Skocz do zawartości

320d -20'C czyli prawdziwy test dla Diesla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A czy możliwe jest by przy takich mrozach przepływka niedomagała troszkę???

Chodzi mi o to ,że na 4-tym biegu wskazówce ekonomizera ciężko coś wskazać 20l...(krótkie odcinki ostatnio ok. 6km). Po rozgrzaniu nawet.W zasadzie pion i już meta.Trzeba gasić.

100 na budziku a on mnie 16ście-17scie pokazuje....Czy ma prawo???

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tylko mi w zimie pali mniej ???

 

co prawda robie długie trasy , miasta prawie 0 lub podczas długiej trasy wjezdzam do miasta , a przeciez bawara w zimie pali mniej bo nieraz strach pocisnąć ,,,

tej zimy jeszcze ani razu nie spaliła mi 7l w trasie , w lecie potrafi 7 łyknąć ... natomiast teraz ciągle oscyluje na poziomie 5.8l na trasie np warszawa krakow

czy tez krakow - toruń

 

bo w lato masz klime czyli + 0,5-1,5 do spalania.

 

/m.

[OO=( )( )=OO]

Bardzo Miły Właściciel :]

Opublikowano
GaMar ja jeżdze bez klimy w lato (rzadko śmigam w dzien becia) i w okresie gdy jest +20stopni pali mi zdecywowanie mniej niż podczas tych mrozów :) oczywiscie mowa o trasie :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
dzwięk tej 330d przy -29 to jakieś nieporozumienie... chwała że w ogóle odpalił ale brzmienie z rury to niezła rzeź
Opublikowano
330d 2004 rok auto od piątku stało w górach przy -14 a w nocy spadało nawet do -20 dzisiaj rano poszedłem odpalić zapaliło od kopa:) także nie jest źle jak narazie :D
Opublikowano

Przy takich temperaturach warto się już zaopatrzyć z zaślepki na nerki - przyśpiesza to odczuwalnie czas rozgrzewania silnika ... (nr.8)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/q/516.png

Opublikowano
ostatnio wyciąłem sobie takie zaślepki z pleksy i prysnąłem je na czarno.Przyznam,że ułatwiają szybsze osiąganie roboczej temp.
Opublikowano

zamiast kartonu można założyć specjalne zaślepki pod nerki

mam takowe u siebie bo dokupowałem w ASO

czy pomaga .... być może

karton też testowałem i szybszego nagrzewania nie zauważyłem... może jak zasłoni się też IC będzie znacząca różnica

 

z resztą jak macie sprawne termostaty to do póki nie osiągnie pewnej temp to woda krąży po małym obiegu więc zasłanianie chłodnicy chyba niewiele daje

ewentualnie daje tym którzy mają uwalony termostat i temp spada na trasie.

Opublikowano

Na blok nie leci bo masz zaluzje ktora sie zamyka

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

25 stycznia po tygodniowym postoju, przy temperaturze -14 stopni, z drobnymi problemami uruchomiłem auto.

Po przejechaniu kilkunastu km samochód stracił moc i po chwili "zdechł". Do domu dotarłem na holu. Podejrzewam, że zamarzło paliwo.

Mróz już zmalał. Mam zamiar podgrzać filtr paliwa farelką i ewentualnie dolać jakiegoś specyfiku przeciw zamarzaniu (wytrącaniu parafiny). Dodam, że obecność wody w paliwie jest prawdopodobna, ponieważ przez kilka dni jeździłem bez korka wlewu paliwa.

Co jeszcze powinienem zrobić? Wszelkie uwagi mile widziane.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Opublikowano

Dziś zima wyraźnie odpuściła, więc od rana do roboty. Na termometrze pokładowym -3 stopnie. Farelka na filtr paliwa, trochę depresatora do zbiornika i po kilkunastu minutach próba.

Odpalił, pochodził ok 30 sekund i.... zdechł.

Odkręcam zaślepkę filtra - jest pełny paliwa i na tyle ciepły, że tam nie ma mowy o zamarznięciu.

Ponownie ładuję akumulator.

Po południu, około 14.00 kolejna próba. Teraz na termometrze 0. Zdjęte osłony z silnika i znów pół godzinki, tym razem farelką skierowną w kierunku dolotu.

Kolejna próba i odpalił bez większych problemów. Silnik pracuje normalnie. Wsiadam, naciskam pedał gazu i ...brak jakiejkolwiek reakcji. Silnik pracuje stabilnie na wolnych obrotach i nie reaguje na gaz. Po kilku minutach pedał gazu zaczyna reagować pod sam koniec. Obroty albo wolne albo max. Zadnych pośrednich.

Po ok kwadransie wszystkodziała już jak należy.

Przed chwilą, o 21.30 kolejna próba. Na termometrze +2 stopnie. Wszystko działa jak należy.

Mom zdaniem diagnoza była trafna. Zamarzło paliwo. Tylko gdzie?, bo na pewno nie w filtrze paliwa.

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.