Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dnia dzisiejszego w moim samochodzie zaczęły pokazywać się kontrolki tj. w trójkącie wykrzyknij, a dookoła tego strzałka. Sprawdziłem w instrukcji co jest opisane: "Awaria układu regulacji podwozia. Stabilności jazdy przy przyśpieszeniu oraz jeździe na zakrętach jest ograniczona - możliwa dalsza jazda z umiarkowaną prędkością. Należy jak najszybciej zlecić kontrolę pojazdu." Nie mam pojęcia czym może być to spowodowane. Miał już ktoś tak? Widziałem na forum podobny temat jednak nie było zbytnio konkretnych odpowiedzi.

Zaczęło mnie ściągać na prawą stronę oraz przycisk DTC wogóle nie reaguje. Nie wiem co się dzieje.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Mateusz.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, mam w mojej 120i przedliftowej dokładnie to samo. Żadnych wcześniejszych objawów. Po nocy w garażu po prostu przy uruchamianiu silnika wyskoczył ten błąd. Dodam ( po lekturze postów na forum) że nie ma to związku z kierunkowskazami (normalnie odbijają) Podłączam się do postu kolegi z prośbą o pomoc :)

pozdrawiam

maarq

  • 1 rok później...
Opublikowano
Hej, podłączam się do tematu. Dziś podczas jazdy wyskoczyła mi kontrolka wg instrukcji "Awaria układu regulacji podwozia". Jechałem po normalnej równej drodze z prędkością około 90km/h. Co to może być? Pomóżcie bo jakos mało o tym na forum.
Opublikowano

Witam

Nie miałem takiego przypadku ale może jest to związane z geometrią zawieszenia. Jak chciałem podwyższyć zawieszenie to ktoś powiedział mi że w zawieszeniu są jakieś czujniki (coś jak poziomica) dodatkowo wiem że BMW ma problem ze zdzieraniem opon od środka jak geometria się przestawi. Może to wasz przypadek.

Pozdrawiam

Opublikowano

To może ja po 2 latach pomogę...

POMPA ABS DSC - znana dolegliwość, podobno była nawet akcja serwisowa. Na allegro do kupienia, ale trzeba uważać, ja na przykład dopiero drugą pompę trafiłem OK. Mija dwa lata od wymiany i oby tak dalej ...

pozdrawiam

maarq

Opublikowano
Koledzy w innym watku gdzie zadalem to samo pytanie napisali ze to moze byc sprawa czujnika kąta kierownicy czy cos i ze trzeba zrobic kalibracje tego czujnika. Co wy na to?
Opublikowano
Zbieżność robiłem ze 3-4 miechy temu i od tamtej pory żadne błędy i kontrolki się nie zapalały. Czemu dopiero teraz? W żadna dziurę tez się nie władowałem, więc trochę to dziwne. Założę najpierw letnie koła na dniach i dopiero wtedy zajmę się tą sprawą. Ale to raczej na 100% nie żadna pompa ABS jak kolega maarq mi sugeruje, bo raz - ABS działa, a dwa - zapaliła by się raczej kontrolka od ABS.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To może ja po 2 latach pomogę...

POMPA ABS DSC - znana dolegliwość, podobno była nawet akcja serwisowa. Na allegro do kupienia, ale trzeba uważać, ja na przykład dopiero drugą pompę trafiłem OK. Mija dwa lata od wymiany i oby tak dalej ...

pozdrawiam

maarq

Wczoraj byłem u mecha. Komp pokazął błąd świadczący o nieprawidłowym ciśnienu pompy abs dsc. ABS normalnie działa, hamulce normalne. Zaproponowali mi przeprogramowanie tej pompy a jak to nie pomoże (a może nie pomóc) to wymiana na uzywkę bo nowa to umarł w butach (ale to ma pomóc na 100%). Przeprogramowanie będzie kosztować ze 200zł, 100zł zapłaciłem juz za diagnozę. Używka pompa ok. 400zł robocizna plus komp. pewnie kolejne 250-300zł. Myślicie żeby ryzykowac tańszą wersję?

 

maarq - na co mam uważać i dlaczego trafiłeś dobra pompę za 2 razem? Bo 1 była popsuta czy chodzi o kody części?

Opublikowano
Jak pisałem, kiedyś była akcja serwisowa, wymieniano wadliwe pompy (choroba wieku dziecięcego). Ja za pierwszym razem trafiłem właśnie na już uszkodzoną, dowiedziałem się dopiero po założeniu (nie ma innej możliwości). O przeprogramowaniu nie słyszałem. Pompę używkę kupował mi i zakładał człowiek który naprawdę ogarnia temat, jeżeli byłaby możliwość przeprogramowania na pewno by to zrobił.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rzeczywiście, na temat tej usterki cisza w necie. Regeneracja pompy jest dość kosztowna, bo komplet naprawczy jest drogi i osiągalny chyba tylko przez serwis BMW. Niby kilka o - ringów... :mrgreen:

 

Wychodzę z założenia, że jak dla mnie pozostają portale ogłoszeniowe i wyszukanie pompki o odpowiednim numerze w jak najniższej cenie.

 

W sumie najbardziej ciekawi mnie temat, jak zaadoptować pompę ABS z innym numerem do auta.

Z tego co słyszałem, nie zawsze kończy się to powodzeniem.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Naprawa pompy abs dsc (w sposób znany tylko firmie naprawiającej - czyt. tajne!) 1000zł i 5 lat gwarancji.

Po numerze VIN mam do wyboru 4 numery pomp. Jak się okazało w samochodzie mam zamontowaną z innym numerem (raczej fabryczna) :duh: I bądź tu mądry :mad2:. Kupiłem na alledrogo używkę z tym samym nr co mam w aucie w bardzo dobrej cenie i w czwartek jadę na wymianę, zobaczymy. :pray:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niedawno odpisali mi, że przyślą mi pompę, którą potrzebuję i zapłacę 1000zł. (samochód potrzebny mi codziennie).

Odeślę swoją i oddają 200zł.

Dają 3 lata gwarancji. Zadałem następne pytanie, czy pompa, którą przyślą nie będzie potrzebowała jakiś czynności adaptacyjnych. Odpowiedzi się nie doczekałem. Trudno było odpisać, że wystarczą nr. które im podałem wcześniej. :mrgreen:

http://allegro.pl/pompa-abs-ate-z-esp-bmw-1-i-3-e87-e90-e91-i4240953454.html

 

 

Inna firma żądała więcej i krótsza gwarancja. Są niedaleko mnie, ale demontażem i montażem tych pomp się nie zajmują. :(

 

FatJoe, trzymam kciuki! :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
No to ja mówię właśnie o tej firmie z Ozorkowa co na podanej przez Ciebie aukcji. Tam jest nawet napisane że 5 lat gwarancji. Jak do nich dzwoniłem to albo przysłać swoją pompę, naprawia za 800zł i odeślą (tylko nie wiem jak z programowaniem i fura udupiona na ok. tydzień-półtora) albo przyjechać i naprawią tę, która jest zepsuta w samochodzie za 1000zł. Używka nie wiem ile pochodzi, ale mało jeżdżę, więc może wytrzyma z 50tyś, km. U mnie to 4 lata niecałe.
Opublikowano
Pompa wymieniona, zaprogramowana. Zrobiona kalibracja kąta skrętu i inicjalizacja ciśnienia w oponach bo wywaliło błąd. Kontrola trakcji działa, błąd DSC zniknął. Odpukać i tfu tfu po przejechaniu 15km jest ok. Koszt całkowity 505zł (pompa 180zł; diagnoza 50zł; wymiana czyli cała robocizna + komputer+ odpowietrzanie 250zł; płyn hamulcowy 25zł). Teraz :pray: :modlitwa: żeby wytrzymała ze 4 lata.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaraz, zaraz... pompę kupiłeś z odpowiednim numerem i trzeba było programować?

 

Z tymi pompami, to chyba loteria. Przypuszczam, że niektórzy nigdy nie doświadczą tego co my.

Poza tym, jak ktoś wspomniał, była akcja serwisowa. Wychodzi na to, że późniejsze wersje beemek już nie cierpiały na tę "chorobę wieku niemowlęcego".

 

Powodzenia i przyjemności FatJoe!

 

Aha... nie pytałeś, czy każdą pompę można zaprogramować, a właściwie zaadoptować ?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Ale jaja, parę dni temu jak tak ostro lało też mi się na chwilę zapaliła kontrolka z taką strzałką w formie kółeczka. Tylko nie wiem czy był tam wykrzyknik czy nie, wg instrukcji to błąd albo kontroli trakcji albo właśnie awaria układu regulacji podwozia. Błąd wyskoczył mi na chwilkę i od razu zgasł. Od tamtej pory się nie pojawił.

 

Czy jeśli jest problem to błąd powinien się świecić permanentnie? albo chociaż po sprawdzeniu auta w opcji "check" powinien się pojawiać? u mnie czysto i nie wiem czy coś grzebać w temacie czy coś przez np. wilgoć nie stykało coś przez chwilę.

 

Śmieszy mnie to, bo moje E87 jest z 2005 roku, Wioletty też i Fatjoe także... może zaprogramowali auto 9 lat pompa dead.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A np. na Allegro sprawne (jeszcze) pompy sprzedają z 2005r. :?

 

Sweeper, wypada się nie przejmować.

Nie mam regulowanego podwozia, ani sensorów ciśnienia w felgach, a jednak po zmianie kół, zaświeca się kontrolka o przebitej oponie. Czasem wyświetla się na żółto, czasem na czerwono. Daje się skasować manetką i suwakiem.

 

A błędy o pompie jak się pojawiły, to nie zniknęły ani razu. Poluję na "swój" nr. pompy.

Co prawda jest na Allegro, ale tylko nr. sterownika zgadza się z moim. Nr. pompy jest inny. Wiem, że to nie jest wyjątek, ale jednak wolałbym, aby obydwa nr. pokrywały się z moimi. Poza tym, gdyby w/w pompa była troszkę tańsza, to bym ją mimo wszystko kupił. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

O przebitej oponie to dlatego, że zakładasz inny rozmiar kół zapewne i trzeba opcję inicjalizacji zrobić. Auto zlicza obroty kola i wychwytuje roznice predkosci obrotowych miedzy nimi co swiadczy o spadku cisnienia. Do tego sie przyzwyczailem, raz musialem zrobic :)

 

Póki co pompy nie ruszam skoro nic nie świeci w takim razie. Powodzenia Wioletta.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

@Wioletta

Programować, nie przekodować. Zresztą nie wiem dokładnie co robił mechanik, ale cośtam w kompie klikał. Pewnie tak jak po wymianie wielu innych podzespołów trzeba zrobić adaptację czy kalibrację, tak i w tym przypadku.

Jeśli chodzi o numery pomp, to ja miałem w samochodzie nr 6771486 (sterownik jest zawsze o 1 większy, więc 6771487), ale wg VINu ten nr nie pasuje do mojego auta :shock: Pasują za to 4 inne kody.

Co do akcji serwisowej to dzwoniłem do BMW i żadnej akcji na mój samochód nie było (sprawdzili po VINie).

Nie wiem czy każdą, ale na pewno można zaadoptowac (przekodować) jakieś inne kody pomp, tyle że nie ma gwarancji, że się to uda :roll:

Nie musisz polowac na dokładnie ten sam nr, który masz w samochodzie. Mi mechanik sprawdzil na jakiejś specjalistycznej stronce BMW po VINie i podal mi 4 numery pomp (notabene żadnego nie ma na allegro :mad2: ).

Błędu opony nie trzeba kasować tylko zrobic inicjację.

 

@Sweeper

Może po prostu zapaliło Ci się na chwilę bo układ kontroli trakcji korygował akurat na mokrym tor jazdy? Jeśli tak to norma :)

Jeśli jest problem z pompą to zwykle pali się i nie zgasnie, ale czasem potrafi po ponownym odpaleniu auta zniknąć i potem się znowu pojawić.

Ja miałem tak, że sie raz zapaliło i dopiero po wymianie zgasło.

W opcji check pojawi Ci sie tylko wtedy kiedy normalnie pali Ci sie kontrolka. Jeśli zniknie to w checku nic nie będzie. Dopiero po podłączeniu kompa możesz znaleźć, że taki problem chwilowo wystapił.

Jakby tak było jak piszesz w ostatnim zdaniu to by każdy posiadacz BMW z 2005r sie skarżył :)

 

A w ogóle to podobno sterownik w pompie abs dsc jest odpowiedzialny za dużo różnych układów w samochodzie. Nawet nie związanych z abs czy dsc. Podobno np. podswietlenie zegarów i różne tam jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Wioletta

 

Nie wiem czy każdą, ale na pewno można zaadoptowac (przekodować) jakieś inne kody pomp, tyle że nie ma gwarancji, że się to uda :roll:

 

No i to mi spędza sen z powiek. Ale chyba kupię jakąś za parę groszy i będę się bawił w przekodowanie.

 

A co do wielu funkcji pompy nie związanych z trakcją, czy hamulcami, to prawda, bo średnią zużycia paliwa teraz mam z kosmosu (na blacie). :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Nie nie, to nie był układ korygujący trakcję, wtedy zapala się tylko ta mała lampka, a nie duża i był dodatkowo dźwięk ostrzegawczy komputera jak przy wyskoczeniu błędu.

Póki co nie pokazuje się w dalszym ciągu, więc olewam.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.