Skocz do zawartości

Prawidłowe odpalanie Diesla za pomocą guzika START - Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Widzę że miałeś podobny problem jaki ja w firmowym aucie, z tym że mi opalał ale gasł po chwili i świecila się kontrolka silnika( pewnie błąd pompy paliwa).Parafina osadza się na filtrze paliwa jak miód na plastrze miodu i go zatyka. Pomogła noc w ogrzewanym garażu nawet błąd silnika zniknął, teraz nalałem depresatora i chodzi bez problemu nawet po nocy -30, więcej nie będę liczył na jakość paliw na naszych stacjach ;) bukszpan myślę że jakby twoja bunia postała noc , dwie w dobrze ocieplonym garażu to byś się opszedł bez wymiany filtra paliwa
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tylko że ta bunia to taka spora jest i nikt nie ma nawet tak dużego garażu ogrzewanego żeby mnie tam wpuścić.

Nic się nie dało zrobić bo nie było miejsca ciepłego.

Sam mam tylko nieogrzewany i przy mrozach było tam -10st wiec lipka.

 

Były problemhy jest nauczka - pierwszy diesel trzeba zapłacić frycowe ;)

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta troche...

Mam podobny problem jak kolega miał ale lekko odmienny.

Jeszcze pod koniec ubiegłej zimy dało sie zauważyć przy rozruchu zimnego silnika lekkie szarpnięcia przez kilka sekund które to po chwili znikało.

Podejrzenie padło na którąś z 4 świec. Zrobiło się ciepło i problem zszedł na drugi plan z wiadomych powodów ale teraz przed zima zmieniłem na nowe.

Niestety auto zachowuje się tak jak by nie grzały wcale ,szarpanie przesz ok 5-6s po rozruchu jeszcze większe a kontrolka od świec się nie pokazuje,w sumie ub.zimy tylko się pokazywałą przy konkretnym mrozie :roll:

Wygląda na to że chyba sterownik od świec się zbuntował ?

Czy może jakieś inne mozliwości ?

Opublikowano
Ja mam swieżo swiece wymienione, ale sterownik padł. Po odpaleniu samochodem rzuca na boki i faluja leko obroty +-100. Całość trwa około 5-10s. Dwumas jest tez do wymiany wiec moze to jest powodem tego bujania ale gdy było ciepło problemu nie było.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że chyba sterownik od świec się zbuntował ?

Czy może jakieś inne mozliwości ?

 

Skoro świece wymieniłeś to raczej tylko wadliwy sterownik pozostaje.

 

Ps. Sprawdzałeś czy są jakieś błędy zapisane w ECU ?

Opublikowano

Ja u siebie zauważyłem jesienią zeszłego roku, że odpalanie nie było idealne (nie było jeszcze źle, bo temperatury były jeszcze na plusie). Podłączyłem kompa i wyszły błędy wszystkich świec żarowych (świece od razu skreśliłem, bo były wymienione rok wcześniej). Kupiłem nowy sterownik świec żarowych - Beru na Allegro za 230zł (do R6) i do teraz jest OK.

 

Niesprawne wtryski też mogą być przyczyną bujania silnikiem po odpaleniu, ale zacznij od najprostszych spraw. Bardzo możliwe że to sterownik.

 

Poszukaj na forum, jest sporo tematów o sterownikach i świecach. Ten temat jest trochę o czymś innym i robimy zamieszanie.

 

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

w sumie temat jest o guziku Strat -Stop ale założyciel nawiązał do problemów z odpalaniem..dlatego tez tu zawędrowałem.

Nic się nie stanie jak chwilkę tu porozmawiamy.

 

Zrobiłem dziś skana ECU..

wyszła lista ..swiece..DPF... i czujnik temperatury spalin (ten pierwszy na wydechu)

Świece były zmienione wiec nie wrócił błąd,DPF tez nie ale czujnik owszem błąd 4020.

Jutro zamawiam ,chyba ze będą mieli na miejscu co całkiem możliwe. Mam nadzieję tylko że DPF nie skonał :(

Już jeździłem jakiś czas z tym nie równym odpalaniem ,2 świeczki były amen i sądziłęm że to ich wina te nierówne odpalanie, co prawda od jakiś 3 tyg się tak pogorszyło mocno więc mam małą nadzieję.

Dużo jeżdżę po Deutsche Autobahn więc powinien być wypalony ale kto wie okaże się za parę dni :roll:

Opublikowano

Panowie, na 90% to świece i/lub sterownik. Miałem to samo, trzepanie okolo 5-10sek, a potem ok.

Po wymianie nie zauważam mrozów :D , siadam, wciskam Start, czasem na 1-2sek zapali się kontrolka świec, i pali od ręki.

Sterownik naprawiony u Roger-Nysa, świece komplet 300zł. Wymieńcie wszystkie bo drugi raz zdejmować kolektor nie warto.

 

pozdr.

Opublikowano

Możecie jeszcze pomyśleć o czujniku tem. u mnie przekłamywał i na zimny zapalał jak by był silnik rozgrzany, dawał inny skład mieszanki

co powodowało ciężkie zapalanie.

Opublikowano (edytowane)
Możecie jeszcze pomyśleć o czujniku tem. u mnie przekłamywał i na zimny zapalał jak by był silnik rozgrzany, dawał inny skład mieszanki

co powodowało ciężkie zapalanie.

 

To bardzo częsta przypadłość E6x LCI (spotkałem się w min w 2.0d 177km) - uszkodzony czujnik temperatury, który nieomal uniemożliwia odpalenie auta.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Możecie jeszcze pomyśleć o czujniku tem. u mnie przekłamywał i na zimny zapalał jak by był silnik rozgrzany, dawał inny skład mieszanki

co powodowało ciężkie zapalanie.

u mnie właśnie chyba tak właśnie jest :?

jutro wymina czujnika :)

Opublikowano
Możecie jeszcze pomyśleć o czujniku tem. u mnie przekłamywał i na zimny zapalał jak by był silnik rozgrzany, dawał inny skład mieszanki

co powodowało ciężkie zapalanie.

u mnie właśnie chyba tak właśnie jest :?

jutro wymina czujnika :)

 

Wejdź w ukryte menu, i sprawdź jaką pokazuje ci temperaturę. Będziesz wiedział czy na pewno musisz kupić nowy czujnik.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tak jest, u mnie na zimnym pokazywał między 90 a 110 C :roll:

Czujnik masz od razu jak otworzysz maskę w górze głowicy. Wymiana łatwa tylko klucz potrzebny specjalny z rozetę chyba 17.

Opublikowano

Juz po wymianie,różnica od razu.Silnik na zimno pracuje równo i bez żadnych szarpnięć.Nie wykasowałem błędu w ECU tylko jeszcze bo nie było czasu,odpiąłem klemę tylko żeby sam się resetnął i chyba zadziałało :)

Jutro tylko dla pewności pod kopa i będzie ok. :)

Czujnik 60ojro w ASO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.