Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją E61, wczoraj zapaliły się kontrolki z airbag i pasów oraz pojawił się komunikat "Restraint system faulty". Nazwa wskazuje na uszkodzony system pasów bezpieczeństwa lecz INPA podaje kod błędu 9AFF z module SFZ.

Poczytałem trochę zagraniczne fora i ponoć może to być związane z inteligentną klemą IBS.

Czy ktoś znający temat może potwierdzić znaczenie tego błędu.

 

Pozdrawiam

silver111

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Opublikowano
Szkoda że rodzimego forum nie poczytałeś :D bo jest o tym trochę!!Prawde powie dopiero komputer bo przyczyn może być kilka: klema, napinacze, mata, kostki, poduchy.......
Opublikowano
Restraint system faulty! wskazuje na rzeczy które wymieniłeś, natomiast 9AFF to ponoć klema - czy to prawda ?
http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Opublikowano
jeszcze się zastanawiam czy mogły to spowodować ujemne temperatury. Samochód podczas ostatnich mrozów parę dni stał w nieogrzewanym garażu.
http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
Opublikowano
Restraint system faulty! wskazuje na rzeczy które wymieniłeś, natomiast 9AFF to ponoć klema - czy to prawda ?

Najprawdopodobniej klema tak jak i w tym przypadku viewtopic.php?f=73&t=157058 a i faktem jest że ostatnie temperatury mogą robić cuda z naszymi autami!! :D

Opublikowano
MOIM ZDANIEM MATA MA PRZERWANY OBWOD BYLO TO SAMO U MNIE.WYMIENIAC SIE NIE OPLACA I SPORO ZACHODU O ILE TO TO!!!!Mozna odlaczyc i po problemie
  • 1 rok później...
Opublikowano

Problem powrócił.

 

Mam prośbę. Czy ktoś mógłby mi zrobić fotkę dokąd idzie przewód ten od klemy pirotechnicznej. Gdzie idzie kabelek od klemy dodatniej?

 

Dzięki z góry

 

pozdrawiam

S

http://img30.imageshack.us/img30/5268/minie61.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jutro bede mial na warsztacie dokladnie to samo wiec jesli chcesz moge podeslac pare fotek i instrukcje jak usunac blad.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Hej, mam ten sam błąd 9AAF w SFZ i ciągle świeci mi się kontrolka restraint system faulty itd. Po skasowaniu ciągle się pojawia. Podobno powodem była ułamana kostka od bocznej poduszki powietrznej podczas demontażu panelu bocznego drzwi. Założyłem nową wtyczkę i problem jest nadal. Czy ktoś miał podobny problem? Czy szukać tej klemy plusowej? Auto to BMW 545i z 2005 e60.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9AAF Brak komunikatu (0x3) z modułu drzwi z przodu z lewej strony, odbiornik SFZ, nadajnik TMBF

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hej. Co to znaczy? Od czego zacząć? Niby kostka nowa wstawiona, kasuje błąd inpa i po ponownym przekreceniu zapłonu błąd wraca. U mnie to dotyczyło prawych drzwi czyli pasażera. Kolega mi poradził żeby ładować akumulator do pełna cała noc i wtedy spróbować kasować co wydaje mi się dość dziwna diagnoza.


Wkurza mnie to strasznie bo ciągle mam dwie ciągle palace się czerwone kontrolki na desce plus restraint system faulty w idrive. Ktoś coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba zajrzeć do modułu, który jest wskazany w opisie błędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, opiszę moją historię. Poprzedni właściciel wymienił w mojej e60 wnętrze na poliftowe i przy zakładaniu obicia przednich drzwi pasażera ułamał kostkę od bocznej poduszki powietrznej i zaczęło wywalać błąd w idrive z tytułu postu. Dokupiłem wtyczkę i podłączyłem poduszkę boczną pasażera i po skasowaniu błędów w INPA - błędy dalej istaniały. Poczytałem na forach, że to może być niedoładowany akumulator - ten mam dość nowy boscha niecałę dwa lata temu kupiony itd. Ładowałem aku specjalnym elektronicznym prostownikiem itd i po podłączeniu aku i wykasowaniu błędów w INPA - błąd restraint system faulty zniknął i tak przez prawie pół roku spokój i aż teraz pojawił mi się znowu.


0E SFZ OKAY 1 Fehler eingetragen 9AFF 60


Na forach piszą, że to klema pirotechniczna w akumulatorze przy plusie. Nie sądzę aby to u mnie był problem bo auto nie miało nigdy wystrzelonych poduszek itd.


Dodatkowo mam jeszcze jeden, który po rozszyfrowaniu też od poduszek jest:


01 SIM/SGM OKAY 1 Fehler eingetragen

9408 60


Ktoś ma jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
0E SFZ OKAY 1 Fehler eingetragen 9AFF . Nie sądzę aby to u mnie był problem bo auto nie miało nigdy wystrzelonych poduszek itd.

Dlaczego nie sądzisz, aby błąd dotyczący precyzyjnie klemy pirotechnicznej, dotyczył uszkodzenia klemy pirotechnicznej? Niewystrzelone poduszki nie mają tu nic do rzeczy.

Co do 9408 potrzebna jest interpretacja ISTA.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Hej, dzięki za odpowiedź. TO znaczy, ze klema do wymiany? Da radę ją jakoś sprawdzić w domu czy wystrzelona? Ona chyba jest przy plusowym biegunie na akumulatorze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie koniecznie wystrzelona. Ma niewłaściwą oporność. One się psują na potęgę, wystarczy szarpnąć przy wymianie akumulatora. To jest cały plusowy kabel.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

OK ale czy jest możliwość aby ją jakoś sprawdzić? Chodzą używki po 200 zł ale czy moja aby na pewno jest zła? Sorry za drążenie ale nie lubię wymieniać czegoś co jest może sprawne.


Dziwne bo pół roku temu te same błędy i po odpięciu aku i naładowaniu go do pełna problem zniknął więc to mnie dziwi, że gdyby klema była uszkodzona to nie ważne czy aku naładowany czy nie to błąd by wyskakiwał, nie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli okresowo wyrzuca błąd 9AFF - jest uszkodzona. Pojedyńcze wystąpienie błędu sugeruje, że trzeba już na nią bardzo uważać.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Hmm, za każdym razem jak podpinałem kompa to zapisywałem błędy itd. i po przestudiowaniu PDFów błąd 9AFF pojawił się dopiero teraz po raz pierwszy więc śmiem domniemywać, że może ona nie jest uszkodzona. Najgorsze, że nie da rady go skasować INPą... może odepnę aku i wtedy zniknie? ;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma możliwości, że nie da się skasować błędu. Błąd zostanie skasowany, tylko natychmiast powraca; w takim przypadku - klema do wymiany. Używana klema plus to jakieś 50-100pln oraz 15-20 minut pracy. Jak jesteś z okolic Poznania to możesz podjechać.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Hej, mam pomysł jeszcze jeden bo skoro błąd wraca cały czas to spróbuję skasować błędy, wyłączyć zapłon i on się od razu pojawia znowu więc zobaczę, który to jest. Może być, że klema nie jest dokręcona.


Spoko, dzięki za odpowiedź, długi weekend się zbliża więc czas posiedzieć trochę w garażu. Mam jeszcze jeden błąd wkurzający od wentylatora w skrzynce z komputerami, ciekawe czy to tylko bezpiecznik czy wentylator się skończył.

Opublikowano
Podłączyłem inpę i po skasowaniu błędów mam ponownie 9AFF, który się pojawia od razu czyli chyba wezmę się za tę klemę plusową na początek... jeszcze dodatkowo mam kilka rodzynków takich jak padające CCC :(
Opublikowano
W weekend odpinałem aku i później skasowałem wszystkie błędy i błąd restraint system faulty zniknął a powiem, że klemy nie wymieniłem. I bądź to człowieku mądry, olewam temat - pewnie aż znowu powróci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.