Skocz do zawartości

bmw e39 brak ABS I ASR czujnik czy sterownik ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
niestety to nie winna czujnika... Na oryginalnym jest to samo co na zmieniku kontrolki zgasły na chwile po przejechaniu kawałka ale ABS zaczął działać cały czas potem auto zaczęło szarpać jak by trzymało je kontrola trakcji i znów kontrolki się zapaliły... i znów ten sam błąd prawego tylnego koła.... Czego to może być winna sterownika ?? bmw e39 2,3i 1996 rok
Opublikowano
na poniedziałek umówiłem się z jakimś magikiem od Spraw ABS itp przez telefon jest pewien ze dojedzie przez dzień i zrobi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym obstawiał uszkodzony sterownik ABS.Zakup używki lub nowego jest o wiele tańszy od tego po lifcie (na zdjęciu wcześniej).
Opublikowano
no patrzyłem to za 2 stówki kupi już ale w poniedziałek oddaj auto do speca od ABS niech on diagnozuje bo i tak już wydałem prawie 500 zł i nić poprawy
Opublikowano
niestety wymiana czujnika na nowy oryginał pomogła tylko trochę a mianowicie kontrola trakcji już nie głupieje kontrolki się nie palą ale abs działa poprawnie dopiero po przekroczeniu 60km/h przy prekorekcji po niżej 60km/h abs działa cały czas przy każdym hamowaniu
Opublikowano
dla zainteresowanych. Przyczyną problemu był czujnik ale nie tylko ale też łożysko koronka ABS na nim... Chodź było nowe faga i pojeździło ok 7 tyś koronka abs uległą zniszczeniu nie wiadomo czemu
Opublikowano

No i dopadło w końcu mnie.

Wsiadam do auta odpalam jade i po jakimś czasie zapala się kontrolka ABS i ASR. Wszystko pozostałe działa. Po minucie nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Teraz nie wiem czy czujnik w lewym tylnym kole czy sterownik do wymiany.

Opublikowano
No i dopadło w końcu mnie.

Wsiadam do auta odpalam jade i po jakimś czasie zapala się kontrolka ABS i ASR. Wszystko pozostałe działa. Po minucie nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Teraz nie wiem czy czujnik w lewym tylnym kole czy sterownik do wymiany.

 

Na 99% czujnik lewy tył(dla pewności możesz podpiąc pod kompa) w razie wymiany zwróc uwagę na jego kolor(szary lub niebieski)bo wiem, że od 98' była zmiana na niebieski tylko nie wiem od którego miesiąca :) a najlepiej to wyciągnij stary i będziesz wszystko wiedział.

Jest też różnica między sedanem a kombii (długośc).


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
No i dopadło w końcu mnie.

Wsiadam do auta odpalam jade i po jakimś czasie zapala się kontrolka ABS i ASR. Wszystko pozostałe działa. Po minucie nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Teraz nie wiem czy czujnik w lewym tylnym kole czy sterownik do wymiany.

 

zwróc uwagę na jego kolor(szary lub niebieski)bo wiem, że od 98' była zmiana na niebieski tylko nie wiem od którego miesiąca :)

 

Ja mam 06/1998 i jeszcze szare czujki ... na szczęście :wink:

Opublikowano
Też mam 06/1998r. czyli szary. Dzisiaj jeździłem to raz działa prędkościomierz i ekonomizer a raz nie. Po odpaleniu nie ma kontorlek abs i asr, ale jak przejadę kawałeczek to się zapalają. Czy ciężko jest wymienić ten czujnik? Bo mam nadzieje że to tylko czujnik a nie sterownik :)
Opublikowano
Też mam 06/1998r. czyli szary. Dzisiaj jeździłem to raz działa prędkościomierz i ekonomizer a raz nie. Po odpaleniu nie ma kontorlek abs i asr, ale jak przejadę kawałeczek to się zapalają. Czy ciężko jest wymienić ten czujnik? Bo mam nadzieje że to tylko czujnik a nie sterownik :)

 

W przypadku pierwszych modeli(szary czujnik) prawdopodobieństwo, że padł sterownik jest mniejsze niż w tych z niebieskimi czujnikami.Także raczej to czujnik lewy tył.Zawsze można podeprzec się kompem :wink:

Wymiana jest uzależniona głównie od tego czy stary wyjdzie czy się rozsypie w srodku.

Ja miałem to szczęście, że mi wyszedł bez problemu z kolei nowy miał nieco większą średnice(+0.5mm) i musiałem trochę papierkiem w środku potrzec :)


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dla zainteresowanych. Przyczyną problemu był czujnik ale nie tylko ale też łożysko koronka ABS na nim... Chodź było nowe faga i pojeździło ok 7 tyś koronka abs uległą zniszczeniu nie wiadomo czemu

U mnie też jest do wymiany łożysko bo mechanik wykrył jeden ząb za mało i przy wolnym toczeniu się samochodu i hamowaniu włącza się ABS.Ile dałeś za łożysko i jakie?Czy koronka jest zespolona z łożyskiem?

Opublikowano

Teraz zamierzam kupić czujnik. Czy jest znaczenie czy to prawy czy lewy przód czy jest sprzedawany osiami?

Spróbuję sam wymienić może się nie rozsypie. Macie jakieś sugestię porady co do wymiany? Może popsikać WD czy innym specyfikiem?

Opublikowano

czy lewy czy prawy nie ma znaczenia, natomiast przód jest inny jak tył.

Ty oczywiście zmieniasz lewy tył :wink:

 

Co do wymiany to uważaj na tą śrubę co trzyma czujnik, mnie trochę zeszło z jej odkręceniem bo była obrobiona.

Tak jak pisałem czujnik udało mi się zwinnie wyciągnąc natomiast nowy był min szerszy...papierek i ogień :)


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
dla zainteresowanych. Przyczyną problemu był czujnik ale nie tylko ale też łożysko koronka ABS na nim... Chodź było nowe faga i pojeździło ok 7 tyś koronka abs uległą zniszczeniu nie wiadomo czemu

U mnie też jest do wymiany łożysko bo mechanik wykrył jeden ząb za mało i przy wolnym toczeniu się samochodu i hamowaniu włącza się ABS.Ile dałeś za łożysko i jakie?Czy koronka jest zespolona z łożyskiem?

Koledzy z własnego doświadczenia wiem że czujniki ABS które czytają wycięcia-otworki z pierścienia ABS-u,wystarczy mały odchył w liniowości i odczyt jest fałszywy co jest ujawnialne po chwili rozgrzania ukł hamulcowego-materiał zmienia swoją objętość.Druga sprawa koledzy: czujnik jest bardzo wrażłiwy jeżeli chodzi o usadowienie go w piaście>> tolerancja dla odczytu od 0,2-0,8 mm od pierścienia na tarczy.

Najważniejższy aspekt--czujniki orginalne :cool2: ,żadne zamienniki :nienie:

Opublikowano

Tak, zmieniam standardowo lewy tył. Raz ekonomizer i prędkościomierz działa raz nie działa to zależy.

Kupuje siemensa, ale zawsze wolę na forum wszystkiego się dowiedzieć niż potem czekać w sklepie zanim sprzedawca doczyta zastanowi się czy to ten czy nie ten itd. Tak szybko sprawnie idzie.

 

Dzięki wszystkim za odp. Dam znać jak poszła wymiana. (postaram się zrobić zdjęcia jak nie zapomnę aparatu) i wkleję na forum taką fotorelację :) może się przyda dla innych

Opublikowano

najlepiej to wyjmij stary i pokaż w sklepie, ja tłumaczyłem jak krowie na granicy model, rok, nadwozie nawet VIN im podałem i co...

jadę na drugi dzień odebrac do sklepu i czujnika nie ma bo ciężarówka z hurtowni się wpakowała do rowu i muszą ją przeładowac( to byłem w stanie zrozumiec bo akurat zima była w pełni), czekam na telefon,dzwoni, czujnik jest jadę i co widze?...dośc, że niebieski to jeszcze krótki(do sedana). Kazałem im sobie go w d...pę wsadzic.

Wyjąłem czujnik i zawiozłem do innego sklepu i na drugi dzień miałem wreszcie dobry czujnik.

Swoją drogą to pytałem chyba w 10 sklepach(miasto ponad 50tys mieszkańców) i nigdzie nie ma od ręki tylko na zamówienie...a przecież takie awaryjne te nasze BMW :lol: :wink:


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano

No właśnie go nie wyciągam (nie mam kanału auto pod blokiem) I nie chce tak bez niego jeździć by się syfu nie nazbierało do środka.

Teraz akurat co kilka dni na max 20km wyciągam auto, to przeżyje. W trasę się nie wybieram. Powinni taką część awaryjną mieć na sklepie bez zamawiania, bo to akurat z tego co widzę na forum często pada :)

Opublikowano
No właśnie go nie wyciągam (nie mam kanału auto pod blokiem)

 

nie potrzeba kanału, podlewaruj, ściągnij koło i masz wszystko w zasięgu


http://www.ermail.pl/images/linkbanners/eRmailBannerSmall2.jpg">

Opublikowano
Wolał bym wszystko ładnie wyczyścić z kanału i delikatnie spróbować wyjąć. Czujnik widać dopiero po wewnętrznej stronie auta jak się wejdzie pod auto (tka mi się wydaje) Pierwszy raz będę to wymieniać, dlatego wolę zrobić to z kanału. Poza tym jest taka pogoda, że zwykłe wyjście na dwór to wyzwanie :) leje i ostro wieje :x
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się po temat.

Też tak mam, że co jakiś czas(rzadziej niż częściej) podczas jazdy mrugną mi na 2 sekundy kontrolki od abs i asr.

Dodatkowo 2 razy podczas jazdy zaświeciły się wszelkie możliwe kontrolki na pulpicie po czym zgasł mi silnik. Po uruchomieniu go(dalej jadąc) zaczął świrować przez chwile prędkościomierz( albo za mało albo za dużo wskazywał). Ostatnio też chciałem odpalić furę i po przekręceniu kluczyka absolutnie zero reakcji, nawet ani jedna kontrolka się nie zapaliła. Dopiero przy 4-5 przekręceniu kluczyka zatrybiło.

Ktoś może wie o co kaman? :?

 

e39 530d 184KM

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Sterownik ABS jest walnienty napewno... Na kompie blad czujnika lewego kola ale to nie koniecznie znaczy ze ody czujnik jest zepsuty.. Mi sterownik poszedl i objawy - w/w blad na kompie, zapalenie sie kontrolek abs i asr, po czasie wszystko zwariowalo -kontrola trakcji mi sie wlaczala podczas nawet delikatnego ruszania, i auto podczas jazdy potrafilo mi delikatnie przyhamowywac jedno z kol i nie bylo reguly ktore heh... co sie okazalo styki sterownika byly poodrywane i przewiercona wtyczka przez ktora byly byle jak przylutowane kabelki (dokladnie 3) i tutaj mam zapytanie do wszystkich : moze ktos chcialby sprzedac sterownik razem z wtyczka do 503d 99r 184KM. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.