Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
za wymianę odmy mechanik weźmie okolo 300 złotych, bo to trzeba zdemontowac kolektor ssący. Zwykła doma kosztuje 141 złotych, zimowa 317 zł. Przewody- każdy po około 100 zł a idą trzy. Do tego oczywiscie olej i filtr oleju co kosztuje jakieś ok.200 zł. Ja piernicze wymieniać odmę co drugą wymianę oleju, nie stać mnie na taki luksus posiadania BMW jak się okazuje. 300 + 317 + 300 + 200 = 1117 zł co drugą wymianę oleju?? Masakra!! Trzeba zmieniac auto w takim razie. Markowy olej? A jest nie markowy? castrol Edge 5W-40- taki używam i jak się okazuje jest kiepski, to ja już nie wiem jaki jest dobry. aj, chyba kupię Poloneza.... tam nic nie zamarza :)
Opublikowano
Może być drożej jeżeli okaże się że uszczelki kolektora są uszkodzone - komplet ok 140 zl. Może być taniej jak sam to zrobisz poprzez zdjęcie kolektora lub (jeszcze niepotwierdzony sposób) - poprzez zdjęcie alternatora. Kolega z tego lub innego forum będzie wymieniał to może sprawdzi ten sposób a jak nie to ja to zrobię wreszcie :)) Wymiana co drugą wymianę oleju to zalecenie BMW a wiadomo jak to z tym bywa :) zerknijcie na ten artykuł http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/wydal-220-tys-zl-na-nowe-bmw-a-po-przebiegu-87-tys,1759990
Opublikowano

Dobrałem się do odmy, tu już wszystko zrobiłem.

 

Zastanawiam się czy nie wyczyścić tego syfu pod klawiaturą, bo ten syf chyba stąd się bierze. Co myślicie o tym? Tylko jest jeden problem, pewnie trzeba założyć nową uszczelkę potem, która kosztuje 300zł ? :mad2:

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Nie spodziewałem się takiej akcji 25 marca, szczególnie że końcem stycznia byłą wymiana oleju i odmy... K. M. :mad2:

 

Odpaliłem, przejechałem 2 km i tumany dymu za mną, korek oczywiście zassany. Chciałem wrócić jeszcze do domu, ale od razu mi zgasł. Po prostu zadławił się.

 

Nie dało się go odpalić, albo jak łapał to od razu muliło go i gasł. Po kilku godzinach też nie chce załapać.

 

Pytanie, czy wystarczy wyczyścić dolot i odmę? :/ Czy poszło coś więcej w silniku? :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Żeby nie zamarzała odma trzeba zadbać o to by w oleju nie wytrąciła się emulsja hydro-olejowa. Opary emulsji zawierające wodę zalegają na membranie odpowietrznika i naturalnie w niskiej temperaturze zamarzają, uniemożliwiając tym samy swobodny odpływ gazów przedmuchowych ze skrzyni korbowej. Dochodzi do zbudowania ogromnego nadciśnienia i wywala najsłabszym ogniwem - uszczelniaczami silnika. Aby tego uniknąć trzeba bardzo porządnie przegnać auto w zimę, aby wyparowała cała woda odkładająca się w oleju. Tylko to daje pewność nie zamarzania ODMY. Dlatego też mój diesel nie ma łatwo ze mną każdej zimy.
Opublikowano

Ze mną nigdy nie ma lekko.

 

Pytanie jednak jest, co teraz? Poszło coś więcej w silniku, czy tylko czyścić dolot i odmę i odpali czy coś więcej poszło w [BAD]?

 

W ogóle, tak teraz sobie myślę, że prewencyjnie co jakiś czas trzeba odpiąć na dole wężyk i przedmuchać od góry całość.

Opublikowano

Nie znam się tak dobrze, ale czy to nie jest przypadkiem silnik wykorzystujący podciśnienie?

 

Bez tego chyba nie za bardzo będzie chodził, czy się mylę?

 

Generalnie na razie rozchodzi się o to, żeby go normalnie użytkować. W lecie z odmą nie ma problemu.

Opublikowano
Jeszcze takie pytanie, czy jak odepnę ten przewód od klawiatury (ten pod filtrem kabinowym) to czy mogę próbować go zapalić i tak dojechać na kanał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.