Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to nie ten nr 3 ? Jeśli ten to koszt około 230zł. Prawdopodobnie dostałbyś się do niego od spodu po demontażu osłony, pomiędzy silnikiem a skrzynią. Tak to z rysunku wnioskuję :lol:

03 Czujn. prędk. obr. wału korbowego 13627805188

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/z/f/315.png

 

wg Realoem http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UX11&mospid=51059&btnr=11_4078&hg=11&fg=10&hl=10

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Znalazłem coś takiego, mam nadzieję, że się przyda.

 

 

Motor wyposażony jest w dwa czujniki działające z wykorzystaniem efektu halla.

 

Jeden jest wkręcony w głowicę i podaje informacje do ECU o położeniu wałka rozrządu.

Dzięki temu komp wie kiedy rozpocząć wtrysk paliwa (informacja niezbędna do uruchomienia silnika)

Gdy czujnik nie sprawny -nie odpalisz auta.

Gdy czujnik źle mierzy -problemy z rozruchem-gdy odpalisz , silnik działa poprawnie .Niesprawności czujnika lub nawet jego brak nie wpływa na pracę gdy motor chodzi .Ale gdy wyłączysz motor nie zapalisz ponownie.

 

ECU rozpoznaje daw stany : brak czujnika w układzie i niewłaściwy jego pomiar.

W pamięci zostaje zapisany błąd .

Pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46

"Monitorowane są następujące wady:

 

* Częstotliwość sygnału zbyt wysokie

* Brak sygnału

 

W obu przypadkach kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"ten błąd jest przechowywany w przypadki obu usterek.

Konsekwencje:

 

* W przypadku awarii podczas pracy silnika: Brak wpływu, jednak silnik nie uruchomi się podczas kolejnej próby startu."

 

Następny czujnik to czujnik wału korbowego ,wkręcony w blok silnika.

Działa on również wykorzystując efekt halla.I ustala prędkość obrotową silnika.

Sygnał z tego czujnika jest wykorzystywany jako zmienna pomiarowa do ustalania pracy silnika zgodnie z mapą w ECU.

Np.

do włączania recyrkulacji spalin (w odniesieniu do obrotów)

do obliczenia dawki startowej do rozruchu

do uruchomienia procesu "odcinki"

do ustalenia ciśnienia w szynie CR

do ustalenia początku tłoczenia (wtrysku)

i jeszcze wielu innych.

 

ECU kontroluje czujnik i zapisuje jak w przypadku pierwszego czujnika błędy.

 

I tu pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS

 

"Monitorowane są następujące wady:

 

Kod błędu 0335 "czujnik obrotów silnika"-błędny pomiar

 

* Overspeed uznawania (przekroczenie prędkości silnika)

Signal dynamicznie nieprawdopodobne

 

Kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"-brak czujnika w obwodzie

 

* Brak sygnału obr / min czujnika wału korbowego

Signal dynamicznie nieprawdopodobne

 

 

Masz problem z swoim dieslem?Zamula ,nie jedzie ,chcesz usunąć klapki,zadzwoń 600218347 po 16-ej Roger-Nysa

Opublikowano
Dodałem numer do twórcy tego postu jest o nim wiele dobrych opinii 600218347 po 16-ej Roger-Nysa
Opublikowano
Czyli wynika z tego że są dwa czujniki położenia teraz pytanie który wymienić ???
Opublikowano

Ja myśle ze ma to związek z układem zasilania-

Podczas chamowania silnikiem pompa paliwa zostaje odcięta-

Wtedy gasnie

Podczas zmiany na wyższy bieg- dostaje obciążenia-

i zapala sie kontrolka silnika,- gasnie.

Obstawiam pompę paliwa, ewentualnie jej czujnik

lub przeplywomierz, bądź czujnik.

Opublikowano
Zadzwoń do Rogera pompa nie jest wykluczona, bez konkretnej diagnozy wymienisz pół silnika a problem może pozostać.
Opublikowano

dzieje sie- ale nie za dobrze...

wlasnie dzisiaj ktos napisal na niemieckim forum ze jego auto zostalo rozebrane sprawdzone i -

"Diagnose: DDE Steuergeräte defekt."

nowy sterownik/modul DDE- 1000 Euro....

nie chce wierzyc te tylu osobom na naszym forum i prawie 10 przypadkow na niemieckim forum-

i wszystkim nam padl ten modul...

Dzieje sie to tylko podczas minusowych temp wiec obstawiam wtyczke od tego modulu, kabel itd

Opublikowano

A co to za ustrojstwo ten moduł DDE?

Jeżeli faktycznie to jest powodem, to może należałoby od kogoś przełożyć ten moduł i sprawdić czy to faktycznie nie wina kabla, albo czegoś w tym stylu...

Opublikowano
A co to za ustrojstwo ten moduł DDE?

Jeżeli faktycznie to jest powodem, to może należałoby od kogoś przełożyć ten moduł i sprawdić czy to faktycznie nie wina kabla, albo czegoś w tym stylu...

 

Zanim zapytasz - POSZUKAJ!

 

Digital Diesel Electronics - czyli elektronika sterująca pracą silnika, inaczej ECU - Engine Control Unit.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

To elegancko :duh:

Bad Boy napisał, że w Niemczech koszt to około 1000euro. W Polsce podobno od 5-6tys zł się zaczyna...

A gdzie to jest schowane?

Domyślam się, że nie jest to raczej rozbieralne, używka też odpada, na początek pozostaje jedynie obejrzeć, przeczyścić i modlić się, że pomogło

 

pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdziłem na necie jak to wygląda. Niestety u mnie było to wyciągane, oglądane i czyszczone przed przeinstalowaniem oprogramowania.

Tak więc jeżeli rzeczywiście to jest przyczyna to pozostaje mi tylko wymiana na nowy :mad2:

Ciekawe czy kolega z niemieckiego forum to wymienił...

Opublikowano

Mi wydaje się, że siedzi pod tą osłoną po lewej/prawej stronie auta.

http://img26.imageshack.us/img26/2858/18502678.jpg

 

Tak to wygląda po częściowym demontażu, pod tą białą osłoną

http://img64.imageshack.us/img64/3158/78201035.jpg

 

Ale uwaga - moje auto jest na z kierownicą po prawej stronie :duh: - wersja europejska ma chyba na odwrót.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Dziękuję bardzo za foto i dokładny opis!!! Widzę że to nowszy silnik nisz u mnie tzn. pokrywa jest nowsza. A wiecie może czym różni się silnik n47 od n47n2 i jak rozpoznać jaki się ma??? Następne pytanie czy kupując taki moduł DDE na allegro trzeba go na nowo w programować ???
Opublikowano

Pokrywa inna bo więcej garów pod nią się chowa - jest ich 6 :norty:

 

Sprawdź na Realoem.com wpisz ostatnie 7 znaków ze swojego VINu i będziesz miał swój silnik. N47?

Czy trzeba programować? Nie wiem ale przypuszczam, że tak.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

w 2.0D jest to umieszczone pod takim samym plastikiem od strony pasażera (strona prawa).

Programować na 100% trzeba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik DDE siedzi po prawej stronie w podszybiu pod tym czarnym deklem , później jest białe pudło i dopiero w nim sterownik, nowy sterownik oczywiście trzeba zprogramować na nowo ale uwaga, można kupić używany o tych samych numerach wyczyścić w nim pamięć i przegrać oprogramowanie ze swojego starego, ryzyko jednak jest takie czy aby kupiona używka nie ma tego samego problemu co wasza stara. Do silnika M47N2 mogę mieć taki sterownik za 3tys zł, oczywiście NOWY! W aso krzyczą za niego 5400zł :duh:
Opublikowano

jeszcze 2 lata temu kupilbym od Ciebie ten sterownik,

jak zaczynalem przygode z tym autem,-

ale za miesiac przesiadam sie na 335i wiec czekam az sie ociepli i sprzedaje auto.

Opublikowano

Bad Boy, a poprzedniej zimy miałeś ten sam problem, czy pojawił się dopiero teraz?

Moim zdaniem i tak należałoby poczekać z wymianą na nowy, ponieważ nie ma pewności czy to na pewno wina tego sterownika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.