Skocz do zawartości

SWAP 2.0---->2.5/2.8- problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam takie pytanko, kolegi auto wlasnie doznalo awarii, podobno na tyle powaznej ze silnik do wymiany(co sie stalo nie wnikalem), auto ma 2.0 motor, ale radosci zbyt wiele nie dawalo, zastanawiam się a żeby wrzucić mu motor np. 2.8? Czy skrzynia biegów jest taka sama do wiekszego motoru?

Jesli tak to silnik z osprzetem i sterownikiem powinno wystarczyc zeby to dzialalo. (?) czy porywa mnie za mocno fantazja :P ?

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
Sprzęgło inne, skrzynia inna, dyfer też.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prościej wstawić 2,5

2,8 to już sporo róznic.

2,5 to zmieniasz motor i sterownik < no i przepływomierz> i tyle

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam, mam takie pytanko, kolegi auto wlasnie doznalo awarii, podobno na tyle powaznej ze silnik do wymiany(co sie stalo nie wnikalem), auto ma 2.0 motor, ale radosci zbyt wiele nie dawalo, zastanawiam się a żeby wrzucić mu motor np. 2.8? Czy skrzynia biegów jest taka sama do wiekszego motoru?

Jesli tak to silnik z osprzetem i sterownikiem powinno wystarczyc zeby to dzialalo. (?) czy porywa mnie za mocno fantazja :P ?

Żaden problem.

 

Dokonałem takiego swapa na swoim aucie i wsio działa bez zarzutu. Do tego stopnia, że koło zamachowe, sprzęgło, skrzynia, most, dyfer, wszystko zostało z 2.0 i tak jeździłem rok.

Następnie zmieniłem dyfer na 2,97 bo most z 2.0 manuala kombi czyli 3,56 to i owszem petarda na każdym biegu, jednak przy 170 masz ponad 5000 rpm więc w szerszej skali użytkowania połączenie dobre tylko do upalania.

Swapować śmiało, szczególnie jeśli obok stoi dawca, to już zupełna rozkosz.

Wszytko pasuje naprzemiennie, nie ma żadnych wydumanych problemów, oczywiście jak się chce wszystko można spiętrzać, aczkolwiek wystarczy zabrać się do pracy i nie taki diabeł straszny.

Motor z osprzętem, ews, komp, najlepiej kolektory wydechowe razem z katami i reszta już się połączy, tutaj wedle uznania.

U mnie zmęczone sprzęgło z ledwo żywym dwumase, skrzynia z wyrobionym synchro 2biegu śmiga już 60tyś, i dopiero na spokojnie przymierzam się do wymiany na zestaw Valeo 4p.

Owszem 2.8 w stosunku do 2.0 posiada odczuwalną różnicę mocy i momentu, wobec czego słabości w/w elementów będą odczuwalne szybciej, jednak nie jest to z gruntu skreślenie bezawaryjnej przyszłości po swapie.

A czy lepiej 2.5 czy 2.8 to już niech sobie każdy dam odpowie, w obrębie układu z pojedynczym Vanosem pracy i tak jest tyle samo, więc.....

 

Powodzenia :cool2:

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.