Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś się orientuje, lub nawet sprawdził...

 

1. Czy wskazania napięcia ładowania z test 9.0 są poprawne i dokładne, czy podobnie jak przy wyświetlaniu średniego spalania - mocno orientacyjne?

2. Czy następujące wartości (wyświetlane przez BC test 9.0) są poprawne: 14.3 - bez obciążenia, 14.2 - światła, klimatronik, radio, 14.1 - dodatkowo ogrzewanie szyby?

3. Czy lepiej doładuję akumulator jadąc 10km bez zatrzymywania (60-70km/h) czy 14km w korkach?

4. Czy jest szansa, że zakładając 100% sprawności wszystkich układów elektrycznych (+ prawie nowy, markowy akumulator 100Ah) w/w przejazdy wystarczą na uzupełnienie prądu po zimowym rozruchu (odpala idealnie - zawsze (np. dziś -19 st.C) po ok. 1 sekundzie kręcenia)?

 

Co prawda, póki co, nic się złego nie dzieje, więc pytam tylko profilaktycznie. Nie chcę załatwić akumulatora za ponad 600zł a i sprawność samochodu jest mi niezbędna wiec trochę dmucham na zimne. Inna rzecz, że z natury jestem dociekliwy a temat chyba nawet na czasie...

 

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

co prawda mam 320d ale napiszę jak jest u mnie (pomiar na biegu jałowym):

- 14,5 wszystkie odbiorniki powyłączane

- 14,2 przy włączonych światłach, radiu, grzaniu szyby i foteli, włączony nadmuch

Opublikowano
Hmm, czyli ja mam trochę mniej... Ale czy to już jest zbyt mało, czy jeszcze nadal w normie? Oczywiście póki co, zakładając, że te wskazania BC są w ogóle prawdziwe...
Opublikowano
14.1 to jeszcze w normie

O! Dzięki za info.

 

Nie wiesz czasem ile jest prawdy w tych wskazaniach BC?

Opublikowano

U mnie:

- bez odbiorników 14.3-14.4

- włączone światła, klimatronik, audio - Monitor 4:3 + HK ze wzmakiem - 14.0-14.1

Aku miałem jeszcze od nowosci BMW - ponad 10lat - wymieniony na początku grudnia na Banner 80AH -700A, odcinki robie po 11km do pracy i cały czas mam nie doładowany aku. Dzis np po nocy (-16stop) jak rano wsiadłem do buni to w tescie 9 napiecie miałem 12,2 i po chwili przy rozruchu spadło do 8,5 :cry: no i oczywiscie zapalają sie wtedy kontrolki Abs,dsc i hamulca.

Ten nowy aku juz 3x doładowywałem po ~10-12h. W firmie gdzie kupiłem aku - sprawdzili - aku, upływ prądu niby jest ok.

Jak sprawdzali ładowanie na aku to im wychodziło przy włączonych odbiornikach 14.05 wiec BC pokazywał prawde.

To o co chodzi?

Tez jestem dociekliwy i nie chce zeby nowy aku sie zasiarczył i go szlag trafi w 0,5roku, a czytałem ze teraz bardzo cieżko wywalczyć reklamacje na akumulatory.

Opublikowano
Dzis np po nocy (-16stop) jak rano wsiadłem do buni to w tescie 9 napiecie miałem 12,2 i po chwili przy rozruchu spadło do 8,5 :cry:

Wiesz może jakie powinny być prawidłowe te wartości w czasie zimowego odpalania? Dlaczego zakładasz, że tak jak masz jest źle?

 

 

no i oczywiscie zapalają sie wtedy kontrolki Abs,dsc i hamulca.

U mnie też się trójkąt w trakcie odpalania na moment zapala. Ale kurcze, chyba na wszystkich filmach (na yt) z zimowym odpalaniem diesla E46 też tak jest. Jesteś pewny, że to zły objaw?

Opublikowano

No wiem ze przy tych mrozach jest cięzko silnikiem zakręcic, ale mi te kontrolki sie zapalały przy odpalaniu juz w grudniu jak temp. był +5stop. :shock:

Tylko niektórym sie palą kontrolki przy odpalaniu wiec to chyba nie jest ok.

Ogólnie wyczytałem ze prąd przy rozruchu nie powinien spaść poniżej 10V wiec chyba tu jest cos nie teges.

Ja podejrzewam, że rozrusznik u mnie bierze za duży prąd.

Opublikowano
No wiem ze przy tych mrozach jest cięzko silnikiem zakręcic, ale mi te kontrolki sie zapalały przy odpalaniu juz w grudniu jak temp. był +5stop. :shock:

Hm, no to sam już nie wiem. Szczerze mówiąc, nie pamiętam co mi się jesienią zapalało a co nie...

 

 

Tylko niektórym sie palą kontrolki przy odpalaniu wiec to chyba nie jest ok.

Znalazłeś film z odpalaniem diesla E46 przy minusowych temperaturach, na którym nie zapala się kontrolka ASC/DSC przy odpalaniu? Mi po wrzuceniu "e46 diesel start engine winter" takiego filmu nie znalazło... No ale przyznaję się, wszystkich nie widziałem. Jakoś nie jestem przekonany, czy w takim określonym przypadku nie jest to czasem zupełnie normalny objaw...

 

 

Ogólnie wyczytałem ze prąd przy rozruchu nie powinien spaść poniżej 10V wiec chyba tu jest cos nie teges.

Ja podejrzewam, że rozrusznik u mnie bierze za duży prąd.

Jutro rano sprawdzę jak z tym napięciem jest u mnie. Jak nie zapomnę oczywiście. Natomiast co do rozrusznika, miałem kiedyś bardzo podobnie, w E36 - pomogła naprawa (wymiana szczotek czy jakoś tak). Myślę, że warto sprawdzić i ten trop.

Opublikowano

Jak kontrolki od ASC i czegoś tam jeszcze;) mrugają przy rozruchu to aku jest słabszy już.

Mnie już tak z tydzień mrugały ale przy -27C rano zapalił bez problemu. Wczoraj podładowałem prostownikiem na malutkim prądzie i dzisiaj już nic nie miga. Tak że dobrze jest podładować prostownikiem raz na jakiś czas :)

Pozdrawiam

aha. ja mam 14.2 przy włączonym klimatroniku na auto.

Opublikowano
Dzis np po nocy (-16stop) jak rano wsiadłem do buni to w tescie 9 napiecie miałem 12,2 i po chwili przy rozruchu spadło do 8,5 :cry:

Wiesz może jakie powinny być prawidłowe te wartości w czasie zimowego odpalania? Dlaczego zakładasz, że tak jak masz jest źle?

Sam sobie odpowiem - napięcie spoczynkowe powinno wynosić minimum 12,5V, więc tu masz rację. Chyba, bo piszą, że przy +25st.C... Czy przy minusowych temperaturach też powinno być powyżej 12,5V?

 

 

Tak że dobrze jest podładować prostownikiem raz na jakiś czas :)

Też sobie w sobotę w nocy akumulatorek podładowałem. Było 12,4V jest 12,8 (po odstaniu kilku godzin oczywiście). Z drugiej strony, wcześniej akumulator też kręcił rozrusznikiem jak latem więc nie wiem, czy faktycznie było z nim gorzej niż powinno. Tak czy inaczej, mam spokojną głowę...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Kolega Balugass w temcie test diesla w -20 stopniach załączył swój film podczas odpalania 320d:

Takze Ecml, uwierz mi ze to, ze nam sie zapalają kontrolki DSC itd. - przy stracie nie jest normalne :(

Jak odpuszczą mrozy wstawie bunie do elektryka, zeby sprawdził/naprawił rozrusznik bądz alternator

Opublikowano
u mnie przy odpalaniu tez czasami sie zapalaja kontrolki asc itp.a spowodowane jest tym ze aku ma ciezej i zostaja wylaczone te uklady zeby mial lzej.Jezeli zapalaja sie zawsze przy starcie to trzeba bedzie nie dlugo go podladowac bo juz nie ma tyle mocy
Opublikowano
Też spróbuję się dowiedzieć jak jest z tymi kontrolkami przy odpalaniu, bo z dedukowania to nam jak widać różnie wychodzi. Oczywiście dam znać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wracam do tematu bo w między czasie wymieniłem kpl. odme i nie miałem czasu jechać do elektryka.

Kontrolki cały czas mi sie zapalają przy odpalaniu.

Czasami nie - po dłuższej jezdzie no i po podładowaniu aku.

Srednio raz na tydzień ładouje aku ~6-8H.

Wczoraj podłączyłem bunie pod Inpe - napięcie mi pokazywało 12,09V :shock: a na odpalonym voltage na baterii mi pokazywał 13,81-13,91

W ukrytych funkcjach podczas jazdy - test 9.0 - napiecie 14,1-14,2.

Miałem jeden błąd w chyba "Instrument cluster" - overload >16 :shock:

Kurde o co chodzi? To jest od tego ładowani prostownikiem?

No i ostatnio pojawił mi sie tez efekt turbo w głośnikach - alternator? szczotki?

Opublikowano

Jeżeli przy odpalaniu zaświecają się kontrolki z ASC to oznaka że akumulator już nie trzyma. Może i po naładowaniu będzie miał 12,7 ale pod wpływem dużego obciążenia jakim jest rozrusznik napięcie drastycznie spada co powoduje że moduł ASC wchodzi chwilowo w tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego stanu napięcia.

Miałem podobnie, czasami nawet po takim odpalaniu potrafiły nie zgasnąć. Musiałem je kasować INPA. Po wymianie aku na nowy 85Ah / 800A problem zniknął a kontrolki nawet nie mrugną przy odpalaniu.

 

ps.

Odnośnie pytania czy wskazania wartości napięcie przez BC są wiarygodne, to mogę napisać że w moim przypadku porównywałem je z dobrej jakości multimetrem i można powiedzieć że są dokładne.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No wiec zawiozłem bunie do elektryka w tamtym tygodniu.

Sprawdził alternator, rozrusznik, wszystko jest ok.

Upływ prądu jest w normie - 0,06

Stwierdził - akumulator ma uszkodzony prąd rozruchu :shock:

W piątek zawiozłem aku do serwisu "amper +" w Lesznie - tam gdzie go kupiłem.

Szef tej firemki sprawdził aku - niby wszystko ok - zaczął mi sie wypierać itd. ale wziął go do sprawdzenia.

Zobaczymy co z tego wyniknie, ale cos czuje ze bedzie próbować mi wcisnąć kit ze aku jest ok :evil:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Koncząc temat z mojej strony - po roku czasu :mad2: i oficjalnej reklamacji na pismie - wymienili mi aku na gwarancji :cool2:

Teraz mam nowego -też Bannera 80Ah i przy odpalaniu nie zaswiecają mi sie kontrolki ABS DSC i hamulca, aku trzyma prąd :cool2:

Opublikowano (edytowane)

ja mam jeszcze aku od nowosci, i mysle ze jak przyjdzie czas na zmiane, doloze pare zl i kupie org, doswiadczenia z poprzednich aut, zamieniki zawsze byly slabsze, jak kupowalem org, latal kilka dobrych lat bez doladowywania, pozatym na stronce car-connect przeczytalem:

 

''rejestrowanie nowego akumulatora oraz kodowanie auta po zmianie pojemności akumulatora na inną ( PAMIĘTAJ! po zmianie akumulatora na nowy wymagany jest reset elektroniki obsługującej akumulator, a po zmianie akumulatora na akumulator innej pojemności konieczne jest kodowanie auta - w przeciwnym razie żywotność baterii zostanie drastycznie obniżona)''

Edytowane przez malacz330
Opublikowano

taaa kodowanie auta do akumulatora :D

 

gdzie tam masz jakieś układy sterujące akumulatorem ? alternator daje prąd i ładuje akumulator, akumulator pozwala uruchomić auto, po drodze jeszcze jest regulator napięcia i troche kabli. To tyle jesli chodzi o wielkie sterowanie akumulatorem i jego elektroniką.

 

ludzie tutaj grzebią w sterownikach silnika i nic takiego nie robia. Chyba jesteś pierwszy :D

 

polecam zadzwonić do serwisu i zapytać o kodowanie akumulatora :D albo jak akumulator starszy to zmieniają się jego parametry i jakoś nadal działa bez żadnego kodowania :D

 

no ale jak tak wyczytałeś to daj nam znać jak ci kodowali w serwisie akumulator do auta czy tam odwrotnie :)

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EEEEEEEEEE Kemot, tu nie ma co się śmiać, w dziale e90 i e60 jest kilka wątków o kodowaniu akumulatora do samochodu czy tam na odwrót :) , więc coś w tym jest.

Polecam czasem zrobić całkowity reset komputera, czyli odłączyć akumulator i zewrzeć przewody od klem na jakieś 15 min. W ten sposób można rozładować kondensator trzymający prąd dla pamięci komputera i o to chodzi.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No tak, ja też ostatnio walczyłem z padającą baterią i używałem dwóch różnych. Przyznam, że pewności nie mam co do tego kodowania, poczytam o tym dokładnie w działach e60 i e90, może się czegoś dowiem..

Jak się czegoś nauczę, to dam znać :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

ja myślałem że coś prąd zjada, mierzyłem sprawdzałem i nic nie wychodziło a rano auto kaput.

 

Okazało się że rozrusznik padł i był taki opór że na mrozie auto moje z 2 sprawnych akumulatorów nie potrafiło dobrze zakręcić żeby odpalić.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.