Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam z mroźnego Podlasia :)

Chciałbym podpytać się kolegów czy to normalne, że przy temperaturach rzędu -20 stopni, kiedy ruszam rano przez pierwszą minutę lub dwie

mam wrażenie, że wspomaganie kierownicy nie działa. Muszę wręcz siłować się z kierownicą. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.

Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko działa ok.

Jako laik tłumaczę sobie tą sytuację "zgęstnieniem" płynu wspomagania. A może się jednak mylę i trzeba zmienić płyn, dolać lub jest inna

przyczyna tej sytuacji ?

Opublikowano
nie powinno tak byc, układ powinien pracowac tak samo w kazdej temperaturze ...
Opublikowano
Witam z mroźnego Podlasia :)

Chciałbym podpytać się kolegów czy to normalne, że przy temperaturach rzędu -20 stopni, kiedy ruszam rano przez pierwszą minutę lub dwie

mam wrażenie, że wspomaganie kierownicy nie działa. Muszę wręcz siłować się z kierownicą. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.

Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko działa ok.

Jako laik tłumaczę sobie tą sytuację "zgęstnieniem" płynu wspomagania. A może się jednak mylę i trzeba zmienić płyn, dolać lub jest inna

przyczyna tej sytuacji ?

 

Czy niemasz kolego za dużego spadku napięcia przy uruchamianiu auta?.Często to się zdarza przy słabym aku.Przerabiałem to zeszłej zimy.

Opublikowano
Witam z mroźnego Podlasia :)

Chciałbym podpytać się kolegów czy to normalne, że przy temperaturach rzędu -20 stopni, kiedy ruszam rano przez pierwszą minutę lub dwie

mam wrażenie, że wspomaganie kierownicy nie działa. Muszę wręcz siłować się z kierownicą. Komputer nie wyświetla żadnych błędów.

Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko działa ok.

Jako laik tłumaczę sobie tą sytuację "zgęstnieniem" płynu wspomagania. A może się jednak mylę i trzeba zmienić płyn, dolać lub jest inna

przyczyna tej sytuacji ?

 

Czy niemasz kolego za dużego spadku napięcia przy uruchamianiu auta?.Często to się zdarza przy słabym aku.Przerabiałem to zeszłej zimy.

 

Dzięki za sugestie.

Możliwe, że właśnie tu tkwi problem, bo tak jak pisałem po przejechaniu dosłownie 1 km - 1,5 km wszystko działa OK.

Co prawda akumulator całkiem nowy - ma tylko 5 m-cy, z drugiej jednak strony często jeżdżę drugim samochodem a Bmw stoi po 3 dni pod chmurką

nie odpalane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie powinno tak byc, układ powinien pracowac tak samo w kazdej temperaturze ...

powiedzmy ze po odpaleniu przy -20 troszeczke czuc większy opór jak by nie było płyn gestnieje

Opublikowano
Mam AS u siebie i auto non stop pod chmurką - nawet przy -27*C nie czułem różnicy w zachowaniu się systemu. (chyba że byłem tak rano zmarznięty że nie miałem czucia w rękach ;) )
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 3 lata później...
Opublikowano

odgrzeje kotleta, ale może komuś się przydać:

 

ostatnio zgłębiałem kwestie płynów do wspomagania, i np.:

- syntetyczny zielony płyn, ma temp pracy od -50 do powyżej 140'C (pentosin chf11s)

- mineralny zielony płyn, ma zakres temperaturowy od -30 do 100/max110'C (np. lhm).

 

więc gdy temperatury spadają poniżej 20'C, a w układzie jest minerał, to jest bardzo gęsty, na granicy krzepnięcia, dlatego wspomaganie ciężej pracuje, aż układ się rozgrzeje.

kolejna sprawa - to 'zacinający się' zawór serwotronic (na parkingu 100% siły wspom, gdy jedziesz szybko siła wspom słabnie i kiera chodzi ciężej), odpowiadający za przepływ/ blokujący ciśnienie oleju w maglownicy.

gdy słaby mineral krzepnie - ma prawo zacinać zaworek. walczyłem z tym w Audi A8, raz rano kręciłem małym paluszkiem, raz zawieszałem się obiema rękoma, po wymianie zaworka poprawnośc pracyukładu wróciła.

- można zaworek rozebrać, wyjąć/podwiesić bolec blokujący strumień płynu w maglu, ale to niebezpieczne!

na parkingu będzie super, ale podczas 200km/h również będzie 100% siły wspomagania, nie będzie oporu na kierownicy, i można łatwo wytrącić auto z toru jazdy/równowagi :nienie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.