Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zadam może pytanie laika - auto mam już 1,5 roku ale jak to w końcu jest proszę o wyrozumiałość bo nie mogę rozkminić. Mam lampy bixenon przed liftem(nieskrętne). Powiedzmy jadę sobie w trasie i jest ciemno i mam włączone światła "mijania" czyli jak zwykle żarniki xenonowe i w tym momencie :

1. pociągam wajchę od kierunkowskazów do siebie na krótki moment - mogę mrugnąć że stoi policja dajmy na to (odpala się H7 ktora w moim przypadku na codzień to DRL o zmniejszonej mocy)

2. przyciągam wajchę od kierunkowskazów do siebie i trzymam dłużej - światła drogowe odpalają się i świeca wspomagając xenon ?

3. popycham wajchę od kierunków do przodu i znów odpalają się światła drogowe - tym razem z czy bez przesłony ??

 

Pytanie konkretne - czy mając odpalone światła w pozycji numer 2 lub 3 mogę używać ich w normalnym ruchu ? Czy będę oślepiał jadących z przeciwka ? W końcu po co jest ta przesłona ??

Poproszę o łopatologię ;)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Może nie do końca rozwieję twoje wątpliwości, ale:

 

-jak pociągasz wajchę i trzymasz (lub impulsujesz żeby mrugnąć) to świeci xenon z przesłoną (czyli nadal światło mijania) + żarówka H7 pełną mocą (jako długie)

-jak włączysz długie na stałe to świeci xenon bez przesłony (długie) + żarówka H7 pełną mocą (długie)

 

Czyli przyciągając wajchę uruchamia się H7 55W, reszta bez zmian, pchając wajchę do przodu uruchamia się H7 55W oraz odchyla się przesłona z xenona, co powoduje że świeci on bez granicy światło/cień.

 

I jednym i drugim będziesz oślepiał tych z przeciwka jeśli już jadą.

Spróbuj w ciemnicy uruchomić długie przyciągając wajchę a potem włączyć je na stałe pchając wajchę do przodu - powinieneś zobaczyć różnicę jaką daje oprócz świecącej pełną mocą H7 dodatkowo odchylona przesłona xenona.

 

Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi, ale jestem właściwie pewien że jest tak jak powyżej - obserwowałem u siebie w aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie do końca rozwieję twoje wątpliwości, ale:

 

-jak pociągasz wajchę i trzymasz (lub impulsujesz żeby mrugnąć) to świeci xenon z przesłoną (czyli nadal światło mijania) + żarówka H7 pełną mocą (jako długie)

-jak włączysz długie na stałe to świeci xenon bez przesłony (długie) + żarówka H7 pełną mocą (długie)

 

Czyli przyciągając wajchę uruchamia się H7 55W, reszta bez zmian, pchając wajchę do przodu uruchamia się H7 55W oraz odchyla się przesłona z xenona, co powoduje że świeci on bez granicy światło/cień.

 

I jednym i drugim będziesz oślepiał tych z przeciwka jeśli już jadą.

Spróbuj w ciemnicy uruchomić długie przyciągając wajchę a potem włączyć je na stałe pchając wajchę do przodu - powinieneś zobaczyć różnicę jaką daje oprócz świecącej pełną mocą H7 dodatkowo odchylona przesłona xenona.

 

Jeśli się mylę to niech ktoś poprawi, ale jestem właściwie pewien że jest tak jak powyżej - obserwowałem u siebie w aucie.

Masz calkowita racje :cool2: u mnie dokladnie tak samo dziala.

Opublikowano

Maciek - dziękuję za odpowiedź. Różnicę widziałem i właśnie chciałem się dowiedzieć czy ma ona wpływ na oślepianie jadących z przeciwka.

Jak widać ma więc używał NIE będę :) - myślałem po prostu że na pozycji "przyciąg do siebie" światła mijania dostają jakieś dodatkowe wspomaganie które nie będzie oślepiać.

Temat można zamknąć zatem :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Dodam jeszcze że poprzez przeprogramowanie modułu świateł można uzyskać efekt migania xenonem, czyli gdy mamy wlaczone mijania i pociągniemy wajche do siebie to swieca H7 z pełną moca i podnosi sie przysłona w xenonie i reflektory świecą jak na długich. Przy wyłączonych mijania swieci tylko H7, czyli po staremu.
Opublikowano
Dodam jeszcze że poprzez przeprogramowanie modułu świateł można uzyskać efekt migania xenonem, czyli gdy mamy wlaczone mijania i pociągniemy wajche do siebie to swieca H7 z pełną moca i podnosi sie przysłona w xenonie i reflektory świecą jak na długich. Przy wyłączonych mijania swieci tylko H7, czyli po staremu.

 

To by się przydało. Nie wiem jak inni ale ja bardzo rzadko włączam długie na stałe, zazwyczaj jak chcę przyświecić to trzymam wajchę do siebie tak długo jak potrzebuję, a potem puszczam - wtedy długie jest słabsze bo bazuje tylko na zwykłej H7 bez udziału xenona.

 

Apropo ktoś wie jakie wpisy trzeba przekodować i jakie wartości im przypisać w LMA żeby to uzyskać? (auto przedlift)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.