Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z bmw 320d 1998' 136km

Po odpaleniu np. rano z rury wydobywa się biały śmierdzący dym, po wciśnięciu na gaz samochód w ogólne nie reaguje, po chwili gdy złapie temperaturę wskazówka obrotomierza lekko drgnie , max do 1500-2000tys, natomiast gdy już się zagrzeje złapie temperaturę wszystko działa jak należy. Miał ktoś podobny problem,ew. wie jak go rozwiązać od czego zacząć . Byłem dziś umówiony u pompiarza ale powiedział,że jest bezradny i odesłał mnie z kwitkiem

Opublikowano
Moze parafina sie wytraca w paliwie na tych mrozach. Dolej szuwaksu do diesla na mrozy, jakis dobry depresator, zatankuj na full i zobacz czy bedzie roznica. Profilaktycznie wymien filtr paliwa.
Opublikowano

Właśnie dziś wymieniłem filtr paliwa, ale dalej to samo.

Dzwoniłem do warsztatu to gościu mówił,że prawdopodobnie pompa ale to tylko przez telefon więc nie wiem .

Opublikowano

Wyjdzie to pod podpięciu do kompa?

Hmm Zna ktoś kogoś kto się na tym zna, najlepiej wawa bądź okolice ?

Byłem w Piasecznie w http://www.auto58.pl/ wstępnie dopiero na przyszły wtorek jestem zapisany ale lepiej by było coś szybciej .

I jakie ogólnie opinie na temat auto58 ? był ktoś

Opublikowano
Odpaliłem rano auto się zagrzało do temp wcześniej problem znikał auto jeździło normalnie, teraz już tak nie jest, auto zagrzane obroty max 2500, na wolnych obratach nie kopi po dodaniu gazu kłęby dymu z rury, przeglądając forum natknąłem się na problem nieszczelnej pompy
Opublikowano

U mnie też zakopci przy odpaleniu (generalnie mam problemy po noce, ale smigam na zmiane świec i mam nadzieje, że pomoże a jak nie to sterownik - chociaz pod inpa ZERO błędów). Ja uważam, że teraz jets duża tem na minusie i dlatego unosi się dymek (też tak mam jak jade, ale odrazu sie rozmywa w powietrzu) - obserwuje tez inne auta i maja to samo.

Co do obrotów, że nie możesz wejść wyżej...mój tesciu ma Merca w203 270 CDI miał dokladnie to samo i przy okazji właśnie kopciło na biało - okazał się jakiś czujnik w przepływomierzu.

Opublikowano
Pedał gazu wciśnięty na maxa, obroty max 2000-2500 i nic więcej z rury kłęby dymu takiego jak na fotce .Do tej pory było ok, przyszły pierwsze większe mrozy i tak się zrobiło. Dzień wcześniej zatankowałem na shellu i rano przy odpaleniu były takie problemy ale to chyba nie ma nic do rzeczy . Filtr paliwa wymieniłem od razu no ale nie pomogło . Być może właśnie jakiś czujnik przemroziło i padł, nie mam pojęcia właśnie. Założyłem ten temat bo być może ktoś miał podobny lub ten sam problem i mam nadzieje,że ktoś pomoże
Opublikowano
Właśnie szukam kogoś kto zajmuje się tylko bmw, byłem u pompiarza i tak mi doradził,żeby właśnie szukać kogoś kto ma program do bmw dedykowany ,a nie jakimś ogólnym bo ponoć śmieszne błędy wyskakują, Dziś dzwoniłem do elektryka to mówił,że nie będzie mnie narażał na koszty, i z tego co się dzieje to mówił,że na 90% wtryski
Opublikowano

To przez te mrozy-NIE PRZEJMUJ SIĘ TYM !!!

BO JAK PODJEDZIESZ GDZIEŚ Z TAKIM PROBLEMEM TO ONI JUŻ COŚ TAM WYNAJDĄ.... :nienie:

 

PRZEJDĄ MROZY-BĘDZIE DOBRZE :wink:

Opublikowano
mrk7, ja jestem z Warszawy ale oddałem samochód na reklamacje sterownika do Piaseczna (Jacek Grabowski - Elektronika). Jak będę odbierał samochód (mam nadzieje na dniach), to mogę wziąć netbooka z INPĄ i umówimy się gdzieś to sprawdzimy co to może być. Znawcą nie jestem ale może coś INPA znajdzie...
Opublikowano

Squnish bardzo chętnie , ale w weekend mam uczelnie więc ew. może któregoś dnia ja bym do wawy podjechał.

Może faktycznie od mrozów, bo dziś było troszkę mniej bo -14 po zagrzaniu się jeździł normalnie ... sam już nie wiem co to może być

Opublikowano
Czyli nie jestem sam z tym problemem . Najlepiej jechać z tym do pompiarza? i jaki koszt u Ciebie był naprawy?
Opublikowano

Witam,

 

Jeździłem kiedyś trójką z tym silnikiem ale mnie akurat taka sytuacja sie nie przytrafiła:)

Na 80% moge powiedzieć że jest to wina zatartej tulei w pompie ponieważ prowadzę warsztat i spotkałem już wiele takich przypadków i to nie tylko w BMW.

Czy to tuleja czy nie można w niedługim czasie zdiagnozować np przy pomocy INPy lub innego sprzętu.

Wszystko jest kwestią doświadczenia mechanika któremu powierzysz auto:)

Co do naprawy to jako tako trzebaby było zrobić regeneracje całej pompy ale samą tuleje też można "usprawnić". Wychodzi dużo taniej.

Moim zdaniem wpływ ujemnych temperatur odpada bo po rozgrzaniu silnika wszystko powinno wrócić do normy...

Początkowe objawy zacierającej tulei to: powolne i nierównomierne narastanie obrotów zimnego silnika plus kłęby białego dymu z rury. Często po rozgrzaniu silnika/paliwa tuleja odblokowuje sie i wszystko wraca do normy.

Ostatecznie jednak tuleja zaciera sie.

 

P.S. traktuj to tylko jako możliwą przyczynę a nie jako 100% rozwiązanie. Wszytko trzeba zdiagnozować:)

Pozdr

Opublikowano

Mój problem chyba rozwiązany :)

Przynajmniej wszystko było wczoraj w porządku wieczorem jak postał prawie pół dnia na zewnątrz. Zobaczę czy po dzisiejszej nocy będzie wszystko ok.

Mianowicie problem tkwił w niepodłączonym kabelku podciśnienia. Podłączyli kabelek założyli nowy przepływomierz przejechałem się różnica w mocy odczuwalna i to bardzo, po prostu myślałem,że te 2.0d 136km tak chodzą bez rewelacji :x wróciłem założyli stary przepływomierz i chodziła jak na nowym. Więc zostawiłem starą przepływkę . Wróciłem do domu postawiłem pod domem stała od 13 do prawie 19 na zewnątrz. Odpaliłem oznak problemu brak, reaguje od razu na gaz. Podłączany był pod INPA błędów brak, problemów też brak, więc na moje szczęście to nie pompa ani wtryski, parametry prawidłowe :)

Koszt operacji 100zł

Opublikowano

Witam,

 

Podepnę się pod temat... :) mam akurat wersję 330d ale "problem" podobny.... jak odpalam na mrozie (im większy mróz tym dłużej kręci lub więcej prób jest- ale to chyba normalne) jak już silnik zaskoczy to jest chmura dymu (kolor biały) sięgająca 1 piętra (przy -20 i po ok 7 próbach odpalenia). Silnik ma moc, turbina normalnie pracuje, po chwili pracy (jak się lekko nagrzeje) nie ma śladu po dymie. W czasie jazdy nie kopci ani nic...

 

 

Dodatkowo chciałbym zapytać o dziwny dźwięk podczas mocnego skręcania (np. na parkingu gdzie kołami się skręca do oporu) tylko w czasie mrozu, po rozgrzaniu się jest cisza... Czym to może być spowodowane?

Opublikowano
Co do naprawy to jako tako trzebaby było zrobić regeneracje całej pompy ale samą tuleje też można "usprawnić". Wychodzi dużo taniej

Kolego możesz się z nami podzielić jaki masz sposób na "usprawnienie" działania tej "TULEII"??

Opublikowano

Właśnie też jestem bardzo ciekawy jak usprawnić tą tuleję bez oddawania pompy do regeneracji za kupę kasy.

 

Ktoś wyżej pisał że to normalne. Nieprawda, mam identyczne auto jak kolega i w takie mrozy spokojnie na max obroty się wkręca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.