Skocz do zawartości

Ladowanie aku.


skols003

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w odróżnieniu od Ciebie nie przekonywał uparcie do swojej racji ,nie mając jej .

 

Jeśli się myle to jestem otwarty, proszę o fakty które świadczą o mojej niewiedzy. Nie uważam że to "moje" racje tylko ogólno dostępna wiedza, w każdym z aspektów który poruszam.

Edytowane przez cdxa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie prawa ohma nie ma sensu w przypadku akumulatora, ale jakby ktos bardzo chciał to ogromnym uproszczeniu wyglądało by to tak:

 

Napięcie na ładowanym akumulatorze 15V

prąd na prostowniku 1A

 

Próba obliczenia rezystancji wewnetrznej z zastosowaniem prawa ohma

R=U/I

R=15V/1A

R=15ohm

 

Maksymalny prąd możliwy do uzyskania z takiego akumulatora o rezystancji 15ohm, przy prądzie zwarcia

 

I=U/R

I=15V/15ohm

I=1A

 

 

Nadal uważacie że akumulator zwiększa swoją rezystancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stosowanie prawa ohma nie ma sensu w przypadku akumulatora, ale jakby ktos bardzo chciał to ogromnym uproszczeniu wyglądało by to tak:

 

Napięcie na ładowanym akumulatorze 15V

prąd na prostowniku 1A

 

Próba obliczenia rezystancji wewnetrznej z zastosowaniem prawa ohma

R=U/I

R=15V/1A

R=15ohm

 

Maksymalny prąd możliwy do uzyskania z takiego akumulatora o rezystancji 15ohm, przy prądzie zwarcia

 

I=U/R

I=15V/15ohm

I=1A

 

 

Nadal uważacie że akumulator zwiększa swoją rezystancję?

Ja nic nie uważam :shock: :D

Znowu namąciłeś :cool2:

 

Ty mnie pytasz czy autora ? Po to nie mój tekst :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu namąciłeś :cool2: Ty mnie pytasz czy autora ? Po to nie mój tekst :lol: :lol:

Fajnie sie gada, ale raczej do niczego nie dojdziemy, wiesz swoje, nie chcesz tego uargumentować. A do tego jeśli chcesz mi na cos odpowiedzieć to wklej wyciety cytat i pisz, skad ja mam z tych zdawkowych odpowiedzi wiedzieć do czego pijesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znowu namąciłeś :cool2: Ty mnie pytasz czy autora ? Po to nie mój tekst :lol: :lol:

Fajnie sie gada, ale raczej do niczego nie dojdziemy, wiesz swoje, nie chcesz tego uargumentować. A do tego jeśli chcesz mi na cos odpowiedzieć to wklej wyciety cytat i pisz, skad ja mam z tych zdawkowych odpowiedzi wiedzieć do czego pijesz?

Nie zniechęcaj się ,pierwszy zacząłeś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowanie prawa ohma nie ma sensu w przypadku akumulatora, ale jakby ktos bardzo chciał to ogromnym uproszczeniu wyglądało by to tak:

 

Napięcie na ładowanym akumulatorze 15V

prąd na prostowniku 1A

 

Próba obliczenia rezystancji wewnetrznej z zastosowaniem prawa ohma

R=U/I

R=15V/1A

R=15ohm

 

Maksymalny prąd możliwy do uzyskania z takiego akumulatora o rezystancji 15ohm, przy prądzie zwarcia

 

I=U/R

I=15V/15ohm

I=1A

 

 

Nadal uważacie że akumulator zwiększa swoją rezystancję?

 

Po co upraszczac ? Prosze rzeczowo do końca...

 

A co będzie jeśli rezystancja wewnętrzna osiągnie wartośc zero lub bliską zera ?

 

R= u/i jesli R=0 to U=? Taki jest tok rozumowania....

 

A jak wygląda rzeczywistosc - oto przykład każdy może sam sprawdzic

 

Akumulator rozładowany

Napięcie na zaciskach U=10 V przy prądzie ładowania I=5A

rezystancja R=10/5=2 ohmy

 

Akumulator naładowany

 

Napięcie na zaciskach U=14,4 V przy prądzie ładowania I=0,1A

rezystancja R=14,4/0,1=144 ohmy

 

Wartośc prądu w przybliżeniu odpowiada warunkom rzeczywistym. Każdy może sobie zmierzyc w prosty sposób prąd i napięcie na początku i na końcu ładowania. Taki prosty eksperyment łatwo wykonac.

 

Dla mnie białe jest białe, a czarne jest czarne. Jesli ktos ma inne zdanie to jego sprawa. Nie zamierzam dalej nikogo przekonywac.

 

Zachęcam do czytania podręczników. Są zwykle sprawdzane(recenzowane) przez specjalistów przed drukiem. W internecie bywa już z tym różnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na zaciskach U=14,4 V przy prądzie ładowania I=0,1A

rezystancja R=14,4/0,1=144 ohmy

 

Ok to teraz oblicz prąd w obwodzie akumulator-rozrusznik, gdzie akumulator ma 144 Ohmy i napiecie 14,4V a rozrusznik ma dla uproszczenia 0,1Ohma.

Podpowiem że będzie to 14,4/144=0.09A czy słyszałeś o takim prądze rozruchowym?

 

Dlatego po raz kolejny pisze że stosowanie tu prawa ohma i wyliczenia nie mają sensu bo AKUMULATOR TO NIE REZYSTOR

A rezystancja wewnętrzna akumulatora z reguły jest poniżej 0.05 Ohma Przy takiej Rw i w pełni naładowanym akumulatorze(12,8V) możemy uzyskać 256A I=12,8/0.05 Ohm

 

Wartośc prądu w przybliżeniu odpowiada warunkom rzeczywistym. Każdy może sobie zmierzyc w prosty sposób prąd i napięcie na początku i na końcu ładowania. Taki prosty eksperyment łatwo wykonac....

 

Wszystko się zgadza ale nie ma to związku ze wzrostem rezystancji wewenętrznej akumulatora tylko z wyrównaniem potencjałów.

 

Taki przykład dla zobrazowania dlaczego spada prąd ładowania

Mamy człowieka na rowerze. Załóżmy że człowiek to prostownik a rower to akumulator. Rower posiada mase, przyjmijmy ze masa roweru symbolizuje rezystancje wew i jest odwrotnie proporcjonalna Zadanie to rozpędzić rower do 15km/h(to nasze docelowe napięcie) Początkowo kiedy rowerzysta rusza i się rozpędza musi przykładać dużo siły(to nasz prąd ładowania, zależny od masy roweru tj Rw) Jednak po osiągnięciu zadanej prędkości siła którą trzeba przykładać, to jedynie przezwyciężenie oporów powietrza i tarcia kół i łożysk. Ale mimo to rozpędzona masa roweru posiada energię(został niejako naładowany) Jeżeli będziemy chcieli taki rower wyhamować(pobrać prąd z naładowanego akumulatora) energia którą możemy uzyskać jest zależna od masy, a w akumulatorze od Rw.

 

 

Zachęcam do czytania podręczników. Są zwykle sprawdzane(recenzowane) przez specjalistów przed drukiem. W internecie bywa już z tym różnie...

Ok zdaje się na twoje podręczniki, znajdz mi taki gdzie jest napisane że cytuje "w stanie całkowitego naładowania akumulatora (rezystancja wew. bardzo duża)" I wysokie Rw umożliwia uzyskanie dużego prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy ktos z was wycigal aku na dluzszy czas?czy istniej mozliwosc ze sie cos stanie?

No wlasnie proste pytanie a odpowiedzi zero .Ciagla ta sama wymiana zdan nie prowadzaca do niczego.Zauwazylem ze na forum e60 na pozadku dziennym sa awanturki,kpiny,lup najczeszcza odpowiedz "uzyj szukarki bo ....".Panowie wyluzujmy i pomagajmy sobie na wzajem tak jak to robia na innych forach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Panowie a czy ktos z was wycigal aku na dluzszy czas?czy istniej mozliwosc ze sie cos stanie?

2.

a robiles juz tak?

 

ad1. nic się nie stanie poza tym ,że zresetuje się zegar i dane o średnim spalaniu z BC, czasem też łapie błąd czujnika przeciążeniowego elektrycznych szyb - ale to wystarczy szybę do końca odsunąć i przytrzymać chwilę przycisk od szyby w pozycji max odsunięta za przeskokiem , a później zasunąć i przytrzymać chwilę na zasuniętej i przytrzymać na max zasuniętej za przeskokiem i błąd znika szyba przestaje się odsuwać / zasuwać skokowo

 

ad2. tak wyciągałem już ze 3 razy w celu naładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zachęcam do czytania podręczników. Są zwykle sprawdzane(recenzowane) przez specjalistów przed drukiem. W internecie bywa już z tym różnie...

 

Kolego minęły już dwa tygodnie a ty nadal nie poleciłeś mi jakiegoś podręcznika, nie pozwół abym kolejne dziesiątki lat żył w błędzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam mam niestety problem z aku. Bmeczka stala niestety w garażu przez ponad 2 miesiące nieruszana i aku. nie wytrzymał. Stopien rozładowania go jest taki ze ledwo zapali sie kontrolka od oleju. Ladowalem go prostownikiem bosch c3 ktory ma możliwość impulsowego ladowania ale niestety po podlaczeniu go na cala noc w dalszym ciagu jest rozładowany.. Mozliwe ze nie umiem go włączyć na impulsowe lądowanie. Orientuje sie ktos jak powinno sie go włączyć zeby zaczął lądować impulsowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Orientuje sie ktos jak powinno sie go włączyć zeby zaczął lądować impulsowo

 

Bosch C3 automatycznie przechodzi na ładowanie impulsowe kiedy napięcie akumulatora jest bardzo słabe (nie pamiętam dokładnie ile )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.