Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Mam taki problem z silnikiem zapala mi sie kontrolka zolta oleju po uruchumieniu. Z tego co wiem wskazuje minimalny stan oleju. Ale na miarce jest polowe stanu oleju. A po jakis 30 sekundach gasnie i po 10 sekundach zapala sie czerwona. Zaczelo to sie wszystko dziac od momentu jak zdemontowalem pokrywe zaworow i wyczyscilem nagar ktorego bylo tam dosyc duzo. Oczywiscie nowa uszczelka zostala zamontowana. Wszystkiego nie wyczyscilem bo nie dalo rady. Nastepna rzecz olej jest do wymiany bo to juz nie olejtylko syf bez zadnych wlasciwosci. Dodalem tez srodek do czyszczenia skrzyni korbowej. Ale juz nie zdozylem przeplukac silnika bo zaczela sie zapalac kontrolka czerwona. I co lepsze zaczelo po rozgrzaniu cykac tak jak by zawor i na zimny zawor nie cyka a kontrolka cisnienia oleju sie nie pali. Na poczatku tej usterki przycich zawor na minute ale powrucil do tego samego dzwieku.Predzej przed zdjeciem pokrywy zaworow i przed czyszczeniem jak uruchamialem to tylko pojawila sie kontrolka zolta. Ale zgasla po chwili i bylo ok. Dowiedzialem sie od jednego mechanika ze moze to byc wina oleju. Moze czujnik. Chcial bym zeby silnik popracowal z pol godziny na starym oleju razem z srodkiem czyszczocym i sie przeczyscil ale boje sie ze sie zatrze i po zawodach. Jeszcze mysle o najgorszym ze to zurzycie panewek i nie trzymaja juz cisnienia. Auto ma przebieg 247 tys. km. Ale dlaczego przed demontazem bylo dobrze a teraz sie porobilo tak. Moze ten caly syf zablokowal gdzies jakis kanal. Co myslicie bo jest u mnie za duzo ale. Edytowane przez Danielr6
Opublikowano
Njaprawdopodobniej jakiś syf przytkał ci kanał olejowy i stąd błąd ciśnienia oleju. Jak przytrzymasz silnik na wyższych obrotach czerwona kontrolka oleju gaśnie czy cały czas się pali?
Opublikowano
Na zimnym silniku kontrolka sie nie pali. Ale jak lapie temperature sie zapali i zaczyna zawor cyka. Albo zulta sie zapali zgasnie i zapali sie czerwona lub zgasnie. Mysle ze to wina oleju albo czujnika.
Opublikowano
nie wydaje mi sie zeby to byly panewki czy cos,ja mam tez juz prawie 240 tys i czasami tez lubie sie pobawic na sniegu czy na mokrym asfalcie,mysle ze spartoliles sprawe z tym czyszczeniem ,jezeli przedtem swiecila ci sie zolta kontrolka choc bylo wystarczajaco duzo oleju to napewno czujnik oleju bo mialem tak samo,lubia sobie zdechnac,mozliwe jest ze syf z czyszczenia zapchal czujnik i dlatego wyskakuje czerwona,ja na twoim miejscu niestety zdjol bym miske ,bo napewno tam syf teraz siedzi jezeli uruchamiales go po czyszczeniu,sprawdz moze filtr oleju moze on ci cos podpowie.powodzenia
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
może się filtr oleju zatkał. zaglądałeś do niego?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
olej zmieniony filtr zmieniony. A kontrolka cisnien oleju jak sie palila tak sie pali i do tego klekocze zawor. Silnik pracuje i nie widac zeby mial zamiar sie zatrzec. Mysle ze to czujnik. Ale dlaczego wraz z klekotaniem zaworu zaczely sie problemy z kontrolka oleju. Juz mam ochote moja bunie na zyletki przerobic.
Opublikowano

To pewnie czujnik -wymień i bedzie wiadomo, to ze był syf a nie olej tylko potwierdza jak "często" włosi zmieniają olej w samochodach :mad2: .

No kolego, naprawiaj a nie tnij buni na żyletki bo ładna jest, ale jak Ci kiedyś pisałem słynne "B-M-Wydatki" w twoim przypadku moze sie niestety sprawdzić.

Moja ma ponad 270KKM i nic nie stuka/cyka oby jak najdłuzej :)

Opublikowano
tak to prawda ze trzeba sprawdzic pierwsze cisnienie oleju. Juz na ten temat rozmawialem z kumplem. Ale jakie jest cisnienie przewidziane ile bar. Tylko jedno jest dla mnie podejrzane ze kontrolka zapala sie jak silnik jest rozgrzany. I tez sobie zaczyna migac. Ja to mysle ze mam silnik do wymiany i tyle.
Opublikowano
to ze sie zapala czerwona kontrolka i zaczyna cykac to jest objaw tego ze nie masz cisnienia smarowania oleju a cykaja byc moze hydrauliczne regulatory luzu zaworowego (moze sie myle gdyz nie wiem czy w twoim aucie sa tokowe). najprawdopodobniej cos gdzies wpadlo-na zimnym silniku olej jest gestszy i "trzyma" cisnienie natomiast wraz ze wzrostem temperatury olej sie rozrzedza i cisnienie spada. pistolet na cisnienie odkrec filtr oleju i przedmuchaj kanaly ktore tam sa-jest szansa ze sie odetka
Opublikowano
najpierw niech powie jaki to zawor niby cyka bo ja k... nic nie kumam z tym zaworem
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
zawory sa hydrauliczne. Ale kanaly mysle ze sie nie zasyfily. Zanim olej wpadnie do kanalu to przechodzi przez pompe. A pompa ma smok z siateczka to predzej smok sie zapchal na wstepie. Musze wstawic samochod do mechanika. Bo teraz kupic manometr specjalnie zeby sprawdzic cisnienie na raz to bez sensu. Gozej jak to panewki. To czeka mnie wymiana silnika. Tylko ze szkoda po ladnie silniczek przepala. W zamknietym garazu nie czuc nawet troche spalin czy przepalonego oleju. Czujnik wymontowalem przeczyscilem i nic to nie dalo. Pierwsze trzeba sprawdzic cisnienie oleju i bedzie wiadomo wszystko.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
czujnik cisnienia oleju zmieniony i jak chujnia byla tak jest. Kontrolka czerwona sie pali. Zostawilem samochud uruchomiony na ponad godzine i nic sie nie stalo. Nie zatarl sie.
Opublikowano
a sprawdzales wkoncu ten filt oleju czy nie jest zasyfialy,i dlaczego sie pukasz w glowe ,przeciez sie nie zatarl :mrgreen:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
a sprawdzales wkoncu ten filt oleju czy nie jest zasyfialy,i dlaczego sie pukasz w glowe ,przeciez sie nie zatarl :mrgreen:

 

filtr sprawdzony i jest wymieniony na nowy tak jak i olej. Troche syfu bylo ale to znikoma ilosc. Jeszcze tak mysle ze moga to byc oringi. Sa tam dwa male oringi na takim sztyfcie w obudowie filtra. Podobno cisnienie tez utrzymuja. Jutro kupie nowe i zmienie i zobaczymy.

Opublikowano
Miałem to samo w mojej e36 m52b20 Jeżeli nie pomoże wymiana uszczelek o których pisałeś to prawdopodobnie do wymiany masz obudowę filtra oleju, w niej znajdują się zaworki i pewnie padły. Ja u siebie wymieniłem pompę oleju panewki i nic nie pomogło.Dopiero wymiana całej obudowy filtra pomogło.Zmierz Ciśnienie oleju powinno być na wolnych obrotach minimum 0.5 bar poniżej świeci już kontrolka czerwona od oleju, jak dasz gazu to to ciśnienie powinno pompować do 5-6 barów i oznacza to że pompa jest sprawna.Jeżeli nie pomoże wymiana obudowy filtra oleju dopiero trzeba sprawdzić zawór przy pompie oleju o którym ktoś wyżej napisał lub panewki.Ja niestety zacząłem od pompy i panewek i naprawa wyniosła 1700pln zamiast 70pln.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam tak po dlugim czasie milczenia. Ale moge napisac ze problem rozwiazany. Przyczyna byl zapchany smok pompy olejowej. Syf sie zebral po czyszczeniu silnika srodkiem specjalnie do tego przeznaczonym. Wszystko sie ustabilizowalo zawory juz nie cykaja. Kontrolka oleju gasnie prawidlowo. Jest :cool2: ok Silnika jestem zadowolony bo naprawde ladnie wgniata w siedzenie. Teraz tylko sie cieszyc i dbac zeby wszystko bylo na czas kontrolowane i wymieniane.
Opublikowano
a sprawdzales wkoncu ten filt oleju czy nie jest zasyfialy,i dlaczego sie pukasz w glowe ,przeciez sie nie zatarl :mrgreen:

zapchany byl smok pomby olejowej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.