Skocz do zawartości

Prawidłowe odpalanie Diesla za pomocą guzika START - Pomocy


bukszpan

Rekomendowane odpowiedzi

Na lince za innym wozem

Błędy wyskoczyły od rozładowanego akumulatora raczej.

Na szczęście po odpaleniu już się nie wyświetliły.

 

Co do zakazu holowania automatu się nie zgodzę bo w instrukcji wołami jest napisane:

"nie przekraczać prędkości holowania 70km/h ani odległości 150km ..." No wiec można

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na dodatek przez holowanie i zanik napicia wywaliło jakiś błąd układu kierowniczego.

eh się porobiło :(

 

Jak go holowales?? Poprzez linke i inne auto?? Z tego co widzę to masz automat, a tych skrzyn nie wolno cholować( jedynie laweta) kazdy użytkownik automata powinien to wiedzieć.

 

Jak czyta instrukcje. Ale kto w Polsce czyta, przecież wszyscy na wszystkim się znają.

I tak dobrze, że nie zapalane na popych. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wziąłem instrukcje w łapę zanim poszedłem do samochodu.

Za lawetę - czyli niewiedzę to by mnie ładnie skasowali :D

 

Jak by ktoś szukał to instrukcja w języku polskim jest na forum!

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest przyjemnie. A każdy zakręt to wyzwanie. Kierownica chodzi bardzo ciężko.

Na szczęście to było tylko 1,5km i 5 zakrętów wiec mogłem zaszaleć. Będę dzieciom opowiadał ;)

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście

Są procedury dla manuala, dla automatu i dla SMG.

Jest też podział na 2x i 4x napęd.

Ja przeczytałem całą instrukcję ze 3x zanim ogarnąłem niektóre rzeczy - ale warto.

To za skomplikowane auto żeby bawić się w metodę prób i błędów, a niektórych funkcji nigdy bym nie doszedł samemu.

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak znasz że nie wiesz że można holować. Znam takiego "znawcę" co też nie przeczytał instrukcji i po paru latach się dowiedział że ma skrętne xenony których nie potrafił uruchomić.

"Się dowiedział" w końcu ale czy to mądre ? :D O to co można przeczytać w 2h pytać na forach albo szukać po omacku to nie sztuka tylko strata czasu bo się dłużej zejdzie.

Ja od producenta mądrzejszy się nie czuje.Jak jest napisane że MOŻNA holować i jest opisane jak to robić to po co płacić za lawetę albo się modlić o ocieplenie?

Przecież ta skrzynia to tez żadne kosmiczne cudo, normalny mechanizm, za 5 lat będą pewnie takie w garażu naprawiać wg manuali z forum :D

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można na tak zwanym "motylu" , lub gdy silnik może być uruchomiony .Maksymalnie 50km/h ,nie dalej jak 100km. Chodzi o to że skrzynia automatyczna musi być smarowana ,a jak silnik wył. to tego nie ma...

Czyli w pewnych określonych warunkach można "holować". ;)

Skorzystałem :

http://technika-jazdy.wieszjak.pl/holowanie/257324,Jak-holowac-pojazd-z-automatyczna-skrzynia-biegow.html

I Co nieco przypomina mi się jak chciałem kiedyś holować jeepa, co mnie nauczono . Tutaj była jeszcze kwestia napędu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecierz to wiadome, jak silnik nie pracuje to i pompa oleju w skrzyni tez nie pracuje, nie trzeba być geniuszem żeby sie tego domyślić.

 

Takie ps. Powiedziales ze automat musi być smarowany, a co twoim zdaniem manual nie ma oleju czy jak ?? :duh:

oj , nie bierz mnie za słówka .Nie chciałem przepisywać artykułu i dlatego dałem sznurek , "Jeśli motor nie działa, przy prędkości wyższej niż 40km/h, skrzynia biegów może się zatrzeć, gdyż koła będą przenosiły na nią zbyt duże opory i powstanie tarcie przewyższające wytrzymałość części automatycznej przekładni."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że się zaczęła dyskusja w stylu "czy wymieniać olej w skrzyni" i wielka debata ze jedni to robią a inni nie.

A tu chodzi o problemy z dopalaniem na mrozie !!!

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagnostyce. Nie ma żadnych błędów.

Wg kompa podgrzewacz filtra paliwa, świece i sterownik świec 100% sprawne.

 

Z jednej strony to dobrze ale z drugiej nadal nie wiem co jest przyczyną złego palenia.

Znowu padło podejrzenie na paliwo (stare pomieszane z nowym) i ewentualny zator parafiny w filtrze paliwa.

Ma może ktoś jakiś pomysł co tu może szwankować albo co dalej robić?

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym odpalaniem to zadzwoniłem do serwisu i rzeczywiście po wciśnięciu STARTu i zgaśnięciu świec powinno wszystko działać

 

po raz kolejny powtarzam wystarczy, że włożycie kluczyk kluczyk wciśniecie hamulec i naciśniecie START , czasem pojawia się na wyświetlaczu tym nad przebiegiem na sekundę lub pół ikonka grzania świec wystarczy nie puszczać hamulca aż do momentu odpalenia a auto zapali - jeśli oczywiście jest sprawne to co trzeba. Nie kombinujcie z wciskaniem START bez hamulca a później ponownie z hamulcem gdyby tak producent wymyślił odpalanie samochodu to by na przycisku pisało 2XSTART !! :duh: wciskanie przycisku START bez wciśniętego hamulca służy tylko temu aby uruchomić tzw zapłon. Pewnie i można w taki sposób odpalać samochód i nic się nie stanie ale to sztuka dla sztuki - niczemu poprostu to nie służy tylko dłużej trwa.

 

 

Może i na przycisku nie jest napisane 2XSTART, ale przy dzisiejszych mrozach zauważyłem, że zdecydowanie lepiej zapala jeżeli wcześniej wcisnę START bez pedału hamulca. Jakoś przemawia do mnie to, co sam stwierdziłem organoleptycznie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jest w tym co mówisz ale generalnie jeśli wszystko jest w aucie sprawne powinno palić "od reki" bez uprzednich rozgrzewek.

A te dodatkowe naciskanie STARTU szybko rozładowuje akumulator wiec tez nie ma co przesadzać.

U mnie po paru próbach odpalenia i zabawie z naciskanie i odczekiwanie padł i wtedy był jeszcze większy problem :)

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego bukszpan ja wczoraj miałem podobny problem autko stało na polu temperatura spadła do -25 stopni i autko od razu podpiąłem pod prostownik z rozruchem i spróbowałem zapalić ale autko kręciło jak szalone ale nie zapaliło (świece się załączyły na dwie sekundy i gasły potem zaczął kręcić) auta nie chciałem męczyć więc wepchnąłem do garażu i po trzech godzinach zapalił na dotyk więc sam mam jakieś wątpliwości co do tych świec ale błędów nie pokazuje.Próbowałem startować z opóźnieniem i od razu ale nie było różnicy. Ja uważam że jest jakiś problem z tym włączaniem świec powinny się załączyć na jakiś dłuższy czas i potem powinien startować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
(świece się załączyły na dwie sekundy i gasły potem zaczął kręcić) auta nie chciałem męczyć więc wepchnąłem do garażu i po trzech godzinach zapalił na dotyk więc sam mam jakieś wątpliwości co do tych świec ale błędów nie pokazuje.Próbowałem startować z opóźnieniem i od razu ale nie było różnicy. Ja uważam że jest jakiś problem z tym włączaniem świec powinny się załączyć na jakiś dłuższy czas i potem powinien startować.

 

W silnikach CR kontrolka świec żarowych nie odzwierciedla czasu ich grzania, gdy ona zgaśnie to rozrusznik zaczyna kręcić ale świece nadal są podgrzewane aż silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach CR kontrolka świec żarowych nie odzwierciedla czasu ich grzania, gdy ona zgaśnie to rozrusznik zaczyna kręcić ale świece nadal są podgrzewane aż silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury.

 

Dokładnie tak jest - z tym że chodzi raczej o temperaturę komory spalania, aby miała już wystarczającą temperaturę do prawidłowej pracy silnika.

 

Jeśli kontrolka się nie pojawia, nie znaczy to też, że świece wcale nie grzeją (jak np u mnie, gdzie kontrolkę widziałem może ze 3 razy przez 20 miesięcy).

Jeśli kontrolka się pojawia również nie musi to oznaczać, że świece i sterownik są sprawne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko cacy ale czemu poniżej -10st C auto nie pali.

Skoro świece, sterowniki i podgrzewacze sprawne, wszystko sprawne - była diagnostyka, nic nie wyszło.

Pozostaje paliwo i problem z filtrem paliwa i trochę to tak wygląda bo skoro auto kręci ładnie i się dławi to możliwe

że nie dostaje dostatecznej ilości paliwa bo to jest za gęste.

Niestety jakości paliwa podczas tankowanie nie sposób sprawdzić :/

 

Jakie są szanse że jeśli w filtrze paliwa wytrąciła się parafina to z czasem filtr "przepcha się" ?

Może jakieś dodatki by pomogły - znacie jakieś bezpieczne i sprawdzone bo jak powszechnie wiadomo

te nowoczesne disle to nie lubią takich bajerów ale jak trzeba to trzeba :(

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymiana filtra się czaje bo jest straszliwie zimno a kanał mam w nieogrzewanym pomieszczeniu wiec to nie robota :/

No a dolanie benzyny czy denaturatu to opcja dla bardzo odważnych. Ja tu pasuje :D

http://img513.imageshack.us/img513/9260/avatar2qg.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na dodatek przez holowanie i zanik napicia wywaliło jakiś błąd układu kierowniczego.

eh się porobiło :(

 

Jak go holowales?? Poprzez linke i inne auto?? Z tego co widzę to masz automat, a tych skrzyn nie wolno cholować( jedynie laweta) kazdy użytkownik automata powinien to wiedzieć.

o czym ty piszesz :?: nie wprowadzaj ludzi w błąd bardzo Cię prosze juz chyba dosc namąciłes na tym forum w poprzednich wcielaniach jak masz pisac nie potwierdzone niczym głupoty gdzies tam zasłyszane to lepiej sobie odpusc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po 3 dniach stania na lotnisku odpalił od pierwszego razu- a bałem sie jak cholera- obok ludzie nie dali rady odpalić Smaxa ale chyba paliwko zamarzło bo silnik kręcił- i podwiozłem ich do Polski z Berlina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.