Skocz do zawartości

320d -20'C czyli prawdziwy test dla Diesla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Temat ciekawy i na czasie, śledzę go od początku.

Generalnie wszystko zostało już napisane.

 

Natomiast chciałem zauważyć że trudny rozruch gdy jest spory mróz auta z zamarzniętym paliwem i auta z paliwem nie zamarzniętym ,jest wizualnie i odsłuchowy inny....

Bez paliwa ..czyli gdy teoretycznie zamarznie , w silnikach CR pompa wysokiego ciśnienia ,nie buduje ciśnienia paliwa bo go tam nie ma albo jest go mało. W takim układzie czujnik cienienia "widzi to" . Zbyt niskie ciśnienie uniemożliwia rozruch ,ale porucz tego ECU zapisuje błąd o zbyt niskim ciśnieniu.

Często tak to wygląda ;

http://img827.imageshack.us/img827/1253/inpa01m.jpg

http://35.imagebam.com/download/w0LPWyPJBgOBRDpQTL7-Gg/12365/123649111/errors.jpg

Lub tak:

http://img534.imageshack.us/img534/6922/inpa02m.jpg

 

Do tego nie wszyscy wiemy błąd dotyczący ciśnienia paliwa na CR jest błędem krytycznym i oprócz zapisania błędu komp zapala lampkę " check silnika"

http://i49.tinypic.com/ip1pfm.jpg

Lampka gaśnie po każdorazowym wyłączeniu zapłonu ,więc nikt nie zwraca na nią uwagi podczas porannego kręcenia. Zazwyczaj po nie udanym rozruchu od razu wyłącza się zapłon.... natomiast gdybyśmy go nie wyłączyli zobaczylibyśmy że lampka się świeci --nie zgasła. ( po tym można rozpoznać bez podpinania kompa że mamy problemy z zasilaniem w paliwo ) To dotyczy e46 cr EU3 bo EU4 zależnie od softu zapala lampkę "czek" po zapłonie i gasi gdy silnik już pracuje.

Do tego wyraźnie na słuch i oko widać że silnik nie dostaje paliwa ,kręcimy i słyszymy tylko kompresję ,nie ma prób zaskoku i baków z wydechu.

 

Gdy motor dostaje paliwo ,ale układ świec nie działa właściwie słyszymy że silnik zaskakuje ale nie może załapać i do tego pojawiają się bąki z wydechu.

Filmik aby zobrazować jak to wygląda specjalnie na potrzeby zimy nagrałem i wkleiłem w innym temacie.

Pozwolę sobie wkleić go jeszcze tu bo bardzo wiele wyjaśnia. Jeśli ktoś w tym filmiku widzi identyczne zachowanie swojego diesla to może być pewny że jego świece lub sterownik nie są sprawne a teoria zamarzniętego paliwa nie ma tu nic do rzeczy.

 

Jako że naprawiam sterowniki świec i każdy wypada sprawdzić wyprowadziłem wiązkę pod maskę.

Mi podłączenie sterownika zajmuje 30 sekund, dlatego pokusiłem się o nagranie tego testu.

 

POLECAM OBEJRZENIE :

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
POLECAM OBEJRZENIE :

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

o... mój dokładnie tak odpalał aż do wczoraj :8) sterownik naprawiony wczoraj wieczorem, oczywiście przez kolegę ROGER-NYSA, do tego 2 świece wymione i dzisiaj z rana odpala perfekcyjnie! :cool2:

Opublikowano

jceel :mrgreen:

Cieszę się że ty się cieszysz. :cool2: Miło słyszeć że wszystko OK :dance:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

Ale 2 czerwca 2012 to jeszcze nie było ;) ;)

Pozdrawiam

 

Nie złapałem co jest 2 czerwca 2012 ? Rozwiń proszę wypowiedź. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

końcowe napisy zaczynają się "02.06.2012...." . W grudniu 2012 nikt Ci nie uwierzy, że wtedy było -18 ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W grudniu 2012 nikt Ci nie uwierzy, że wtedy było -18 ;)

Szybko i nie dokładnie zrobiłem ten filmik, tam jest więcej baboli :duh: .....dzięki za info :cool2: poprawię to :mrgreen:

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
U MNIE -25 ZASKOCZYŁ ALE ZGASŁ PO SEKUNDZIE.PRÓBA DRUGA OKAZAŁA SIĘ SKUTECZNA ALE WIEDZIAŁEM ŻE COŚ JEST NIE TAK OKAZAŁO SIE 3SWIECZKI SPALONE WYMIANA WSZYSTKICH NA NOWE POWINNO BYC GIT :D :D :D :D :D
Opublikowano
Witam:) Tu gdzie jestem niema az takich mrozów temp około -5/-10 autko ładnie odpala wszystko super przed zima wymiana świec od filtrów myślę ze pomaga:) niestety muszę pomyśleć o akumulatorze bo autko jak postoi z 4 dni to nie jest to rozruch 1wszo ligowy:)
Opublikowano

Odpalanie, odpalaniem...

Ale jak u Was wyglada spalanie w zimie. Dajmy na to, ze tej zimy? Bo mam wrazenie, ze jak jest cieplo, to beemka jezdzi na powietrze. A teraz? SMOK!

Exx
Opublikowano
330d 204: odpalane raz dziennie, przejażdżka ok. 15-20km. nie garażowany. średnie spalanie 11-12
Opublikowano
330d/184km głownie trasa około 150kilometrów w dwie strony to jakieś 6,8/7,3litra wedle kompa. Miasto to pogranicze 9,5/11litrow w zależności czy jadę ja czy Żona:)
Opublikowano

ale widać że to nie było 1st odpalenie tego dnia bo wskazówka od temp od kopa ruszyła w górę

po 2nd gratulacje wkręcania go na ponad 2-3k przy zimnym silniku

Opublikowano
Krzysiek a czy mógłbyś wyjaśnić zasadę działania tego sterownika?.. Czy na jego wyjściu są wzmacniacze prądowe lub napięciowe sterujące zasilaniem świec żarowych? Czy odbywa sie to w jakiś inny sposób?
Opublikowano
Ahoj! :) 330d. Po 4 dniach ostrych mrozów pierdnał akumulator, po ładowaniu go na małym prądzie przez 10h kręci jak ta lala. Mrozy nie straszne, co prawda po odpaleniu potelepie silnikiem na boki - najprawdopodobniej jedna lub wiecej swiec nie grzeje, ale nie mam czasu sprawdzic :? Co do poruszonego tematu spalania, wzroslo z ok.9l/100 do ok. 10,5l/100 po miescie.
Opublikowano

tylko mi w zimie pali mniej ???

 

co prawda robie długie trasy , miasta prawie 0 lub podczas długiej trasy wjezdzam do miasta , a przeciez bawara w zimie pali mniej bo nieraz strach pocisnąć ,,,

tej zimy jeszcze ani razu nie spaliła mi 7l w trasie , w lecie potrafi 7 łyknąć ... natomiast teraz ciągle oscyluje na poziomie 5.8l na trasie np warszawa krakow

czy tez krakow - toruń

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wczoraj dyktę na chłodnicę wrzuciłem.

ok. 5 km po mieście zasuwam.

grzeje się szybciej i spalanie 8l a nie 10 :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.