Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o podpowiedź zorientowanych w temacie jaki właściwy dobry prostownik (najlepiej z opcją rozruchu) z krokodylkami (żabkami) kupić do ładowania oryginalnego akumulatora BMW VARTA VRTL / AGM 12V 80Ah 800A (nr fabryczny: 61 21 7 555 718 ; 61 21 7 555 285). Akumulator zasila w prąd BMW E90 325i.

Czy prostownik do zwykłych akumulatorów będzie odpowiedni, bo akumulator AGM to nie akumulator żelowy ..., a więc jaki prostownik - zaznaczam - z krokodylkami i najlepiej z opcją rozruchu byłby najwłaściwszy ?

Opublikowano

Ja mam taki jak na aukcji poniżej (kupiłem z rok temu w Lidlu za 59zł, ostatnio kupił kolega - też w Lidlu za 69zł)

http://allegro.pl/najtaniej-prostownik-samochodowy-najtaniej-i2087314672.html

 

Do domowego użytku jak najbardziej OK. Ma również funkcję ładowania baterii AGM (o ile dobrze pamiętam - jak chcesz to mogę odszukać instrukcję i to dokładnie sprawdzić). Prostownik ma tylko 3,8A, ale to w zupełności wystarcza. Podłączasz prostownik, i nic cię nie obchodzi - jak doładuje akumulator, to przejdzie automatycznie w tryb podtrzymywania napięcia oraz regeneracyjny.

Funkcji rozruchu oczywiście nie ma. Stosunek jakości do ceny bardzo dobry.

 

Jeśli potrzebujesz do swojego auta prostownik z funkcją rozruchu, to może (jeśli masz problem z rozruchem) zainwestuj w nowy akumulator i zostanie ci jeszcze na prostownik (oczywiście aku nie AGM) jeśli miałbyś kupić porządny prostownik z funkcją rozruchu.

Jeśli twoje auto nie ma funkcji: start-stop, to nie potrzebujesz AGM

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja mam taki jak na aukcji poniżej (kupiłem z rok temu w Lidlu za 59zł, ostatnio kupił kolega - też w Lidlu za 69zł)

http://allegro.pl/najtaniej-prostownik-samochodowy-najtaniej-i2087314672.html

 

Jeśli potrzebujesz do swojego auta prostownik z funkcją rozruchu, to może (jeśli masz problem z rozruchem) zainwestuj w nowy akumulator i zostanie ci jeszcze na prostownik (oczywiście aku nie AGM) jeśli miałbyś kupić porządny prostownik z funkcją rozruchu.

Jeśli twoje auto nie ma funkcji: start-stop, to nie potrzebujesz AGM

 

Auto i aku działa bez zarzutu :), ale lubię być przygotowany na niespodzianki, zwłaszcza gdy trapią silne mrozy i pokonywane są krótkie odcinki. Funkcja start-stop i odzyskiwanie energii hamowania wymaga aku AGM.

Potrzebuję dobrego prostownika do dwóch akumulatorów w tym AGM 12V 80Ah 800 A (drugi akumulator to zwykły ołowiowo-kwasowy 66Ah 300 A (DIN)). Rozruch w prostowniku to wygodna opcja gdy na szybko potrzebujemy wyruszyć, a nie ma kto użyczyć prądu i potrzebny na teraz do drugiego auta, ale warto na przyszłość pomyśleć o E90, przecież z czasem AGM może słabnąć szczególnie w okresach zimowych ...

 

Istotą mojego zapytania jest czy dobry standardowy (nie mikroprocesorowy) prostownik z rozruchem jest odpowiedni do obsługi również akumulatora AGM (w końcu to nie jest żelowy akumulator, jak wprowadzają niestety w błąd "fachowcy" z sieci BMW!) , czy konieczny jest prostownik z mikroprocesorem ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem BOSCH C3 i jest rewelacyjny, bardzo dobrze wykonany i przystosowany do akumulatorów żelowych i AGM.

 

 

http://img600.imageshack.us/img600/3820/prostownikautomatycznyb.jpg

DANE TECHNICZNE BOSCH C3:

Ładowanie: 4 warianty, w pełni automatyczne

Zasilanie: 220-240V, 50/60 Hz

Napięcie wyjściowe: nominalnie 6/12V

Prąd ładowania: 3.8A lub 0,8 +/- 10%

Typ akumulatora: 6V - 12 V kwasowo-ołowiowe (WET, AGM, żel VRLA)

Pojemność akumulatora:

 

6V -> 1.2 Ah - 14 Ah

 

12V -> 14Ah - 120Ah

Podłączenie 230 V wtyk płaski EU; izolacja gumowa H05RN-F, 2 x 0.75 mm2, długość ok. 190 cm

Podłaczenie 12V 2 x 1.5 mm2, długość ok. 190 cm

Kolor: Szary

Elektronika:

 

sterowanie cyfrowe

Symbol: 0 189 999 030 / 0189999030

Akcesoria: mocowanie z zawieszką (posiada możliwość przymocowania do ściany)

Gwarancja: 24 miesiące / 2 lata

 

 

 

OPIS PRODUKTU:

 

Tryb 1 (6V) - Przeznaczony do akumulatorów w normalnym stanie do 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania. Dzięki temu ładowarkę można pozostawić na czas nieokreślony podłączoną do akumulatora. Urządzenie samo zadba o odpowiednie zachowanie.

Tryb 2 (12V) - Przeznaczony do akumulatorów w normalnym stanie do 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania.

Tryb 3 (12V) - Przeznaczony do akumulatorów w normalnym stanie powyżej 14Ah. Tryb ładowania dla akumulatorów mokrych i większości żelowych. Urządzenie wykonuje ładowanie a po zakończeniu przechodzi w stan podtrzymywania naładowania.

Tryb 4 (12V) - Przeznaczony do akumulatorów ponad 14Ah w stanie zimnym lub do różnych akumulatorów AGM (z matami nasączonymi elektrolitem). Urządzenie naładuje akumulator po czym automatycznie przejdzie w stan podtrzymywania naładowania akumulatora.

Ładowanie impulsowe - Jest to automatyczna funkcja C3 której nie można wybrać ręcznie. Jeżeli urządzenie wykryje zbyt niskie napięcie akumulatora samoczynnie przejdzie w stan ładowania impulsowego które jest najskuteczniejsze w takiej sytuacji. Po osiągnięciu przez akumulator w trakcie ładowania odpowiednich parametrów C3 automatycznie wróci do wybranego poprzednio sposobu ładowania. Dzięki temu można osiągnąć znacznie lepszy stopień naładowania nie dostępny przy pomocy nawet najlepszych ładowarek klasycznych (nie inteligentnych)

Funkcja ochrony urządzenia - Przez cały okres pracy ładowarka monitoruje szereg parametrów i jeżeli wykryje jakikolwiek problem nie wynikający z samego procesu ładowania (przegrzanie urządzenia, zwarcie itp.) nastąpi automatyczne przejście w stan czuwania. Dzięki temu ładowarki C3 nie da się praktycznie w żaden sposób uszkodzić. Ładowarka jest całkowicie odporna na błędne podłączenie (zwarcie, odwrotna biegunowość)

Opublikowano

Ten mój prostownik z Lidla ma identyczne parametry jak Bosch C3 i praktycznie identyczny opis. Teraz sprawdziłem i na 100% nadaje się do AGM.

Układ diód też jest identyczny i wygląda na to że to ten sam produkt z inną obudową i nazwą.

http://allegro.pl/pulsacyjny-prostownik-samochodowy-t4x-se-i2089074197.html

Na allegro jest przynajmniej kilka takich z identycznymi parametrami, różnią się tylko trochę obudową, nazwą ( np. "Ultimate Speed", "Medion", "Top Craft")...no i ceną.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Ja posiadam prostownik Bosch C7 ma trochę więcej funkcji niż C3 z których nie korzystam, ale polecam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego guzior2 a ile kosztował BOSCH ? Podejrzewam że jakieś 150-200 zł ?

 

ok. 140 zł

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jaki prostownik polecacie do BMW X6 35i

nie chce przepłacać ale jakosc wykonania i przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda mnie interesuje

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki prostownik polecacie do BMW X6 35i

nie chce przepłacać ale jakosc wykonania i przede wszystkim bezpieczeństwo i wygoda mnie interesuje

 

pozdrawiam

 

Wszystkie które zostały pokazane w tym temacie będą odpowiednie, osobiście mam Boscha i jest super wykonany , mały, łatwy w obsłudze i w pełni automatyczny tzw. inteligentny a takie właśnie powinny byc stosowane w samochodach z systemem IBS (info z TIS).

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat. Mama w moim E61 aku. oryginalne AGM 80Ah na 800A i pytanie czy mogę go ładować normalnym prostownikiem.

Znalazłem takie info w Varcie.

 

"Ładowanie akumulatorów produkowanych w technologii AGM jest niezwykle proste – wystarczy zwykły prostownik do ładowania akumulatora konwencjonalnego. Nie są konieczne żadne dodatkowe urządzenia!"

 

tutaj link

 

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=102&L=15

 

To można czy nie ?

 

i jeszcze takie info :

 

" Ładowanie akumulatorów AGM:

 

Napięcie ładowania jest takie same jak w przypadku standardowych baterii kwasowych. Opór wewnętrzny jest dużo mniejszy co pozwala na ładowanie akumulatora większym prądem bez obawy o przeładowanie. Ze względu na bardzo niski stopień samorozładowania tych baterii mogą one dłużej być przechowywane bez konieczności doładowywania.

 

Zalecany jest aby w przypadku akumulatorów wykonanych w technologii AGM używać prostowników z funkcją automatycznego wyłączenia w chwili pełnego naładowania. Jednakże istnieje możliwość ładowania standardowym prostownikiem, ale należy kontrolować poziom ładowania danej baterii. "

Opublikowano

Ja polecam taki niedrogi z Lidla za ok 70zł (możesz też kupić o identycznych parametrach Boscha, ale będzie kosztował ok 180zł) . Obsługuje akumulatory AGM i sam się rozłączy po zakończeniu ładowania. Ma tylko 3,8 ampera, ale mnie wystarcza.

Zwykłym prostownikiem załatwiłem kiedyś stary akumulator, za długo ładowałem i akumulator padł.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Fakt przy zwykłym trzeba pamiętać o wyłączeniu ale ten z lidla ma bardzo mały prąd ładowania , to raczej doładowywacz niż prostownik
Opublikowano
Fakt przy zwykłym trzeba pamiętać o wyłączeniu ale ten z lidla ma bardzo mały prąd ładowania , to raczej doładowywacz niż prostownik

 

Dla mnie to nie problem - podłączam na noc, rano rozłączam i 6-letni akumulator jest naładowany.

Mam też zwykły prostownik 15 A, ale ten 3,8A jest po prostu bezpieczny i nic nie muszę pamiętać - z tym że już jeździł ze mną w trasy pod maską :mrgreen:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fakt przy zwykłym trzeba pamiętać o wyłączeniu ale ten z lidla ma bardzo mały prąd ładowania , to raczej doładowywacz niż prostownik

Żaden doładowywacz :wink: .3,8A wystarczy w zupełności do doładowania, naładowania itp. każdego aku. osobowego ( wręcz idealny ) . Zamiast np.aku o poj 80Ah ładować 10h będziesz 20h , cała różnica ( w przypadku całkowitego rozładowania), w innym przypadku znacznie krócej . Prąd ładowania 0,1 pojemności jest wartością max.

Opublikowano

Oryginalnie w BMW akku ładowane są przez urządzenia DEUTRONIC

 

Wczoraj właśnie sobie oglądałem jakim prądem są ładowane akku na linii produkcyjnej - otóż co sekundę zmienia się prąd ładowania i natężenie

 

VOLT: 14,88 (zmienia się co sekundę pomiędzy 14,7-14,9, ale oscyluje wokół 14,88)

AMPER: od 25 A do 40 A (sprawdzone na kilku akku, najczęściej ładuje pomiędzy 30-40 A)

 

Co nie oznacza, że należy też takim amperażem doładowywać 7-10 letnie akku. Nowe samochody mają bardzo zaawansowane akku i nawet kilkukrotne ładowanie ich takim Amperażem pewnie im nie szkodzi.

 

Urządzenie to może ładować od chyba 4-60 A i jest wielkoście dużego projektora multimedialnego

 

LINK - a tutaj właśnie to urządzenie - http://deutronic.com/ladegeraete/1200-watt.htm

Sorki, teraz przyjrzałem się LED-om przy wyświetlaczu - to będzie mocniejsze urządzenie - te co ma 3000 Watt 3AC

Opublikowano
Koledzy mam pytanie. Swoim BMW nie jeżdżę w zimę tylko stoi cały czas w lekko ogrzewanym garażu. Wiadomo, że od stania aku pada dlatego chciałbym go podłączyć np pod taki prostownik z lidla ( za 70 zł ) pod maską w miejsca do tego przeznaczonego. Można go podłączyć i zostawić tak na 2 miesiące skoro sam się wyłącza jeśli akumulator jest już naładowany ?
www.scooterkingz.pl
Opublikowano
Można go podłączyć i zostawić tak na 2 miesiące skoro sam się wyłącza jeśli akumulator jest już naładowany ?

 

Zastanawiam się, czy, skoro już wiesz że autko będzie stało tak długo - nie lepiej wybudować akku z zimnego garażu lub spod chmurki i dać do mieszkania lub piwnicy gdzie zawsze jest co najmniej +10 (piwnica)?. Jasne, że doładowanie jest prostszym rozwiązaniem, ale akku od mrozu, nawet naładowany też cierpi, jeśli nie jeździ codziennie (tj. nie jest doładowywany i nie przebywa w temperaturze dodatniej).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Moim zdaniem bardzo przyzwoity produkt o wystarczającej mocy.

Ja nam taki mikroprocesorowy z Lidla 3,8A za ok 60-70zł, i też daje radę. Podłączam na noc i rano aku jest na full naładowany.

Ten Yato po prostu szybciej naładuje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.