Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Co sądzicie o tej ofercie ??

 

http://allegro.pl/bmw-318-tds-e36-klima-alu-i2082871156.html

 

Oglądałem już to autko i co mnie zaniepokoiło to plama ropy na bloku silnika, za bardzo nie wiem czym to może być spowodowane, kolejna rzecz która zwróciła moją uwagę jest zaślepiony jeden przewód gumowy który wychodzi z kolektora ssącego. Kolejną rzeczą która mnie zastanawia jest centralny zamek od strony kierowcy drzwi mogę zamknąć natomiast aby otworzyć auto muszę to zrobić przez bagażnik lub od strony pasażera.

 

Czy warto kupić to autko ??

Wizualnie wygląda na zadbane dobrze się prowadzi nic nie stuka. Odnośnie przyśpieszenia ciężko mi coś powiedzieć nie jechałem innym BMW z tym silnikiem. Turbina tak jak by się załączała powyżej około 2,5 tyś obrotów i wtedy czuć mocny przyrost mocy

Proszę o opinie czy auto jest warte tej ceny oraz czy rzeczy które wypisałem są drogie w naprawie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zrobisz jak chcesz, ale ja bym unikał prehistorycznego diesla, który wcale taki oszczędny nie jest.

Szukaj benzynowca z gazem. Wyjdziesz na tym dwa razy lepiej.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jaki mały TDS-ik :P :-*

Nigdy nie podobały mi się Compact-y.

Zrób jak uważasz.Kolega z pracy ma E36 w sedanie z 1,8 M41 (a tak w zasadzie to jest 1,7) i sobie chwali.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A co odnośnie opisanych usterek czy to może oznaczać duże wydatki ?? Bo z tego co czytałem cieknąca ropa może być spowodowana nieszczelnością pompy tylko nie wiem ile taka przyjemność może kosztować.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Uszczelnienie pompy z wyjęciem i sprawdzeniem to koszt 500zł,jeżeli tylko leci z pod nastawnika(taka puszka na pompie) to nic się nie demontuje i w 100 się zmieścisz.Piszę na przykładzie swojej bo to to samo tylko o 2 gary więcej.

Przewód na kolektorze nie wiem który jak taki cienki jak przelewowy od wtrysków to kolega też ma zaślepiony,bo z tego co wiem były dwa rodzaje zaworów EGR.I to nie jest powód do zmartwień.

Co do zamka to nie wiem jak jest rozwiązane w E36.Byc może trzeba wymienic zamek lub gdzieś przewód jest przerwany.To już sprawa dla mechanika lub elektryka,ale nie sądzę aby był to jakiś wielki koszt.

Co do tego silnika to nie są jakoś tam wybitnie bezawaryjne,ale tak źle też nie jest.Na plus jest to, że ten silnik jest w budzie Compact,bo wiadomo że nie robiło jako wół,tylko auto miejskie i przebieg będzie dużo mniejszy niż w budzie Touring.

Z drugiej strony na dieslu teraz jest żadna oszczędność.

A i jeszcze jedno-TE SILNIKI NIE LUBIĄ KATOWANIA.Jak chcesz silnik którym można poszaleć to odpuść sobie zarówno M41 jak i M 51.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ok autko właśnie kupione. I od razu postawione do ASO celem przeglądu i zrobienie porządku z tym wyciekiem mechanik zwrócił uwagę od razu na dziwnie zachowujący się pedał hamulca ( ucieka ) ponoć tylko zapowietrzony ale to się okaże , ciekawe czy jeszcze coś znajdzie :)
Opublikowano
Ok autko właśnie kupione. I od razu postawione do ASO celem przeglądu i zrobienie porządku z tym wyciekiem mechanik zwrócił uwagę od razu na dziwnie zachowujący się pedał hamulca ( ucieka ) ponoć tylko zapowietrzony ale to się okaże , ciekawe czy jeszcze coś znajdzie :)

 

 

w ASO naprawiasz ?? żeby koszt naprawy nie wyszedł większy niż wartość auta :)

Kamil
  • Moderatorzy
Opublikowano

No to bezawaryjnej :cool2: .

600 za naprawę wszystkiego?

Za $ wszystko obsłużą,tylko żony nie zostaw (żart) :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ok autko właśnie kupione. I od razu postawione do ASO celem przeglądu i zrobienie porządku z tym wyciekiem mechanik zwrócił uwagę od razu na dziwnie zachowujący się pedał hamulca ( ucieka ) ponoć tylko zapowietrzony ale to się okaże , ciekawe czy jeszcze coś znajdzie :)

Wydaje mi się, że powinieneś taki przegląd zrobić przed kupnem. Daj znać czy coś nie wyszło po przeglądzie.

Opublikowano
napisz co będą za te 600 zł wymieniać ... ja jak miałem wyciek ropy z okolic pompy wtryskowej to za naprawę zapłaciłem 20 pln + swój czas (3h)...
Kamil
Opublikowano
Z tego co mi powiedzieli cała pompa będzie wyciągnięta z auta i na nowo uszczelniona to ma kosztować 350 zł i 250 cała robocizna z uszczelkami itp , niestety nie znam się na tym (zawsze jeździłem benzyniakiem to będzie mój pierwszy diesel ) a widziałem ceny nowych czy też używanych pomp więc wole tam paluszków nie wsadzać :)
Opublikowano
Holender, żebyś potem nie żałował zakupu bo okaże się że połowę silnika do wymiany. Diesel w tym wieku, to tykająca mina, która niebawem wybuchnie. Zastanów się dobrze, czy nie lepiej poszukać benzyniaka, przynajmniej mniej zmartwień w razie jakiś problemów z silnikiem.
Opublikowano
Za późno umowa już spisana zapłacone i autko oddane do naprawy mam nadzieję że nie będzie tak źle jak piszesz chociaż już wiem że przepłaciłem
Opublikowano
Nie zrozum mnie zle, ale kto szybko daje, ten dwa razy daje. Dlaczego nie sprawdziłeś go wczesniej, a tak teraz to albo się uda albo nie. Ale powodzenia :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak czy inaczej sprzedawcy to oszuści są.Pisze że pompa po regeneracji-a leci z niej ropa :mad2: .

Nieważne początki są zawsze trudne.Jak będzie to nie dobite to przeleci jeszcze ze 3X tyle co na blacie.

A to że przepłacone (chociaż uważam że jeżeli to niedużo) to może świadczyć o tym że jest w lepszym stanie niż większość zadbanych igieł na allegro z przebiegiem 180tk.

PS.Zastanów się nad remontami w serwisie,to nie F01 tylko stary samochód.A jak podsumują to będzie :cry2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Do rzeczy na których się nie znam sam się nie zabieram , mogę zrobić zawieszenie blacharkę ale jak chodzi o mechanikę w dieslu nie mam o tym zielonego pojęcia a nie stać mnie na naukę na żywym organizmie :)
Opublikowano
Do rzeczy na których się nie znam sam się nie zabieram , mogę zrobić zawieszenie blacharkę ale jak chodzi o mechanikę w dieslu nie mam o tym zielonego pojęcia a nie stać mnie na naukę na żywym organizmie :)

 

to nigdy się nie nauczysz ;)

Kamil
Opublikowano
Mam e36 z takim silnikiem, tylko w sedanie. W miescie i na małych trasach swietnie sie sprawdza. O silnik trzeba dbać, bo potrafi byc kaprysny. Wymiany filtrow i oleju najlepiej co 10 tys. U mnie tez czuc turbo dopiero od 2300-2500 obrotów - norma. Jak na pojemnosc niecale 1700 cm3 90 KM to nie mało. Podobno mozna programem podniesc moc o 15-20 KM. Koniecznie po zakupie zdemontuj kolektor, cały dolot i egr - napewno bedzie wszystko zawalone nagarem, po wyczyszczeniu zaślep egr od strony spalin 2 złotówką (dzieki temu spaliny nie beda się wracac do kolektora. Warto sprawdzic stan wszystkich wezyków z podcisnenia (ja miałem 1 pękniety i strasznie spadła moc..) Spalanie w granicach 7-8 l. W mrozy jak teraz 10 l lekko. Ja w moim wymienialem pasek wraz z napinaczem, profilaktycznie pompe wody, warto wymienić świece. Czesta przypadloscia sa zuzyte poduszki silnika + do tego tłumik drgan na pasku (czesc napinacza) = mocne szarpanie i wibracje silnika. Jezeli to nie pomoze to koło pasowe na wale. Sprzedawca pisał ze regenerował pompe wtryskawa i turbo - watpie bo kompletna regeneracja takiej pompy to 2500 zł a turbo 1200 zł. Pytanie czy oplacalo by sie mu wtedy sprzedawac za troche ponad 6 tys ? Duzo osprzetu jest takie samo jak w jednostkach 2,5 td, tds, i wydaje mi się że w mniejszym 1,7 ten osprzęt jest mniej wysilony: dlatego cieszą sie one dosc dobra opinia. Te diesle to tez kawalek histori bmw, na poczatku lat 90 silniki 2,5 tds nie miały równych pod względem osiagów.

m5%2520edytowane.PNG

Kiedyś będzie :cool:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Koniecznie po zakupie zdemontuj kolektor, cały dolot i egr - na pewno będzie wszystko zawalone nagarem, po wyczyszczeniu zaślep egr od strony spalin 2 złotówką (dzięki temu spaliny nie będą się wracać do kolektora.

Tak się robi w padniętych redłach.

Kolektor nawet po wyczyszczeniu po miesiącu i tak będzie w środku troszkę oleju.To jest normalne.

Jeżeli ma sprawny zawór EGR to po co ma to zaślepić(nie do końca jest to takie dobre)?Szkoda tylko te 2 złote.

Jeżeli coś jest sprawne to po co cokolwiek wymieniać ?Z reguły jest tak że to co starsze to lepsze jak nowe.Siłownik napinacza jak nie trzyma to pasek skacze i wyraźnie widać.A ramię napinacza jak będzie miało dosyć to samo odleci,tego nie przewidzi się i jest to typowe dla TDS-ów.A po co wymieniać w ciemno ramię+tuleja z nakrętką+siłownik+rolki+pasek=500/600 zł.

Proponuję naprawić ten wyciek i hamulce jak reszta ok. to jeszcze oleje i płyny.

Latać i nie wczuwać się za bardzo.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Oczywiście, że będzie troche oleju, ale nie będzie tam wpadała taka ilość nagaru ze spalin jezeli egr bedzie zatkany. Bylo duzo dyskusji czy zaslepiać egr, ja jestem za i u mnie zdaje to egzamin. Zostało to stworzone pod ekologie, normy spalin itp.. EGR u mnie tez jest sprawny, lecz przy otwartym zaworze wpada moze 10 % spalin co poprzednio do kolektora. Co do rolki napinacza z tłumikiem to ciezko ocenić czy działa prawodłowo. W rolce jest chyba łozysko, więc wieczne nie jest, a sama rolka jest tania i przy wymianie tłumika drgan sensowne jest oszczedzac na niej ? Tłumik drgan wygladal u mnie calkiem zdrowo, a okazał się totalnie padnięty (przebieg 190 tys.) Napewno by sie dalo na nim jezdzić, ale jego praca przekłada się znowu na zywotnosc paska. Cos co jest stare napewno jest dobre jak kupujesz po bandzie najtansze zamienniki. Oprócz rolki napinacza nie wymieniałem kół pasowych. Latać i nie wczuwać się zabardzo ..ok, ale powiem jedno: JAK DBASZ TAK MASZ, potem sie słyszy slogany: Będziesz Miał Wydatki

m5%2520edytowane.PNG

Kiedyś będzie :cool:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Przecież to widać jak pasek skacze i poza tym jak naciśnie się ręką pasek to czuc jego napięcie.A co do nowych części to nawet te z wiadomym znaczkiem są buble-nie będę pisał bo to opowiadanie na pół strony.Wiem co mówię mam to auto ponad 4 lata,a osobiście znam od ponad 7.

U mnie nic nie zaślepiane,przerabiane, kombinowane-przebieg 3 z przodu i zasuwa jak szalona.Lubię to auto.

JAK DBASZ TAK MASZ

:cool2:

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Autko nareszcie w domu całość kosztowała mnie 300 zł :) dostałem 50 % rabat za bardzo długi czas oczekiwania. Auto miałem odebrać już w 2 tygodnie temu ale jak się okazało podczas uszczelniania pompy uszkodzili ją i mam inną niż miałem ponoć lepszą i po regeneracji nie tylko po uszczelnieniu. Ale co mnie śmieszy dzisiaj rano chciałem odpalić i zapomnij niby silnik kręci ale nie odpala postanowiłem sprawdzić świece 1 mi tylko grzała :) teraz zostały mi tylko hamulce:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.