Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W zeszłym tygodniu zacząłem pasmo szczęśliwych wydarzeń: najpierw serwo hamulcowe, wczoraj przewód paliwowy obok pompy progowej, dzisiaj auto zaczęło kopcić na siwo/niebiesko. Jak jadę spokojnie do 60 km/h to jest w miarę ok, ale jak tylko dochodzę do 2 tys obrotów na silniku za samochodem zostaje chmura siwego i niebieskiego dymu na 100 metrów :/ Przy sprawdzaniu stanu oleju okazało się, że pod korkiem mam dużo galaretki (uszczelka pod głowicą? a jeśli tak, to jak to poznać poza masłem pod korkiem oleju). Raczej nie z zimna i wilgoci, w niedzielę przejechałem ponad 200km i od tamtej pory dziennie około 50-70, autko się dogrzewa.

Mój magik od BMW mówi, że przy wymianie oleju (jutro mam nadzieję) wymienić odmę i powinno pomóc, jeśli nie to turbo...

Ma ktoś jakąś radę? Nie chce za bardzo wymieniać oleju itp, już nie chodzi o tą odmę bo nie wiem kiedy była wymieniana i można by to zrobić, ale szkoda wymieniać oleju, żeby się okazało, że to i tak turbina i znów nowy olej po wymianie na nową..

Opublikowano
Jest taki płyn który dodaje się do płyny chłodniczego, jeśli będą spaliny w układzie chłodzenia to się odbarwi. Albo luknij czy olej nie idzie ci do wody lub woda do oleju. Filtr odmy zmień koniecznie.
Opublikowano
W moim przypadku kopcenie było spowodowane zsunięciem się węża od turbo na kolanku - nie świszczy Ci bardziej podczas jazdy?
Opublikowano
Właśnie mam wrażenie, że turbinę słychać mniej niż wcześniej. Podczas przyśpieszania na 5 biegu nie było słychać jak wkręca się na obroty (albo mam już paranoje). Na zewnątrz jak mam drzwi otwarte i gazuję na postoju to słychać gwizd turbiny, nawet wydaje mi się, że tak samo jak wcześniej..
Opublikowano

Dziś dzień serwisowy :)

Wymieniony olej na LIQUI MOLY 5W40, filtr paliwa, oleju, powietrza.

Na samym początku wyciągnęliśmy tylko 2 litry oleju, w ostatecznym rozrachunku wyszło niecałe 4 litry na ciepłym silniku w ciągu jakichś 30 minut, więc olej miał czas ociec do miski olejowej, świeżego oleju weszło okrągłe 6 litrów (w/g katalogu 6.5l), więc jest ok, niedawno przed wymianą na bagnecie w połowie podziałki na zimno.

Zabrałem się za wymianę filtra odmy, ściągam obudowę a pod nią coś takiego

 

http://www.fotoload.pl/123aa37/7d3a59f6d0ec7fa7920140660c1e5f6213393_min.jpg

 

i

 

http://www.fotoload.pl/123aa7/700cdf3fb7782f25d28c4fb751199af36710_min.jpg

 

:duh:

W środku mnóstwo szarego tłustego nagaru i wilgoć. Wszystkie kanaliki w odmie zapchane tym syfem, nie dziwie się, że coś szło nie tak.

Dokładnie to wyczyściłem, zebrałem cały osad i wodę, a było jej nie mało

Tak samo z korkiem od oleju.

Autko ma werwę i nie zostawia już za sobą chmury białego dymu jak mam w okolicy nawet 3 tys obrotów ani nie kopci na niebiesko przy spadku obrotów jak zmieniam biegi.

Przejechałem jakieś 30 km na krótkich odcinkach po mieście ale przeleciałem po trasie szybkiego ruchu i też było ok. Już byłem z siebie zadowolony, ale po może godzinnym postoju pod korkiem oleju znowu znajduję trochę nagaru i kilka kropel wilgoci, wiem, że nie da się jej pozbyć całkowicie, myślę, że następne kilka dni pokażą, czy jest w porządku, czy to jednak uszczelka pod głowicą :/

Opublikowano

Rano autko miało problem z odpaleniem :duh:

Jechałem do pracy, trochę dogrzałem samochód pod domem jak już zakręcił, na trasie nawet dobre warunki, więc poleciałem koło 120-130. I za mną znowu kłębu białego i szarego dymu. Dojechałem do pracy, pod korkiem oleju zebrało się więcej nagaru niż było wczoraj wieczorem.

Płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami, a olej ma cały czas ładny kolor. Niestety nie miałem jak zrobić badania układu chłodniczego tym płynem, kumpel nie miał na warsztacie :/

W poniedziałek jadę do mojego magika od BMW, może on coś poradzi, jakoś mam wrażenie, że to uszczelka pod głowicą się gdzieś przepaliła :mad2:

Wymiana oleju i dwóch filtrów czeka mnie ponownie, nie ma to jak zalać auto dobrym olejem na 3 dni :mad2:

No i mam wrażenie, że po przekroczeniu 1.5 tys obrotów silnik wydaje z siebie trochę inny dźwięk, jakby trochę ciche "pierdzenie"

Opublikowano
Mój magik mówi, żeby sprawdzić jeszcze coś, co jest przy korku wlewu oleju, jakaś nagrzewnica oleju czy coś takiego, ktoś wie gdzie to jest i jak się dostać?
Opublikowano

zrobiłem regenerację turbiny, wymieniłem filtr odmy i wyczyściłem zawór EGR i auto przestało kopcić :cool2:

Kosztowało mnie to ok. 2000 zł

Opublikowano
Jutro bawara jedzie do lekarza. Podczas jazdy do 1,5 tys. obrotów nic złego się nie dzieje. Cała rura wydechowa jest okopcona na końcu na czarno grubą sadzą.. No i nie słyszę w ogóle w aucie turbiny... może też dlatego, że na niskich obrotach cały czas jadę?
Opublikowano

Bawara dalej chora...

Spec nie pomógł, mówi, że diesli nie robi. Na postoju jak go gazuje nie kopci, za to z wydechu wyleciał olej :mad2:

Jestem prawie pewien, że to uszczelniacz na turbinie, więc do wymiany, w do poniedziałku trzeba będzie poczekać...

Opublikowano

Na pewno nie uszczelka pod głowicą :) Masło się już nie zbiera (zrobiłem wczoraj 50km), nie ubywa płynu, nie rośnie olej, pod tym wydaje się być ok. Pozostaje sprawdzić turbo, zobaczymy, czy wypluje olej jak rozbiorę dolot...

Oleju nie ubywa i ma ładny kolor dodam, może przeoczyłem coś w tej odmie, jakiś kanalik i nie ma wentylacji przez co podciśnienie wysysa olej?

 

Na trasie przegoniłem jakieś 8km non stop na 4tym biegu. Obroty około 2.5 tys i o dziwo dymu nie ma...

Może dym był z resztek oleju, które zassał silnik przed wymianą filtra odmy?

Opublikowano
No i śmiga jak powinno :) Widocznie musiał wypluć resztkę oleju, którą zassał silnik jak odma się przytkała :)
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć mam problem, który opisywałeś w lutym, że strasznie Ci kopciła bmka, ale jak się przeleciałeś w trasie, to kopcenie ustawało, jestem już umówiony na wymianę turbiny, ale znalazłem twój temat i teraz się zastanawiam, czy wymiana odmy i dokładne wyczyszczenie kanalików przyniosło 100% efekt, do tej pory wszystko jest z Twoim motorem ok?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Krzysiek, to tez dobry trop.

Pamietam jak mialem zapchaną odmę, to oleju ubywało dość znacznie. przez 1500km przepalił 0.5 litra.

Jesli nie wymieniales odmy, to ją wymień koniecznie, oczywiscie całą - obudowę + separator plastikowy kup od e60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czemu od e60 i po co obudowa, zrobie jak mówisz, ale czemu?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A czemu od e60 i po co obudowa, zrobie jak mówisz, ale czemu?

 

Filtr od e 39 jest taki "szmaciany" jak zapcha się olejem to już kaplica. W E 60 filtr jest z jakiegoś tam tworzywa które można po prostu wymyć w benzynce i wysuszyć.

 

http://www.bmwklub.jgora.pl/viewtopic.php?p=23535

tutaj zobaczysz jak wygląda filtr odmy w wersji e-39

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

Bo jest ulepszona, jest plastikowa i dłuzej żyje, kanał odmy jest zawsze drożny.

W e39 był jeszcze patent separatora filcowego, co widzisz na zdjęciach operacji wymiany odmy.

Ten filcowy szybko sie zapycha i już po kilkunastu tyś km drożność odmy jest pogorszona.

 

Separator ten ma nr katalogowy: 11127799366 i pasuje do obudowy tej, co ma M57 w e39

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobie jak mówicie koledzy, ciekawe ilo caś takiego kosztuje... pewnie i tak taniej niż turbo czy tłok :cool2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Wkład separatora okolo 90zł, obudowa wkładu też gdzieś tyle.

Tanie nie jest jak na plastik, ale o wiele tansze niz regeneracja turbo, czy wymiana tłoka ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.