszcze z innego forum... nie jest dla mnie... wyznacznikiem.

Szanuję też zdanie sceptycznie podchodzących do tego tematu.

Mam najechane dopiero 85tys. km więc tylko przy jakiejś tam okazji sprawdzę te klapki.

O ile się nie mylę, to klapkom nic się nie dzieje, tylko nitom. Być może wymienię je na nowe. Pełne stalowe. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.