Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ostatnio auto zgasło 50 kilometrów przed końcem rezerwy. Dzisiaj po jeździe nie chciało odpalić wcale. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompki pod tylnym siedzeniem.

Sprawdziłem bezpieczniki pod maską i w schowku i podmieniłem przekaźnik z klaksonem - pompka nie zaskoczyła, więc jestem na 99 procent pewien, że padła.

Zanim zacznę zamawiać części mam 2 pytania:

- przyda się jeszcze sprawdzić czy na 100% prąd dochodzi do pompki - jak to zrobić? Wystarczy taki próbnik napięcia żarówkowy (taki w formie długopisu?)?

- jak już będę zamawiał pompkę to lepiej ori, używkę czy jakiś zamiennik?

 

Dzięki, pozdrawiam.

Opublikowano

Ja miałem podobnie parę dni temu, ponieś kanapę, potem wygłuszenie, następnie po stronie kierowcy znajdziesz taką okrągłą zaślepkę na 4 śruby m10 - odkręc je.

Pod nią znajdziesz wtyczkę. Odepnij ją. Napiecie sprawdzasz na pinie 1 i 2, możesz uzyć woltomierza lub żaróweczki 12v z dwoma przewodami. Niech ktoś załczy stacyjkę na zapłon a ty patrzysz czy na tych pinach pojawia się napięcie przez kila sekund po przełaczeniu stacyjki na zapłon. Możesz też to wymusić interfejsem jak posiadasz. U mnie napiecie było więc postanowiłem wymienić pompke (wkład). Kupiłem z Pierburga, chyba najlepsza opcja. Dałem po zniżkach 365 zł. Sama wymiana w miarę prosta. Wyciągasz cały kosz z pompką i pływakiem, nastepnie podmieniasz pompkę i wszystko zaczyna ładnie pracować :)

Jak co to służe pomoca.

Opublikowano

Witam,

dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze głupie pytanie. Pod kanapą są 2 otwory. Rozumiem, że ten za fotelem kierowcy to pompa paliwa? A ten drugi?

Na YT jest taki filmik pokazujący wymianę pompy:

 

tu gość wymienia element za fotelem pasażera.

W stanach mają odwrotnie, czy ja coś źle zrozumiałem?

 

Dzięki.

Opublikowano

Przepraszam, oczywiście że nie po stronie kierowcy tylko pasażera :oops:

 

Po stronie kierowcy jest pompa przelewowa, która bilansuje poziom paliwa pomiędzy dwiema komorami baku.

Opublikowano

Dzięki za sprostowanie :D

Dzisiaj sprawdzę napięcie na pinach i jak wszystko z instalacją będzie ok, zamawiam pompkę.

Na alle znalazłem coś takiego: http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-kompletna-bmw-3-e46-compact-coupe-i2047310716.html za 180 zł kompletna z koszem. Ty pisałeś, że wymieniłeś jedynie wkład. Są też używki teoretycznie na 100% sprawne, ale z tym jest zawsze ryzyko, no i oryginał VDO za 509 zł :cry2: Zastanawiam się w co zainwestować? Czeka mnie długa trasa w góry za tydzień i nie chciałbym stanąć gdzieś po drodze.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Używki raczej nie kupuj, nasze samochody mają już kila lat więc takie elementy zazwyczaj już są "lekko zużyte" więc nigdy nie wiadomo kiedy ta "nowa" padnie.

Co do Chińszczyzny to już dawno powiedziałem sobie NIE, może gdybym używał samochodu w krótkich trasach to bym się zastanawiał, ale ja chce zrobić i zapomnieć więc kieruje się raczej w producentów OEM.

No i szukaj samego wkładu, kosz zostaw bo podmiana pompki jest dziecinnie prosta, odponasz dwie złączki zasilające, odginasz opaskę zaciskową na przewodzie paliwowym i wypinasz trzy gumki amortyzujące na których trzyma się pompka. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Ja w komplecie z pompką miałęm nową opaskę zaciskową, jeżeli ty nie będziesz miał to musisz się postarać o taką nową bo tamta jest jednorazowego użytku. Podejrzewam że tan kosz + pompka za 180 zł daleko odbiega od oryginały skoro sam wkład to koszt jak pisałem 365 zł ;)

Opublikowano
Nie orientujecie się przypadkiem jak sprawdzić ciśnienie na tej listwie wtryskowej? Czy jeśli będzie nie takie jak powinno to też może być objaw padającej pompy paliwa? A może czegoś jeszcze? Pali mi raz bez problemu ale często (coraz częściej) zachowuje się jak by nie dostawała paliwa( dławi się , dusi, falują obroty) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przechodzi, albo trzeba znowu gasić i zapalać. Czasem jest tak, że w ogóle nie reaguje na pedał gazu a ekonomizer idzie na max. Sprawdziłam już dolot, przepustnicę, silniczek krokowy, przepływomierz niby wszystko gra a jednak, problem jest. Co prawda jeszcze świec nie ruszałam. Tak się dzieje najczęściej na zimnym silniku - faluje- czasem jak mocniej przygazuje - pulsacyjnie to przechodzi- ale najczęściej powtarza się ten objaw że nie reaguje na pedał gazu a ekonomizer pokazuje 20l. Proszę o podpowiedz.
Opublikowano

Możesz sprawdzić ciśnienie manometrem, nawet kiedyś sobie taki skonstruowałem no i zrobić test przelewowy na wydajnośc pompy.

Jednak większość uszkodzeń pompy polega na tym iż po prostu przestaje działać.

Opublikowano

Dokładnie. U mnie jedynym objawem padającej pompy było to, że po prostu przestała działać pewnego dnia. Na 50 kilometrów przed końcem rezerwy samochód zgasł. Myślałem, że komputer zaczął oszukiwać i dolałem 5 litrów benzyny i odjechałem dalej - ale jak się okazuje to czysty przypadek. Dwa dni później ucichła bezpowrotnie. Z tego co się dowiedziałem tu na forum i na zagranicznych serwisach padającą pompę da się czasem "reanimować" zmieniając poziom paliwa w zbiorniku, albo terapią szokową - uderzając w nią kilka razy mocno z góry. Czasem zaskoczy i pozwoli dojechać do najbliższego warsztatu, czasem po prostu zakończy żywot.

Falujących obrotów i braków mocy nie doświadczyłem. Falowanie w fazie nagrzewania się silnika i brak mocy do 3500 obrotów to może być padający Vanos. W Twoim przypadku sprawdziłbym też czy silnik nie łapie lewego powietrza.

Opublikowano
Lewe powietrze odpada sprawdzona szczelność dolotu, ale podejrzewam pompę ponieważ dobry rok temu też zrobiła mi psikusa zamierając na amen w połowie drogi- co prawda staneła jak zaświeciła się rezerwa. Mechanik męczył się parę dni i nic nie znalazł, ktoś z forum mi podpowiedział żeby zalać pełny bak i dziwne ale zadziałało, takie czary mary, nigdy problem nie powrócił, chociaż profilaktycznie woziłam 5l w bagażniku. Teraz nie wiem już o co chodzi. Co to za test przelewowy?
Opublikowano

No i po sprawie. Nowa pompa siedzi w baku, auto śmiga, właściciel zadowolony pije browara po dobrze wykonanej robocie :)

Sama wymiana zajęła 20 minut. Jedyny problem, jaki napotkałem to powtórne wmontowanie pompy w bak. Najlepszy sposób opracowany metodą prób i błędów: najpierw założyć gumową uszczelkę na otwór w baku i wciskać pompę w uszczelkę.

 

Palermos, dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Najlepszy sposób opracowany metodą prób i błędów: najpierw założyć gumową uszczelkę na otwór w baku i wciskać pompę w uszczelkę.

.

 

Dokładnie, zapomniałem o tym wspomnieć że też musiałem taki patent zastosować.

 

Ciesze się że bunia wróciła do zdrowia :) Pozdo!

 

A co do testów to pompa musi wytworzyć ciśnienie 3,5 Bara to zmierzysz manometrem, natomiast wydajność ma ok 130 l/h więc wychodzi że w minute powinna przepompować minimum 2 litry. Więc odpinasz wąż doprowadzający paliwo do listwy wkładasz do butelki minimum 2 litry i zwierasz pompke na krótko (podajesz na nią napięcie) i ni patrzysz ile w minute lub wielokrotnośc minuty napompuje :)

Opublikowano

Pompę się żużywa stopniowo, malej jej wydajność. Czasem coś walnie od razu. Ale jak słabnie jej wydajność to na powrocie panuje mniejsze ciśnienie które po pewnym czasie zmalej tak bardzo że podciśnienie nie przelewa z lewej komory do prawej. I w tym konkretnym przypadku jest to ten etap. Może jeszcze auto szarpać, bo czasem brakuje mu paliwa.

 

P.S. W lewej komorze nie ma pompki tylko podciśnienie na powrocie zasysa paliwo.

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Odkopię troszkę temat.

Jak mam troszkę inny problem ale odpiszę od początku.

Padła mi pompa paliwa w e90 325xi 2007r, zakupiłem nową i wymieniłem.

Wszystko ok tylko ze po 2 dniach pojawił sie problem za zabrakło paliwa w komorze gdzie jest pompa.

W drugiej komorze 20l paliwa. posprawdzałem wszystkie podłączenie do pompy i było wszystko ok.

Dolałem paliwa na full i obserwowałem poziom paliwa w obydwu komorach. I było juz wszystko ok.

Nie mam pojecie dlaczego wypompowało paliwo tylko z jednej komory???

 

Ale auto dłużej kręcić przed odpaleniem wiec sprawdziłem ciśnienie na listwie.

Wyszło 5 bar ale po wyłączeniu zapłonu spada do zera!!!

Czy tak powinno być ??

Może zawór regulujący ciśnienie padł ????

 

Może ktoś miał takie problemy.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj przyczyny w pompie, która przelewa paliwo z lewej do prawej komory.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.