Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem nowym użytkownikiem zarówno samochodu jak i forum. W dniu wczorajszym podczas demontażu klapek zawirowań w kolektorze jedna z uszczelek gumowo-metalowych pod śruby średnica około 10mm wpadła mi do silnika przez otwory powstałe po wyjęciu kolektora. Czy jest możliwość wyjęcia jej bez rozkręcania głowicy np przy użyciu kamerki? I jakie szkody może taka uszczelka wywołać w silniku??
Opublikowano
Jeżeli dobrze kojarze ta uszczelka jest metalowo gumowa więc szkody na pewn będą. Może endoskopem zlokalizujesz jej miejsce i później chwytakiem go wyciągnąć. Na wszelki wypadek nie włanczaj silnika!!!
Opublikowano
heh, a tak często pisałem aby uważać na poduszki kolektora. Też kiedyś mi wpadła do gardzieli głowicy. 100% sposobem na wyciągnięcie było użycie odkurzacza :norty: Spróbuj, może ją wyssie i NIE ODPALAJ SILNIKA dopóki jej nie wyciągniesz!
Opublikowano
ale te czerwone uszczelki są całe z gumy...więc wydaje sie że powinna ulec spaleniu, zwęgleniu bez większych szkód...może silnik na początku będzie nierówno pracował...
Opublikowano
silber na ich podstawach są jeszcze metalowe pierścienie/podkładki więc tak łatwo nie będzie np przy przelocie przez wirnik turbiny.
Opublikowano
Uszczelka jest gumowo - metalowa z przewaga gumy. Próbowałem odkurzaczem, magnesem przegubowym oraz kamerka endoskopowa i nic nie widze. Czy jest możliwość że podczas grzebania poleciala gdzieś dalej np. za zawory??
Opublikowano
tak jest to możliwe i zależy od tego czy zawory tego cylindra niemiłym zbiegiem okoliczności pozostały w pozycji otwartej przy wyłączeniu silnika... A poduszka wpadła do górnego czy dolnego wlotu??
Opublikowano
Podkładka wpadła do otworu kolektora prostokątnego (to chyba dolny) i najwieksze prawdopodobieństwo ze do jednego z dwoch cylindrów do których jak przyłoże rurę odkurzacza to nie ma przewiewu (to chyba zamkniete)
Opublikowano
Kolego mi kiedys taka uszczelka wpadla za alternator ile ja jej sie naszukalem to tylko ja wiem.Znalazlem ja od spodu silnika po zdjeciu oslon jest taka mala przerwa pomiedzy silnikiem i alternatorem i tam sobie lezala.A tak wogule to myslicie ze mogla ona wpasc do cylindra przeciez nie jest ona znowu taka mala?
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano
Po dokładnym sprawdzeniu kamerka, magnesem i opinii mechanika który robił podobne operacje u siebie w samochodzie postanowilismy go odpalic:shock:. Puki co przejechalem okolo 8km, bo tyle mam do pracy i wszystko jest ok. Wiecej kilometrow zrobie w dniu jutrzejszym. Jezeli teraz nie ma zadnych objawow to czy mam juz z tym spokój i oznacza to ze musiala upasc gdzies indziej?
Opublikowano
Kolego jak juz wczesniej ci pisalem musiala spasc gdzies na silnik ,te uszczelki nie sa na tyle male zeby odrazu musiala wpasc do cylindra nie chce sie z nikim sprzeczac ale nawet mysle ze to by bylo wrecz nie mozliwe.Raczej napewno zatrzymala by sie na zaworze.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano
Racja że 100% pewności nie ma bez znalezienia uszczelki ale gdyby byla w cylindrze to już bym to zauważył czy jeszcze za krótki dystans przejechałem??
Opublikowano
Mysle ze tak jezeli by mialo sie cos stac to juz by sie stalo i dokladnie poszukaj uszczelki.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.