Skocz do zawartości

[ E60 523i ] ( N52) Elektryczna pompa wody szaleje


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Szanownych Panów !

 

Na wstępie chciałbym się przywitać i przeprosić że robię to teraz.

 

Pisze w nawiązaniu do tematu elektrycznej pompy wody, u mnie objaw jest następujący : silnik zimny auto stoi cała noc, odpalam auto silnik chodzi itd... kiedy już po pewnym czasie załączam nawiew to leci zimne powietrze i tak nawet gdy silnik się nagrzeje.... ale gdy wyłączę silnik i po 2 min. włączę ponownie silnik leci ciepłe powietrze idt... i to samo jest gdy na zimnym silniku chce zrobić odpowietrzanie to pompa nie startuje nic się nie dzieje... ale gdy odpalę i zagrzeje to zasuwa... pompa była zdjęta i rozebrana w środku wygląda jak nowa.... i nie wiem Panowie co o tym myśleć, były błędy jeden z nich to brak komunikacji i cos z dodatkowa lub pomocniczą pompą wody a ostatniego nie pamiętam jutro napisze bo jutro będę znowu u mechanika,

 

Panowie proszę o jakieś rady, propozycje ? Z góry dziękuje!

Opublikowano
Jak masz silnik N52 to nie masz pomocniczej pompy, bo nie jest potrzebna(chyba że masz webasto). Pompa elektryczna może działać niezależnie od obrotów silnika więc nawet przy najniższych może pompować jakby silnik miał 6000rpm. Jak robiłeś to odpowietrzanie? i właściwie jaki masz silnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Panowie jeszcze mam pytanie gdzie znajdę ta drugą pomocnicza pompkę ?

 

.... silnik N52 ma jedna pompe wody - napedzana elektrycznie :D

 

http://fs2.directupload.net/images/150225/temp/p7mvvnk3.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

 

@Golian.... mam pytanie : sam wyciagales pompe , czy byles w warsztacie np. BMW ?

 

.... czytam troche o tym silniku ( N52 ) , ten silnik posiada elektryczna pompe wodna .... i tu jest specjalna instrukcja w jaki sposob PRAWIDLOWO przeprowadzic procedure odpowietrzania systemu chlodzacego ( nie stosujac sie do wskazan moze uledz uszkodzeniu pompa lub inne elementy !!! ) :cool2:

cytuje :

EN / " Workshop Hints

Electronically Controlled Coolant Pump

Particular care must be taken when performing servicing work to ensure that the pump

does not run dry. When the pump is removed, it should be stored filled with coolant.

The bearing points of the pump could seize if the pump were not filled with coolant.

This could jeopardize subsequent start-up of the pump thus rendering the entire heat

management system inoperative (the pump not starting up could cause serious engine

damage). If the pump should ever run dry, the pump wheel should be turned by hand

before finally connecting the coolant hoses. The system should then be immediately

filled with coolant.

Particular care must be taken during assembly to ensure that the connector is clean and

dry and the connections are undamaged.

Diagnosis should be performed only with the approved adapter cables. The information

provided in the repair instructions must be observed. Due to this coolant pump, a special

filling and bleeding procedure must be implemented for servicing:

 

1. Fill system with coolant via the expansion tank (AGB). Top up coolant level to lower edge of expansion tank.

2. Close expansion tank.

3. Switch on ignition.

4. Set heating to maximum (temperature), switch on blower (lowest stage).

5. Press accelerator pedal module to floor for at least 10 seconds. The engine must NOT be started.

6. Bleeding via EWP takes app.. 12 minutes. Then check coolant level in expansion tank, top up to MAX marking if necessary.

7. Check cooling circuit and drain plugs for leaks.

8. If the procedure needs to be repeated several times, allow DME to completely de-energize

(remove ignition key for app.. 3 minutes) and then repeat procedure as from item 3.

Note: Connect battery charger if battery charge level is low. "

 

DE / Beim Befüllen und Entlüften ergibt sich für den Servicebereich eine besondere Vorgehensweise aufgrund dieser

Kühlmittelpumpe (siehe aktuelle Reparaturanleitung):

Kühlmittel Ausgleichsbehälter bis Unterkante Einfüllstutzen mit vorgeschriebenem Kühlmittel befüllen. Verschlussdeckel des Kühlmittel Ausgleichbehälters schließen.

Während des Entlüftungsvorgangs den Verschlussdeckel des Kühlmittel Ausgleichsbehälters nicht öffnen.

1. Batterieladegerät anschließen.

2. Zündung einschalten.

3. Heizung auf maximale Temperatur stellen, ("Automatik" aktivieren), Gebläse auf kleinste Stufe zurücknehmen.

4. Gaspedal für 10 Sekunden bis Anschlag drücken. Motor darf nicht gestartet werden.

5. Der Entlüftungsvorgang wurde durch Drücken des Gaspedals gestartet und dauert ca. 12 Minuten. (Die elektrische Kühlmittelpumpe wurde aktiviert und schaltet sich nach ca. 12 Minuten automatisch ab).

6. Danach Füllstand mit Kühlmittel Ausgleichsbehälter mit über 250 ml über "Max." befüllen. (Fahrzeugspezifische

Service-Literatur beachten!).

7. Kühlsystem auf Wasserdichtheit prüfen.

8. Falls die Entlüftung nochmal durchgeführt werden muss, (z. B. Bei undichtem Kühlsystem) DME (Digitale Motor Elektronik ) komplett abfallen lassen (ca. 3 Minuten Zündschlüssel abgezogen lassen), dann ab Punkt 3 wiederholen.

 

 

Przy dolewaniu i odpowietrzaniu nalezy zachowac nastepujaca procedure ze wzgledu na pompe wody ( patrz aktualna instrukcja naprawy )

Zbiornik wyrownawczy systemu do dolnego ozakowania zalac zalecanym plynem.

Korek zakrecic na zbiorniku wyrownawczym.

Podczas procesu odpowietrzania nie odkecac korka zbiornika wyrownawczego.

1. Podlaczyc prostownik (zasilacz)

2. Zalaczyc stacyjke – przekrecic kluczyk w stacyjce

3. Ogrzewanie na max. temperature („automatic“ wlaczyc), dmuchawe na najmniejsze obroty ( stopien ) ustawic.

4. Pedal gazu 10 sekund do oporu wcisnac. Silnik nie wolno wlanczac .

5. Proces odpowietrzania zostal wlaczony i trwa ok. 12 minut. ( Elektryczna pompa syslemu chlodzacego zostala zalaczona i wylaczy sie po ok. 12 minutach automatycznie ).

6. Nastepnie poziom plynu chlodniczego uzupelnic 250 ml. powyzej Max. ( Literature serwisowa uwzglednic )

7. Sprawdzic szczelnosc systemu chlodzacego.

8. Jezeli odpowietrzanie systemu trzeba powtorzyc ( np. poniewaz system jest nieszczelny ) DME (Digitale Motor Elektronik ) kompletnie wyllaczyc ( na ok. 3 minuty wyciagnac kluczyk ) , nastepnie od punktu 3. powtorzyc .

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Witam ponownie ! Dziękuje Serdecznie za odzew na mój post.

 

Mechanik wyciągał pompę i sprawdzał, i odpowietrzaliśmy tak jak instrukcja mówi.... Ale po wyciagnięciu i ostudzeniu jej i założeniu jej znowu nie działała i co najlepsze po nagrzaniu sinika już tez przestała...

 

Powiem Panowie że te cyrki zaczęły się od kiedy w samochodzie założyliśmy gas... jak śię okazało panowie od gazu nie odpowietrzali go tak jak instrukcja mówi tylko jak większość samochodów, po drugie płyn który był miał kolor różowy a panowie od gazu lali niebieski i to koncentrat co pokazało badanie na zamarzanie płynu i wyszło że płyn miał - 60 stopni... ogólnie zamówiłem pompę i czekam i zastanawiam się czy może używkę bo zapronowali mi używkę która nie leży na półce a jest na aucie i powiedzieli że jak nie będzie chodzi tak jak trzeba zwrot kasy.... zastanawiam się nad tym wyjściem ,że mam wyrozumiałego mechanika to mogę taka próbę podjąć....

 

Jakieś sugestie ?

 

aha i nie mam tej dodatkowej pompy :) ale zastanawia mnie fakt ze posiadam guzik " REST " i dodatkowo w ustawieniach nawiewu jest jakąs opcja z dwoma zegarami jest ikonka auta z taki podgrzaniem cos takiego... postaram się zrobić zdjęcie i wstawić. mechanik powiedział że on tu nigdzie webasto nie widzi... i zastanawiam się do czego to służy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

jak śię okazało panowie od gazu nie odpowietrzali go tak jak instrukcja mówi tylko
po drugie płyn który był miał kolor różowy a panowie od gazu lali niebieski i to koncentrat co pokazało badanie na zamarzanie płynu i wyszło że płyn miał - 60 stopni.

 

wszystko jasne....

.... specjalna instrukcja w jaki sposob PRAWIDLOWO przeprowadzic procedure odpowietrzania systemu chlodzacego

( nie stosujac sie do wskazan moze uledz uszkodzeniu pompa lub inne elementy !!! )

 

szkoda ze trafiles na druciarzy a nie na mechanikow :mad2: ... niech placa za pompe !

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Jutro się wybiorę tam do gazowników, mam ten płyn w butelce zlany i pogadam z szefem... bo to nie moje pierwsze auto w gazie, ale już na początku on długo się przełączał na gas i leciało zimne powietrze...., on już wtedy dawał znaki że jest cos nie tak... ale oni tłumaczyli że tak ma być.. już sam nie wiem czy odpuścić i tylko pojechać tam i opier.... szefa i pracowników i olać to....

 

A i druga sprawa co sądzicie na temat używek ? bo mam dwie jak już wspomniałem wcześniej... jedna to która leży na półce i czeka... i mam zwrot w razie czego... druga która będzie w poniedziałek która będzie zdjęta z auta też z możliwością oddania kasy.... a trzecia to nowa firmy piersburg... jakieś rady ?

Opublikowano
Problem raczej nie w płynie, fabryczny BMW to akurat niebieski końcentrat. Być może pompa już swoje przeżyła a u gazowników np odpalali samochód bez zalania, lub stała sobie pompa na sucho, one tego nie lubią i pózniej świrują. Także taka pompę z półki lepiej odpuść, taka z samochodu jak jest ok to można spróbować, ale nowa to nowa. Policz sobie co sie bardziej tobie opłaca...
Opublikowano
Tak niebieski... ale ja miałem zalany różowy G12.... i to koncentrat zmieszany na -34 stopnie. a oni lali niebieski i to koncentrat... no mniejsza w to. wydaje mi się że pompa się już kończyła a gazownicy zrobili swoje.
Opublikowano
kolory nie mają znaczenia ale -60st to stanowczo za dużo i w instrukcji nawet to opisano :)
  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Troszkę odgrzeje temat

 

u mnie występuje taki błąd tej pompy

0X2E85 Elektrische kuhmittelpumpe, kommunikation, kein notlauf signal an kuhlmittelpumpe

 

i po angielsku

 

2E85 Electric coolant pump, communication, no voltage at emergency operation input of pump

 

pojawia się między 70 a 90 stopni, daje się skasować, ale za jakis czas wraca, temperatura silnika dochodzi w korkach do 110 stopni, wentylator się uruchamia, żadnych błędów o przegrzaniu nie miałem jeszcze, nie zauważyłem żeby pompa przekraczała 70% swoich możliwości, często ruszając rano do pracy startuje od razu, ale znów w drodze powrotnej kiedy jest gorąco, potrafi do 70 stopni nie drgnąć, często tez potrafi przez długi czas stać na 15,3 %. Na filmiku który kolega nagrał zauważyłem jeszcze jedną rzecz, obydwie temperatury u mnie są prawie identyczne, róznica jest około 10 stopni, nie za bardzo wiem jak ma być. Zastanawiam się czy to początek konca, czy juz koniec :)

 

E61 LCI N53B30 maj 2007

 

 

Dzisiaj pomierzyłem napięcia, jednak bez dodatkowego zasilania, i mam takie 7V, 11.5V, 11,5V

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego. I co doszedłeś z tym błędem. Mam taki sam i to w dwóch samochodach. Tylko, że w jednym występuje on pomimo wymiany termostatu i pompy, a w drugim nagle się pojawił. Już do drugiego mam zakupiony termostat i myślę o pompie, ale zastanawiam się czy to nie ma na ten błąd wpływu masa silnika. Na pierwszym wysiadła pompa i przed wymianą nie maiłem tego błędu, a po wymianie już się pojawił. Czyli to nie może być wina pompy, bo nowa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego. I co doszedłeś z tym błędem. Mam taki sam i to w dwóch samochodach. Tylko, że w jednym występuje on pomimo wymiany termostatu i pompy, a w drugim nagle się pojawił. Już do drugiego mam zakupiony termostat i myślę o pompie, ale zastanawiam się czy to nie ma na ten błąd wpływu masa silnika. Na pierwszym wysiadła pompa i przed wymianą nie maiłem tego błędu, a po wymianie już się pojawił. Czyli to nie może być wina pompy, bo nowa.[/quote

 

Jutro wymieniam pompę i termostat, masa jest tam w jednym miejscu, ale ja ja odkrecalem i jest wszytko z nią ok, błąd też pojawił się nagle, z tym że pojawia się on dopiero po osiągnięciu przez auto temperatury powyżej 90 stopni, trochę się wkurze, jak wymienię pompę i dalej będzie waliło tym błędem, ale chodzaz będę miał święty spokój.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Qrcze. Właśnie też myślę nad pompą, ale zastanawia mnie to dlaczego mam ten błąd na nowej pompie w drugim. :mad2:

 

Zrób tak, odezwij wtyczkę od pompy, masz tam cztery przewody jeden gruby od masy drugi pomarańczowy, trzeci fioletowy, czwarty chyba czerwony, zmierz napięcia na wtyczce każdy z pinów połącz miernikiem z brązowym tzn. masą. Powinny być napięcia dwa razy po 12v i na fioletowym, jest to linia BSD od ECU silnika powinno być od 7.5 do 8.5 v jeżeli napięcia ok, to wina pompy, może źle odpowietrzone, lub np. wadą pompy. Jeżeli napięcia nie są w normie, trzeba szukać dalej w kablach, koło kostki przewodów pompy przykrecona jest masa, odkręc, wyczyść, odłącz również na 10minut akumulator, to są procedury które zaleca BMW, u mnie wszystko było ok, dziś po wymianie pompy, jej praca w każdym zakresie obrotów wygląda lepiej, inaczej niż w starej u jak narazie błąd się nie pojawił. Pozdrawiam

 

Tu informacje po angielsku o tym co pisałem

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=601250

 

Tu prawidłowe odpowiettzanie

 

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic210686_E60_525i_kuehlsystem_entlueften_wie__5er_BMW_-_E60___E61.html

 

Można inpa, bardzo fajnie pokazuje kolejność działań

 

Ważna sprawa, napięcia mierz na podłączonej ładowarce

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No cóż wymieniony komplet pompa wody + termostat. Błąd zniknął. Chyba rzeczywiście zaczynała kończyć się pompa. Teraz muszę sprawdzić kostkę na drugim, gdyż tam wcześniej wymieniałem pompę , zatarła się, ale wali mi błąd komunikacji.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

Jako, że mechanik ze mnie kiepski z góry przepraszam za kiepski opis problemu.

Posiadam auto bmw e61 523i z silnikiem n52 i podczas normalnej jazdy temperatura pokazywana w ukrytym menu wynosi od 99 do 108 stopni. Wcześniej miałem błąd związany z termostatem a po oddaniu auta do mechanika, stwierdził, że błąd był wywołany przez oderwane kabelki od czujnika temperatury układu chłodzącego. Mechanik te "kabelki" odciął i błędu nie ma, ani na "desce" ani po podłączeniu komputera. Podczas jazdy silnik pracuje elegancko nie kopci nie widać żadnego rozlewu płynu chłodzącego oraz nie ma widocznego ubytku płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Ostatnio na trasie silnik się zagrzał i pojawiło się czerwone ostrzeżenie o przegrzaniu się silnika. Sytuacja pojawiła się dwa razy na autostradzie gdzie jechałem ponad 150 km/h, a podczas normalnych dojazdów do pracy (13 km) komunikatu nie ma ale temperatura silnika waha się od 99 do 105 stopni.

Zanim zacznę wydawać niepotrzebnie pieniądze postanowiłem poradzić się na forum i podejrzewam kilka przyczyn:

Termostat nie otwiera się prawidłowo.

Pompa wody nie działa prawidłowo.

Nie odpowietrzony układ chłodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie za bardzo rozumiem. Mechanik odciął kable i one sobie teraz wiszą? Nie są podłączone???

 

Twój termostat otwiera się podczas większego obciążenia i do tego są te kable.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Twierdził, że kostka została urwana podczas jazdy i że ten czujnik nie jest potrzebny, choć teraz nie pamiętam czy jest to czujnik temperatury układu chłodzenia czy czujnik temperatury płyny chłodzenia (za dużo tych czujników) popołudniu zadzwonię i zapytam dokładnie który to był. Pokazywał mi, że ten czujnik jest w centralnej części silnika w widocznym zdjęciu zrobię zdjęcia w dzień i wstawię.
Opublikowano
wstępnie ja już bym szukał innego mechanika.. Głowę tez by sobie uciął bo przecież nie korzysta..
Opublikowano
Znalazlem te kabelki i przylutowalem do kostki i podlaczylem lecz sam problem nie zniknal. Wysoka temperatura silnika dalej sie utrzymuje odpowietrzanie tez nic nie dalo. Na dniach podjade di innego mexhanika i zobacze co mi powie i zdecyduje czy zmieniac pompe czy obejdzie sie bez jej wymiany
Opublikowano

Takie pytanie:

Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wentylator w 523i. U mnie komputer wskazuje 99 stopni i podczas postoju wentylator nie chodzi. mógłby ktoś tak prosto wytłumaczyć na jakich temperaturchach pracuje silnik i przy jakiej włącza się wentylator a przy jakiej się wyłącza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.