Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Od kilku dni,gdy chę sprawdzić czy"odpali"?Rozrusznik kręci żwawo i silnik odpala.Zostawię tak na 5 minut silnik pracuje,wyłączę,po 10 minutach juz rozruch jest niemożliwy.Akumulator centra 2lata(60Ah).Przed pierwszym rozruchem dokonałem pomiaru napięcia akumulatora po nocy miał 11,74V.Czyli akumulator trzymał cała noc(temp ok-25*C).

P.S zmieniłem tytuł po naładowaniu aku dokonałem pomiaru"poboru prądu na postoju"okazuje się ,ze pobiera 0,29A(290mA)

Edytowane przez roofii1
never again N46
Opublikowano
Ale"na kable "odpala bez problemu.O to chodzi,że za drugim razem rozrusznik już nie kręci-tylko słychać "cykanie".Czyżby przy tym pierwszym rozruchu auto pobrało tak duży prąd z akumulatora,że przez 5 minut pracy silnika nie zregenerował swoich sił???
never again N46
Opublikowano
aaa... to źle zrozumiałem. Tak jeśli występuje to cykanie tzn że AQ pada, ale żeby od razu po jednym rozruchu [??] A nie zauważyłeś czy Ci od czasu do czasu miga ta kontrolka baterii we wskaźnikach?? bo może przyczyną jest alternator.
Opublikowano
Właśnie żadna kontrolka nie miga :( .Styk sprawdzony(wyczyszczone klemy,dokręcone).Zmieniłem tytu wątku.Nie chchiałem zakładać nowego tematu.Jaki powinien byc prawidłowy pobór prądu w spoczynku?
never again N46
Opublikowano
aaa... to źle zrozumiałem. Tak jeśli występuje to cykanie tzn że AQ pada, ale żeby od razu po jednym rozruchu [??] A nie zauważyłeś czy Ci od czasu do czasu miga ta kontrolka baterii we wskaźnikach?? bo może przyczyną jest alternator.
\

Coś mi zżera w nocy prąd :mad2:

never again N46
Opublikowano
pobor pradu bez alarmu wynosi 0,01.Sprawdz do ilu spada napiecie aku podczas rozruchu.Zzerac prad moze wiele rzeczy i trzeba po kolei sprawdzac,wyciagac bezpieczniki,moze lampka gdzies swieci.np w schowku itp.Pamietaj,ze trzeba zamknac beemke i odczekac ok.15min az przejdzie w stan uspienia i wtedy sprawdzic pobor pradu
Opublikowano

Tak jak pisał ryba, wstaw amperomierz w szereg, pozamykaj auto (tak jak byś szedł do domu).

Zakładam że aku masz w komorze silnika, jeżeli masz tam krancówkę z alarmu to też ją wciśnij tak jak by maska była zamknięta.

Poczekaj kilka minut, niekoniecznie 15 bo po tylu to zadziała układ zabezpieczający przeciw rozładowaniu akumulatora, a po prawidłowym zamknięciu samochodu usypia on już po paru minutach. Jednak dla poprawności testu możesz nawet poczekać 1h (czasami wentylator panelu klimatyzacji lubi wprowadzać błędy w pomiarze) :) No i wtedy się przekonasz jaki ma apetyt na amperki.

Jeżeli faktycznie 0,3A to stanowczo za dużo i musisz szukać pożeracza energii rozłączając bezpiecznikami kolejne obwody elektryczne samochodu.

No i na koniec, to że na voltomierzu po naładowaniu akumulator pokazuje 12,5 V to nie oznacza że jest on w pełni sprawny :) Ważny jest jego prąd wykładowczy i to on świadczy o sprawności aku. Jednak bez specjalnego urządzenia raczej sam tego nie sprawdzisz, tym bardziej że w bezobsługowych akumulatorach nie da się nawet zmierzyć gęstości elektrolitu.

 

ps.

11,7V na aku w przypadku gdy nie są podłączone żadne odbiorniki to za mało.

Opublikowano
pobor pradu bez alarmu wynosi 0,01.Sprawdz do ilu spada napiecie aku podczas rozruchu.Zzerac prad moze wiele rzeczy i trzeba po kolei sprawdzac,wyciagac bezpieczniki,moze lampka gdzies swieci.np w schowku itp.Pamiętaj,ze trzeba zamknać beemke i odczekac ok.15min az przejdzie w stan uspienia i wtedy sprawdzic pobor pradu

Dzięki za podpowiedz.Wpiąłem miernik,pozamykałem auto,odczekąłem jakieś 5minut i po"uśpieniu" wynik to 0,08A.Alarmu nie mam.mam zamontowane niefabryczne radio(multimedialne)-załącza się po przekręceniu kluczyka.Jedyne co to pamięć mogłaby zrzerać troszkę prądu.

Pozatym mam założony układ odcięcia zapłonu,który sygnalizuje swoją gotowość diodą.

Podsumowując to mam te 2 gadżetyu podłączone,które są nie fabryczne

never again N46
Opublikowano
Zobacz te radio. Jak kupiłem E46 to E36 z radiem DALCO po tygodniu nawet nie zakręciła. Naładowałem akumulator pojeździłem i po paru dniach to samo. Po wyciągnięciu radia problem zniknął.
Opublikowano
ja mam alarm ale nie fabryczny więc pobór prądu skacze od 0.03 do 0.09 w zależności jak się zapala dioda od alarmu :) i dioda od radia też miga (fabryczny kaseciak).
szukam
Opublikowano

No to teraz pozostaje kwestia odnalezienie winowajcy.

Zacznij od radia tak jak koledzy podpowiadają. Później alarmy, a n akońcu standardowe podzespoły samochodu.

Dodam że dioda led to ok 0,01 A

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam mam bmw e46 318i po lift moj problem polega na tym ze mam za duzy pobor proadu na postoju po okolo 30min mam 0.80 sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i nic wymienilem jeza i rowniez nic dodam tylko ze wczoraj odlaczylem zielony przekaznik pod maska ktory nie wiem od czego jest i pobor spad do 0.07 lecz auto krecilo ale nie odpalilo czy ktos wie od czego mogl byc ten przekaznik?
Opublikowano (edytowane)

Daj fotkę tych przekaźników z zaznaczeniem lub opisem który to jest.

Piszesz

sprawdzalem wszystkie bezpieczniki i nic

Jak sprawdzałeś ?

1. optycznie bez wyjmowania ?

2. optycznie wyjmując i oglądając ?

3. ohmomierzem każdego wyjmując?

4.voltomierzem do masy bez wyjmowania?

5. wyjmując bezpiecznik i na to miejsce mierzyć amperomierzem ?

 

Większość elektryków stosuje metodę nr 5

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę że dość świeży temat... :wink:

Nie daje mi spokoju pewien fakt... chcę podpiąć miernik prądu pod bezpiecznik w skrzynce, ale co mi to da, skoro maska będzie otwarta i stan "uśpienia" będzie przerwany.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Zaklejasz taśma krancowke od alarmu. Tak samo robisz z zamkiem bagażnika jesli mierzysz z akumulatora i masz go w bagazniku to srubokretem przesuwasz zamek w klapie i auto wie ze klapa zamknieta
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.